ŽSR, modernizácia železničnej trate Nové Mesto n/V-Púchov

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Na trať Nové Mesto n.V.-Púchov sa už vypracúva dokumentácia

Odoslaťod Majkl » 21. Dec 2005 17:29

Na trať Nové Mesto n.V.-Púchov sa už vypracúva dokumentácia

Viac info najdete na tomto linku:

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?id=1029
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

1 EURO = 38 SKK

Odoslaťod Adaios » 25. Dec 2005 14:00

Tento usek ma takmer 60 km a je rozdeleny na 6 usekov, celkove predpokladane naklady su planovane na cca. 400 mil. EUR.

Projekt bude stat 4,5 mil. EUR. A investovat by sa malo od r. 2008-2012, takze rocne naklady budu 80 mil. EUR na tento jeden usek.

Hra s cislami ... 3 mld. SKK rocne na tento jeden usek.

Mna by len zaujimalo, ze ci to bude 1 tender a bude spraveny zaroven na vsetkych 6 usekov?

A akym sposobom bude obmedzena doprava? :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 25. Dec 2005 15:25

Dopravne opatrenia budu zrejme "klasicke"

- jazda len po jednej tratovej kolaji znizenou rychlostou okolo miest stavebnych prac (pracuje sa vzdy len na jednej tratovej kolaji)

- to iste to same len v staniciach - najprv jedna skupina potom druha

- prednostna stavba usekov bez preloziek (rovia sa najrychlejsie, daju sa potom dopravne vyuzit

- suslednost usekov sledujuca moznost urychleneho krizovania sposobom nepriameho vjazdu (na jednej strane do odbocky na druhej strane rovno), teda v jednom useku sa bude opravovat prva tratova kolaj a v drhuom useku druha tratova kolaj

- iba etapova rekonstrukcia dlhsich medzistanicnych usekov so zriadenim docasnej vyhybne (a kusisko trate je dvojkolajny a da sa pouzit na krizovanie vlakov)

- pre CARGO to znamena odklon najma vlakov nakladnej dopravy, tuna konkretne hlavne na rameno Leopoldov - Zbehy - Topolcany - Prievidza - Handlova - Vrutky, resp. (pozor novinka) vozba tranzitnych vlakov za BA do ZA v rezii ZSSK CARGO (nase masiny, nasi majstri) po trase BA-Kuty-Breclav-Otrokovice-Prerov-Valasske Mezrici-Puchov-ZA

- dopravne obmedzenia zo strany ZSSK sa budu tykat predovsetkym obmedzenia jazdy niektorych vlakov kategorie Os s tym, ze ich lokalnu frekvenciu preberu Rychliky, ktore budu na urcitych usekoch zastavovat ako Os. vlaky a budu v tychto usekoch pouzitelne bez priplatkov

Na kolko tendrov sa tu bude delit to neviem, ale jeden to asi nebude (kvoli EU)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Majkl » 15. Jan 2006 20:45

Bolo vydané územné rozhodnutie pre výstavbu modernizácie železnićnej trate v Trenčíne.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=16453#16453
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Adaios » 23. Jan 2006 19:13

Majkl napísal:Bolo vydané územné rozhodnutie pre výstavbu modernizácie železnićnej trate v Trenčíne.

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=16453#16453


Sledujem tento "pripad". Protesty obyvatelov, pretoze postavili za 80 mil. SKK uplne novu plavaren - a ta sa bude musiet zburat atd. - to je inak dost nesystemovy krok, kde su uzemne plany atd. - tu je strata aj pre stat, zeleznice, ... problemy este aj s nespokojnymi ludmi atd.

A okrem toho je to dost "na hrane" - mesto TN bude touto modernizaciou dost vyrazne rozdelene, ale aj tak si myslim, ze ta modernizacia tu ma byt spravena a mohla tu byt vzhladom na problemy spravena uz priamo nad 200 km/h. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 23. Jan 2006 23:25

Adoas napísal:
A okrem toho je to dost "na hrane" - mesto TN bude touto modernizaciou dost vyrazne rozdelene, ale aj tak si myslim, ze ta modernizacia tu ma byt spravena a mohla tu byt vzhladom na problemy spravena uz priamo nad 200 km/h. :wink:


hm, ako fyzicky rozdelene? zhruba tak isto ako doteraz, ak sa dobre pamatam, len cast trate a most sa posunie
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 23. Jan 2006 23:29

wazari napísal:
Adoas napísal:
A okrem toho je to dost "na hrane" - mesto TN bude touto modernizaciou dost vyrazne rozdelene, ale aj tak si myslim, ze ta modernizacia tu ma byt spravena a mohla tu byt vzhladom na problemy spravena uz priamo nad 200 km/h. :wink:


hm, ako fyzicky rozdelene? zhruba tak isto ako doteraz, ak sa dobre pamatam, len cast trate a most sa posunie


Mali by tam byt nejake protihlukove bariery, ... a bude zhorseny prejazd nez doteraz. To je hlavny problem. A okrem toho - obyvatelia TN neboli ani doteraz spokojny a stav sa este zhorsi pre nich - to treba chapat a prave na tomto priklade je vidiet ten zasadny problem: kto a co ustupi a na zaklade coho :?: - v tomto pripade to bolo jasne dopredu, TN ustupil aj ked dlho odolaval, ale musel ustupit pre celostatny vyznam. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 23. Jan 2006 23:40

Adoas napísal:
Mali by tam byt nejake protihlukove bariery, ... a bude zhorseny prejazd nez doteraz.


o barierach neviem, ale kedze ako obcan som bol do toho zainteresovany, tak som sa trosku zaujimal o trasovanie, ci ma buranie nezachyti :wink:

neviem, ake presne bude trasovanie pred Vahom, a ako to ovplyvni prejazd tam (predpokladam, ze myslis cestny), ale za Vahom je az podjazd pri stanici a ten by mal zostat zachovany
a co vcelku uvitam, mal by sa robit podchod pre cestujucich pod kolajami s vyustenim nielen na stanicu, ale aj na opacnu stranu, co mi skrati cestu :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 19:04

wazari napísal:neviem, ake presne bude trasovanie pred Vahom, a ako to ovplyvni prejazd tam (predpokladam, ze myslis cestny), ale za Vahom je az podjazd pri stanici a ten by mal zostat zachovany
a co vcelku uvitam, mal by sa robit podchod pre cestujucich pod kolajami s vyustenim nielen na stanicu, ale aj na opacnu stranu, co mi skrati cestu :wink:


wazari,

inak sa opytam priamo teba ked teda nepozorujes problemy:

Preco obyvatelia mesta TN neboli spokojni so zamerom aby sa v TN modernizoval zeleznicny koridor na 160 km/h (a nebola v tom nova plavaren, pretoze nahrada bola slubena uz predtym) :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 24. Jan 2006 20:12

adoas, obyvatelia TN neboli spokojny so stylom komunikacie s nimi ale nie so samotny projektom. to treba rozlisovat.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 24. Jan 2006 20:45

aquila napísal:adoas, obyvatelia TN neboli spokojny so stylom komunikacie s nimi ale nie so samotny projektom. to treba rozlisovat.


To tvrdis ty. :lol:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 24. Jan 2006 21:54

Adoas napísal:
wazari,

inak sa opytam priamo teba ked teda nepozorujes problemy:

Preco obyvatelia mesta TN neboli spokojni so zamerom aby sa v TN modernizoval zeleznicny koridor na 160 km/h (a nebola v tom nova plavaren, pretoze nahrada bola slubena uz predtym) :?:


bola moznost dat to prec z centra, nic by sa neburalo, este by boli dake pozemky k dispozicii na dobudovanie centra - tak preco to neskusit?

kedysi som byval 10 minut od vlakovej stanice, cez den nic, ale vecer a v noci ju bolo velmi dobre pocut - aj preto mozno
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod jano.z » 25. Jan 2006 08:42

Wazari: dať to preč z centra?!? A kam? Do Zlatoviec? Tam si musíš uvedomiť, že ak majú byť zachované oblúky skončili by sme kilometer za mestom ... alebo by sme museli zbúrať pol Zlatoviec aby sme sa tam dostali ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod wazari » 25. Jan 2006 09:46

JoHnZ napísal:Wazari: dať to preč z centra?!? A kam? Do Zlatoviec? Tam si musíš uvedomiť, že ak majú byť zachované oblúky skončili by sme kilometer za mestom ... alebo by sme museli zbúrať pol Zlatoviec aby sme sa tam dostali ...


to bola iba moja hypoteticka uvaha pre adoasa, ze preco to niektori trencania chceli dat mimo
tym som nechcel povedat, ze som to podporoval :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Adaios » 25. Jan 2006 20:07

Obyvatelia mesta TN odmietali modernizaciu trate cez mesto - to boli dovody peticie. A dovody pre tento "pocit nechcenia" bol fakt, co to pre TN bude znamenat - su ine pravidla pre vacsiu rychlost na zeleznici - to priamo zasiahne mesto, zostane de facto rozdelene (je aj dnes, ale bude este viac), nebude jednoduchy prechod - atd. - a nova plavaren za 2 mil. EUR by sa mala zburat atd. - potom prisli navrhy ze sa bude kompenzovat vystavba novej za 100 mil. SKK - atd. - tu nejde o to ze nepodporujem tieto snahy (tiez som za modernizaciu) ale ide o to, napisat realitu.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 25. Jan 2006 20:26

adoas, ano bola cast obyvatelstva ktora nechcela zeleznicu cez mesto, ale vacsi problem bola forma komunikacie.

za tu plavaren (nie novu, ale len zrekonstruovanu ;)) dostane mesto 100 milionov a bude si moct postavit ozaj novu plavaren/kupalisko ;)

po naprave komunikacie uz trencania neprotestovali, dokonca v lete 2004 samo mesto prislo s iniciativou o referende, resp peticii o reference, ale obcania uz neboli proti.

navyse zo stareho zeleznicneho mosta vznikne zrejme kolonadny most (cize sa vyuzije) a novy zeleznicny most bude podstatne menej hlucny ;)

a ked sme pri tom, v BA sa v 90tych rokoch rekonstruovalo kupalisko Lido na petrzalskej strane a teraz cez tie "bazeny" vedie most apollo ;)

takze ano mas pravdu, treba napisat realitu vsednych dni ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 25. Jan 2006 20:54

aquila,

adoas, ano bola cast obyvatelstva ktora nechcela zeleznicu cez mesto, ale vacsi problem bola forma komunikacie


Niekolko 1 000 obyvatelov - teraz neviem presne cislo ale bolo to radovo niekolko 1 000 obyvatelov + niekolko znamych osobnosti.

Forma komunikacie bol mozno problem - ale preco :?:

za tu plavaren (nie novu, ale len zrekonstruovanu ;)) dostane mesto 100 milionov a bude si moct postavit ozaj novu plavaren/kupalisko ;)


Nic opacne som nenapisal. Ale aj toto je skor o tej komunikaci - toto sa vola "vyhodene peniaze von oknom".

po naprave komunikacie uz trencania neprotestovali, dokonca v lete 2004 samo mesto prislo s iniciativou o referende, resp peticii o reference, ale obcania uz neboli proti


Tak najprv cely protest trval dlhsie nez si myslis - ta nespokojnost nebola zalezitost niekolko mesiacov - a potom, spravne dosiahlo sa velmi vela ustupkov - o tomto ja nieco viem. Strucne: Nespokojnost+medialna prezentacia+zname osobnosti = problem pre zeleznice, ... a nakoniec dohoda. Ako sa to riesi :?: - len a len vela roznych rieseni a kompromisov za tuto modernizaciu. Ale nie je to ako PB - pripad na 10 rokov a viac. Tu prislo k dohode celkom rychlo a ziskali vsetky strany.
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 25. Jan 2006 22:34

adoas: ano v roku 2002 alebo 2003 ? podpisalo vyse 10 tisic ludi peticiu. potom sa to ich navrhy prerkovavali. bolo to dokonca aj v bruseli.

ale potom sa zmenil aj postoj mesta k svojim obcanom ako aj komunikacia. normalne sa vysvetlili moznosti a ako dalej. potom ked sa to schvalovalo naovo, tak uz ludia vedeli o com to je a uvedomili si vyhody ako aj nevyhody ;) a uz neprotestovali ;)

ano ta oprava boli vyhodene peniaze, ale to neni prvy krat co sa zbytocne vyhadzuju peniaze ;)

a mas pravdu bohuzial v PB to nie je pripad ... bohuzial
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 27. Jan 2006 15:31

aquila,

OK - ja som za to aby sa modernizovalo na max., ale zakladom je komunikacia a aj to co sa stane samotnemu mestu, ... a ta plavaren - to je letna plavaren + este nieco a cena bude 80 mil. SKK podla rozpoctu mesta TN - preplatia to zeleznice.

Mesto TN moze byt spokojne a podobne aj zeleznice, pretoze obchadzka TN by bola prakticky nemozna a TN by mal zeleznicu aj tak ktora by prechadzala cez mesto. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 27. Jan 2006 22:43

Tam v podstate mesto ani nemalo na vyber, pretoze zeleznica nie je dialnica poloha stanice musi ostat, a v najhorsom pripade by sato nechalo v povodnom telese a napisalo by sa to ako oprava takze mesto by nemohlo nic namietat ... a utreli by tak ci tak ... enem sa jednalo o to ci obe strany utru viacej alebo menej ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 28. Jan 2006 01:25

JoHnZ napísal:Tam v podstate mesto ani nemalo na vyber, pretoze zeleznica nie je dialnica poloha stanice musi ostat, a v najhorsom pripade by sato nechalo v povodnom telese a napisalo by sa to ako oprava takze mesto by nemohlo nic namietat ... a utreli by tak ci tak ... enem sa jednalo o to ci obe strany utru viacej alebo menej ...


JoHnZ,

tak toto si len myslis - nebolo by mesto TN prve ani posledne ktorym by sa zeleznicny koridor nemodernizoval. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 28. Jan 2006 08:58

Ehm ... to mne je jasne ... precitaj si to cele, najhorsia varianta by bola, ze by sa nechalo v stavajucom telese ... lebo tam sa jedna o to, ze zvrsok je tam v nie obhvieakom stave ... caka sa na koridor ... a keby si mesto postavilo hlavu tak by sa spravila generalna oprava, mozno by sa aj vymenil most a trencanom by to chodilo tak ako doteraz. Chlapci z inzinierskeho zratali ze by sa tam s kludom dalo jazdit 100km/h ... a vzhladom k rychlosti nakladnej dopravy a faktu, ze vacsina vlakov osobnej dopravy tam zastavuje (a teda v inkriminovanom useku nejde ani tych 100km/h - tie 2 pary IC vlakov co v TN nestavi by sme uz nejak prehryzli) by to na tomto kusku bolo pre zeleznice pomerne prijatelne cislo ... a nam by z toho nevyplyvali ziadne dalsie povinnosti (sucastou projektu koridoru su rozne podchody a ine opatrenia umoznujuce bezpecny prechod cez trajektoriu trate) a Trencin by mal stale jednu velku ciaru, ktora ho rozdeluje ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 18:14

JoHnZ,

ja som nikde netvrdil ze by prekazalo keby TN nema zmodrnizovany usek. Mesto by prislo o financie, nie zeleznice. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 10. Feb 2006 02:57

Hehe ... dokazes si predstavit co je to organizovat usek, kde sa zo 160 brzdi na 80 a zasa sa ide na 160? Asi nie, co tam sa ti prekrzvvaju normativy, nasledne doby a podobne ani sam nevies ako, mas 4 kilometre od seba 2 vlaky a zrazu su si na oddiel ... alebo VZ zotrie majstrovi krivku, sa mu tam rychlobrzdu a kym to cele nafuka, doprava stoji, ... garantujem ti ze je to vesele ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 17. Máj 2006 18:11

Minister dopravy Pavol Prokopovič v pondelok nevylúčil, že pri rekonštrukcii železničnej trate medzi Bratislavou a Žilinou môžu nastať problémy na úseku v Trenčíne. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3836
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 51 hostí.