Širokorozchodná železnica

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2009 16:42

Stálo, nestálo = Rus zaplatí. :-)

Ale hlavne, že druhá koľaj a elektrifikácia budú na juhu úplne zadarmo ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod wizard112 » 12. Feb 2009 19:25

Slovensko nemení názor na širšiu trať z Ruska, chce ju stavať :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11517
wizard112
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 665
Obrázky: 13
Založený: 01. Feb 2008 20:02
Bydlisko: Banská Bystrica

Odoslaťod johhan » 16. Feb 2009 18:27

Hmm 4 mld EUR nie je až taká zlá cena
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Lionheart » 17. Feb 2009 08:44

Rus to zaplati haha som zvedavy ... :-)
Vlada vlozi do podniku 1,5 mil EUR ... treba aj tu cosi vytunelovat ...
A v prekladisku nepridu ludia o pracu ... aha a co budu robit?!
A aky prospech bude mat SR z toho ked sirokorozchodka bude koncit vo Viedni? ked uz nech to konci v BA, tam je tiez vodna cesta a bude tam aj medzinarodny koridor Pariz-Strasurg-Vieden-Bratislava.
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 13:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod aquila » 17. Feb 2009 13:03

to je len spolocnost pre teple fleky.. nic z toho nebude ..

nemame peniaze ani na cesty prvej triedy, koridor je ledva v novom meste, a oni vymyslaju v case krize nic neriesiacu sirokorozchodku pri 30% vytazeni zeleznice .. hold tunel sa tomu da povedat ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod B; » 17. Feb 2009 16:11

Uz je vymenovany splnomocnenec vlady :
http://ekonomika.sme.sk/c/4312313/splno ... ousek.html
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

materiál na rokovanie vlády

Odoslaťod Nick » 17. Feb 2009 20:36

Tu je materiál, ktorý bude zajtra (18.2.2009) prerokovaný vo vláde:

Správa o príprave a realizácii výstavby širokorozchodnej trate...

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2009020014

:wink:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Zmeny rozchodu napravy vozna pocas pohybu vlaku

Odoslaťod bodrik » 20. Feb 2009 11:07

Bez ohladu na nazory ci SrT stavat, alebo nie, resp. ci sa to ekonomicky oplati, alebo nie, predkladam vam jeden zaujimavy link s moznym a v praxi overenym technickym riesenim zmeny rozchodu vlakovych naprav pocas pohybu vlakovej supravy:

http://fpedas.uniza.sk/zdal/cisla/3_07/04_klubal.pdf

Predpokladam, ze hlavnym dovodom uvah vystavby sirokorozchodnej trate je odstranenie casovych, financnych a logistickych problemov vznikajucich pri "zdanlivo nevyhnutnej" prekladke tovaru v miestach, kde sa stretavaju trate roznych rozchodov.

Podla horeuvedeneho linku vsak realne existuju technicke moznosti, ako je mozne aj za terajsich podmienok (ze predpokladu zmien vlakovych naprav a upravy trate v mieste stretu roznych rozchodov (nielen trate byvaleho CCCP, ale da sa tym riesit aj este sirsi rozchod existujuci napr. v Spanielsku, Portugalsku, Irsku, ako aj niektore uzsie rozchody), cim by sa teoreticky uplne eliminovala nutnost potreby prekladania tovaru v mieste stretavania sa roznych rozchodov a vyrazne by sa tym prispelo k potrebnej unifikacii europskych zeleznic.

Ocakavam na tuto temu siroku a konstruktivnu diskusiu :)

Najviac ma zaujimaju nazory tych, ktori sa vyznate v zeleznicnej problematike viac ako ja (a je vas tu takych dost), resp. ake odborneho stanovisko k tomu zaujmete :)
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod bodrik » 20. Feb 2009 11:21

Oprava a doplnenie 3. odstavca:

Podla horeuvedeneho linku vsak realne existuju technicke moznosti, ako je mozne aj za terajsich podmienok (za predpokladu zmien vlakovych naprav a upravy trate v mieste stretu roznych rozchodov) zabezpecit prechod vlakovej supravy z kolajoveho rozchodu jednej sirky, na kolajovy rozchod druhej sirky plynule, bez toho, aby vlakove supravy museli zastavovat (tyka sa to nielen prekladania tovaru pri strete s kolajami trati byvaleho CCCP, ale daju sa tym riesit aj este sirsie rozchody existujuce napr. v Spanielsku, Portugalsku, Irsku, ako aj niektore uzsie rozchody), cim by sa teoreticky uplne eliminovala nutnost existenie prekladisk v mieste stretavania sa roznych rozchodov a vyrazne by sa tym prispelo k potrebnej unifikacii europskych zeleznic. Samozrejme tym nechcem povedat, ze prekladiska by sme uz vobec nepotrebovali, to nie. Ale neboli by uz nutne potrebne v miestach, kde jedinym dovodom ich vzniku bol stret trati s dvoma rozdielnymi rozchodmi.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Milos » 22. Feb 2009 10:53

Toto vyzerá zaujímavo, stále to ale nerieši výšku vagónov širokého rozchodu´, na našich tratiach by siahali nebezpečne blízko troleja
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Milos » 22. Feb 2009 11:04

Už je medializovaná aj dĺžka trate - od Hanisky pri Košiciach po Bratislavu (prístav?) 432 km. Ak sa potvrdí, že projekt je pre Slovensko výhodný, najneskôr do troch rokov by sa trať mohla začať stavať.

:arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11548

Tak tým trom rokom neverím, ani keby to celé mala zaplatiť EÚ alebo Rusko :lol: O výhodnosti financovania pre Slovensko, ak by to malo platiť z vlastných prostriedkov, radšej ani nehovorím
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2009 12:44

Najpodrobnejší článok k ŠRT:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=83964#83964

*cena je 4 mld. EUR, ale bez ďalších vecí
*existujú 2 konkrétne návrhy financovania
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod bodrik » 23. Feb 2009 12:33

Milos napísal:Toto vyzerá zaujímavo, stále to ale nerieši výšku vagónov širokého rozchodu´, na našich tratiach by siahali nebezpečne blízko troleja


O kolko su tie vagony vyssie? ..A su vyssie vsetky vlakove supravy, alebo len niektore?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod aquila » 23. Feb 2009 12:35

uz to spominal johnz.. ruske trakcne droty su o 1 meter vyssie ako nase ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod bodrik » 23. Feb 2009 12:51

Je uz urcena presna trasa? ..Zaujimalo by ma kadial to presne povedie a tiez ma zaujima, kadial to chcu tahat cez BA smerom na W..
Kedze predpokladam ze to nebude mozne viest v linii terajsich trati (uz len kvoli tej spominanej roznej vyske el. vedenia, ale aj kvoli roznej sirke rozchodov), tak tym padom sa nebude dat pre SrT pouzit zeleznicna cast pristavneho mosta a teda tym padom za tohto predpokladu bude treba postavit uplne novy zeleznicny most (mozno kombinovany s cestnym/dialnicnym mostom?), co bude dost drahy spas.. Odhadol by som tak cca 400 az 600 mil. € len cisto na nove premostenie Dunaja.
Ale mozno nasi ministerski radcovia maju v talone nejaku inu fintu, ako dostat tieto "ruske" vlaciky na druhu stranu Dunaja..
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod bodrik » 23. Feb 2009 12:52

aquila napísal:uz to spominal johnz.. ruske trakcne droty su o 1 meter vyssie ako nase ...


OK, diky. Takze predpokladam ze aj vlakove supravy su tiez vsetky cca o 1m vyssie.. je to tak?
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod mino » 23. Feb 2009 14:01

bodrik napísal:
aquila napísal:uz to spominal johnz.. ruske trakcne droty su o 1 meter vyssie ako nase ...


OK, diky. Takze predpokladam ze aj vlakove supravy su tiez vsetky cca o 1m vyssie.. je to tak?


to si nemyslim, ukrajinske nakladne vagony bezne jazdia po sieti ZSR (napadli ma konkretne cisterny) s vymenenymi podvozkami na 1435mm. Merkantny rozdiel ktory som si vsimol boli spriahadla, pri ktorych chybaju narazniky :arrow:

http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/001873-Abeceda-zelezniciara-automaticke-spriahadlo-SA3.asp
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod jano.z » 23. Feb 2009 14:26

mino: Ale len tie, ktore sa vlezu do naseho prechodoveho profilu. Na samotnej Ukrajine maju niektore vagony aj vacsie ... ziarivy priklad su kontajnerove vozne, priechodovy profil v byv. ZSSR umoznuje nakladat 2 kontajnery na seba ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod mino » 23. Feb 2009 14:53

aha, tak to som nevedel :idea:
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod aquila » 25. Feb 2009 15:51

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11558

cargo na klasickom rozchode krachuje a oni chcu stavat sirokorozchodku :) co viac povedat ?

namiesto penazi z privatizacie tam mam niekolkomiliardovy tunel .. hold gratulujeme sudruh fico :)

po bratislavskom letisku, dialniciach do 2010 a dalsich super cinoch :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Širokorozchodná železnica

Odoslaťod williams » 25. Nov 2010 17:24

no co som dnes cital tak s tej sirokorozchdonej nebude asi nic
williams
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 16. Jún 2010 18:38

Re: Širokorozchodná železnica

Odoslaťod Andrej » 25. Nov 2010 19:20

Nastastie. A verim, ze najblizsich 20 rokov ani okolite staty nic take ani nenapadne.

Btw, aj tak to bolo nerealne, aby SR stavala stavbu za 5 mld. €, ked nema modernizovany ani jeden zel. koridor a este minimalne 10 rokov ziaden ani nedokonci :-)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Širokorozchodná železnica

Odoslaťod williams » 25. Nov 2010 19:44

no tak pokial viem tak v pripade, ze to nepojde cez nas je ako nahrada madarsko a ti, ze len cakaju na to ako sa SK rozhodne. Cize rusom to je jedno, kadial to potiahnu ci cez nas, alebo cez madarsko. No uvidime ale pocitam, ze to uz rusi maju osetrene.
williams
diskutujúci
 
Príspevky: 71
Založený: 16. Jún 2010 18:38

Re: Širokorozchodná železnica

Odoslaťod Andrej » 25. Nov 2010 19:54

Ziaden stat nebude financovat stavbu niecoho, co mu neprinesie ziaden osoh. Ze to pojde cez madarsko bol len zakryvaci manever, aby to u nas akoze malo opodstatnenie.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Širokorozchodná železnica

Odoslaťod devil » 26. Nov 2010 09:03

no tak pokial viem tak v pripade, ze to nepojde cez nas je ako nahrada madarsko a ti, ze len cakaju na to ako sa SK rozhodne.


toto tvrdia len zastancovia sirokorozchodnej. ak by to tvrdili oficialne madarske zdroje uz by sme o tom davno vedeli.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.