juraj1 napísal:Neviem či sa rozumieme, mal som na mysli nasledovné trasovanie: od Košíc v pôvodnej trase, tesne za mostom cez Hornád odklon doprava, tesne okrajom Družstevnej pri Hornáde, ďalej vo svahu ponad Bretejovce, Janovík a Lemešany, s napojením na súčasnú trať pod Obišovcami. Ďalej zhruba v súčasnej trase, samozrejme s dvojkoľajnením a optimalizáciou na potrebnú rýchlosť. Možno by predsa len boli potrebné krátke tunely, ale výškové rozdiely nie sú také veľké aké si spomínal.
Ani takto to povrchovo nevyriesis. Udolie Hornadu pred Kostolanami ma 219 mnm, vrcholec medzi Drustevnou a Bretejovcami 299 mnm. Hoci prevysenie je mensie, ak chces priaznive smerove parametre pre ucely zeleznice tam bezpecne vysku nenaberies. Samostatna kapitola je napojenie z opacnej strany. Ak by si chcel napajat prelozku niekde nad rozvodnou, ako mi to z tvojho komentu vychadza, tak by si ju napojil do najvyssieho bodu sucasnej trate Kysak - Presov (prechod sedlom Sariskej vrchoviny je tu rieseny vrcholovo, od Kysaku sa nabera vyska tockami cez Obisovce, z opacnej strany stupa od Drienovskej, celych cca 5 km a tam je aj problem so stabilitou svahov). Aj keby si to cele poriesil hlbokym zarezom a max. stupanim, tak stale potrebujes dlhe nabehove estakady okolo Druzstevnej z jednej strany a poza rozvodnu az po Licartovce. Nehovoriac, ze terenna depresia je aj za Lemesanami, ktora by tiez musela byt riesena, sice kratsou, ale predsa niekolko 100 m dlhou estakadou. Takze to riesenie s cca 3,5 km dlhym tunelom popod Zeleny dvor by mohlo byt aj paradoxne lacnejsie riesenie.
juraj1 napísal:Pozrel som tvoj link ako aj to druhé PDF na stránke Remingu, ale neviem, odkiaľ čerpáš informácie z trasovania varianty Krompachy-Prešov. Na uvedených PDF je len časť cez Prešov a Prešov-Kysak. Je mi jasné, že bez tunelov to v úseku Krompachy-Prešov nepôjde, ale myslím si, že terén je veľmi podobný aj v pôvodnej trase Krompachy-Kysak, ktorá ak by mala byť modernizovaná na 200 km/h, tak s nižšími nákladmi to asi veľmi nebude. Čo sa týka obslužnosti, v súčasnej trase toho tiež práve veľa nie je, v podstate len Margecany, Lodiny a Kysak, ktorým by pritom prístup na železnicu zostal zachovaný, akurát nie na koridorovú trať.
V tom posteri mas rozpisane aj riesenie Krompachy - PO, len tam nie je k tomu mapa. Co je ale podstatne, v sucasnej trase je toho predsa viac ako v navrhovanej. A sucasna trasa aj vyhovuje prepravnym tokom ND.
juraj1 napísal:Čo sa týka trasovania cez Prešov, opomínaš červený variant so stanicou Prešov-západ, kde je tunelov menej, aj zachádzka je menšia. Poloha stanice oproti ŽST Prešov nie je nejako zvlášť nevýhodná. Mínusom je nutnosť presunu medzi stanicami pri prestupoch smer severovýchod, ale riešiť by sa to dalo.
Dovolim si nesuhlasit. Sucasna Zst. Presov je 10 min peso od centra, je to jeden z 3 hlavnych prestupnych uzlov MHD (dalsie su Hlavna a Levocska). Hned oproti je AS. Cerveny variant je papierovo jednoznacne najvyhodnejsi, v skutocnosti by vsak bolo potrebne zburat desiatky RD a to je este ten mensi problem. Dala by sa poriesit aj tak, aby nekolidovala s NK. Ak by zaroven nemala kolidovan ani s prave budovanou D1, musel by sa zburat aj areal byvalej cisticky, inak by bol pred NK hrozne maly obluk. Nova ZsT by mala minimum miesta (od Torysy po NESTABILNY svah je tam odhadom cca 25 - 30 m a na taku sirku vyznamnu zel. stanicu nevtesnas). Dalsia vec je, ako spominal rexino, ze tam nic nie je. Paradoxne, pre dopravny prid na SB by to bol aj prinos, prelozka by mohla viest zapadne okolo MS, avsak napojit sem trat od Kapusian by uz bola riadna divocina.
rexino napísal:úhlasím s eric987, že ten projekt je napísaný megalomansky. Ale pokiaľ viem, podmienky na budovanie nových trati pre koridor dávajú takéto podmienky. Vedenie železnice tunelom pod mestom je moderné riešenie, ale to ani Bratislava nemá, nie to ešte Prešov.
Nejde o to, ze to nema Bratislava. Ide o to, ze su tam maximalne nevhodne podmienky pre razenie. Ak by sa malo razit pod vyvyseninou pod centrom, tam je udajne poloskalnate podlozie, tam by to este slo. Ale terasa Torysy je full z naplavenych strkov, tam by sa to vsetko rucalo.
DrX napísal:Suhlasim, ze v nasich podmienkach je dnes jedine realne riesenie zdvojkolajnenie Kysak-PO.
Rovnako realne riesenie je vedenie popri dialnici, obe maju svoje + aj -. Avsak aktualne tu chyba akakolvek vola riesit tuto trat.
DrX napísal: ta trat by sa mala optimalizovat, napr. aby sa od Tornale nezachadzalo k Banreve, aby prechadzala cez dolezite mesta (RS, blizsie k centru RV, Nitra atd)
Praveze zachadzka az k Lenartovciam by nemala byt takym problemom. Suhlasim akurat v tom, ze by trat v tomto mieste bolo vhodne skratit spojkou Abovce - Ciz. Cela trat od Tornale az po Jesenske (teda az na spominanu zachadzku na Lenartovce) ma priam idealne smerove vedenie na to, aby sa tu uvazovalo s cielovom vmax 200 km/h. Problem je dalej - usek Filakovo - Jesenske. A prave tento obchadza RS, takze by to bolo vhodne spojit a postavit novu trat LC - RS okolo Ozdan, optimalizovat trat RS - Jesenske a postavit priamu spojku okolo Jesenskeho smer V. Obchadzat trat Jesenske - Ciz mi pride naozaj scestne.