Stránka 3 z 7

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2009 16:42
od Dialniciar
Stálo, nestálo = Rus zaplatí. :-)

Ale hlavne, že druhá koľaj a elektrifikácia budú na juhu úplne zadarmo ...

OdoslaťOdoslané: 12. Feb 2009 19:25
od wizard112
Slovensko nemení názor na širšiu trať z Ruska, chce ju stavať :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11517

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2009 18:27
od johhan
Hmm 4 mld EUR nie je až taká zlá cena

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2009 08:44
od Lionheart
Rus to zaplati haha som zvedavy ... :-)
Vlada vlozi do podniku 1,5 mil EUR ... treba aj tu cosi vytunelovat ...
A v prekladisku nepridu ludia o pracu ... aha a co budu robit?!
A aky prospech bude mat SR z toho ked sirokorozchodka bude koncit vo Viedni? ked uz nech to konci v BA, tam je tiez vodna cesta a bude tam aj medzinarodny koridor Pariz-Strasurg-Vieden-Bratislava.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2009 13:03
od aquila
to je len spolocnost pre teple fleky.. nic z toho nebude ..

nemame peniaze ani na cesty prvej triedy, koridor je ledva v novom meste, a oni vymyslaju v case krize nic neriesiacu sirokorozchodku pri 30% vytazeni zeleznice .. hold tunel sa tomu da povedat ;)

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2009 16:11
od B;
Uz je vymenovany splnomocnenec vlady :
http://ekonomika.sme.sk/c/4312313/splno ... ousek.html

materiál na rokovanie vlády

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2009 20:36
od Nick
Tu je materiál, ktorý bude zajtra (18.2.2009) prerokovaný vo vláde:

Správa o príprave a realizácii výstavby širokorozchodnej trate...

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2009020014

:wink:

Zmeny rozchodu napravy vozna pocas pohybu vlaku

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2009 11:07
od bodrik
Bez ohladu na nazory ci SrT stavat, alebo nie, resp. ci sa to ekonomicky oplati, alebo nie, predkladam vam jeden zaujimavy link s moznym a v praxi overenym technickym riesenim zmeny rozchodu vlakovych naprav pocas pohybu vlakovej supravy:

http://fpedas.uniza.sk/zdal/cisla/3_07/04_klubal.pdf

Predpokladam, ze hlavnym dovodom uvah vystavby sirokorozchodnej trate je odstranenie casovych, financnych a logistickych problemov vznikajucich pri "zdanlivo nevyhnutnej" prekladke tovaru v miestach, kde sa stretavaju trate roznych rozchodov.

Podla horeuvedeneho linku vsak realne existuju technicke moznosti, ako je mozne aj za terajsich podmienok (ze predpokladu zmien vlakovych naprav a upravy trate v mieste stretu roznych rozchodov (nielen trate byvaleho CCCP, ale da sa tym riesit aj este sirsi rozchod existujuci napr. v Spanielsku, Portugalsku, Irsku, ako aj niektore uzsie rozchody), cim by sa teoreticky uplne eliminovala nutnost potreby prekladania tovaru v mieste stretavania sa roznych rozchodov a vyrazne by sa tym prispelo k potrebnej unifikacii europskych zeleznic.

Ocakavam na tuto temu siroku a konstruktivnu diskusiu :)

Najviac ma zaujimaju nazory tych, ktori sa vyznate v zeleznicnej problematike viac ako ja (a je vas tu takych dost), resp. ake odborneho stanovisko k tomu zaujmete :)

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2009 11:21
od bodrik
Oprava a doplnenie 3. odstavca:

Podla horeuvedeneho linku vsak realne existuju technicke moznosti, ako je mozne aj za terajsich podmienok (za predpokladu zmien vlakovych naprav a upravy trate v mieste stretu roznych rozchodov) zabezpecit prechod vlakovej supravy z kolajoveho rozchodu jednej sirky, na kolajovy rozchod druhej sirky plynule, bez toho, aby vlakove supravy museli zastavovat (tyka sa to nielen prekladania tovaru pri strete s kolajami trati byvaleho CCCP, ale daju sa tym riesit aj este sirsie rozchody existujuce napr. v Spanielsku, Portugalsku, Irsku, ako aj niektore uzsie rozchody), cim by sa teoreticky uplne eliminovala nutnost existenie prekladisk v mieste stretavania sa roznych rozchodov a vyrazne by sa tym prispelo k potrebnej unifikacii europskych zeleznic. Samozrejme tym nechcem povedat, ze prekladiska by sme uz vobec nepotrebovali, to nie. Ale neboli by uz nutne potrebne v miestach, kde jedinym dovodom ich vzniku bol stret trati s dvoma rozdielnymi rozchodmi.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2009 10:53
od Milos
Toto vyzerá zaujímavo, stále to ale nerieši výšku vagónov širokého rozchodu´, na našich tratiach by siahali nebezpečne blízko troleja

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2009 11:04
od Milos
Už je medializovaná aj dĺžka trate - od Hanisky pri Košiciach po Bratislavu (prístav?) 432 km. Ak sa potvrdí, že projekt je pre Slovensko výhodný, najneskôr do troch rokov by sa trať mohla začať stavať.

:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11548

Tak tým trom rokom neverím, ani keby to celé mala zaplatiť EÚ alebo Rusko :lol: O výhodnosti financovania pre Slovensko, ak by to malo platiť z vlastných prostriedkov, radšej ani nehovorím

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2009 12:44
od Dialniciar
Najpodrobnejší článok k ŠRT:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=83964#83964

*cena je 4 mld. EUR, ale bez ďalších vecí
*existujú 2 konkrétne návrhy financovania

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2009 12:33
od bodrik
Milos napísal:Toto vyzerá zaujímavo, stále to ale nerieši výšku vagónov širokého rozchodu´, na našich tratiach by siahali nebezpečne blízko troleja


O kolko su tie vagony vyssie? ..A su vyssie vsetky vlakove supravy, alebo len niektore?

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2009 12:35
od aquila
uz to spominal johnz.. ruske trakcne droty su o 1 meter vyssie ako nase ...

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2009 12:51
od bodrik
Je uz urcena presna trasa? ..Zaujimalo by ma kadial to presne povedie a tiez ma zaujima, kadial to chcu tahat cez BA smerom na W..
Kedze predpokladam ze to nebude mozne viest v linii terajsich trati (uz len kvoli tej spominanej roznej vyske el. vedenia, ale aj kvoli roznej sirke rozchodov), tak tym padom sa nebude dat pre SrT pouzit zeleznicna cast pristavneho mosta a teda tym padom za tohto predpokladu bude treba postavit uplne novy zeleznicny most (mozno kombinovany s cestnym/dialnicnym mostom?), co bude dost drahy spas.. Odhadol by som tak cca 400 az 600 mil. € len cisto na nove premostenie Dunaja.
Ale mozno nasi ministerski radcovia maju v talone nejaku inu fintu, ako dostat tieto "ruske" vlaciky na druhu stranu Dunaja..

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2009 12:52
od bodrik
aquila napísal:uz to spominal johnz.. ruske trakcne droty su o 1 meter vyssie ako nase ...


OK, diky. Takze predpokladam ze aj vlakove supravy su tiez vsetky cca o 1m vyssie.. je to tak?

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2009 14:01
od mino
bodrik napísal:
aquila napísal:uz to spominal johnz.. ruske trakcne droty su o 1 meter vyssie ako nase ...


OK, diky. Takze predpokladam ze aj vlakove supravy su tiez vsetky cca o 1m vyssie.. je to tak?


to si nemyslim, ukrajinske nakladne vagony bezne jazdia po sieti ZSR (napadli ma konkretne cisterny) s vymenenymi podvozkami na 1435mm. Merkantny rozdiel ktory som si vsimol boli spriahadla, pri ktorych chybaju narazniky :arrow:

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001873-Abeceda-zelezniciara-automaticke-spriahadlo-SA3.asp

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2009 14:26
od jano.z
mino: Ale len tie, ktore sa vlezu do naseho prechodoveho profilu. Na samotnej Ukrajine maju niektore vagony aj vacsie ... ziarivy priklad su kontajnerove vozne, priechodovy profil v byv. ZSSR umoznuje nakladat 2 kontajnery na seba ...

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2009 14:53
od mino
aha, tak to som nevedel :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2009 15:51
od aquila
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11558

cargo na klasickom rozchode krachuje a oni chcu stavat sirokorozchodku :) co viac povedat ?

namiesto penazi z privatizacie tam mam niekolkomiliardovy tunel .. hold gratulujeme sudruh fico :)

po bratislavskom letisku, dialniciach do 2010 a dalsich super cinoch :)

Re: Širokorozchodná železnica

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2010 17:24
od williams
no co som dnes cital tak s tej sirokorozchdonej nebude asi nic

Re: Širokorozchodná železnica

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2010 19:20
od Andrej
Nastastie. A verim, ze najblizsich 20 rokov ani okolite staty nic take ani nenapadne.

Btw, aj tak to bolo nerealne, aby SR stavala stavbu za 5 mld. €, ked nema modernizovany ani jeden zel. koridor a este minimalne 10 rokov ziaden ani nedokonci :-)

Re: Širokorozchodná železnica

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2010 19:44
od williams
no tak pokial viem tak v pripade, ze to nepojde cez nas je ako nahrada madarsko a ti, ze len cakaju na to ako sa SK rozhodne. Cize rusom to je jedno, kadial to potiahnu ci cez nas, alebo cez madarsko. No uvidime ale pocitam, ze to uz rusi maju osetrene.

Re: Širokorozchodná železnica

OdoslaťOdoslané: 25. Nov 2010 19:54
od Andrej
Ziaden stat nebude financovat stavbu niecoho, co mu neprinesie ziaden osoh. Ze to pojde cez madarsko bol len zakryvaci manever, aby to u nas akoze malo opodstatnenie.

Re: Širokorozchodná železnica

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2010 09:03
od devil
no tak pokial viem tak v pripade, ze to nepojde cez nas je ako nahrada madarsko a ti, ze len cakaju na to ako sa SK rozhodne.


toto tvrdia len zastancovia sirokorozchodnej. ak by to tvrdili oficialne madarske zdroje uz by sme o tom davno vedeli.