Stránka 2 z 7

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2008 14:32
od aquila
oproti novym kontainerovym superludiam okolo 10 000 TEU a viac, to podla mna nema moc sancu.. bude to dost drahe a o moc rychlejsie to tiez nebude ..

OdoslaťOdoslané: 10. Jan 2008 16:43
od Jarda
Významná železniční stavba se nyní buduje v Iránu - viz: http://www.k-report.net/clanek-Z171.htm
Trať z Bamu na překladiště u Zahedanu umožní železniční spojení z Indie do Evropy a do Ruska.

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2008 11:43
od jano.z
aquila: Neviem kolko to trva lodi, ale vlak ma potencial zvladnut to aj za 10 dni, na RZD je dostatocna vyska troleja na vozenie kontajnerov v dvoch vrstvach, vymyslaju sa aj specialne vozne, ktore by to umoznili aj v Europe ...

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2008 18:28
od aquila
tej lodi to trva 25 az 35 dni, podla pocasia.. doslova ;)

problem je v tom, ze na vlak nedas proste 10 tisic a viac kontainerov.. aspon si to zivo neviem predstavit
plus nove pristavy dokazu tych 10 tisic kontainerov vylozit behom dvoch dni ..

nechce sa mi to uz hladat v poznamkach, ale pointa je napriklad v tom, ze uz uspora 10 000 kontainerovej lodi oproti 5000 kotainerovej je asi 150 dolarov na kontainer, co su astronocmicke sumy ..

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2008 18:40
od racto
ja len nejake čísla zo štatistiky:

podiel jednotlivých druhov dopráv pri preprave nákladu v EU:
cestná doprava - 46%
železnična doprava - 10%
námorná doprava - 40%
vnútrozemská vodná doprava - 4%

podiel jednotlivých dopráv na prepravovaných výkonoch v tkm :
ŽD- 27%
CD- 71%
VD- 2%

OdoslaťOdoslané: 11. Jan 2008 18:55
od Dialniciar
Cestná je najlacnejšia a svojím spôsobom sa dostane všade. :wink:

Rast kamiónovej dopravy sa predpovedal už v r. 2000, kedy rast na celom svete oproti r. 1990 bol viac ako 120%. :shock: A fakt mega rast bol vykazovaný v r. 1997-1999. A tento trend pokračuje a tým ako sa investície posúvajú na stred a východ EÚ, tak sa na Slovensku dvíha prudko tranzitujúca doprava, z čoho sme mohli mať dobrý biznis, keby sme mali dostavaný tento základ siete za asi 600 mld. SKK + obchvaty 100 mld. SKK, na mnohých úsekoch CB kryt a plne funkčné elektronické mýto. Na tomto stavajú Francúzi a Taliani.

A k tomu vlaku. Mňa to tiež zaujalo, že na čo vlak ? Ale tak prečo nie ? Lode už majú stále viac viac zahustené koridory a keď plávajú 20 dní a vlak to zvláda skôr, tak náklad, ktorý bude speciálny sa bude voziť aj vlakmi. Až nebude nafta, budú tu len vlaky, takže je dobre, že sa rozvíja aj železničná doprava. :wink:

A potom ja neviem kadiaľ tie lode idú z Číny, ale pri Malajzii sa rozmohlo pirátstvo ... :twisted:

OdoslaťOdoslané: 25. Jan 2008 09:03
od Dialniciar
Nákladný vlak z Pekingu do Hamburgu prišiel za 16 dní

Kategória: Železničná
Autor :: TASR
Publikované : 24.01.08 17:54:44

Hamburg- Prvý testovací kontajnerový expresný vlak z Pekingu dorazil dnes ráno do cieľovej stanice v Hamburgu. Súprava prešla za 16 dní 10 000 kilometrov. Odstavili ju na nákladnej stanici hamburského námorného prístavu.

Šéf Nemeckej železnice (Deutsche Bahn, DB) Hartmut Mehdorn po príchode vlaku, ktorý 9. januára osobne vypravil na dlhú cestu, povedal: "Tento spoj sa stane pravidelným". Pokladá ho za "produkt budúcnosti", "dokonalé doplnenie leteckej a lodnej nákladnej dopravy" medzi západnou Európou a východnou Áziou a naopak.

Vlak išiel z Číny cez Mongolsko, Rusko, Bielorusko a Poľsko do Nemecka. Pôvodne mal trasu prekonať za 20 dní a mal dokázať, že preprava tovaru po koľajniciach bude rýchlejšia a lacnejšia.

Pokus potvrdil, že sa náklad z Pekingu do Nemecka dostal podstatne rýchlejšie než loďou, ktorá na prekonanie vzdialenosti z východnej Číny do západného Nemecka potrebuje vyše 30 dní. Ešte sa musí zistiť, koľko stála preprava nákladu, či bola skutočne lacnejšia než by bol jej prevoz po mori.

V budúcnosti by mali nákladné expresy medzi Hamburgom a Pekingom jazdiť 15 až 18 dní. Experiment dokázal, že tento zámer je reálny aj v podmienkach, keď je na Sibíri, po ktorej vedie Transsibírska magistrála, zima "v plnom kvete".

http://www.idoprava.sk/Appl/WebObjects/ ... Muut4bCDfw

OdoslaťOdoslané: 28. Jan 2008 10:06
od Dialniciar
Rakúske železnice investujú do svojich stavieb v r. 2008 1,6 mld. EUR, v prepočte skoro 54 mld. SKK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9179

OdoslaťOdoslané: 29. Jan 2008 18:09
od jano.z
Tak to Slovenské Cargo predsalen nie je jedinou stratovou nákladnou dopravou v Európe ;) ... ďalším takým je kupodivu ... to Švajčiarske ...

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=62879#62879

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2008 21:37
od Dialniciar
Kuvajťania sa rozhodli postaviť celé želenice aj metro naraz za 11,4 mld. USD. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9250

Len pred mesiacom ohlásili investície do cestnej, diaľničnej, mostnej, leteckej, potrubnej a lodnej dopravy vo výške viac ako 18 mld. USD. A ešte aj o 100% vyššia ťažba ropy a jej spracovanie.

Všetko do r. 2020. :idea:

Už dnes Kuvajťania nevedia čo s peniazmi. :idea:

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2008 10:31
od sven
Francúzi predstavili rýchlovlak bez lokomotívy

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=63599#63599

Vďaka použitiu kompozitných materiálov a hliníka sa podarilo znížiť hmotnosť najnovšej verzie rýchlovlaku na 385 ton z doterajších 430 ton. Nový vlak oproti konkurenčným údajne spotrebuje o pätnásť percent menej elektrickej energie.
Prvé vlaky AGV bude možné vidieť na talianskych železniciach.

OdoslaťOdoslané: 06. Feb 2008 21:16
od jano.z
Jeee, rychlovlak bez lokomotivy, to je mi novinka ... en plus prve oprasenie trakcnej koncepcie pendolina, odlahcenie je sposobene tym, ze je vynechane naklapacie zariadenie ... fakt supis, akoze dovi, dopo ...

Ale najvacsim prekvapenim v clanku je ta 160 pri Trnave :lol: To ETCS tam stihli namontovat volajakosi rychlo :lol: :lol:

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 09:43
od B;
Jano.z,
vysvetli mi prosim preco AGV ma Vmax 360 a pendolino "iba" 200 ked je to rovnaka konstrukcia?
dik

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2008 10:44
od jano.z
B;: Zas úplne rovnaká konštrukcia to samozrejme nie je, silnejšie motory, možno 2-3 tlmiče prirobené na každý podvozok a možno trošku zosilnené čelníky. Nič viac. Pri tratiach aj vozidlách sa dajú rozlíšiť nejaké tie konštrukčné triedy: Prvá je do 200km/h, druhá je do 400km/h (alebo až do 500km/h - už si presne nepamätám) a tretia je nad 400km/h. V zásade sa dá povedať, že vozidlo koncepčne patriace do jednej triedy vie dosiahnuť maximálku svojej triedy ak by malo dostatočne silné motory a dostatočne odolné podvozky (+ samozrejme dosť silné brzdy).

Trošku blbý príklad z našich železníc: Na rade 363 sa dá meniť rýchlosť od 80km/h po 160km/h s použitím dvoch inžinierov, piatich mechanikov, jedneho zdviháku a súčiastok možno za 100 000,- Sk ... z dôvodu šetrenia sa síce teraz pri zvyšovaní rýchlosti na 140 používajú podvozky zo 162, ale až dôjdu, ide to aj inak ... a ČD by už chceli dávať Esá aj na 160 ...

OdoslaťOdoslané: 11. Feb 2008 12:12
od sven
Nemecko chce do konca roka čiastočne sprivatizovať železnice

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=64106#64106

Berlín sa rozhodol, že predá 25 až 30-percentný podiel v divízii, ktorá zabezpečuje osobnú a nákladnú železničnú prepravu. Vláda tak upustila od pôvodných zámerov predať aj železničnú sieť.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2008 21:28
od Dialniciar
Vlaky, ktoré lietajú nad zemou. Japonsko sa rozhodlo vybudovať prvú trať pre superrýchle magnetické vlaky a pokoriť európsku technológiu Transrapid. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9349

Kvôli mimoriadne preťaženým dopravným riešeniam medzi najväčšími metropolami Japonska sa vláda rozhodovala o nových druhoch posilnenia kapacít a zvíťazila varianta za 45 mld. USD. Trať bude hovotá v r. 2025.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2008 21:47
od racto
hahaha tam su ochotný investovať 1bilion sk na dopravu a unas v bratislave nevedia postaviť ani električkovú trať :D

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2008 22:05
od Dialniciar
racto0 napísal:hahaha tam su ochotný investovať 1bilion sk na dopravu a unas v bratislave nevedia postaviť ani električkovú trať :D


Tak do r. 2025 je to bilión, ale to sa nedá takto porovnávať. :arrow:

1. Japoncov je násobne viac.
2. Ich územie je veľmi malé, potrebujú výkonné dopravné siete.
3. Dnes je r. 2008, do r. 2025 zostáva 17 rokov.
4. Teda ročne je to 2,6 mld. USD.

To zas nie je až tak moc. :wink:

A okrem toho, je to jedna z najvyspelejších krajín sveta po všetkých stránkach. V takých krajinách sa nehľadí až tak moc na ceny, ale hlavne na úžitok, ŽP a čo sa robí, sa robí s výhľadom na zvládnutie všetkých situácii min. na 25-30 rokov.

V Bratislave sa ide stavať železničný projekt dosahujúci aj s rýchloelektričkou 1% slovenského HDP. :wink:

OdoslaťOdoslané: 20. Feb 2008 18:37
od sven
Rýchlostné vlaky medzi Madridom a Barcelonou sú v cieli za 2,38 h

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=65216#65216

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2008 19:18
od Peter Olejár
Česi majú zlepšiť stav železníc v Albánsku: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9967

.. to je zaujimavy PPP projekt pre CR

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2009 19:52
od Dialniciar
Tak tomuto sa hovorí tunel ... http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11863

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2009 09:26
od pablito
http://en.wikipedia.org/wiki/HSL-Oost

To all:
Nepiste prosim prispevky iba s linkom, ale dopiste aj jednou vetou
o co ide, aby sa citatel mohol rozhodnut vopred, ci je to prenho zaujimave
Dakujem
B;

OdoslaťOdoslané: 05. Máj 2009 09:44
od pablito
Tomas PO napísal:Ale bizony ako aj ostatne severo-juzne ICcka tam jazdia 160.


To ano lebo sice je usek Amsterdam Bijlmer ArenA - Utrecht Centraal uz postaveny (podobne ako HSL-zuid) vlaky stale chodia 140km/h. Viem co je pricina pri HSL-Zuid ale v tomto pripade neviem....

http://nl.wikipedia.org/wiki/HSL-Oost

preklad google translator do anglictiny a troska znalosti chrochtactiny... :)

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2010 14:32
od Dialniciar
Konzorcium LISE (VINCI, Caisse des Dépôts and AXA Private Equity) sa stalo preferovaným koncesionárom na výstavbu a prevádzku vysokorýchlostnej železničnej trate Sud Europe-Atlantique (Tours-Bordeaux) :arrow:

*koncesia = 50 rokov
*celková hodnota kontraktu = 7 mld. €
*dĺžka trate = 303 km
*obsah koncesie = financovanie, projektovanie, výstavba, prevádzka a údržba

http://www.vinci.com/vinci.nsf/en/press ... 0-1745.htm

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2010 18:41
od Dialniciar
Fínska dopravná agentúra predstaví dva veľké PPP projekty pre stavebníkov a finančníkov v Bruseli 19. mája 2010. Projektmi sú vybudovanie druhej železničnej trate medzi mestami Kokkola a Ylivieska a výstavba diaľnice 7 ako súčasť medzinárodnej cesty E18.
Železničná trať v dĺžke 76,5 km má byť vybudovaná v období rokov 2011 až 2014. Ide o jeden z najväčších železničných projektov vo Fínsku v posledných rokoch. „Zároveň bude obnovená súčasná trať a všetky železničné prejazdy budú odstránené. Vďaka druhej trati by sa mala zlepšiť situácia pre cestujúcich ako aj pre nákladnú dopravu“, povedal investičný riaditeľ Fínske dopravnej agentúry Kari Ruohenen. Celková výška stavebných nákladov je 263 milióna Eur.

Tento projekt bude realizovaný pomocou verejno-súkromného partnerstva, ktorý sa v tejto oblasti vo Fínsku uplatňuje prvý krát. Zmluva má byť uzatvorená na obdobie 20-30 rokov, pričom celková hodnota zákazky sa odhaduje na 660 miliónov Eur.

Zdroj: www.europeanrailwayreview.com