Stránka 2 z 7

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2009 23:04
od konstrukt
pohodak napísal:johhan v tomto pripade by to bolo asi kazdemu sudnemu cloveku +/- jedno, ale na financovani sa ma vacsinovym podielom podielat stat a to uz mi teda jedno nie je ani omylom :roll:
Ak by sa mal väčšinovým podielom podieľať štát na tejto stavbe,tak táto stavba nebude nikdy zrealizovaná,pozri sa na stavbu diaľníc týmto štátom,táto stavba má budúcnosť jedine ak bude realizovaná zo súkromných zdrojov ale pri dnešnej finančnej kríze si každý súkromný investor dobre premyslý do čoho investuje... a neverím že bude investora lákať zrovna v momentálnej finančnej situácii cca 400 km železnica.

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2009 23:57
od johhan
racto napísal:No je to dlbosť. Do teraz to pekne fungovalo bez problemov, všetko sa pekne preložilo a nie je problem, a ani nikdy nebol a nebude. Dopravný význam to bude mať minimálny. Okrem toho že preprava železnicou je drahšia a aj niekedy nakladnejšia časovo, je to fakt finančne náročné.


Doteraz to nefungovalo vôbec :-) cez Slovensko sa nerobí žiadny tranzit na východ

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2009 00:50
od aquila
a nebude to fungovat ani ked bude SRT ;) pri radovo vyssich poplatoch za drahu to nema zmysel ;)

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2009 09:10
od racto
presne

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 10:16
od wizard112
racto napísal:Tiež som názoru že je to sprostosť. Najprv treba dostavať a opraviť to čo máme nie stavať niečo nové čo je fakt nepotrebné. Radšej vraziť tie peniaze do iných, viac potrebných projektov na železnici ako tento.

Zaujimavé že na tento projekt sú z odbornej verenosti iba negatívne názory a všetkým zainteresovaným je to jedno.


Čudoval by si sa, ale počul som aj názory za tento projekt z úst odborníka. I keď jedným dychom dodával, že len za predpokladu významnej spoluúčasti ruskej strany (teda že zaplatí podstatnú časť), lebo je každému jasné, že my to nezaplatíme ani náhodou. Ďalšou podmienkou je nárast prepraveného tovaru, aby sa do toho išlo.

johhan napísal:Doteraz to nefungovalo vôbec :-) cez Slovensko sa nerobí žiadny tranzit na východ


Teraz to nie je výhra, ale v strednodobom horizonte sa očakáva istý rast. Pri dnešnom využití by sa to neoplatilo.

...

Osobne to ale vidím nereálne, štát to nezaplatí, sme vo finančnej kríze a Rusi podľa mňa na nejakú ŠRT cez SR kašlú, majú iné záujmy. A ak to budú veľmi chcieť, tak si to budú musieť zaplatiť.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 12:16
od jano.z
johhan: Ale fungovalo, tranzit sa robi furt, Cierna nad Tisou vypisovala kazdy den asi 10 tranzitnych tras spracovanej zataze (a opacnym smerom asi 7 tras vyrovnavky) ci uz smer Petrzalka alebo smer Horni Lidec => Ceska Trebova ... tie vlaky boli vykladnou skrinou ZSSK ... za 9 hodin dokazali (aj cez den) prejst celym Slovenskom z Ciernej nad Tisou az do Petrzalky. Boli na ne turnusy a meskanie sa u nich sledovalo podobne ako pri vlakoch osobnej dopravy ... ci to potom nejako nedo***ali uz ale neviem ...

Ona ta SRT je skorej o tom, ze si ktosi uvedomil, ze v dosledku spravil podobnu blbost (neprivatizacia) ako ta, v ktorej zabranil Dzurindovi (uplna privatizacia), tak sa snazi (na zaklade posledneho bordelu s plynom ale asi s otaznym uspechom) dostat na Slovensko "zaujem" Ruskej strany, a SRT sa mu na to hodi ...

Ak by sa to aj realizovalo, osobne to vidim minimalne na vyhlad niekolkych dekad ...

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 13:49
od Dialniciar
Stále mi tu nikto neodpovedal na to, prečo by nemohlo mať Slovensko:

Modernizovaný na 160 km/h severný koridor v smere na Ukrajinu a namiesto dvoch elektrifikovaných koľají na juhu pekne ŠRT ? Hlavne, keď tú prvú variantu na 70% platí EÚ a tú druhú by mohla min. na 50% zaplatiť RF.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 13:54
od devil
Hlavne, keď tú prvú variantu na 70% platí EÚ a tú druhú by mohla min. na 50% zaplatiť RF.


npr. lebo realnych 70% je viac ako udajnych 50% a este viac ked do toho rusi daju menej ako 50% alebo vobec nic.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 14:15
od Dialniciar
V poriadku, ale: stále lepšie neistých 50% ako keby SR mala financovať 2 elektrifikované koľaje na juhu.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 14:16
od Dialniciar
devil napísal:
Hlavne, keď tú prvú variantu na 70% platí EÚ a tú druhú by mohla min. na 50% zaplatiť RF.


npr. lebo realnych 70% je viac ako udajnych 50% a este viac ked do toho rusi daju menej ako 50% alebo vobec nic.


A navyše pozor: ja nevyberám medzi variantami, to bolo nevhodné slovko, ale skôr možnosťami, pričom jedna druhú neohrozuje.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 16:26
od Thomas
dovolím si poznámku:

Pokud by
1) jižní trasa by byla obourozchodná a
2) elektrifikovaná standardním systémem a dvoukolejná
3) RF se podílela alespoň 50% a
4) trať ŠRT by vedla po trase KE - Rožňava - Lučenec - ZV - ZH (- NR - TN - BA) nebo (- Levice -NZ - BA)

pak proč ne. Ale obávám se, že nejméně jedna podmínka není reálná :-)

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 19:34
od jano.z
Pri tej elektrifikácii by bol technický problém s tým aby mohli normálnorozchodné vlaky využívať elektrické napájanie. Minimálne by sa museli by sa dať nové zberače.

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 20:15
od Thomas
že by 10 cm koleje, resp. 5 cm výchylky osy drátu byl takový problém? :-)

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 20:16
od Thomas
... nebo je na ŠRT drát v jiné výšce?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 20:21
od Dialniciar
Thomas: a prečo trváš na podmienke, aby na juhu bola zároveň ŠRT aj priestor pre normálne koľaje ?

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 20:25
od Milos
jano.z napísal:Pri tej elektrifikácii by bol technický problém s tým aby mohli normálnorozchodné vlaky využívať elektrické napájanie. Minimálne by sa museli by sa dať nové zberače.



Myslím, že by nebol problém vyrobiť (možno aj prerobiť existujúce) HDV na našu el. trakciu, ale s podvozkom na široký rozchod. Tuším Škoda Plzeň také niečo aj vyrábala. Prepriahnuť lokomotívu by bol najmenší problém.. Tak to aspoň vidím z laického pohľadu

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 23:10
od aquila
ak si dobre pamatam, tak na "ruskych" vlakoch, resp ukrajinskych su zberace resp droty asi o meter vyssie ci tak nejako .. tusim maju aj ine normy na vysky strojov a vagonov.. ale to by som si musel hladat ..

cize pri elektrickej trakcii to neni az take jednoduche ..

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2009 09:30
od Milos
aquila napísal:ak si dobre pamatam, tak na "ruskych" vlakoch, resp ukrajinskych su zberace resp droty asi o meter vyssie ci tak nejako .. tusim maju aj ine normy na vysky strojov a vagonov.. ale to by som si musel hladat ..

cize pri elektrickej trakcii to neni az take jednoduche ..



Myslel som to tak, že ak sa predsa len projekt ŠRT bude niekedy realizovať (nijako sa ho týmto nezastávam, len uvažujem nad možnými technickými riešeniami), tak by to mohlo byť v zmysle - široký rozchod (alebo dvojitý rozchod na jednej, príp. oboch koľajách) a naša trakcia 25kV vo výške drôtu len pre naše upravené lokomotívy, čiže RU a UA lokomotívy by tu nejazdili, ale by sa prepriahalo, čo vôbec nevidím ako problém, je to otázka pár minút.

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2009 13:04
od jano.z
Prechodový profil exSŽD je cca. o meter vyšší než náš. To znamená, že trolej by musel ísť o meter vyššie. Inak sa podeň niektoré ruské vagóny nevpracú. Niektoré samozrejme áno (vozne s kaučukom či cisterny na previazaných podvozkoch ostatne možno stretnúť na ŽSR stále skoro denne, aj keď po výstavbe nových špeciálnych stáčiarní na chemikálie v Čiernej ich mohutne ubudlo). To je ďaleko vyššie než sú maximálne pracovné výšky zberačov používaných u nás. Na tomto obrázku: http://www.vlaky.net/upload/galeria/000281/058282.jpg si možno všimnúť "stolčeky" na ktorých sú nasadené naše klasické zberače na širokorozchodných dvojiciach. Výchylka drátu Je potom nepodstatný detail.

ŠKODA Plzeň vyviezla ešte Sovietskeho zväzu niekoľko tisícok elektrických rušňov, ktoré sa tam stále vo veľkom používajú a drvivá väčšina soviestkych konštrukcí je potom len odvodeninou z týchto strojov. Ostatne aj SK-CARGO má vo svojom strojnom parku (hoc na trakciu 3kV js) tuším 30 širokorozchodných eletrických dvojdielnych rušňov, používaných na trati z Hanisky do Užgorodu. Na 25kV by sa to muselo potom upraviť. Ale to sa bude musieť toho upraviť v súvislosti s reelektrizačnými plánmi ŽSR viacero.

Dialniciar: Osobne si myslím, že ak má byť ŠRT vedená v stope južného ťahu, tak by mal byť zabezpečený aj priestor pre NR dopravu, najmä osobnú. Na úsekoch, kde bude extra je potom zrejmé, že jednokoľajnosť snáď postačí.

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2009 08:59
od Thomas
právě na podobný obrázek jsem si vzpomněl, takže jsem to tak nějak tušil - to je ale dost na houby - přinejmenším by to znamenalo vývoj pantografu pro obě výšky vedení.

Dialniciar - to je snad logické, že by ta trať byla obourozchodná, pokud by byla zároveň reko jižního tahu ...

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2009 09:12
od Dialniciar
A prečo by tá trať nemohla ísť po inej trase ?

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2009 09:18
od Thomas
ale jistě že mohla - ale už se tu o tom diskutovalo - když se to postaví na 120-160 (a udělá obourozchodné), tak se určitě nebude kopírovat stávající těleso

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2009 14:24
od jano.z
Dialniciar: Keby ta streka mala ist cely cas po samostatnom telese, tak by sa to neoplatilo uz tym duplom ...

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2009 15:50
od Dialniciar
Celý čas nemusí, ale časť kľudne môže. To ma nepresvedčíte ...

OdoslaťOdoslané: 16. Jan 2009 16:35
od jano.z
Tak časť bude musieť (odniekiaľ od Kozároviec ďalej k BA) ... po medzinárodnej trati 130 predsa nemôže ísť aj široký rozchod ... ale od Košíc až po tie Kozárovce by extra teleso stálo nehorázne peniaze ...