Stránka 16 z 22

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 20:29
od frostbite
ale ved jarino pisal ze tunel Diel: 30 metrov do prerazenia tunelovej rúry aj únikovej štôlne (dáta ku polovici januára 2019). Čaká sa na dokončenie východného portálu, v prípade ktorého sa upravoval projekt. Zo západu prebieha príprava na realizáciu sekundárneho ostenia. tak ako je to potom prerazili len unikovu stolnu alebo uz aj tunel? jeden tu pise tak druhy inak.. 30m do prerazenia tunel rury AJ stolne tak by mal byt prerazeny aj tunel diel nie? treba sa vyjadrovat jasne a presne.. pri milochove pokial sa pamatam mali problem s geologiou a raziace prace boli uplne zastavene na dlhsiu dobu cize koli tomuto tunelu pravdepodobne cely usek sa omeska.. skoda

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2019 21:38
od lolo
tunel Diel nieje prerazený,prerazená je iba únikovka, čo jena tom ne-po-cho-pi-teľ-né? Chýba len niekoľko desiatok metrov, ale čaká sa kým sa dokončí portál.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 03:46
od frostbite
vychadzal som z toho ze data boli z januara 2019 a vtedy bol stav 30m do prerazenia tunela diel tak uz o tomto case by mal byt prerazeny nie? 30m nedaju za pomaly 3 mesiace? to ze unikovka je prerazena to mi je samozrejme jasne..

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 12:03
od lolo
Chyba 30m ale bez dokonceneho portalu je to nepodstatne, myslim ze prerazenie april/maj

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 14:40
od frostbite
Čiže de-facto cca 5 mesiacov prerazame 30m tunela, fasa, ta ide nám... Portál neportal, vzdy sa nájde niečo na čo sa vyhovoriť..Potom sa ale necudujme že s takýmto prístupom a prácami modernizáciu nikdy nedokoncime, alebo sa to bude robiť a ťahať ešte ďalšie 3 generácie.. Choré toto celé od základov je u nás celý systém zlý, roky prehnitý a chorý

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 21:09
od Vlados
nie je kam sa ponáhľať. úsek sa sprevádzkuje ako celok... je potrebné vyraziť ešte takmer celý tunel Milochov, čo bude tak za 14-15 mesiacov.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 21:27
od fh
Asi tak, hádzať sa o zem a ziapať ako rozmaznaný puberťák ako je všetko zle je na smiech

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2019 23:24
od frostbite
chciet spravodlivost a normalny chod a modernizaciu na urovni veru na smiech nie je, skor je na smiech mavnut nad tym rukou a byt voci tomu lahostajni a smiat sa primitivne druhym co chcu na zeleznici realnu zmenu k lepsiemu a povedzme si na rovinu to gro sa tyka prave modernizacie zeleznic a koridorov ako sa bude najblizsie mesiace a roky uberat.. a ked ma niekto na to nazor a berie to tak ze nie je sa kam ponahlat potom to aj tak u nas cele vyzera a nikam sa s takymto pristupom nikdy nedostaneme lebo presne toto robia vsetci od vrchnej svoloci na zsr a vo vedeni MD co si mastia vrecka az po posledneho robosa na stavbe..

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2019 00:30
od Vlados
1. šetrili sme prieskume oboch tunelov
2. obyvatelia nesúhlasili s razením tunela Milochov od západného portálu
3. v Milochove sa ukázala veľmi zlá geológia, razí sa slimačím tempom
4. čakáme na mastra sveta čo príkaže vetru a dažďu

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2019 11:21
od lolo
tak ten Milochov je katastrofálny, špekuluje sa nad protičelbou, ale sú to financie navyše a do toho sa moc ŽSR nechce. Teoreticky by sa dal spreádzkovať usek Púchov-Milochov a následne by to pokračovalo v starej stope, kým sa nedokončí tunel. Ale či by to niečo pomohlo to neviem+ neviem ako by sa ZABZAR riešil.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2019 14:31
od frostbite
No fakt mohli by ..lebo čakať teraz kým sa megaproblemovy milochov dokončí nemá význam keďže samotné dokončenie je doslova v nedohľadne a ten tunel dá sa už teraz povedať že bude výrazne meškať a možnosť napojiť úsek na starú trať existuje tak by to mali v ŽSR prehodnotiť a spustiť do prevádzky Púchov-milochov ktorý bude hotový oveľa skôr resp čo nevidieť.. Ale mám pocit že to je niečo podobné ako chcieť po NDS aby dala do prevádzky úsek Likavka-Ivachnová

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 01:28
od asdf
lolo: Otázka znie, či sa to dá po stránke koľajovej (či nie sú rozdiely výšok, či sa to dá zakružiť oblúkom o nejakom rozumnom polomere, atď. Zabzar je teoreticky to "posledné". Nechystá sa tam žiadna veľká sofistikovanosť, trojoddielové AHr. Takže ak do konca preložky "oželieme" ETCS, zaobíde sa to bez zásahov do ZZ jak v PB, tak v Púchove naviac, takže (v kontexte stavby) náklady minimálne, akurát z toho urobíme klasickú "pascu na rušňovodičov". S ETCS to odpadne, ale zasa tie náklady budú výrazne vyššie (v podstate bude celé ETCS nutné zaplatiť 2x, vrátane staníc PB a PU).

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 01:28
od asdf
lolo: Otázka znie, či sa to dá po stránke koľajovej (či nie sú rozdiely výšok, či sa to dá zakružiť oblúkom o nejakom rozumnom polomere, atď. Zabzar je teoreticky to "posledné". Nechystá sa tam žiadna veľká sofistikovanosť, trojoddielové AHr. Takže ak do konca preložky "oželieme" ETCS, zaobíde sa to bez zásahov do ZZ jak v PB, tak v Púchove naviac, takže (v kontexte stavby) náklady minimálne, akurát z toho urobíme klasickú "pascu na rušňovodičov". S ETCS to odpadne, ale zasa tie náklady budú výrazne vyššie (v podstate bude celé ETCS nutné zaplatiť 2x, vrátane staníc PB a PU).

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 06:59
od lolo
Neviem ale kedze sa kolaj prejdenim estakady vracia +- do starej stopy tak to muso ist. Lebo najskvor musis spravit K2 Puchov-Milochov a az potom K1 Puchov-PB kedze tunel Milochov je pri K1.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2019 02:10
od asdf
lolo: Tak teoreticky môžeš mať stavebný postup taký, že pošleš pôvodnú 1TK do tunela, potom spravíš celú 2TK v novej stope a potom prepojíš 1TK do novej stopy.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2019 07:04
od lolo
asdf: mas pravdu, moze to byt tak aj tak, to ale nemeni nic na tom ze Puchov-Milochov by sa mal dat spravit pre obe kolaje

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2019 07:09
od magnus
Razenie na Milochove sa pomaly ale isto presúva zo zlých geologických podmienok do klasických - viď obrázky čo som pridal gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=41408
Len pre informáciu - od západného portálu Milochova sa neplánovalo raziť viac ako 100 m, vzhľadom na absenciu priestoru pre materiálovú skládku, chýbajúce pripojenie VN a vôbec stiesnené priestory. Od VP sa očakávalo problémové prostredie už z geologického prieskumu, došlo však k zmenám v spôsobe zabezpečenia výrubu v úvodných metroch tunela, nakoľko sa tam po vykopaní portálovej jamy rozbehli deformácie svahu, takže sa pristúpilo k silnejšiemu zabezpečeniu. Tam tiež vzniklo nejaké meškanie. Razenie ide pomaly, ale v daných materiáloch sa ani nedá očakávať nejaké závratné tempo - zábery sú 0,8 - 1,0 m. Dlhšie zábery by zvýšili riziko závalu a vykomínovania až na povrch územia, vzhľadom na nízke nadložie. Dá sa očakávať, že keď už celá kalota bude v horninách a nie zeminách, potom sa tempo razenia zrýchli.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2019 09:47
od fh
Dobré správy, vďaka za info.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 13. Mar 2019 10:14
od frostbite
Hura! Veľmi pozitívna správa vďaka! Snáď sa to už fakt tentokrát rozbehne už naplno!

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2019 07:50
od magnus
Zopár fotiek z tunelových objektov, začiatok tu:

gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=41582

Pozitívna správa je, že v tuneli Milochov sme už plným profilom v dobrom prostredí ílovcov, takže čoskoro sa prejde na trhavinový spôsob razenia a rýchlejší postup.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2019 15:35
od EmBe
Zopar foto z dneška aj odomňa. Pre zmenu most ponad VN v Milochove.
Odtialto dolava:
gallery/image_page.php?album_id=53&image_id=41599

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 06:18
od magnus
Tak aj ja som ešte pridal zopár...Užime si túto stavbu, pretože to je posledná modernizovaná časť siete železníc na severnom Slovensku. Uzol Žilina ak bude tak poriadne okresaný, a ostatné úseky na Liptove a Pohornádí budú už len obyčajné rekonštrukcie.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 07:14
od lolo
Prečo myslis ? Ja si myslim skvor ze EU da skvor peniaze na zeleznice ako na dialnice, ak sa budu rozdavat nejake prasule. Liptovsky Mikulas pojde v novej stope, tam sa robia uz aj vykupy. Horsie to bude okolo Strby a dalej za SNV.

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 10:47
od magnus
Pretože veľmi presne viem, ako uvažujú železničiari :-P A keďže sa na projektoch modernizácie železníc podieľam pomaly dvadsať rokov, tak vidím v myslení železničiarov skôr ústup z ambícií a plánov do budúcna, nedostatok invencie a chuti bojovať za financovanie svojich projektov. Je zaujímavé, že pri financovaní diaľnic nie je problém minúť ani 60 miliónov na kilometer cestu, pre železničiarov je veľa už 20 miliónov na kilometer. Je to veľmi nevyrovnané. A je tu mantra, že do roku 2030 "musí" byť ukončený koridor po Košice. Pritom je už teraz jasné, že sa vzhľadom na neustále zmeny koncepcie nedá stihnúť ani len obyčajná komplexná rekonštrukcia zvršku. Takže ja som čo sa železníc týka veľký skeptik. A žiaľ, ani prípadná zmena v politickej reprezentácii neveští nič dobré - diaľnica do každej doliny tu bude na programe dňa stále :-)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2019 13:05
od frostbite
Tak presne takýchto čo takto uvažujú z večera do rána okamžite vyhodiť a vymeniť nahradiť mladými progresívnymi moderné zmýšľajúcimi ľuďmi ktorí spravia a pripravia poriadne projekty modernizácie zeleznic z nových eurofondov až po Košice na 200-230, 160 kde sa inak nebude dať, iné riešenie sú obyčajne vyhodené prachy preto dúfam keď príde výmena vlády že už konečne raz a navždy vyhodia celé to zaprdene zmýšľajúce vedenie železníc a tých súdruhov čo tam parazitujú a prizivujú sa ešte z čias bývalej éry lebo zjavne to tak vyzerá že tam zastal čas nič sa odvtedy nemení a ostali tam len všetky zdegenerovane mozgy..Vedia len hrabať a tunelovat