Stránka 10 z 11

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2019 10:28
od fh
Na to že sú Vajnory dedina je tam extrémny traffic. Nakoniec sú súčasťou Bratislavy a skôr by sa tam zišla električka smerom na Zlaté piesky ale aj do Rače,

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2019 11:01
od Rojko
Ja som to tu napísal len pre to aby sa rátalo aj s touto možnosťou nakoľko to križuje cestu na triblavinu a v konečnom dôsledku by taká zástavka pre tieto dediny v poli mala veľký význam :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2019 11:54
od Rojko
Taktiež pre R a RR by to veľmi pomohlo nakoľko už dnes je trať cez Raču na maxime

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2019 16:09
od pohodak
fh napísal:Na to že sú Vajnory dedina je tam extrémny traffic. Nakoniec sú súčasťou Bratislavy a skôr by sa tam zišla električka smerom na Zlaté piesky ale aj do Rače,


doprava tam je preto, ze tadial chodi tretina pezinskeho okresu do prace, ked si zoberiem co by stali iba pozemky pod tuto novu zeleznicu tak nemusim byt zrovna ekonom aby som videl ze to nema vyznam, kapacita trate BA-TT sa da spatne zvysit za zlomkovu cenu prebudovanim stanic v juri a bahoni, mne sa napr. vcelku paci aj ta takmer dokoncena studia uzla bratislava, uvidime co z toho bude

inak ano, elektrickova spojnica raca-zlate piesky by spolu so zachytnymi parkoviskami na zlatych a hlavne v raci poriesila hrozne vela, ale o tom mozme opat raz iba snivat :(

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2019 17:17
od Vlados
ak by tam mala béla pozemky, tak pre arpiho by to bola priorita ;)

určite lacnejšie je pridanie tretej koľaje.
ako spomínal Rojko tak od Vinohradov po Mýtnu tá trať nemá rezervu. potrebovali by sme dlhšie súpravy, no nie všetky ostrovčeky sú na to vybudované a hlavne by sa museli meniť semafórové cykly. všetko sa dá len treba chcieť, no nebude to zajtra a žiaľ ani za rok :)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2019 17:25
od fh
pohodak napísal:
fh napísal:Na to že sú Vajnory dedina je tam extrémny traffic. Nakoniec sú súčasťou Bratislavy a skôr by sa tam zišla električka smerom na Zlaté piesky ale aj do Rače,


doprava tam je preto, ze tadial chodi tretina pezinskeho okresu do prace, ked si zoberiem co by stali iba pozemky pod tuto novu zeleznicu tak nemusim byt zrovna ekonom aby som videl ze to nema vyznam, kapacita trate BA-TT sa da spatne zvysit za zlomkovu cenu prebudovanim stanic v juri a bahoni, mne sa napr. vcelku paci aj ta takmer dokoncena studia uzla bratislava, uvidime co z toho bude

inak ano, elektrickova spojnica raca-zlate piesky by spolu so zachytnymi parkoviskami na zlatych a hlavne v raci poriesila hrozne vela, ale o tom mozme opat raz iba snivat :(


Veď preto píšem že radšej električka.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2019 17:41
od Bager3
Vyznam taka sktratka by mala ak by Trat isla PK-Letisko-Nove mesto - Hlavna stanica ale to je nerealne.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2019 15:24
od pohodak
Vlados napísal: určite lacnejšie je pridanie tretej koľaje.


no tymto by som si zas nebol velmi isty, keby si chcel 3. kolaj komplet po celej dlzke BA-TT tak musis prebudovat vsetky stanice, prestavat srandy ako je senkvicka estakada a tiez aj burat/prestavat nejake nadjazdy/mosty...a keby mala byt 3. kolaj iba na niektorych usekoch tak to som si uz ozaj neni isty ci neni rozumnejsie riesenie prestavat tie 2 stanice (a urcite by to bolo lacnejsie)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2019 16:08
od Vlados
3. koľaj v celej dĺžke by bola ideálna. dalo by sa hovoriť aj o kompromise, ale poznáme štátne železničné spoločnosti ako by mali problém nájsť kompromisné riešenie pre efektívny grafikon.
vidím to na 3-4 mostíky a ten most na šenkvicje stakáde (eskakáda je dosť dlhá na to aby ju nebolo potrebné meniť). komplikovaná by bola prestavba el. trakcie. CBA by ukázala čo by sa oplatilo a čo už nie. nakoľko každý do BA rád autom tak sa CBA nebude robiť...

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2019 16:24
od pohodak
- ak chces 3. kolaj po celej dlzke tak pred senkvicami musis postavit jednu samostatnu estakadu iba pre tuto kolaj + dalej tahat ten vysokansky nasyp, existujuca estakada je na 3 kolaje priuzka
- tych mostov bude viac, z brucha ma napada raca, grinava, pezinok, senkvice dokonca 2x (smer bahon) + podjazd v bahoni
- presne tak, mali by spravit minimalne CBA a uvidime co by z toho vyslo, ja som presvedceny ze relativne jednoduchou prestavbou tych 2 stanic (ktore by dokopy stali menej ako nova estakada pred senkvicami) by sa dostatocne zvysila kapacita trate na to, aby sa mohol zvysit takt vlakov

ale uplne najjednoduchsie riesenie je pridat vagony a zvysit tak kapacitu existujucich spojov, tie medzi 6:30 a 8:15 su rano natrieskane a ludia chodia preto stale autami, lebo je to vazne o hubu a okolo kultury cestovania to ani neutekalo...a btw okrem pondelka trva cesta na nivy vlakom+MHD tak isto ako autom

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2019 16:47
od Vlados
- nerozumiem ako akú estakádu pre železnicu myslíš. na cestnej existujúcej sa rozoberie most a postaví nový dlhší.
- počítal som len mosty ponad železnicu, tie bude potrebné strhnúť a postaviť nové. vidím že počítaš aj tie na železnici. tie bude potrebné len rozšíriť.
- podjazd v Báhoni má 4,5m. ak by sa pridala tretia koľaj tak by mal 4,0m. ale kľudne môžeme ten podjazd tiež predĺžiť, alebo radšej nič nerobiť. len železničný riaditeľ si mohol myslieť, že 2 koľaje budú stačiť... rezervu tam mali nechať a prípade mohli novú trať viesť mimo Šenkvice.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2019 09:43
od pohodak
- myslim zeleznicnu estakadu medzi pezinkom a senkvicami, tam tretiu kolaj nestrcis takze budes musiet vedla nej postavit paralelne dalsiu spolu s tym 10m vysokym nasypom ktory za nou nasleduje
- nie som si uplne isty ci mosty na zeleznici sa daju "len rozsirit", dost by som sa cudoval keby sa budovali s takou statickou rezervou
- tych 4.5m je co za cislo? sirka/vyska/dlzka? a ako sa pridanim jednej kolaje toto cislo zmensi o pol metra? :)
- keby si viedol trat mimo senkvice neviem co presne by si tym dosiahol, trat by sa skratila odhadom tak o kilometer keby sla medzi senkvicami a blatnym, lenze tam je pred bahonom "jama", ktoru by si inak ako estakadou neprekonal a ako bonus by si odrezal od zeleznice najvytazenejsiu stanicu medzi BA a TT takze polovica pezinskeho okresu by sa ti naramne podakovala

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2019 12:48
od Bager3
No myslim ze cele je to silne scifi ale lacnejsie je postavit 3 kolaj do senca a zo senca do Trnavy novu trat tym sa odlahaci trat 120 TT-BA.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2019 15:29
od Vlados
pohodak napísal:- myslim zeleznicnu estakadu medzi pezinkom a senkvicami, tam tretiu kolaj nestrcis takze budes musiet vedla nej postavit paralelne dalsiu spolu s tym 10m vysokym nasypom ktory za nou nasleduje
- nie som si uplne isty ci mosty na zeleznici sa daju "len rozsirit", dost by som sa cudoval keby sa budovali s takou statickou rezervou
- tych 4.5m je co za cislo? sirka/vyska/dlzka? a ako sa pridanim jednej kolaje toto cislo zmensi o pol metra? :)
- keby si viedol trat mimo senkvice neviem co presne by si tym dosiahol, trat by sa skratila odhadom tak o kilometer keby sla medzi senkvicami a blatnym, lenze tam je pred bahonom "jama", ktoru by si inak ako estakadou neprekonal a ako bonus by si odrezal od zeleznice najvytazenejsiu stanicu medzi BA a TT takze polovica pezinskeho okresu by sa ti naramne podakovala

- žiadnu železničnú estakádu tam neevidujem https://www.instantstreetview.com/@48.2 ... 3.8p,2.47z (keď tak cestnú)
- tie čo sú stavené takto https://www.instantstreetview.com/@48.3 ... h,5.28p,1z rozšíriš pridaním vedľajšieho mostu
- ak pristaviaš most z tento strany https://www.instantstreetview.com/@48.3 ... ,-4.13p,1z a neupravíš cestu tak sa zníži prejazdná výška
- trať by šla cez šenkvice aj mimo ne. tá mimo by skrátila dĺžku aj čas (nebolo by potrebné spomaľovať ICčka a rýchliky)

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2019 16:20
od pohodak
- hento je most ponad zeleznicu pred pezinkom, ked ides vlakom nejake 2km dalej tak narazis na toto: https://www.vlaky.net/galerie/1593/senkvice-estakada/ a sorry ten nasyp nema 10m ale 8 :)
- okej cize ako vravim, potrebujes dostavat paralelne dalsie mosty, kopec kopec penazi
- uz rozumiem :)
- pocujem prvy krat zeby v senkviciach IC alebo rychliky spomalovali a keby aj tak tam usetris kolko, 2 minuty? to ma ozaj vyznam stavat 2 paralelne trate :roll:

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 24. Jan 2019 17:35
od Vlados
- už to vidím, blbé :(
- určite lacnejšie ako úplne nová trasa...
- to by bolo len z núdze cnosť - aby nebolo potrebné na pár mesiacov uzatvoriť cestnú estakádu pri Šenkviciach, stavať k železničnej druhú, upravovať stanicu v Šenkviciach.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2019 15:53
od lostrail
Uz by bolo asi lepsie postavit vedla tej povodnej estakady novu a na nu aj rezervu pre 4. kolaj, ak nie priamo kolaj samotnu. Aby sa o dalsich 15 rokov nemusela viest takato ista debata. Za estakadou v pohode zuzenie na 3, ale myslim, ze keby sa teraz niekto pozrel do buducnosti, ani stvorkolaj na celom useku by nebola od veci. Navyse sa tym riesi aj trakcia - so starou by sa nerobilo nic, na novu dvojkolaj by sa postavila kompletne nova vybava.
Na 4-kolajke by bolo mozne zabezpecit konecne taky interval Os (regionalnych vlakov), ktorym by sme sa priblizili k vyspelejsim krajinam prakticky bez toho, aby sa v danom useku muselo cokolvek menit na rychlikoch, IC a nakladnej doprave (ta by mohla stale vyuzivat dve prostredne kolaje, kym tie krajne by sa mohli vyuzivat Os / regionalnou dopravou). Ak by sa podarilo cez Bratislavu prehnat na kazdej "linke" (myslim to skor smerovo ako podla sucasneho znacenia) vlak kazdych 20 minut v spicke a kazdych 30-45 minut v sedle, priblizili by sme sa minimalne mestam, ako Pariz, ci Vieden (samozrejme by sa muselo rozsirovat aj inde). Parizsky RER v sedle chodi tak striedavo-oblacno, ale ludia ho tam hojne vyuzivaju aj tak. Pricom to striedavo-oblacno je prave nieco medzi 20-50 minut. Druha vec je, ze tie linky u nich maju povacsinou obstarozne.
Tak, ci tak bude treba do zeleznic v BA a okoli v dohladnej dobe vrazit vela penazi, pretoze v kombinacii s elektrickami a zachytakmi je to jediny ako-tak dostupny sposob, akym znizit prilev aut do mesta (pokial sa niekto nechysta v ramci volneho casu vrtat metro, ci zabezpecit 25 stupnov aj v zime, aby sa dalo jazdit na bicykli).

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2019 17:01
od pohodak
pokial by si chcel dostavat paralelne dalsiu dvojkolaj k existujucej tak by si musel: prestavat komplet vsetky stanice, zrusit a nanovo postavit vsetky mosty ponad zeleznicu a urobit asanacie v PK (tehelne), zopar domov v senkviciach, v bahoni v podstate zrusit zeleznicnu ulicu a v ciferi asi 20 domom zobrat zahradu, toto nikdy v zivote neprejde...samozrejme, keby sa od zaciatku planovala troj/stvor kolaj tak by tieto problemy neboli, lebo by sa trasa dala posunut par metrov hore dole podla potreby, ale teraz by to musela byt samostatna paralelna trat but na jednej alebo na druhej strane existujucej zeleznice...alebo teda rozbombardovat uz zrekonstruovanu trat na viacerych miestach co si velmi dobre neviem a radsej ani nechcem predstavit...

mne z toho stale vychadza ako prerabka tych 2-3 zastavok na normalne stanice ako daleko najrychlejsie a samozrejme najlacnejsie riesenie, jasne ze troj/stvorkolaj by sme mohli povazovat za ultimatne riesenie na 100 rokov co prerabka stanic nie je, ale v realite to je nerealizovatelne

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2019 17:09
od aquila
praradoxne tu estakadu uz kratko po dostavanim navrhoali zburat, lebo ju postavili svojim sposobom zle. navyse umoznuje len do Vmax 200kmh, takze jej poloha sa pri zvyseni tratovej rychlosti na 230kmh sa musi kompletne zmenit. stanica v senkviciach sa moze ozeliet. to je problem nasich trati, ze sa zachovavaju aj zbytocne zastavky. v rakusku nemaju problem urobit P&R zastavku aj viac menej v poli, ale s patricnym vybavennim, ked robia prelozky trati a ludia to aj tak vyuzivaju.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2019 17:50
od Kvík
Potom by bol snáď menší problém postaviť komplet novú trať do Trnavy pre R/IC, najskôr asi Vajnory - Chorvátsky Grob - Blatné - Báhoň. 20 km ani nie je tak veľa. V_max koľko chceš, jediný väčší problém bude asi križovanie s D1. Stará trať ostane pre regionálnu dopravu, na to je vedená veľmi dobre.

Druhá vec je, že už tých 200 km/h sotva vidím reálne v dobe životnosti samotného telesa tej estakády, 230 už vôbec nie.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 27. Jan 2019 18:42
od pohodak
ano suhlasim, v tom pripade je ozaj jednoduchsie robit separatnu trat pre R/IC z vinohradov niekde okolo grobov smer TT, ale opat raz toto su mokre sny :)

aquila napísal:praradoxne tu estakadu uz kratko po dostavanim navrhoali zburat, lebo ju postavili svojim sposobom zle. navyse umoznuje len do Vmax 200kmh, takze jej poloha sa pri zvyseni tratovej rychlosti na 230kmh sa musi kompletne zmenit. stanica v senkviciach sa moze ozeliet. to je problem nasich trati, ze sa zachovavaju aj zbytocne zastavky. v rakusku nemaju problem urobit P&R zastavku aj viac menej v poli, ale s patricnym vybavennim, ked robia prelozky trati a ludia to aj tak vyuzivaju.


opakujem sa, ale senkvice su najvytazenejsia stanica medzi BA a TT takze ked rusit tuto, potom kludne zrusme 80% stanic na slovensku a presunme ich do pola aby mohli 4 vlaky denne chodit 230 miesto 200 :roll:

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 13:28
od lostrail
Alebo tak. Pre rychliky a ND samostatne teleso a povodnu nechat pre regionalne vlaky. Aj to je riesenie, kedze skor, ci neskor sa tie regionalne spoje budu musiet zahustit.

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 14:13
od mareks96
Výborný nápad dat na trať prispôsobenu na 200km/h nákladné vlaky ktoré idú 40

Re: D1 Bratislava - Trnava

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2019 15:32
od sapphire
a čo má D1 spoločné s vlakmi v Šenkvicách? ;)

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2019 02:20
od asdf
Toľko vlakov, koľko "úplne zaplní" úsek BA-TT, preveze SŽDC viacmenej aj po jednej koľaji (viď napr. trať Brno-Přerov alebo Týniště nad Orlicí - Hradec Králové hl.n.). Takže stačí len zahodiť výrobky od SIEMENSu, kúpiť zabezpečovacie zariadenia a podporné systémy českej proveniencie v maximálnej konfigurácii a hneď bude kapacity a kapacity. Kľúčové miesta trate Česká Třebová - uzol Praha idú až 400 vlakov za 24 hodín v plne zmiešanej prevádzke (od nákladných vlakov až po pendolína).

mareks96: Nákladné vlaky už dlhú dobu jazdia cez 80km/h, kontajnerové expresy 100 až 120km/h.