Stránka 1 z 4

IDS KSK - Integrovaný dopravný systém KE kraja

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 09:03
od mel
KORID je projekt prepojenia električkových a železničných tratí na území mesta Košice a v KE kraji.

O projekte:
http://www.kosice.regionet.sk/KSKWeb/2006119133127634.htm

Prezentácia:
http://kosice.regionet.sk/KSKWeb/Cinnosti/Doprava/200742411010512.htm

Za vcelku rozumné peniaze podľa mňa rieši dopravu v meste KE a okolí...

Pekne

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 09:44
od sorgo
Skutocne pekne, ako vidis sance, ze to bude naozaj zrealizovane? Bojim sa, ze to skonci v papierovej podobe.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 12:56
od mel
Vlada dala suhlas a cast z toho je zaclenena do programov pre EU fondy na 2007-13... vid http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6830

V zasade tam ide o viac stavieb, ktore sa daju robit aj postupne, klucovymi su severny terminal a prepojenie na hl. stanici (vratane noveho sektora vychod), medzi priority mesta zas patri elektrickova trat na Tahanovce a na letisko.

Nikde nie su spominane v projekte veci ako nakup vozidiel, sposob prevadzkovania na uzemi mesta KE (trasovanie + vyuzitie zastavok), uprava elektrickovych trati v meste (kolko bude stat a ktore trate treba upravit)...

cize je toho podstatne viac, co treba riesit. Dalsia vec je napojenie na Presov a spolupraca s PO VUC, kedze je to vyznamna spadova oblast a toto napojenie je spominane ako podmienka efektivnosti systemu.

V clanku na uvedenej linke sa pise aj toto:
"Začiatok výstavby je naplánovný na koniec budúceho roka, pričom v roku 2010 by už mali jazdiť na tratiach prvé regioelektričky."


Podla mna je to optimisticke, najma vzhladom k tomu, ze chybaju normy a vyhlasky, ktore by riesili ine vyhybky, sposob prechodu z jedneho systemu na druhy ako aj parametre voznov (vyska nastupovania). Tieto veci mozu ukazat dalsie nutne investicie ako upravy nastupist a podobne ...

V kazdom pripade si myslim, ze je to velmi dobry projekt, ktory dava sancu na rozvoj regionu ...

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 13:41
od sorgo
No tak sa tesim.

Pokial v KE nebudu priserne zapchy alebo ukrutny problem zaparkovat, tak aj tak vacsina bude jazdit vlastnym autom.

Som velmi zvedavy, hlavne na tie terminaly, pozeral som mapu, skoro vsetko su to zdevastovane miesta, kde nie je dokopy nic, takze to vitam s otvorenou narucou. Tym padom sa nemusime bat stavat domy mimo KE, ked bude konecne solidny dopravny system.

V kutiku duse sa ale naozaj obavam, ze to na niecom stroskota. Hadam ked uvidim kolajnice na Alvinczyho alebo zeriavy na miestach kde maju byt tie terminaly, tak budem spokojnejsi.

Drzme si palce.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 14:09
od sorgo
Este som si vsimol detail.

Krizovatka Hlinkova - Dopravna, tam je projektovana trat krizom cez krizovatku pri tej LPG cerpacke ale nikde v nakresoch nie je uvedena ta novo zrekonstruovana Magnezitarska. Dokonca sa mi zda, ze v "ceste" tej trati stoji aj daky autobazar...

Inak vcelku je to cool. Pacia sa mi aj tie plany prepojenia na hlavnu stanicu.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 14:11
od mel
Ne neviem, ktora vacsina bude jazdit autom :) V KE je v celku v pohode MHD (oproti BA teda o hodne), cize co poznam ja ludi tak je tak pol na pol ... vacsinou ti co chodia autom su na vlastnej nohe, zamestnani chodia MHD ...

Ja si myslim, ze na Alvinczyho tie kolaje mozno coskoro budu (i ked neviem ako to chcu spravit - budu auta potom chodit po kolajniciach, alebo cosi zburaju?), ja tipujem tak o 5 rokov... to bude zrejme prvy projekt, co z toho zoznamu pojde. Zaujimavy bude nadjazd nad zeleznicnou trasou v mieste sucasneho priecestia ...

Celkovo sa mi zda, ze tie odhady co tam maju su na samotne stavby, ale nie su tam ziadne naklady na dopady (rozsirenie alvinczyho, riesenie priecestia, napojenie P+R parkoviska na krizovatku pri Tescu a podobne vela veci ... depo napr. tiez

Inak ja som za vyuzitie priestoru magnezitky, len je to do buducna velmi perspektivna lokalita pre rozvoj byvania vyssieho standardu, cize myslel by som aj na to. Ja sa ale tohoto nebojim, v KE je velmi dobry utvar hlavneho architekta a vacsinou su veci dost dobre premyslene do buducna pred tym, nez nieco povolia.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 14:49
od sorgo
mel napísal:Ja si myslim, ze na Alvinczyho tie kolaje mozno coskoro budu (i ked neviem ako to chcu spravit - budu auta potom chodit po kolajniciach, alebo cosi zburaju?), ja tipujem tak o 5 rokov... to bude zrejme prvy projekt, co z toho zoznamu pojde. Zaujimavy bude nadjazd nad zeleznicnou trasou v mieste sucasneho priecestia ...



No na Alvinczyho mas problem ked sa stretnu pomaly 2 auta oproti sebe. Prisny zakaz statia by to vyrisiel, kedze tam zvyknu stat auta pol na pol na chodniku, ale cela ta ulica sa mi zda dost uzka na 2 smery kolaji. Lievik je pri tych veziakoch, oproti bol dakedy F1 bar, teraz neviem ci tam nieco je, mozno im chudakom seknu trochu z tych 2 metrov travnika co je pred domom.... Kazdopadne na 100% sa bude musiet jazdit po kolajniciach.

To zelenicne priecestie si pyta mimourovnove riesenie uz roky. Tak dufam, ze sa cesta zvezie s elektrickovou tratou.



mel napísal:Inak ja som za vyuzitie priestoru magnezitky, len je to do buducna velmi perspektivna lokalita pre rozvoj byvania vyssieho standardu, cize myslel by som aj na to. Ja sa ale tohoto nebojim, v KE je velmi dobry utvar hlavneho architekta a vacsinou su veci dost dobre premyslene do buducna pred tym, nez nieco povolia.



No premyslene to je urcite krasne, klobuk dolu, fakt sa neviem dockat realizacie.

OdoslaťOdoslané: 19. Jún 2007 16:33
od Lermik
To je jako já když si to kreslím a navrhuju pro Prahu :)

Vypracované je to slušně, nápad taky dobrý. Jen když jsem viděl poloprázdné (spíš prázdné) osobní vlaky na trati SNV-PP, se ptám jestli je o toto mezi lidmi v Košickém okolí zájem.

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2007 13:32
od mel
zájem/nezájem,

ide hlavne o to, ze to potencionalne je riesenie na dlhsiu dobu ... Dnes je v regione vysoka nezamestnanost, Kosice maju potencial pritiahnut vacsich investorov a potom budu taketo projekty jednoznacne vyhodou ... Otazka je, kedy si cestoval na tej trati ... Ja si pamatam, ze som chodieval nocnymi vlakmi BA-KE a to si mal vidiet, kolko ludi sa vmesti do chodby rychlika, ked zastane rano v SNV, Krompachoch, alebo Margecanoch ... v Kysaku uz bol problem :) Cize tak tragicky by som to nevidel ...

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2007 13:44
od Andrej
Presne tak, tiez mam skusenost s plnym vlakom prave medzi PP a SNV, ani na BA-TT nebyvaju tak plne vlaky :)
Kiez by aj v BA bolo nieco podobne realizovatelne :roll:

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2007 13:55
od Lermik
No bylo to loni o prázdninách. Viděl jsem ze silnice, co vede ze SNV na Čingov a Smižany asi 3 osobní vlaky (nemyslím rychlíky) které byly opravdu liduprázdné. Naopak letošní zkušenost s IC (tedy už EC) Košičanem z letošních jarních prázdnin, kdy vlak byl z PP směrem na Prahu hodně plný. Ale jsem rád, že jste mě svými vlastními zkušenostmi přesvědčili, že to pravděpodobně bude mít i odezvu u lidí.

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2007 14:12
od mel
Tu ide o spicku, teda rano tam / popoludni naspat ...

Pre Kosice by to bol posun vpred, keby sa vybudoval taky prestupovy dvoj uzol ako Sever + hl.stanica ... Ja osobne som stale trochu skepticky ohladom vzuyitia trati elektriciek, i ked je to ten isty rozchod, nejake rozdiely tam su (tusim sirka kolaji/kolies, hlbka - fakt sa nevyznam), cize by slo o prebudovanie... Takisto spominane nastupistia a ich vyska... to by bolo treba zrejme riesit na kazdej zastavke ako aj zel stanici - investicne nakladne.

OdoslaťOdoslané: 21. Jún 2007 21:02
od bodrik
mel napísal:Tu ide o spicku, teda rano tam / popoludni naspat ...

Pre Kosice by to bol posun vpred, keby sa vybudoval taky prestupovy dvoj uzol ako Sever + hl.stanica ... Ja osobne som stale trochu skepticky ohladom vzuyitia trati elektriciek, i ked je to ten isty rozchod, nejake rozdiely tam su (tusim sirka kolaji/kolies, hlbka - fakt sa nevyznam), cize by slo o prebudovanie... Takisto spominane nastupistia a ich vyska... to by bolo treba zrejme riesit na kazdej zastavke ako aj zel stanici - investicne nakladne.


To máš tak: vlaky ti na elektrickovu kolaj nesmu vojst, lebo by to narobilo riadnu paseku a bola by poskodena aj trat, aj vlak, ale elektricky by tusim na klasickej zeleznicnej trati nemali mat problem.. akurat rozdiel je v napajani a v sile el. napatia, mozno aj vo vyske jeho umiestnenia (ale to neviem presne a nie je to az take podstatne), preto sa to sucasnymi elektrickovymi supravami neda riesit.
Podla mna sa opravia elektrickove trate v meste a ako regionalne primestske spoje sa budu zrejme pouzivat nove supravy elektrickoveho typu, ktore budu kompatibilne aj s el. napatim v meste, aj na zelez. tratiach v okoli a zaroven budu mimo mesta vediet vyvinut taku rychlost, akou na tych tratiach premavaju aj ostatne osobne vlaky, cize v podstate nebudu brzdit dalsiu zeleznicnu osobnu dopravu.. ;)

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 07:33
od mel
bodrik,

OK to by slo, ked je to tak ako vravis, ale stale ostava rozna vyska podvozku - nastupistia

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 09:33
od bodrik
mel napísal:bodrik,

OK to by slo, ked je to tak ako vravis, ale stale ostava rozna vyska podvozku - nastupistia


Ano, to sa bude musiet vyriesit. V meste podla mna tazko pocitat s vysokymi nastupistami, skor si myslim ze v tych zeleznicnych staniciach okolia, kde by kosicke regioelektricky zastavovali, by sa muselo vybudovat, alebo vyclenit zvlast nastupiste pre tieto vozidla.. Teoreticky by po nich mohli prechadzat aj nakladne vlaky, ale to si myslim ze je malo pravdepodobne. Skor to bude osobitne nastupiste.

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2008 23:06
od pietro
Hm, no vyzera to zaujimavo. Potiahnut elektricku na Tahanovce je dobry napad, ale to s tou regioelektrickou sa mi zda ako nosenie dreva do lesa. Da sa docitat, ze to vyriesi dopravu v sirsom okoli Kosic, avsak ja rozhodne nemam pocit, ze by doprava bola problemova, resp. ze regioelektricky nieco zmenia. Stale to bude len vlak na stavajucej trati, ktory zajde trochu do mesta (konkretne na nam. Osloboditelov, Kuzmanyho a nam.MMM, ako je vidiet v prezentacii). Ale budiz. No a regioelektricka z Michaloviec, ci nebodaj z Humenneho? Tak to sa bude musiet velmi "obracat" aby dokazala konkurovat autobusom. Ci uz kratsim casom, alebo nizsou cenou a to sa jednoducho vlakom na tejto trati nedari. Navyse autobusy v dedinach su oblubenejsie, pretoze idu stredom dediny, zatial co vlaky idu vacsinou obdalec a tudiz ich ludia nevyuzivaju. Chcelo by to mozno viac novych trati.

OdoslaťOdoslané: 22. Jan 2008 22:14
od Thomas
Košice mají okolí osídlené ne zrovna příliš hustě :-)

OdoslaťOdoslané: 23. Jan 2008 09:12
od mel
Thomas napísal:Košice mají okolí osídlené ne zrovna příliš hustě :-)


Ale je pravdou aj to, ze Kosice vzdy aj planovali a nenechali dojst situaciu na hranu ... preto sa planuje Korid, lebo Kosice maju snahu rast nie priemyslom, ale odvetviami s vyssou pridanou hodnotou - rozumej znalostnou ekonomikou a takisto existuje potreba vacsich vazieb na toto centrum vychodu, kedze BA je daleko.

Korid toto bude podporovat, preto sa chysta. To nie je ako v Bratislave, kde sa dnes hovori o zeleznici ako kostre dopravy, lebo situacia je uz neunosna ... v Kosiciach to bude skor ako ta situacia nastane vyriesene.

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2008 19:04
od i15
Bolo by dobre, ak by existovala pravidela doprava aspon do priemyselneho parku Kechnec, kde dnes jazdi len zopar linkovych autobusov

Po skole som sa o pracu uchadzal aj tu, ale dost ma odradzala komplikovana doprava. Najprv by som sa musel dostat na stanicu a potom este 45(!) minut beznym linkovym autobusom, ktory zastavuje v dedinach. Jazdit autom samemu by sa mi neoplatilo, a jazdit po skupinkach a skladat sa s niekym na benzim (ako sa to bezne robi) mi pripa nepohodlne.

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2008 18:34
od i15
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9286

Projekt integrovaného dopravného systému KORID, ktorý bol ešte donedávna víziou, začína byť pomaly realitou. "Aj keď sa začali šíriť fámy, že KORID sa realizovať nebude, nie sú pravdivé. Môžem všetkých ubezpečiť, ža pokračuje ďalej. Bol podpísaný dodatok k zmluve medzi ministerstvom dopravy, pôšt a telekomunikácií, Košickým samosprávnym krajom, Mestom Košice a ŽSR" upokojil poslancov na stredajšom zasadnutí MiZ Sídliska Ťahanovce splnomocnenec predsedu Košického samosprávneho kraja (KSK) Igor Reiprich.

OdoslaťOdoslané: 24. Jún 2008 12:15
od i15
http://mutah.tahanovce.sk:8080/mutah/up ... _44_24.doc

nepodarilo sa ziskat peniaze z Regionalneho operacneho programu pre mesto KE a KSK, takze najskor sa budu realizovat stavby financovane cez Operacny program DOPRAVA (stavby ZSR) :arrow:

• Elektrifikácia železničnej trate Haniska pri Košiciach – V. Ida – Moldava n/B mesto, včítane Terminálu Moldava n/B mesto (MDPaT SR už zaslalo na ŽSR žiadosť o začatie projektovej prípravy pre uvedenú stavbu)
• Terminál Sever
• Napojenie PZ Bočiar a PP Kechnec.

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2008 15:12
od jano.z
i15: Spomenuta elektrifikacia asi nezacne dost skoro, lebo cele to komplikuje rozhodnutie ZSR o tom, ze na uzemi SR bude zavedena jednotna trakcia 25kV/50Hz ... a je velmi nepravdepodobne, ze ZSR budu za svoje financie stavat elektro najprv na 3kV, resp. 3kV s pripravou na 25kV v takto velkom rozsahu

Obzvlast pri terajsich urovniach dopravy, este ked som bol na ZSSK, cosi sa septalo aj o ponechani len zopar spojov pre pracujucich a rychlikov ... a je este viac nepravdepodobne, ze pri intenzitach, ked na vacsinu vlakov postacuje suprava 812+011 resp. 813/913 kupovalo elektricke (navyse dvojsystemove) vozidla pre tuto trat ... obzvlast ked co viem, predpokladane zvysenia poctu cestujucich az take velke neboli ...

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2008 16:15
od i15
A preco by tam dlhodobo nemohli zostat 3kV? Ved take vedenie je na celom severnom a vychodnom Slovensku, predpokladam ze prestavba na 25kV bude postupovat zo zapadu na vychod...
Navyse tento projekt nema byt financovany len zo zdrojov ZSR

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2008 17:15
od jano.z
i15: Pri ZSR nikdy nevies, co sa vymysli buduci mesiac ... je mozne ze na zaklade tohoto vymyslia napr. reko useku Gecany - Kosice - Hidas aj s reeelektrifikaciou ...

Re: KORID - košická osobná regionálna integrovaná doprava

OdoslaťOdoslané: 24. Apr 2012 17:13
od i15
viewtopic.php?f=35&t=16996

clanok ku projektu, zatial sa pripravuje hlavne prva etapa, ktora pozostava s rekonstrukcie trate okolo centra a prepojenie na zeleznicu priestore zeleznicnej stanice. Tretia etapa - "elektricka na Tahanovce" je otazna, kedze trat na okrajove sidlisko velmi nesplna definiciu regionalneho dopravneho systemu. Otazna je aj efektivita, kedze trat by bola na okraji sidliska a to je lepsie obsluzene autobusmi.