ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púchov

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 20. Mar 2007 00:14

Generel dopravy prechádza schvaľovacím procesom

(25.01.2007, SITA)

Generel dopravy mesta Trenčín, dokument, ktorý má vyriešiť akútne problémy s premávkou v meste na roky dopredu, je momentálne vo fáze, keď sa k nemu vyjadrujú viaceré dopravné orgány.

„Nosné body generelu sú výstavba druhého cestného mosta cez rieku Váh, vybudovanie Juhovýchodného obchvatu mesta, mimoúrovňové križovania cez železničnú trať, využitie súčasného železničného mosta ako cestného po modernizácii trate, nová hlavná cesta s pracovným názvom Nová nábrežná v centre, okružné križovatky a výhľadovo ďalší cestný most medzi mestskými časťami Sihoť a Opatová,“ povedal trenčiansky primátor Branislav Celler. Vypracovanie generelu trvalo s prestávkami, ktoré zapríčinilo riešenie modernizácie trate, takmer štyri roky, podľa B. Cellera ďalší rok trvá schvaľovací proces. V ňom už boli vznesené viaceré pripomienky, ktoré samospráva do dokumentu včlení. Generel bude súčasťou nového územného plánu mesta.

Druhý cestný most by sa podľa B. Cellera mal začať stavať v priebehu roka 2007. Jediný cestný most cez Váh v Trenčíne kapacitne nestačí, je už v rokoch, keď by mal prejsť generálnou rekonštrukciou a doprava je pri dopravnej nehode na hlavnom ťahu cez mesto ľahko zraniteľná. Most bude nadväzovať na diaľničný privádzač, situovaný približne dva kilometre južne od existujúceho mosta.

Ostatné body generelu súvisia s modernizáciou železničnej trate a jej prekládkou. Podľa B. Cellera sa centrum mesta rozšíri o 80-tisíc metrov štvorcových až k rieke Váh. Rieku a centrum doteraz rozdeľovala práve trať. Dopravné riešenie ráta s vybudovaním novej cesty - Nová nábrežná, ktorá bude súbežná s Hasičskou ulicou. Mimoúrovňové križovania trate by mali vzniknúť po celom meste. Modernizácia rieši aj prílišné zaoblenie trate v meste, čo si vyžiada výstavbu nového železničného mosta, no aj zbúranie viacerých rodinných domov a letnej plavárne. Súčasný železničný most by tak mal byť sprístupnený automobilovej doprave. Medzi mestskými časťami Sihoť a Opatová by sa mal po roku 2015 postaviť ďalší cestný most cez Váh, samospráva chce v rámci generelu a nového územného plánu priestor zabezpečiť tak, aby sa nezastaval.

Zdroj: http://www.trencin.sk/27073


____________________



Vyhlásenie koalície SDKÚ-DS, KDH a HZDS v Trenčíne

(06.03.2007, SITA)

V uplynulých dňoch boli uverejnené informácie týkajúce sa modernizácie železničnej trate v Trenčíne. Koalícia SDKÚ-DS, KDH a HZDS v Trenčíne podpísala koaličnú zmluvu, ktorej text nebol správne interpretovaný.
V koaličnej zmluve je nasledovný text týkajúci sa modernizácie:
“DO PRIPRAVOVANÉHO NOVÉHO ÚZEMNÉHO PLÁNU MESTA TRENČÍN ZAPRACOVAŤ ÚZEMNÚ REZERVU PRE BUDÚCE VEDENIE NÁKLADNEJ ŽELEZNIČNEJ DOPRAVY POZDĹŽ DIAĽNICE OBCHVATOM TRENČÍNA".
Z uvedeného textu vyplýva, že pri spracovaní nového územného plánu bude vyčlenený pozdĺž diaľnice koridor pre nákladnú dopravu. Tento projekt je však dlhodobou víziou dopravy v Trenčíne a nemá súvislosť s aktuálnou modernizáciou železničnej trate v meste. Tá podľa predstaviteľov všetkých koaličných strán musí prebehnúť podľa plánu.
Primátor Mesta Trenčín Branislav Celler:
,,Modernizácia sa v žiadnom prípade nezastaví, pretože pre mesto je strategicky nevyhnutné mať modernizovanú trať, nový železničný most a všetky bezkolízne prechody pre bezpečnosť ostatných druhov dopravy a chodcov. Na túto tému debaty ani neprebiehali, text koaličnej zmluvy v tomto bode sa týka výlučne dlhodobých plánov mesta, ak by sa intenzita nákladnej dopravy zvyšovala."
Krajský predseda ĽS-HZDS Milan Rehák:
,,Moje vyjadrenia z minulého týždňa smerovali výlučne k presmerovaniu nákladnej dopravy v budúcnosti mimo mesto. Súčasná modernizácia musí prebehnúť, aby trať, ktorá v meste je, spĺňala všetky parametre modernej železnice. Je v súlade s koncepciou modernizácie koridorových tratí a stanoviskami Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR. Táto moderná trať môže byť využitá aj ako tepna spájajúca súmestie Trenčín - Dubnica."
Predseda mestskej organizácie SDKÚ-DS Jozef Mertan:
,,Modernizácia v Trenčíne je v stave, kedy je nezastaviteľná. Je to proces, ktorý je v stave územného rozhodnutia. V koaličnej zmluve sa jedná výlučne o nákladnú prepravu a vyčlenenie koridoru pre ňu pri príprave nového územného plánu."
Predseda klubu poslancov KDH v Mestskom zastupiteľstve v Trenčíne Marián Kvasnička:
,,Tiež tento problém považujeme za doriešený, modernizácia v jej súčasnom stave bola dlhodobo diskutovaná a uzavretá. Ak sa ukáže, že o desať, pätnásť rokov bude situácia, najmä v nákladnej doprave, iná a bude to pre prospech regiónu, nezavreli sme si dvere a môžeme hľadať pre nákladnú dopravu alternatívne riešenie."

Zdroj: http://www.trencin.sk/28067
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 06. Mar 2008 17:53

Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod magnus » 06. Mar 2008 17:56

Jezis, moje obrazky som tam objavil :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Andrej » 06. Mar 2008 18:15

magnus, a dalsie tvoje obrazky by si zverejnit nemohol? :)

Inac, takto by mala vyzerat prezentacia takychto velkych projektov :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pohodak » 07. Mar 2008 09:13

velmi pekne urobene, som zvedavy kedy sa cohosi podobneho dockame na strankach NDSAS :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod jano.z » 09. Mar 2008 02:10

pohodak: Az budu zodpovedni pani inzinieri (inak velki fanusikovia zeleznice) projektovat nejaky kus dialnice :lol:
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod pohodak » 09. Mar 2008 12:06

si rovno mohol povedat, ze na svateho dindy 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod mino » 14. Mar 2008 11:43

je uz stanoveny presny datum zaciatku a konca vystavby useku Nove Mesto - Puchov?
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod sergej » 02. Apr 2008 14:35

Modernizácia železničných tratí bude stáť deväť miliárd :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9771

"V rámci tejto investície plánujú vyhlásiť 14. apríla tohto roka tender na prvú a druhú etapu rekonštrukcie úsekov Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice s jednou ucelenou časťou stavby a Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce so štyrmi stavebnými časťami. Projekt, ktorý by sa mal realizovať tri roky a osem mesiacov, má podľa ŽSR predpokladanú cenu 275,75 mil. eur bez DPH, čo je v prepočte 8,956 mld. Sk."
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 02. Apr 2008 14:51

hm takze sa do roku 2010 nedostaneme realne ani po zilinu :roll:
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Peter Olejár » 02. Apr 2008 15:05

aquila napísal:hm takze sa do roku 2010 nedostaneme realne ani po zilinu :roll:


tam bude uspech ked sa dostane dialnica :twisted:
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod i15 » 02. Apr 2008 18:03

a neplanuju sa subezne rekonstruovat aj useky od Trencina smerom na sever?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Andrej » 02. Apr 2008 18:57

aquila napísal:hm takze sa do roku 2010 nedostaneme realne ani po zilinu :roll:

Toto je fakt znamy uz nejaky ten rok ;) Dokonca odkedy fico skrtol eurofondy na dopravu je nerealny uz aj rok 2012 :roll:
i15 napísal:a neplanuju sa subezne rekonstruovat aj useky od Trencina smerom na sever?

Planuju, este tento rok sa ma vyhlasit tender aj na usek tusim Belusa-Puchov. Buduci rok potom usek cez Trencin a dalsie useky za Puchovom :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Peter Olejár » 02. Apr 2008 19:18

Andrej: pokial viem tak ta snaha ficovcou zmenit nastavenie eurofondou za im uz nepodarila, lebo EU to neschvalila a schvalil sa plan delenia podla dzurindovej vlady .. nastastie :D
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod Andrej » 02. Apr 2008 19:26

ale nejaka cast penazi sa predsa podarila presunut, nie? Ubralo sa hlavne skolstvu a doprave, pridalo polnohospodarom :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Peter Olejár » 02. Apr 2008 19:34

Andrej napísal:ale nejaka cast penazi sa predsa podarila presunut, nie? Ubralo sa hlavne skolstvu a doprave, pridalo polnohospodarom :roll:


ale to myslim len v ramci statneho rozpoctu ze tam to dofinancuju eurofondy .. ale neviem nechcem sa hadat
fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Odoslaťod jano.z » 03. Apr 2008 19:44

Kedy koridor bude, vtedy bude, holt si budete musieť počkať ... ale začínam mať dojem, že skôr sa bude slávnostne podpisovať posledný "koridorizačný" rozkaz o výluke na trati Brno - Přerov (100km, začína sa do dvoch rokov) a otvorí projekt storočia s názvom brnenské nové nádraží ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Thomas » 04. Apr 2008 06:59

Koridor Brno - Přerov? tato trať leží mimo koridory - to je něco nového? Nějaký zdroj?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Lermik » 04. Apr 2008 18:21

Thomas napísal:Koridor Brno - Přerov? tato trať leží mimo koridory - to je něco nového? Nějaký zdroj?


O tom se už nějakou dobu mluví. Vypadá to na zdvoukolejnění a modernizaci na rychlost 160/200 km/h. Jak se ukazuje, tak tato trať má obrovský potencionál a je ho třeba využít, navíc kapacita této tratě už je skoro nebo úplně vyčerpána.
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Thomas » 05. Apr 2008 15:22

Jen dobře by to bylo.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod jano.z » 06. Apr 2008 22:10

Nie je mi presne jasný legislatívny rámec ani to skade sa na to budú brať peniaze, isté je len to, že v roku 2009/2010 by sa malo začať kopať, predpokladá sa kompletné zdvojkoľajnenie, mohutné prekládky a zakopávania trate pod zem, trvalá rýchlosť 160/200 km/h v súlade s najnovším rámcom TSI, ktorý zrušil kategóriu tratí 120-160km/h a zaviedol iba jednu kategóriu 120-200km/h.

Súčasná trať je miestami vyťažená na 110%, zaťažená ca. 80 vlakmi osobnej dopravy a a až 30 vlakmi nákladnej dopravy sa svojim výkonom vyrovnáva nejednej hlavnej trati, najexponovanejší úsek je Holubice (Blažovická spojka) - Nezamyslice (oddelenie trate do Olomouce) v dĺžke ca. 40km

zdroj: Veľká fúra rôznych interných dokumentov SŽDC a ČD
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Peter Olejár » 15. Apr 2008 15:33

fh gratulujem
Peter Olejár
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 896
Obrázky: 22
Založený: 05. Mar 2008 13:02

Železnice vyhlásili súťaž za deväť miliárd

Odoslaťod Majkl » 02. Máj 2008 17:05

Železnice vyhlásili súťaž za deväť miliárd

Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na prvú a druhú etapu rekonštrukcie železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce v predpokladanej hodnote 275,75 mil. eur bez DPH, čo je podľa aktuálneho kurzu 8,887 mld. Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php? ... highlight=
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Andrej » 02. Máj 2008 19:55

Velmi pomaly ta modernizacia pokracuje dalej, ak sa ma tento usek robit do r. 2012 tak po Zilinu sa pride az niekedy v r. 2020 :roll: pritom prave teraz mozme cerpat najviac z eurofondov. Co ma potesilo, ze kriteria sutaze su nastavene tak, ze Vahostav sa tusim ani nemoze zucastnit :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 04. Máj 2008 19:17

Andrej: Vahostav sa tam ani nebude prihlasovat ... zeleznice su domenov Doprastavu, Skansky a Alpine SK ... tito sa prihlasuju do sutazi no ktokolvek vyhra, okamzite prizyva zvysnych dvoch ako subdodavatelov ... skratka, kartel jak prasa ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 47 hostí.