Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 13. Dec 2007 15:04

magnus: nie si sam :)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 14. Dec 2007 11:31

Tak, BID sa uz snazi o to, aby bola trat 120 (a nielen 120 :)) nosnou tratou pre obce, cez ktore prechadza.

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=21362 ... 1f&id=5280

Znamenalo by to 15-minutovy interval vlakov v spicke, 30 mimo spicky :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 14. Dec 2007 18:17

Andrej: Bude velmi zaujimave sledovat ako sa to bude vyvyjat ... na taku dopravnu obsluznost neni totizto ani dost rusnov, ani dost voznov, ani dost ludi ... a ak tam do toho nejak sikovne nezaintegruju rychliky, tak asi ani dost priepustnosti na trati ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 14. Dec 2007 23:28

hm, ale kde su potom vsetky tie rusne, ludia a vozne v rannej spicke okolo 6, ked chodi vlak istu hodinu kazdych 10-15 minut?

Inac, 15(30)-minutovy interval bude uplne nezavisle od ostatnych vlakovych liniek alebo aj tie budu v nom zahrnute?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pohodak » 17. Dec 2007 09:43

bude to pekne ak sa to spravi, ale hlavne by si pri planovani BID mali pani uvedomit, kedy je a kedy nie je v okoli BA spicka :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 17. Dec 2007 11:27

pohodak napísal:bude to pekne ak sa to spravi, ale hlavne by si pri planovani BID mali pani uvedomit, kedy je a kedy nie je v okoli BA spicka :roll:

Presne tak. Ak bude spicka do 8.00 rano a do 16.00 poobede tak to podstatne strati svoj vyznam :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod tomas1 » 03. Jan 2008 13:23

jano.z napísal:Andrej: Bude velmi zaujimave sledovat ako sa to bude vyvyjat ... na taku dopravnu obsluznost neni totizto ani dost rusnov, ani dost voznov, ani dost ludi ... a ak tam do toho nejak sikovne nezaintegruju rychliky, tak asi ani dost priepustnosti na trati ...

V tom dokumente je aj zmienka o "pláne B", teda že by boli v trase BA - PK nosné autobusy vlastne tak ako doteraz. Vďaka pseudokorytorizácii to možno aj tak bude. :?
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod Andrej » 03. Jan 2008 13:56

Ak by to bolo podla tohto planu, tak je to potom uplne zbytocne robit. Prestalo by chodit tolko vlakov a autobusy nemaju sancu prist za menej ako 20 minut z PK do BA, uz vobec nie v rannej a poobednajsej spicke. Radsej nech su redsie intervaly vlakov, v ziadnom pripade nech nerobia nosnu dopravu pomalymi autobusmi! :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod pohodak » 03. Jan 2008 14:09

btw niekedy cez sviatky otvorili podjazd v senkviciach 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Andrej » 26. Okt 2008 20:20

Zachytil som informaciu, ze ETCS by na useku BA-TT malo byt hotove v decembri tohto roku. V novom GVD sa vsak s nim asi neda ratat, ze? :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 26. Okt 2008 20:23

zle som napisal otazku - v novom GVD sa este neda ratat so 160-kou na tomto useku?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 27. Okt 2008 00:45

Podľa toho, čo som videl je vonkajšia technológia (balízy) ETCS v úseku Trnava - Bratislava Rača už odfinalizovaná. Vzhľadom k použitému ZabZar je možné predpokladať jeho podporu v zariadení už zabudovanú, takže sa ešte musí počkať na dokončenie predpisov a zmeny v niektorých vyhláškach, na ktorých sa zrejme ešte pracuje.

V neposlednom rade musí byť dokončená a odcertifikovaná úprava systému Mirel RS na onboard ukazateľ ETCS (inak by pre veľké vstupné náklady zrejme ešte dlhú dobu nemal kto na koridore 160 jazdiť) ...

No a potom nejaká tá overovačka, počas ktorej to bude blbnúť a ukazovať hovadiny a taak ... takže ak všetko pôjde podľa plánu, v GVD 2009/2010 sa minimálne vlaky IC rozbehnú rýchlosťou až 160km/h v úseku z Nového Mesta nad Váhom až po Bratislavu (teda, niekde 150, tu a tam 140, cez Trnavu bude kilečko, ...) ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2008 09:56

A do ktorych masin sa Mirel bude instalovat? Okrem 350 bude aj v 162 a 362-kach? Rychliky nebudu chodit 160-kou? Alebo aspon 140?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Thomas » 27. Okt 2008 10:12

Kdyby se v ZA přepřahalo, třeba by to stačilo i na rychlíky, kolik vlastně máte 350 a 362?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod aquila » 27. Okt 2008 10:55

162 je to jedno, lebo sa nedostane pod 25kV ;)

350 je 18 .. kolko je 362 netusim .. ale malo ich neni .. ale tie idu Vmax 140 .. cize tam to az taky velky narast nebude .. ono ten koridor zacne byt aj tak zaujimavy, az sa to dotiahne aspon po zilinu .. na useku BA - NMV vela minut nenazenu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Thomas » 27. Okt 2008 11:34

hm, a když odečtu 350, které jezdí k nám ....
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2008 12:02

aquila, ono vraj na 162-kach staci urobit "mensie" upravy na to, aby sa z nich stali 362. A v nich treba zmenit "prevod" a tiez dokazu ist 160. Opravte ma, ak sa mylim.
Tiez som zacul spravy o nakupeni 380 s vmax 200 km/h, avsak to je este daleka buducnost :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 27. Okt 2008 13:23

Ak sa to pánom s HMH v spolupráci s ľuďmi od SIEMENSu podarí, tak to určite bude nainštalované na všetky stroje schopné ísť rýchlosťou vyššou ako 120km/h. Do 120km/h a vzhľadom k nezanedbateľným nákladom je predpoklad, že budú naďalej jazdiť toliko podľa živáku ...

Andrej: Mirel na tých strojoch už nainštalovaný je. Jedná sa len o jeho úpravu a doplnenie tak, aby sa z neho stal plnohodnotný on-board ukazovteľ ETCS.A tie úpravy na zdvojsystémovatenie radu 162 na radu 362 je trošku vyše, každopádne predminulý týždeň bola do OS Vrútky pristavená jedna z Košických 163, pričom vrátiť odtiaľ by sa mala už ako rada 361, poprípade 362.1, podľa toho čo sa pánom inžinierom podarí vymyslieť s Vmax ...

Každopádne je rozdiel v možnosti dosiahnuť a možnosti využiť rýchlosť 160km/h. Napr. v prípade rady 371 ČD je využitie akejkoľvek rýchlosti väčšej než 120km/h viac či menej teoretické ...

Thomas: Ak Boh dá, 350 budú na nadradenej tranzitnej sieti SŽDC už od GVD2009/2010 nahradené strojmi ŠKODA 109E akožto radou 380 ČD a taurusmi ES64-U4-C OBB a PKP Intercity ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2008 13:35

jano, takze kolko mozeme mat v konecnom dosledku vozidiel s Vmax > 120 km/h? Kolko z nich na 140 a kolko na 160?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 27. Okt 2008 15:43

Zo sucasnych v prvom rade 18 kusov radu 350 (160km/h).

Dalej 16 kusov radu 362 (140km/h - zatial) v zavislosti na tom ci sa v ZOSke podari "znovupostavit" vyhorenu 362.006. 362.010, ktora 12 rokov stala na Vychodnom uz jazdi.

Potom potencialne 30 kusov (presny pocet si uz nepamatam) radu 361, prestavaneho z rusnov 162/163.

No a napokon 10 elektrickych jednotiek (160km/h) a dva viacsystemove elektricke rusne (160-200km/h), na ktore je vyhlasene vyberove konanie a ktorych zhotovitel by mal byt znamy v najblizsich dnoch.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 27. Okt 2008 16:02

:o takze dokopy takmer 80 vozidiel schopnych ist 140 km/h a viac. Takze je zrejme mozne, ze sa vyssia rychlost bude tykat aj obycajnych R? Co sa tyka el. jednotiek, tie maju byt umiestnene do oblasti ZA a KE, ak sa nemylim.

Potom nas informuj, ked bude znamy zhotovitel novych el.rusnov. :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Rojko » 20. Jan 2019 16:03

Fakt by sa malo uvažovať o rozšírení železničnej trati v tomto území. Myslím trať medzi obcou Báhoň a Bratislava - Vajnory. Už dnes to začína byť potrebné a ak sa tam zastavajú pozemky už bude neskoro.
Rojko
návštevník
 
Príspevky: 15
Obrázky: 4
Založený: 28. Aug 2016 23:26

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 20. Jan 2019 19:17

z bahona do vajnor ziadna trat nevedie a ze by zrovna dedina velkosti bahona bol nejaky uzol aby sa prave od neho nieco rozsirovalo/stavalo si ozaj nemyslim
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod Bager3 » 20. Jan 2019 19:47

V UP BA VUC je trat zakreslena z Pezinka do Vajnor
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: D1 Bratislava - Trnava

Odoslaťod pohodak » 21. Jan 2019 08:39

v uzemnych planoch je toho zakresleneho teda ozaj hodne :) zeleznica PK-vajnory je nezmysel, okrem toho ze na to nikto nikdy nebude mat peniaze tak ta trat by nevyriesila zhola nic, vajnory su dedina kde nic nie je a ak by sme velmi chceli tak dostat sa tam da cez vychodne...PK okresu by kludne stacilo viac vlakov na nove mesto a nasledne so zastavkou galvaniho a dalej v petrzalke pri auparku...ale problem je, ze koridorizacia trate Raca-TT sice zvysila jej rychlost, ale znizila priepustnost kedze su tam stanice ako svaty jur, grinava a bahon...resp na teraz by hlavne bolo super keby boli dlhsie supravy, lebo momentalne sa medzi TT a BA vo vlakoch ozaj jazdi na indicky styl a ked tam chcu nahnat dalsich ludi tak si to uz vazne neviem predstavit

ps: presunte posledne prispevky odtialto do vhodnejsej temy
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: devil a 22 hostí.