ŽSR, modernizácia železničnej trate Púchov – Žilina

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Thomas » 09. Sep 2008 16:06

ono to stačí - zas takový rozdíl v úspoře času to není.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

ee

Odoslaťod magnus » 10. Sep 2008 05:46

aquila napísal:myslim, ze ZA - KE by mala byt na 200kmh aj pre tradicne supravy..


Nebude
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod johhan » 11. Sep 2008 17:45

aquila napísal:myslim, ze ZA - KE by mala byt na 200kmh aj pre tradicne supravy..


Na Slovensku pre vnútroštátnu dopravu viac ako 160 nemá význam - cena nezodpovedá výkonu
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Andrej » 11. Sep 2008 17:47

hm, dovolim si oponovat :), pri rychlosti nad 160 km/h je cestovanie vlakom v mnohych pripadoch atraktivnejsie ako IAD :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod johhan » 11. Sep 2008 17:59

Andrej napísal:hm, dovolim si oponovat :), pri rychlosti nad 160 km/h je cestovanie vlakom v mnohych pripadoch atraktivnejsie ako IAD :)

aby si využíval rýchlosť nad 160 musíš začať riediť zástavenia vlaku
.
teda na Slovensku využite pre cca 6 párov vlakov ? :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod patriot » 11. Sep 2008 18:01

Andrej napísal:hm, dovolim si oponovat :), pri rychlosti nad 160 km/h je cestovanie vlakom v mnohych pripadoch atraktivnejsie ako IAD :)


ja súhlasím s johhanom

ono totiž ušetrené minúty stratíš pri presunoch zo staníc cez MHD kam potrebuješ ... SR je mini krajinka a 200 km/h je skutočne zbytočný luxus ...
patriot
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Založený: 19. Máj 2008 20:52

Odoslaťod Andrej » 11. Sep 2008 18:09

IC-ciek a EC-ciek beha po slovensku denne viac ako 20. Navyse, preco potom okolite krajiny modernizuju na 200, 250 km/h? :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Thomas » 11. Sep 2008 18:16

Běžně se modernizuje tak jak to poměry dovolí. Tam, kde se modernizuje na cílovou 160, často je jen 130, 100, někdy i 80. Když, ale poměry dovolí opak a jde o delší souvislý úsek, není důvod nepostavit trať na 200.

na druhou stranu je ale pravda, že skutečně dálkové vlaky (adepti pro vyšší vmax než 160), kde by cena a rychlost mohly konkurovat nikoli jen IAD, ale hlavně letadlu, na SK jezdí prakticky jen na trase HU - BA - CZ, příp. ješty by SK sneslo tah PL - HU.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod johhan » 11. Sep 2008 18:19

Andrej napísal:IC-ciek a EC-ciek beha po slovensku denne viac ako 20. Navyse, preco potom okolite krajiny modernizuju na 200, 250 km/h? :wink:


lenže tie slovenské IC už stávajú pod 200 km - teda to čo nadženie - stratí v staniciach
.
zober si tradičné slovenske IC KE - Kysak - PP - ZA - TN - TT - BA , kde tu uživíš rýchlosti nad 200 ? :-)
.
prečo ? pretože sa na to dajú použit eurofondy :-) :-)
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod aquila » 11. Sep 2008 22:03

ale vsak co boli zverejnene plany na usek od liptaku po poprad, tak tam boli useky na vmax 200kmh nie ? ci som to zle pochopil ?

inak myslim, ze 200kmh ma zmysel ;) uz len z psychologickeho hladiska..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 11. Sep 2008 23:13

aquila napísal:ale vsak co boli zverejnene plany na usek od liptaku po poprad, tak tam boli useky na vmax 200kmh nie ? ci som to zle pochopil ?

inak myslim, ze 200kmh ma zmysel ;) uz len z psychologickeho hladiska..

No niekde sa to dá spraviť - hlavne tam kde sa stavajú nové úseky ktoré nebudú kopírovať pôvodnú trasu sever slovenska - tam už nejaký cenový rozdiel medzi 160 a 200 nebude. Taktiež nemôžeš ísť na 200 tak kde máš veľkú urbanizáciu pretože by si musel buď búrať časti obcí a miest alebo ich úplne obísť. Už len čo narobila 140-160 v Trenčíne - čo by sa robilo keby tam chceli 200 ?
.
pre ilustráciu ZA - BA je cca 200km pri rýchlosti 160 ide vlak 1h 15m pri 200 1h - ale to nesmie nikde stáť akonáhle stojí v TN a TT tak ide 1h 20m
.
v reálnej prevádzke by vlak mal v staniciach spomalenie - nie je reálne aby napr Púchovom prefrčal 200 atď takže reálne pri raste nákladov o cca 30 - 50 - 100% získaš reálne na 200 km úseku tam maximum 10 minut na tej istej trati a počte zastávok - druhá vec je že veľmi sa skomplikuje tvorba grafikonu
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Andrej » 11. Sep 2008 23:22

johhan, ved to ani ja ani aquila netvrdime, ze v mestach by mala byt 200-vka. Ale obaja obhajujeme 200-vku tam, kde to prilis nezvysi naklady oproti 160-ke. Teda na rovnych usekoch, alebo tam, kde sa kompletne preklada trat (v podstate väcsina usekov medzi ZA a KE).

Co sa tyka statia v staniciach, myslim, ze ked bude dokoncena modernizacia, niektore IC budu stat iba v ZA a PP.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 12. Sep 2008 10:07

Andrej: Okolité krajiny? Tu v ČR sme vzhľadom k urbanizácii radi, keď môžeme na optimalizovanú štreku vycapiť rýchlostník 160 ... Poliaci na rovnú štreku nedali 200km/h aj keď mohli ... O maďarskom koridore ani nehovoriac ...

Ja som tu čosi písal o využitelnosti rýchlostí nad 160km/h ... nad 160km/h je nutné postaviť novú trať, kde by bola čisto osobná doprava, aj to pokiaľ možno len medziregionálna a diaľková, lebo v prípade prítomnosti nákladnej dopravy nie je možné na takej trati rozumne uregulovať dopravu. Je predsa rozdiel keď ide IC 120 (lebo viac nesmie) a pred ním Pn 80 (lebo viac nedá) čo do možnosti vypočítať si, kde treba s nákladiakom uhnúť, kdežto ak ide za tým 80km/h Pn vlakom (ktorý viac ísť nemôže, nech je tá trať akákoľvek) to IC 200km/h IC, a nákladiak má ešte nejakú MZ, napr. nejaký veľký trafák a podľa rozkazu nesmie ísť do odbočky (alebo smie, Vmax=5km/h) ... tak aby tam dispečér mal dosť manévrovacieho priestoru, pôjde celá priepustnosť trate došľaka ... Nad 160km/h jedine štvorkoľajka alebo dve trate.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 12. Sep 2008 10:23

jano, aj v cechach sa predsa planuje tunel od Prahy na zapad na 200km/h. A to nie je jediny taky usek. Podobne na slovensku. Ked sa uz bude kompletne prekladat väcsina trate ZA-KE a velka cast prekladiek pojde v tuneli, preco to neurobit rovno na 200 km/h? Btw, vsak min. medzi Kralovou Lehotou a PP ma byt 200 km/h, ci to bude len pre naklapacie? ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 12. Sep 2008 11:02

Andrej: Ale ten tunel, to je práve ukážkový prípad toho o čom hovorím. To nie je rekonštrukcia trate, to bude fungl nová skratka pre diaľkové vlaky. Pôvodná trať cez Zadní Třebaň zostane zachovaná a bude slúžiť nákladnej doprave a regionálnym vlakom PID.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod tomas1 » 01. Okt 2008 06:21

Ľudia, kým tu vy diskutujete o našich "korytoroch", česi už plánujú trate o úroveň vyššie. :)


Vysokorychlostní tratě v ČR - proč?
http://www.dopravni.net/view.php?cisloclanku=2008090502
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod Lermik » 03. Okt 2008 19:33

tomas1 napísal:Ľudia, kým tu vy diskutujete o našich "korytoroch", česi už plánujú trate o úroveň vyššie. :)


Vysokorychlostní tratě v ČR - proč?
http://www.dopravni.net/view.php?cisloclanku=2008090502


Planované koridory na středním a východním Slovensku se tomuto docela blíží. Akorát se časem bojím o kapacitu na dvojkolejce.
Lermik
diskutujúci
 
Príspevky: 172
Obrázky: 2
Založený: 23. Sep 2005 18:50
Bydlisko: Praha

Odoslaťod Thomas » 04. Okt 2008 07:40

a hlavně plánování je v hodně daleké fázi od realizace a realizace bude stát víc než hodně, tkže nějaký rok 2016 je jak na SK tak v ČR spíš velká utopie - realizují se jen dílčí části jako součásti stávajících koridorů (a kéž by trať Brno - Přerov, která tak jako tak potřebuje rozšířit.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

hmm

Odoslaťod magnus » 05. Okt 2008 18:45

Lermik napísal:
tomas1 napísal:Ľudia, kým tu vy diskutujete o našich "korytoroch", česi už plánujú trate o úroveň vyššie. :)


Vysokorychlostní tratě v ČR - proč?
http://www.dopravni.net/view.php?cisloclanku=2008090502


Planované koridory na středním a východním Slovensku se tomuto docela blíží. Akorát se časem bojím o kapacitu na dvojkolejce.


Ono je to otazne, maximalka je vsade 160, v useku Krompachy - Kysak len 140. Aj to mozno okresu a bude iba optimalizacia.
Co sa tyka kapacity, vzhladom na fakt, ze sa zrusi autoblok, tak sa podla mojho nazoru priepustnost trate znizi, nehovoriac o tom, ze sa zrusi dost vela dopravni. Vyhybne sa moc neosvedcili.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 09. Okt 2008 18:47

magnus: Na to zrušenie/nenamontovanie autobloku na úseku BA-NMNV som sa pýtal, a teraz som konečne dostal vysvetlenie. Údajne nie je autoblok použitý pre to, že nie je možné väčšiu priepustnosť utiahnuť po elektrickej stránke. Súčasné napájanie postačuje akurát na priepustnosť danú aktuálnym stavom ZabZar a energetici vraj dali stanovisko, že navýšenie počtu napájacích staníc (zvažované rozšírenie np. st. Trnava a stavbu np. st. Trenčín) nie je zo strany verejnej siete zvládnuteľné.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

hm

Odoslaťod magnus » 10. Okt 2008 06:17

jano.z napísal:magnus: Na to zrušenie/nenamontovanie autobloku na úseku BA-NMNV som sa pýtal, a teraz som konečne dostal vysvetlenie. Údajne nie je autoblok použitý pre to, že nie je možné väčšiu priepustnosť utiahnuť po elektrickej stránke. Súčasné napájanie postačuje akurát na priepustnosť danú aktuálnym stavom ZabZar a energetici vraj dali stanovisko, že navýšenie počtu napájacích staníc (zvažované rozšírenie np. st. Trnava a stavbu np. st. Trenčín) nie je zo strany verejnej siete zvládnuteľné.


Hm zaujimave vysvetlenie. Dakujem.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Tomas PO » 10. Okt 2008 08:22

jano.z napísal:magnus: Na to zrušenie/nenamontovanie autobloku na úseku BA-NMNV som sa pýtal, a teraz som konečne dostal vysvetlenie. Údajne nie je autoblok použitý pre to, že nie je možné väčšiu priepustnosť utiahnuť po elektrickej stránke. Súčasné napájanie postačuje akurát na priepustnosť danú aktuálnym stavom ZabZar a energetici vraj dali stanovisko, že navýšenie počtu napájacích staníc (zvažované rozšírenie np. st. Trnava a stavbu np. st. Trenčín) nie je zo strany verejnej siete zvládnuteľné.

Co to v praxi znamena?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod jano.z » 11. Okt 2008 12:05

Tomas PO: Ze keby sa po mimoriadnej udalosti napr. v Pezinku a Senkviciach ci blizsom okoli, nastosovalo ja neviem 12-15 vlakov a po jej skonceni by s vyuzitim ohromnej priepustnosti autobloku zacali byt pustane postupne za seba na trat, v najblizsej napajacej stanici by zrejme uz o par minut v lepsom pripade lietali poistky, v horsom zasahoval Zavod poziarnej ochrany zeleznic. No a trat by bola razom bez elektriny a dopadli by sme ako vcera vecer v Puchove, ked som siel na Slovensko ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 11. Okt 2008 18:57

hm ale aj tak mi to prijde divne .. vsak teraz ide radovo menej vlakov, najma nakladnych na koridore ako za komancov a vtedy sa to zvladalo.. a pre ZSE by to malo byt sko vyzdna nejako posilnit siet aj extra rozvodmi pre ZSR .. vsak je to velkoodberatel ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 11. Okt 2008 20:02

aquila napísal:hm ale aj tak mi to prijde divne .. vsak teraz ide radovo menej vlakov, najma nakladnych na koridore ako za komancov a vtedy sa to zvladalo.. a pre ZSE by to malo byt sko vyzdna nejako posilnit siet aj extra rozvodmi pre ZSR .. vsak je to velkoodberatel ...


Problém je v tom že verejná sieť je už niekde inde a problém by nemalo ani tak ZSE ale skorej SEPS - vedeli by týmto zhodiť komplet sieť teda black-out
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 18 hostí.