Stránka 7 z 7

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 19. Sep 2023 19:47
od zvR7
V HU odovzdaná do prevádzky nová elektrifikácia trate č. 101 čím pribudlo ďalších 55 km elektrifikovanej trate až po RO hranice (medzi Püspökladány − Biharkeresztes)
Investícia má pre HU strategický význam v napojení svojich regiónov na kvalitnú koľajovú dopravu a lepšej dostupnosti na RO regióny.
https://magyarepitok.hu/kotott-palya/20 ... lak-hossza

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2023 23:21
od zvR7
Plánovaný veľký železničný obchvat V0 hlavne pre nákladnú dopravu v HU Gyor - Szolnok (aby nákladný tranzit obišiel BP a uvoľnil tak trate pre regionálnu a vnútroštátnu dopravu)
Vybraný víťaz na prípravu EIA (dĺžka 330/340 km)
https://magyarepitok.hu/kotott-palya/20 ... vasutvonal
https://magyarepitok.hu/vasutfejlesztes ... vonalsavja

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2023 12:42
od zvR7
CZ- Prestavba predstaničného priestoru Pražskej hlavnej stanice, víťazný návrh...plus potiahnutie električkovej trate pred stanicu
https://iho.hu/hirek/teljesen-megujul-a ... r-arculata

Železnice vo svete — Abú Prahí

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2023 14:25
od KN.SK
zvR7 napísal:CZ- Prestavba predstaničného priestoru Pražskej hlavnej stanice, víťazný návrh...plus potiahnutie električkovej trate pred stanicu
https://iho.hu/hirek/teljesen-megujul-a ... r-arculata
Zatiaľ "zvíťazil", ale ktovie, čo bude. Má veľa odporcov i z radu architektov, činovníkov, apod. Napríklad i bývalý primátor Prahy, Jan Kasl (architekt, Česká komora architektov). Pozri reportáž https://www.ceskatelevize.cz/porady/101 ... t/1015028/ . Mimochodom posledná rekonštrukcia ukončená v roku 2011 stála vyše 1 mld Kč. 1902

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2023 15:25
od zvR7
áno to je možné, že to skončí v koši...ale vyzerá to tam teraz nie moc prívetivé a dosť asociálne...ale to asi v každom veľkomeste okolo staníc vo "východnom bloku"

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2023 15:27
od zvR7
Postupná premena/obnova Západnej stanice v HU - BP
https://magyarepitok.hu/mi-epul/2023/12 ... homlokzata

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2023 22:42
od zvR7
Sem tam sa nezadarí aj inde. Demolácia nového nadjazdu v Srbsku na novej trati Belehrad-BP...asi betónik nevyšiel...dôvod pravdepodobne statika
https://iho.hu/hirek/uj-hidat-kellett-e ... zakaszan-1

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 26. Jan 2024 17:21
od zvR7
Pokračovanie rozšírenia južnej okružnej trate v HU BP (nové zastávky, zvýšenie kapacity), projekt viackrát blokovali aktivisti na podnet aktuálneho vedenia hlavného mesta...nakoniec vláda preklasifikovala projekt na strategicky dôležitý (vojensky...NATO)...a ide to :))
https://magyarepitok.hu/kotott-palya/20 ... kezo-uteme

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2024 13:47
od zvR7
Rozbeh výstavby najdlhšieho železničného tunela v RO v Karpatoch pod vedením Gréckeho konzorcia, úsek Apata - Cata, dĺžka 6,9 km, razenie prvýkrát metódou TBM, s projektom súvisí aj ďalší tunel v dĺžke 5 km
https://magyarepitok.hu/kotott-palya/20 ... gut-furasa

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2024 14:06
od devil
zvR7, a ta 160-ka bude vobec zavedena od bp na debrecin ? je to dost cudne ze trat je hotova a technologia nie je.

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2024 14:27
od zvR7
Slovinsko - 620 m dlhý Viadukt Vinjan je hotový (pravdepodobne základná konštrukcia), spája dva tunely Mlinarji- Škofije na úseku Divača–Koper, stavať ho začali v roku 2022, na celom novom úseku sa zvyšuje kapacita výstavbou dvoch koľají, úsek je súčasťou siete TEN-T. Mimochodom na celom úseku vzniknú 3 viadukty a 8 tunelov...celková hodnota projektu je cez 1,1 miliardy €! Odovzdanie plánované na 2026, celková dĺžka úseku je 27 km, z toho 3/4 v tuneloch...
https://iho.hu/hirek/kesz-a-szloveniai- ... ukt-240309
https://www.railfreight.com/railfreight ... dpr=accept

tento článok si preložte tiež...
https://iho.hu/hirek/a-tervezettnel-eur ... uj-palyaja

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2024 16:00
od zvR7
devil
problém je zo zavedením (vybudovaním) ETCS-2 na tejto trati, v HU chýbajú kapacity...podobne to vyzerá aj na trati BP-Belehrad, ďalším problémom je vozový park - hlavne rušne (tender na nákup VECTRONOV padol, politické dôvody...), momentálne si prenajali rušne od spol. Akiem - Siemens Taurus, už jazdia ako IC aj na tejto trati...tam ETCS nebude problém,
Podľa vyjadrenia ministerstva pre výstavbu sa má ETCS kompletne dobudovať na tejto trati do roku 2025 (niekde už v roku 2024)
Pre zaujímavosť:
HU konzorcium (zo štátnym podielom) prejavilo záujem o komplet kúpu Španielskeho výrobcu TALGO (ktorý má finančné problémy napriek dobrým výsledkom v predaji)

https://iho.hu/hirek/maris-uton-a-start ... kiem-tauja
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20230 ... rol-614984


Kde nie je problém s ETCS-2 - sú moderné súpravy FLIRT napr. tu:
https://fmc.hu/2024/01/26/budapest-es-s ... rt-vonatok

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2024 00:22
od asdf
devil: Ak tam má byť ETCS L2, tak to sa dá nasadzovať len až na hotovú štreku. Musíš mať 60-80km (podľa hustoty prevádzky) trasy (toľko obslúži jedna rádiobloková centrála) a musíš ju mať kompletne hotovú, to znamená trať v definitívnych parametroch, všade vybudované zabezpečovacie zariadenie (ideálne digitálne a s diaľkovinou), vybudované náležite dimenzované oznamovacie zariadenia (optické trasy, GSM-R,...) a až potom môžeš do určenej stanice doniesť tú RBC, niekde ju strčiť, zapojiť k tomu ZZ, ku GSM-R, naťahať šifrovacie kľúče z KMC a pome vydávať MA...

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2024 07:59
od devil
to mi je jasne, ide o to ze streka je uz par rokov hotova pokial viem.

Kde nie je problém s ETCS-2 - sú moderné súpravy FLIRT napr. tu:
https://fmc.hu/2024/01/26/budapest-es-s ... rt-vonatok
a bude to pokracovat dalej ?, lebo to je pomerne kratky usek a teda casovy zisk nie je nic moc a sotva sa to oplati.

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2024 23:25
od zvR7
devil
pokiaľ viem zatiaľ to pokračovať nebude na žiadny smer od Székesfehérváru ďalej (aj keď zmysel by to malo ešte kúsok potiahnuť ku hranici Balatonu, pri Balatone už je hustá zástavba, tam to asi zmysel nemá...inak celá trať a stanice prešli rekonštrukciou na južnej strane nedávno, zvyšovala sa aj traťová rýchlosť na pôvodných 100/120 km/h)
Inak úsek od Székesfehérváru po BP sa berie ako prímestká trať preto bola táto investícia, vláda má vážny zámer zlepšiť kvalitu a dopravu na všetkých prímestkých smeroch do BP

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2024 17:25
od zvR7
Invázia pokračuje :))...Čínske vlakové súpravy od sp. CRRC Changchun dorazili do EU...pre Srbské a Rumunské železnice...V Srbsku majú jazdiť v budúcnosti na trati Belehrad - Budapešť (v Srbsku 200 km/h)
https://iho.hu/hirek/kina-mar-tuljutott ... export-emu
https://rollingstockworld.com/passenger ... d-romania/

Re: Železnice vo svete

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2024 09:09
od luboslavko