Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod lostrail » 03. Feb 2019 14:58

mareks96: Pri tej hustote rychlikov a IC nebude problem dat dohromady grafikon, kde budu moct koexistovat aj s nakladnymi vlakmi. Mimochodom, ako je to teda dnes? Jazdia IC, rychliky, nakladne vlaky spolu s osobakmi po tej istej trati (aj tam, kde sa jazdi 160 km/h) a ide to, tak preco by mal byt problem, ked velku cast vlakov este odoberieme? Ako pisal asdf, nakladne vlaky davno nejazdia pomaly (mozno tak niekde medzi Handlovou a Sklenym, aj to kvoli tratovej rychlosti), nevidel by som v tom ziaden problem. Navyse vzdy je mozne novu trat postavit tak, ze bude zabezpecena obojsmerne a tak umoznit napr. predbiehanie medzi vyhybnami (samozrejme aj kolajove spojky bude treba).
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod EmBe » 15. Jún 2024 17:16

ŽSR, Zväčšenie priepustnosti trate Bratislava-Rača - Leopoldov
Po zadaní definitívnych parametrov Útvaru hodnoty pre peniaze pre súčasnú aj výhľadovú dopravu na trati Bratislava – Leopoldov bolo vyhodnotené, že jej súčasná priepustnosť je nedostatočná. Najvhodnejšie riešenie pre zvýšenie priepustnosti trate je prostredníctvom úpravy jednotlivých traťových zabezpečovacích zariadení typu AH s vytvorením viacerých traťových oddielov, čo vyvolá aj potrebu modernizácie existujúceho subsystému ETCS L1. V súčasnosti sa na trati nachádzajú úseky/oddiely s rôznymi dĺžkami a z toho plynúcim vplyvom na priepustnosť trate.

Cieľový stav:

Pre súčasnú aj výhľadovú dopravu na trati Bratislava – Leopoldov je jej súčasná priepustnosť nedostatočná. Najvhodnejšie riešenie pre zvýšenie priepustnosti trate je rozdeliť medzistaničné oddiely na viac traťových oddielov (dva až tri). Takýmto rozdelením sa podstatne zvýši priepustnosť na úseku trate Bratislava – Leopoldov.
Vzhľadom k predpokladanému rozsahu osobnej železničnej dopravy v ŽST Trnava je potrebné zrealizovať delenie koľají 104 a 105 na dve časti tak, aby bol umožnený súčasný vchod dvoch protismerných vlakov osobnej dopravy na tieto koľaje.

PS 01: Medzistaničný úsek Bratislava-Rača – Svätý Jur, doplnenie AH
V medzistaničnom úseku Bratislava-Rača – Výh. Svätý Jur sa vybuduje nové automatické hradlo – AH „Kujovičovo“ s oddielovými návestidlami cca v smere S km 10.300 km a v smere L km 11,355, v oboch koľajach ktoré bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W vo Výh. Svätý Jur a v ŽST Bratislava-Rača do zariadenia AH 2000 S v väzbou na staničné zab. zar. ESA 11. Medzistaničný úsek bude rozdelený na dva traťové oddiely.

PS 02: Medzistaničný úsek Svätý Jur – Pezinok, doplnenie AH

V medzistaničnom úseku Výh. Svätý Jur – ŽST Pezinok sa vybuduje nové automatické hradlo – AH „Grinava“ s oddielovými návestidlami cca v smere S km 16,620 a v smere L km 15,813. AH bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W Výhybne Svätý Jur, resp. ŽST Pezinok podľa priestorových pomerov v súčasných technologických skriniach elektronického stavadla. Medzistaničný úsek bude rozdelený na dva traťové oddiely.

PS 03: Medzistaničný úsek Šenkvice - Cífer, doplnenie AH

Medzistaničný úsek ŽST Šenkvice – ŽST Cífer sa rozdelí na tri traťové oddiely. Vybuduje sa automatické hradlo AH „Šarfia“ s oddielovými návestidlami v smere S km cca 29,866 a v smere L km cca 29,921. Pôvodné oddielové návestidlá automatického hradla AH „Vŕšok“ sa premiestnia do nových polôh. V smere S do km cca 33,762 a v smere L km cca 33,817. AH Šarfia bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W v ŽST Šenkvice.

PS 04: Medzistaničný úsek Cífer - Trnava, doplnenie AH

Medzistaničný úsek ŽST Cífer – ŽST Trnava sa rozdelí na tri traťové oddiely. Vybuduje sa automatické hradlo AH „Kočišské“ s oddielovými návestidlami v smere S km cca 42,910 a v smere L km cca 42,965. Pôvodné oddielové návestidlá automatického hradla AH „Dolina“ sa premiestnia do nových polôh. V smere S km cca 40,048 a v smere L km cca 40,103. AH Kočišské bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W v ŽST Trnava.

PS 05:Medzistaničný úsek Trnava - Brestovany, doplnenie AH
Medzistaničný úsek ŽST Trnava – Výh. Brestovany sa rozdelí na tri traťové oddiely. Vybuduje sa automatické hradlo AH „Lovčice“ s oddielovými návestidlami v smere S km cca 53,212 a v smere L km cca 53,267. Pôvodné oddielové návestidlá automatického hradla AH „Prílohy“ sa premiestnia do nových polôh. V smere S km cca 49,436 a v smere L km cca 49,491. AH Lovčice bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W v o Výh. Brestovany a AH Prílohy do elektronického stavadla SIMIS W ŽST Trnava.

PS 06: Medzistaničný úsek Brestovany - Leopoldov, doplnenie AH
Medzistaničný úsek Výh. Brestovany – ŽST Leopoldov sa rozdelí na tri traťové oddiely. Vybuduje sa automatické hradlo AH „Bučany“ s oddielovými návestidlami v smere S km cca 57,082 a v smere L km cca 57,137. Pôvodné oddielové návestidlá automatického hradla AH „Richtárske“ sa premiestnia do nových polôh. V smere S km cca 60,687 a v smere L km cca 60,742. AH Bučany bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W Výh. Brestovany a AH Richtárske bude integrované do elektronického stavadla SIMIS W v ŽST Leopoldov.

PS 07: Rozdelenie koľají 104 a 105 a doplnenie návestidiel 1L a 2L o PUR v ŽST Trnava

Z dôvodu predpokladanému rozsahu osobnej železničnej dopravy požadujeme v zmysle spracúvaného PDO 2026 v ŽST Trnava realizovať delenie koľají č. 104 a č.105 cestovými návestidlami na dve rovnomerné časti tak, aby bol umožnený súčasný vchod protismerných vlakov osobnej dopravy na tieto koľaje. Cestové návestidlá „Sc a Lc“ deliace koľaje 104 a 105 požadujeme umiestniť na vzdialenosť 25 m.

PS 13: Úpravy ETCS L1
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2307
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod grandino » 16. Jún 2024 02:37

co keby spravil MD spolu so zsr plan na 200km/h od ba az po puchov, sama rovina nevyslo by to lacnejsie? brusel by to tiez urcite podporil vramci zelenej dopravy a zlepsila by sa aj vyrazne priepustnost navyse od Noveho Mesta su viacere useky koridoru projektovane na Vmax 200km/h
grandino
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 16. Máj 2024 00:31

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod 110mat110 » 16. Jún 2024 06:38

Nezvysis priepustnost vyssou rychlostou. Mas tam kopu nakladu, kopu osobakov a na SK 200 nedokaze ist asi ani jeden vlak zssk.
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 440
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod grandino » 16. Jún 2024 14:26

to ze nedokaze nemas celkom pravdu, prave naopak lokomotivy mas aj na 200 aj vagony aj ked vacsina je na 160
grandino
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 16. Máj 2024 00:31

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod aquila » 16. Jún 2024 17:26

v tomto useku uz mala byt uz davno minimalne studia na rozsirenie o tretiu kolaj. v podstate minimalne po Pezinok by bolo dobre s tym ratat, ale bohuzial aj v studii o zeleznicnom uzel BA sa s tym az tak vazne nepocita...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 582
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod Kvík » 17. Jún 2024 06:58

grandino napísal:co keby spravil MD spolu so zsr plan na 200km/h od ba az po puchov, sama rovina nevyslo by to lacnejsie? brusel by to tiez urcite podporil vramci zelenej dopravy a zlepsila by sa aj vyrazne priepustnost navyse od Noveho Mesta su viacere useky koridoru projektovane na Vmax 200km/h


Určite nie, hlavne ak to nebude odseparované od nákladnej a lokálnej dopravy. Akurát včera som si vo vlaku čítal, aké problémy spôsobuje Japoncom dvojitý rozhod v tuneli Seikan, ako úzkorozchodné nákladné vlaky obmedzujú premávku a prečo je kvôli tomu rýchlosť vlakov Shinkansen obmedzená na 160 km/h, aj keď trať by zvládla aj 260. Toto by bolo niečo veľmi podobné, ba možno ešte horšie. Oveľa viac než zrýchľovať už aj tak najmodernejší slovenský úsek by pomohlo dostať zvyšok infraštruktúry aspoň na úroveň hodnú roku 1990, keď už na viac nemáme.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 303
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod IceFox » 18. Jún 2024 20:21

aquila napísal:v tomto useku uz mala byt uz davno minimalne studia na rozsirenie o tretiu kolaj.


Ešte by z toho nedajbože vznikol funkčný S-Bahn /sarkazmus
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod aquila » 19. Jún 2024 16:21

hej, mas pravdu budeme radi, ked sa dockame do 15tich rokov aspon rekonstrukcie "moderniznovaneho" useko od race, tretia kolaj je sci-fi ..

usek po racu je tiez vo hviezdach, a ked sme "fungujucom" S-bahne, tak ehm tak sa asi ozaj nedockame nikdy .. lebo vlastne je uplne tragicke za takej 120tke stale je v podstate trat, ktora tam stoji pomaly 150 rokov a je zdvojkolajena asi 120 rokov ... ale tak skoda reci
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 582
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod 110mat110 » 20. Jún 2024 04:49

grandino napísal:to ze nedokaze nemas celkom pravdu, prave naopak lokomotivy mas aj na 200 aj vagony aj ked vacsina je na 160

Ktore vagony mame na 200? Mozno tie nove Ampz/Bmpz. Restauracak ani jeden, cyklovozen ani jeden
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 440
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod grandino » 20. Jún 2024 08:57

sam si si odpovedal.. ano napr, potom aj Bmz (tie cicmanske kupecka) a aj najnovsie Bdmpz https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdmpz.php
grandino
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 16. Máj 2024 00:31

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod 110mat110 » 20. Jún 2024 09:06

Cize dokopy vozne na 2 supravy bez restauracaku a bez cyklovozna a bez invalidneho pristupu. Cize prakticky na nic
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 440
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod grandino » 20. Jún 2024 11:09

ani by som nepovedal, tychto poslednych cicmanskych +tych oranzovych ich je uz celkom dost.. restauraky sa vedia vyrobit aj dodatocne na zakazku prip prerobia sa niektore zo sucasnych (tam ide hlavne o podvozky)
grandino
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 16. Máj 2024 00:31

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod pa3ck » 20. Jún 2024 12:31

grandino napísal:sam si si odpovedal.. ano napr, potom aj Bmz (tie cicmanske kupecka) a aj najnovsie Bdmpz https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_Bdmpz.php

Keď si už bol na Vagonwebe, vedel si si pozrieť, že aj tieto vrútocké novostavby sú iba na 160: https://www.vagonweb.cz/popisy/popisy.php?k=ZSSK#n185
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 993
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod asdf » 20. Jún 2024 15:43

Niektoré z tých vozňov idú na 200 preznačiť, čo potom ale vyžaduje častejšie revízie a opravy. Ale čičmanské Bmz určite nie, to sú pôvodné Bmeer, teda pôvodné Bmee ešte z Bautzenu.
Obrázok používateľa
asdf
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod 110mat110 » 20. Jún 2024 22:34

Nemyslim, ze idu len tak preznacit. Na 200 uz potrebujes tlakovu skrinu a to myslim tie vozne nemaju
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 440
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod asdf » 22. Jún 2024 18:21

A sme si istí? Ja si pamätám, že to bolo povinné v ČR a táto povinnosť sa rušila. Dosť vozňov DB a ÖBB nemá tlakotesné skrine a má pritom písanú 200km/h. Ona tá tlakotesnosť sa uplatní skôr v dlhých tuneloch, a také u nás zatiaľ nie sú. Takže tú povinnosť by bolo načim aj zrušiť.
Obrázok používateľa
asdf
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 287
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod grandino » 22. Jún 2024 23:27

..asi tak na taku prkotinu staci jedno hlasovanie v parlamente, aby to Raz predlozil a bude (ked sa to bude vobec niekedy riesit) ale mohlo by.. potencial tam je ..ked uz nie juhom tak aspon z ba po puchov by to mohlo skratit nejaky ten cas vramci prepravy vychod-zapad..zavisi od samotneho ministra co ma v plane, debatku na temu zeleznice este nemal
grandino
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 16. Máj 2024 00:31

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod IceFox » 23. Jún 2024 01:36

Ja len chcem pripomenúť že sme v krajine kde (narozdiel od ČR) úrovňový prejazd degraduje trať na 140 hoci by technicky mohla byť aj na 160. A to len kvôli jednému predpisu ktorý sa nechce nikomu zmeniť.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod pa3ck » 23. Jún 2024 07:54

V zákone nie je ohľadom priecestí definovaný rozdiel medzi rýchlosťou vlakov 140 a 160 km/h https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... aragraf-14
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 993
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod Kvík » 23. Jún 2024 10:34

asdf napísal:A sme si istí? Ja si pamätám, že to bolo povinné v ČR a táto povinnosť sa rušila. Dosť vozňov DB a ÖBB nemá tlakotesné skrine a má pritom písanú 200km/h. Ona tá tlakotesnosť sa uplatní skôr v dlhých tuneloch, a také u nás zatiaľ nie sú. Takže tú povinnosť by bolo načim aj zrušiť.


Ani japonské JRH E5 a H5 nemajú vzduchotesné vozne, barometer vnútri ukazuje nadmorskú výšku správne. Pritom Hayabusa Shinkansen jazdí aj cez tunely rýchlosťou 320 km/h, tunely sú dlhé desiatky kilometrov a najnižší bod tunela Seikan je 240 metrov pod hladinou mora. Najskôr zase nejaká lokálna blbosť.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 303
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod 110mat110 » 23. Jún 2024 13:25

Tak ci onak, proste supravy na 200km/h nemame
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 440
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod aquila » 23. Jún 2024 14:52

to je ten mensi problem.. supravy sa daju dokupit, ale trat na 200kmh tak lahko nezmenis
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 582
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia úseku Bratislava-Trnava

Odoslaťod IceFox » 24. Jún 2024 11:38

pa3ck napísal:V zákone nie je ohľadom priecestí definovaný rozdiel medzi rýchlosťou vlakov 140 a 160 km/h https://www.slov-lex.sk/pravne-predpisy ... aragraf-14


Takže ide o svojvôľu ŽSR? Tak to je ešte horšie.
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/ ... t-160-kmh/
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.