ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púchov

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 17. Máj 2006 19:47

Tak, v najhoršom sa trať ponechá v pôvodnom profile ... pri troche snahy a najkratších kontrolných intervaloch by sa tam dalo jazdiť aj 110 proti normatívu (maximálna rýchlosť by závisela od použitých vozidiel, pokiaľ by to neboli rozhrkané staré osobákové Bhčka tak by so 110 nemal byť problém, podvozky rýchlikových vozňov aj tých najstarších typov sú silne predimenzované /krásne vidieť na fakte, že po drobných úpravách - brzdy a spol. nebol problém s ich prestavbou na Vmax 160km/h/ ) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 03. Júl 2006 21:01

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4262

Toto je veľmi dobré riešenie. 8)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 27. Feb 2007 17:27

Úprava železnice by sa podľa ĽS-HZDS mala odložiť :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6261

Ľudová strana-HZDS stále uvažuje nad tým, že modernizovaná železničná trať by mala viesť mimo mesto Trenčín.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 27. Feb 2007 17:32

ono v trencine by sa trat ani nemusela modernizovat, lebo tam tak ci tak zastavuju vsetky rychliky aj EC, takze stacia skor MUK v ramci mesta a ten napad na trat pre nakladne vlaky nie je vobec zly, skor naopak...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 27. Feb 2007 20:19

aquila: No to co by sa tam muselo urobit sa moc nelisi od toho, co by sa tam robilo na koridore ... snad okrem burania plavarne. Mosty by urcite museli ist nove, kolajovy zvrsok a zhlavia by sa museli prerobit aj nastupistia zmodernizovat ... takze podla mna su to len zbytocne naklady navrch ... jediny argument je podla mna odburanie hlucnej nakladnej dopravy, ktora sa navyse prevadzkuje primarne v noci zo stredu mesta ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 11. Mar 2007 20:36

Ale to s tou plavárňou som nepochopil doteraz, že prečo ju tam vlastne stavali. Nová plaváreň za 80 mil. SKK ... upozornil vôbec niekto mesto na to, že tadiaľ mal ísť koridor ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 11. Mar 2007 23:07

Dialniciar: Narovnanie tych oblukov pri premosteni Vahu sa planuje uz dobrych 20 rokov. Ci to vsak dal mestu oficialne niekto na papieri netusim ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod magnus » 12. Mar 2007 08:53

Jano.z Mesto to vedelo dost dlho dopredu a pretoze isti pani poslanci tam (v plavarni) mali svoje peniazky, chceli ich samozrejme zhodnotit na ukor statu (ZSR). Ved to je jednoduche.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 13. Mar 2007 17:01

magus: Tak potom nie je co riesit ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 11:57

Inak ja Trenčanom nečudujem. Podobne ako diaľnica D1 ich rozsekne v centre, ale s tým zásadným rozdielom, že autá pôjdu ponad mesto, ale vlaky krížom na zemi cez mesto, čo už vlastne ide nákladná doprava aj dnes. Z hradu to je krásne vidieť.

Takže by mohlo stáť za zváženie nechať tento úsek na neskôr alebo ho nemodernizovať vôbec. :idea: Alebo inou variantou.

To, čo ľudia nechcú, nech nemajú. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 14. Mar 2007 13:26

Dialniciar napísal:Takže by mohlo stáť za zváženie nechať tento úsek na neskôr alebo ho nemodernizovať vôbec. :idea: Alebo inou variantou.

To, čo ľudia nechcú, nech nemajú. :idea:

Takyto nazor som od teba necakal :roll: . Praveze po zmodernizovani koridoru mesto konecne nebude az tak rozdelene, ako je teraz, lebo budu vybudovane MU krizenia s tratou, + mesto bude mat dalsi most pre pesich (terajsi zeleznicny), nova stanica (keby isiel koridor mimo mesta tak komu by to sluzilo, ked väcsina osobnych vlakov aj rychlikov by aj tak musela ist po starej trati?) a vela dalsich vyhod, praveze podla mna nie je uz vobec o com diskutovat a uz vobec nie ustupovat tak ako v pripade PB :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 13:41

Andrej napísal:
Dialniciar napísal:Takže by mohlo stáť za zváženie nechať tento úsek na neskôr alebo ho nemodernizovať vôbec. :idea: Alebo inou variantou.

To, čo ľudia nechcú, nech nemajú. :idea:

Takyto nazor som od teba necakal :roll: . Praveze po zmodernizovani koridoru mesto konecne nebude az tak rozdelene, ako je teraz, lebo budu vybudovane MU krizenia s tratou, + mesto bude mat dalsi most pre pesich (terajsi zeleznicny), nova stanica (keby isiel koridor mimo mesta tak komu by to sluzilo, ked väcsina osobnych vlakov aj rychlikov by aj tak musela ist po starej trati?) a vela dalsich vyhod, praveze podla mna nie je uz vobec o com diskutovat a uz vobec nie ustupovat tak ako v pripade PB :)


Čo si nečakal ? :?: :roll: My sa nepoznáme, tak čo môžeš čakať ... nechápem. Povedal som svoj názor.

Napríklad - čo bude so starou traťou ? Prestane existovať ? A je k dispozícii presný projekt, kadiaľ pôjdu MÚK atď. ... a toto nie je ústup: toto je len jasné "nie koridoru".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 13:44

Veď predsa nemôže sa tlačiť trať niekam, kde ju obyvatelia+mesto nechce. Tu nie je priestor na vyjednávanie. Tak teda trať nebude na tomto úseku zmodernizovaná. :arrow: Presunú sa financie na iné úseky. :arrow: TN možno pochopí. :arrow: Ak nie, spraví sa varianta výhodná len pre štát.

Železnica nie je diaľnica. V prípade D1 PB nechcela vôbec D1, ale štát na tomto variante trval. A trvá dodnes. A to na variante estakádovom. A buď bude ten alebo nebude vôbec, ale uprednostní sa cesta I. triedy cez mesto, čo sa už aj stalo.

Nemôžeme na 100% porovnávať železnicu a cestu, ciest je viac. Ja som to len "analogicky" porovnal: keď to ľudia nechcú, tak nech nemajú a peniaze sa presunú tam, kde to ľudia chcú - ďalej za TN, ďalej k LM atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 14. Mar 2007 20:46

Dialniciar: Uvedom si jednu vec. Kym autobus z tej dialnice viacmenej bez vacsich nakladov zide do mesta a zajde na zastavku, pri vlaku to dost dobre nie je mozne. Zeleznica (najma osobna doprava) si nemoze dovolit obist Trencin, lebo by doslo k velkemu ubytku cestujucich i dopravnym problemom (Trencin je tradicna vychodzia a koncova stanica regionalnych vlakov). Nehovoriac o tom, ze inteligentnejsi system pre odbocenie ev. trate do mesta (t.j. dvakrat odbocka s kolajovou spojkou a mimourovnovym odbocenim od vzdialenejsej tratovej kolaje, vsetko prejazdne nejakou rozumnou rychlostou aj do odbocky by stala skoro tolko ako 20-30 kilometrov sirej trate. A to si tu nemozeme dovolit ani s europeniazmi. V tej dobe bude uz dialnica davno v Ziline a zeleznica bude odolavat velkemu tlaku zo strany autobusovych dopravcov.

A ak sa aj koridor nepostavi, urcite treba trat aj stanicu urychlene zgeneralkovat s nutnymi velkymi investiciami ,,,

No a nehovoriac o tom, ze cele uz je to rozbehnute a ZSR sa zrovna prevadzkovanim plavarni nezaoberaju (a ta trencianska im uz patri) ... ale nove zelezniciarske rekreacne stredisko by nemuselo byt odveci :) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 20:49

A čo takto tunel popod mesto :?: Hmhm, prečo by to nešlo :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 14. Mar 2007 20:55

Nutná veľká stanica v tuneli = multimiliardová investícia. Tam by šlo rádove o desiatky (možno aj stovky) miliárd korún ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 21:06

jano.z napísal:Nutná veľká stanica v tuneli = multimiliardová investícia. Tam by šlo rádove o desiatky (možno aj stovky) miliárd korún ...


Tak a teraz pevne verím, že všetci pochopili ten význam, kam som smeroval. PB - obísť mesto cez Rajec proste nešlo a stavať 2x-3x drahšie tunely štát odmietal. A presne to isté by mohlo byť v Trenčíne ? Teraz by to chcelo trošku odpor, podporu médií, pár politikov a ekológov a je to ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 14. Mar 2007 23:24

Dialniciar: Suvislost je, ale je vsak rozdiel stavat tunel za sotva 2 nasobok investicie do estakady (PB) a velku jaskynu za 100 nasobok povodneho variantu ... PB sa dala obist aj kratsie ako cez Rajec... a ako som povedal, ine je dostat z dialnice do mesta autobus (nehovoriac o tom, ze tade pojde este kopec inych vozidiel) ako osobny vlak z koridoru na mestsku transverzalku (pricom nic ine tam nepojde). Nehovoriac o tom, ze vlak sa da v sucasnej dobe odhlucnit podstatne kvalitnejsie ako automobilova prevadzka ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 23:49

jano.z napísal:Dialniciar: Suvislost je, ale je vsak rozdiel stavat tunel za sotva 2 nasobok investicie do estakady (PB) a velku jaskynu za 100 nasobok povodneho variantu ... PB sa dala obist aj kratsie ako cez Rajec... a ako som povedal, ine je dostat z dialnice do mesta autobus (nehovoriac o tom, ze tade pojde este kopec inych vozidiel) ako osobny vlak z koridoru na mestsku transverzalku (pricom nic ine tam nepojde). Nehovoriac o tom, ze vlak sa da v sucasnej dobe odhlucnit podstatne kvalitnejsie ako automobilova prevadzka ...


No, zase by som ale nepreháňal. Železnica stojí, diaľnica nie. Takže je to rozdiel stavať aj o 100% viac ... pre štát typu Slovensko. To ma nepresvedčíš.

No a potom, 100 mld. SKK by to zase nestálo, okrem toho stanica by mohla byť aj na kraji mesta a na povrchu. Stálo by to určite oveľa viac ako sa to plánuje dnes, ale prečo by mal Trenčín ustúpiť "nejakému štátu" :?: :?: A naopak, prečo by mala väčšina Slovenska dávať desiatky mld. SKK jednému mestu :?: Nechcú, nech nemajú. A to, že koridor nebude zmodernizovaný, ... nebude. A čo ? Aj D1 na trase BA-ZA cez PB bude posledná a čo sa stane ? Nič.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod magnus » 15. Mar 2007 07:34

Mno, ja som toho nazoru, ze ta prelozka v TN mestu iba pomoze. Uz som sa na viacerych forach vyjadril, ze obyvatelia v zasade nemaju vyhrady k stavbe ale ku komunikacii mesto - obcan. Naopak, mesto si vyrazne polepsi, pretoze sa mu uvolnia lukrativne pozemky v blizkosti historickeho centra, zlepsi sa prepojenie Sihote s centrom, zalozi sa zarodok nulteho obchvatu Trencina, vybuduje sa nove prepojenie na Zlatovce, kde sa planuje velka IBV atd.
Zo strategickeho hladiska by bol samozrejme nezmysel odsuvat stanicu mimo centrum Trencina. Nepomohlo by to ani Trencanom ani zelezniciam. Trencin je vyznamne mesto a nemalo by si nechat odviest zeleznicu mimo.
V mediach sa casto prezentuje nazor, ze zeleznica TN rozsekne na polovicu. A v sucasnosi tam je co? Prave dnes je TN rozseknuty a po modernizacii sa o vyrazne zlepsi.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 15. Mar 2007 21:24

Dialniciar napísal:No, zase by som ale nepreháňal. Železnica stojí, diaľnica nie. Takže je to rozdiel stavať aj o 100% viac ... pre štát typu Slovensko. To ma nepresvedčíš.

No a potom, 100 mld. SKK by to zase nestálo, okrem toho stanica by mohla byť aj na kraji mesta a na povrchu. Stálo by to určite oveľa viac ako sa to plánuje dnes, ale prečo by mal Trenčín ustúpiť "nejakému štátu" :?: :?: A naopak, prečo by mala väčšina Slovenska dávať desiatky mld. SKK jednému mestu :?: Nechcú, nech nemajú. A to, že koridor nebude zmodernizovaný, ... nebude. A čo ? Aj D1 na trase BA-ZA cez PB bude posledná a čo sa stane ? Nič.


Keby bola stanica na kraji mesta, akoby ani nebola ... tú stanicu musíš zrealizovať v centre, lebo ti na ňu ľudia nebudú chodiť ... viď Brno a storočný spor o polohu tamojšej hlavnej stanice ... a o.i. vysvetľuj potom Trenčanom prečo u nich musia vlaky robiť taký randál, keď o dva kilometre ďalej v Kostolnej môžu v dome 30m od trate spokojne v noci spať aj keď sa práve okolo rúti stovkou 4000ton ostravského uhlia či 160km/h idúci nočný rýchlik z Budapešti do Varšavy ... lebo áut jazdí v noci minimum, vlakov (najmä nákladných) naopak veľa. Na starej trati robí rýchlejšie idúci vlak hrozný hluk, na novej ide tichúčko, že počuješ len tyristorové usmerňovače a tlmikvy na mašine ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 18. Mar 2007 22:22

magnus napísal:A v sucasnosi tam je co? Prave dnes je TN rozseknuty a po modernizacii sa o vyrazne zlepsi.


No, dnes je TN rozseknutý, ale je predsa povinnosť železničných spoločností, aby spravila prezentácie a ukážky a nie mesta Trenčín. Je vôbec nejaká vizualizácia, presný nákres, plány alebo možné pripomienky mesta ? Mesto zastupuje občanov a naopak. :idea: Mohli byť problémy v pozemkoch (takých príkladov je v diaľničnej sieti až až), ale tu je reálne postavená plaváreň za 80 mil. SKK a až potom sa mediálne informovalo, že tadiaľ má ísť koridor ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod magnus » 19. Mar 2007 06:41

Dialniciar: Prezentacie boli k dispozicii od firmy REMING, boli vydane letaciky i jeden vyklad v centre mesta bol zriadeny, aj s informacnym centrom. Vsetky Tebou spominane veci boli a su k dispozicii. Mimochodom, povinnostou podavat informacie obcanom ma mesto, nie zeleznicne spolocnosti. Tie predkladaju zamer na MU a ten potom zverejnuje plany a vsetko okolo toho na uradnych tabuliach a podobne.
Mesto mimochodom vedelo oplanoch na modernizaciu trate PRED rekonstrukciou plavarne. Mesto neustale sachovalo s umietnenim podchodov a podjazdov, samo nema jasno v tom, ako bude vyzerat cestna doprava v TN v buducnosti. Zeleznica ich trochu donutila pracovat.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 19. Mar 2007 08:52

dialniciar: Pripravene je vsetko, chlapci z REMINGU, Dopravoprojektu a OTP maju pripravene uz uplne vsetko, snad aj programy do podbijaciek, videl som mapy, vizualizacie, plany, dokonca aj vykresy toho mosta a plany stanice po rekonstrukcii ... vsetko je hotove, uz to len postavit ... vedelo sa o tom pred rekonstrukciou plavarne, to urcite, ako som povedal, plany na rekonstrukciu tej trate su uz 20 rokov stare.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod magnus » 19. Mar 2007 14:36

este by som rad upozornil na stranku:

www.zeleznicatrencin.sk
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.