Stránka 3 z 3

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2009 18:13
od stanog
Akou skutočnou maximálnou rýchlosťou sa dnes jazdí po tomto predpokladám už skolaudovanom úseku?

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2009 18:54
od aquila
120kmh

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 00:41
od jano.z
Zo strany správcu infraštruktúry (ŽSR) je v úseku Bratislava - Veľké Kostoľany je v súčasnej dobe všetko pripravené a orazítkované na 160, v úseku Veľké Kostoľany - NMnV ešte zostáva uskutočniť funkčné skúšky (v dobe konania posledných funkčných skúšok => TT-VK ešte nebol úsek dokončený). Takže keby niekto prišiel s tým, že by chcel zajtra ísť 160 s vlakom, a donesie si schválené vozidlo s Vmax=160km/h, minimálne výnimku umožňujúcu jazdu touto rýchlosťou by na tento úsek už dostal (ak by mu príslušné rýchlostníky rovno nepribili).

Posledným problémom tak zostáva značne tristný počet (0) vozidiel, ktoré tieto podmienky spĺňajú. Z tohto dôvodu sa zatiaľ počíta aj v novom GVD s prevádzkou rýchlosťou maximálne 120km/h. Na prelome rokov by potom ZSSK mala obdržať prvé vozidlá vybavené mobilnou časťou ETCS L1 (4ks radu 350 a 1ks radu 362) na zahájenie prevádzky rýchlosťou 160km/h.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 06:38
od magnus
Ja som nedavno pocul staznosti zelezniciarov, ze usek BA - TT je uz rozbity. Ale na otazku kolkokrat sa od rekonstrukcie podbijalo to uz nepovedali nic :-)))

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 07:54
od Andrej
jano.z napísal:Posledným problémom tak zostáva značne tristný počet (0) vozidiel, ktoré tieto podmienky spĺňajú. Z tohto dôvodu sa zatiaľ počíta aj v novom GVD s prevádzkou rýchlosťou maximálne 120km/h. Na prelome rokov by potom ZSSK mala obdržať prvé vozidlá vybavené mobilnou časťou ETCS L1 (4ks radu 350 a 1ks radu 362) na zahájenie prevádzky rýchlosťou 160km/h.

A co robili posledne 3-4 roky, ked uz bolo jasne, ze koncom tohto roka bude vsetko pripravene na 160 km/h zo strany ZSR?

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 08:09
od stanog
Hlavne ze na Ceskych zelezniciach naše lokomotívy radu 350 jazdia 160-kou. Ale asi to bude inou technológiou na ČD a novinkou u nás. Inak sa tak zamýšlam po všetkých peripetiách s Taurusmi že európske železničné spoločnosti sa do unifikácie príliš nehrnú keď každé železnice musia schváliť spôsobilosť pre svoje trate osobitne v čase keď už v rámci EU sa aj nabíjačky k notebookom a mobilom unifikujú, ale železničn systémy si každý stráži autonómne.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 19:30
od mino
Andrej napísal:
jano.z napísal:Posledným problémom tak zostáva značne tristný počet (0) vozidiel, ktoré tieto podmienky spĺňajú. Z tohto dôvodu sa zatiaľ počíta aj v novom GVD s prevádzkou rýchlosťou maximálne 120km/h. Na prelome rokov by potom ZSSK mala obdržať prvé vozidlá vybavené mobilnou časťou ETCS L1 (4ks radu 350 a 1ks radu 362) na zahájenie prevádzky rýchlosťou 160km/h.

A co robili posledne 3-4 roky, ked uz bolo jasne, ze koncom tohto roka bude vsetko pripravene na 160 km/h zo strany ZSR?


to sa pytam aj ja...
a navyse, preco 120 a nie 140? na to su stavane 350ky, 362ky a dokonca aj starucke vozne radu B... pre priamo iduce IC BA-NMnV hned uspora 7minut...
dalsia vec ktoru celkom nechapem - od Noveho Mesta su viacere useky koridoru projektovane na Vmax 200km/h, nove 2ks lokomotiv 109E od Skody ktore su schopne jazdit 200km/h (a Cesi ich tak aj kupuju) ZSR berie len vo verzii na 160km/h...Najnovsie vozne Ampeer/Bmpeer ktore vyrobili ZOS Vrutky len nedavno su tiez len na 160km/h. Naco chce potom ZSR investovat do usekov 200km/h (napr. Kralova Lehota - Strba) nemale peniaze ked na nich realne touto rychlostou nebude schopne nic jazdit?

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2009 21:58
od jano.z
magnus: A koľkokrát by sa malo?

mino: To, že vozidlo "môže" ísť napr. 160, neznamená že v danom okamihu a mieste "smie" ísť tých 160. Obdobne pre rýchlosť 140.
Napríklad staršie rekonštruované vozne zo ŽOS Vrútky tiež môžu ísť 160. Ale pokiaľ je súprava zložená len z nich, nesmie ich byť viac ako 5. Potom už smú len 150, lebo chýbajú brzdné percentá. Preto na 160 musí byť v súprave napr. ako 1. trieda miesto Apeer nový Ampeer s Mg brzdami. Potom už sa 160 smie. Ale to neni tento prípad.

Na slovenskom koridore je nainštalovaný ako vlakový zabezpečovač len systém ETCS L1 (európsky unifikovaný vlakový zabezpečovač). A na Slovensku neexistuje vozidlo týmto VZ vybavené, ktoré by ho zároveň reálne dokázalo využiť (súkromníci majú jeden herkules s ETCS ale pre nákladné vlaky je to len zbytočná starosť naviac).

V ČR je k dispozícii na koridore vlakový zabezpečovač LS90, ktorý umožňuje jazdu rýchlosťou až 160km/h. Preto je v ČR možné jazdiť rýchlosťou 160km/h. Vlakový zabezpečovač LS je však už pomerne zastaraný a samotná bezpečnosť jazdy vlakov zabezpečená týmto VZ je viac či menej otázna.

Andrej: Problémom ETCS je totižto cena, kde palubná časť ETCS stojí približne 400 tisíc €. A montáž takéhoto systému do vozidla 40 rokov starého (350), ktorého zostatková hodnota je menšia než cena ETCS, je značne neperspektívna. ZSSK sa preto rozhodla počkať si s ETCS na nové vozidlá (kde sa zasa narazí na nekoridorovú časť siete a dané vozidlá zasa nepustia ŽSR do Bratislavy, a sme tam kde sme boli). Vzhľadom k aktuálnej situácii a modernizačných výhľadoch napokon padlo rozhodnutie o namontovaní ETCS do 4ks rušňov 350, jedného kusa rušňa radu 362 a zároveň obstaranie 15ks rekonštruovaných rušňov 361 (z radu 163.1), ktoré takisto budú mať ETCS zabudované. No keďže cesty verejného obstarávania sú dlhé a kľukaté, prvé rušne 350 budú k dispozícii až v priebehu ďalšieho roka.

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2009 08:01
od Andrej
dik za vysvetlenie :)

Mam taky pocit, ze sa to posunulo aj "zamerne" kvoli volbam. Spustat 160 km/h po vyse 10 rokoch modernizacie moze byt pekna predvolebna kampan ;). Takisto v maji-juni by uz mala byt hotova prva suprava 671 na primestsku regionalnu dopravu, pripadne aj nove rekonstruovane osobne vozne Bdteer.

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2009 12:56
od mino
Andrej napísal:Spustat 160 km/h po vyse 10 rokoch modernizacie...


je to trapne a smiesne...
V Cechach v tychto suvislostiach rozmyslaju daleko rozumnejsie a perspektivnejsie...
http://www.zelpage.cz/zpravy/7062

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2009 15:09
od magnus
Jano.z:
Ja som narážal len na to, že je verejným tajomstvom absencia údržby. Vyhodí sa neviemkoľko peňazí na rekonštrukcie infraštruktúry a potom sa už nedá ani cent. To je takzvaná bezúdržbovosť v podaní ŽSR.
Stačí pozrieť napríklad nástupište v Bratislave hl. - krásne sklenené zábradia - zahnusené, zahrdzavené - pritom stačí aby to upratovačka dvakrát do týždňa riadne umyla. Ďalší príklad - stanica Považská Bystrica - Pekne zrenovovaná fasáda uz zašpinená pavučinami, nefunkčné lampy - stačí opňť upratovacia čata. To isté je aj modernizovaná trať. nestačí postaviť, treba udržiavať. Koľkokrát je to treba podbiť to ja neviem - ale pokiaľ sa geometria mení tak to treba spraviť a nie nariekať, že 160 tku tam nedáme, lebo je to už rozbité. Ďalší príklad - zosuv Okoličné v Liptovskom Mikuláši (le to iste aj na iných úsekoch je známe). Namiesto údržby odvodňovacieho systému, prečistenia priekop sa radšej dá znížená rýchlosť a zosuv necháme bežať. Proste, takých príkladov poznám viac ako dosť, stačí sa rozhliadnuť. To je spôsob myslenia, nie nedostatok peňazí.

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2009 15:47
od Dialniciar
To isté je aj na niektorých cestách (podľa krajov), hneď zanesené priekopy a odvodňovacie kanály, ... znovu zalesnené kríkami okraje ciest až nevidno na značky atď.

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2009 17:13
od jano.z
magnus: A to si ešte nevidel v PB podchod :x . S tou údržbou je to také, že čo neni akcia s podporou EÚ, na to nie sú peniaze a nikomu sa to nechce organizovať (=> lebo na tom neni ako uliať).

mino: Tá rozumnosť a perspektívnosť je ako vyhadzovanie 7 rokov starého ZZ len preto aby sa to, čo sa tam namontuje, za 5 rokov vyhadzovalo znova? A ide o stámilióny Kč.

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2009 06:50
od magnus
jano.z: videl som aj podchod :-)

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2009 06:52
od magnus
jano.z: Ale este lepsi podchod je u nas v Ziline, to je pocas dazdov plavaren:-) Dazdova kanalizacia z nastupist nefunguje, takze voda odteka do kolajoveho lozka a odtial do podchodu. A odtial ju cerpaju opat do nefunkcnej dazdovej kanalizacie :-) Tomu sa hovori perpetuum mobile :-)

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2009 00:08
od ELZ
Ty brdo, to je invencia! (rofl) :-D

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Trnava- Nové Mesto n

OdoslaťOdoslané: 22. Okt 2023 10:57
od EmBe
V zmysle ročného plánu výluk na rok 2024 je plánované zvýšenie počtu automatických hradiel v úseku Rača - Trnava - Leopoldov v termíne 10/2024 - 12/2025.