Najrýchlejšie vlaky na svete

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Najrýchlejšie vlaky na svete

Odoslaťod Honda » 15. Feb 2007 14:45

553 kilometrov za hodinu :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6074

Historický rekord drží japonský Šinkanzen, ktorý skúšobne prekonal 580 km/h, no to bola súprava na magnetickom vankúši.

Najrýchlejšie vlaky

Šinkanzen - japonský vlak uvedený do prevádzky ako prvý na svete v roku 1964. Priemerná rýchlosť klasického vlaku je vyše 300 km/h, rekord 443 km/h. Dĺžka tratí dosahuje 2 000 km.
TAV - Taliansko ako prvá krajina uviedla v roku 1978 do prevádzky rýchlovlaky na trati Rím - Florencia. Z týchto súprav vychádza aj Pendolino. Rýchlosť je 300 km/h.
InterCity Express - nástupca ICE vlakov v Nemecku, ktorý zachádza aj do susedných štátov. Bežná rýchlosť je 160 km/h, na niektorých úsekoch okolo 200 a len na dvoch 300 km/h.
TGV - francúzske vlaky premávajú na domácich tratiach s dĺžkou 1 500 km. Rýchlosť je v priemere 300 - 320 km/h, železnice ju chcú zvýšiť na 350 km/h.
AVE - španielsky systém vychádzajúci z TGV začal premávať v roku 1992 medzi Madridom a Sevillou. Dnes má päť liniek. Priemerná rýchlosť je do 300 km/h.
KTX - kórejský vlak v prevádzke od roku 2004 vychádza tiež z TGV. Rýchlosť 300 km/h chcú Kórejčania zvýšiť vlastnou technológiou na 350 km/h.
Transrapid - jediní Číňania majú v prevádzke rýchlovlak na magnetickom vankúši. Na trati Šanghaj - letisko sa vlak pohybuje rýchlosťou 430 km/h.
Canada forever ...
Honda
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 569
Obrázky: 57
Založený: 23. Jan 2007 18:52

Odoslaťod jkjk » 16. Feb 2007 10:15

Doplnil bych:
THSR - prave otevirany system na Taiwanu, vozy vychazeji z japonskych Sinkanzenu. Max provozni rychlost 315 km/h, 345 km trati

Jinak vlaky technologie TGV jezdi i mimo Francii, jako Eurostar na linkach Londyn - Pariz a Londyn - Brusel, oboji Eurotunnelem; jako Thalys pak v Belgii (s presahy do Francie a Nemecka).

Transrapid je nemecka technologie, s rekordem 501km/h pri testovani Shanghaiske trate.

Rekordy v beznem provozu dle jizdniho radu:
(system - trat - vzdalenost - cas - prumerna rychlost)

TGV - Lyon-St Exupéry Aix-en-Provence - 289·6 km 66 min 263·3 km/h
Sinkansen - Hiroshima Kokura - 192·0 km 44 min 261·8 km/h
Thalys - Brussels Midi Valence - 831·7 km 206 min 242·2 km/h
ICE - Frankfurt Flughafen Siegburg/Bonn - 144·0 km 37 min 233·5 km/h
(Transrapid - Shanghai Letisko Pudong - 31 km 7 min 253·6 km/h)
jkjk
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 06. Apr 2006 03:52

Odoslaťod jkjk » 25. Feb 2007 21:39

Video z rekordneho pokusu TGV:
http://www.youtube.com/watch?v=n6lBjd2Ij8I
jkjk
diskutujúci
 
Príspevky: 55
Obrázky: 1
Založený: 06. Apr 2006 03:52

Odoslaťod eucitizen » 25. Feb 2007 23:15

TAV je skratka pre Treno ad Alta Velocità
TGV Traina a Grande Vitesse
V obidvoch pripadov to znamena vysoko-rychlostny vlak.

Pendolino znamena kyvadielko a to preto ze ked jazdi tak sa naklana na jednu alebo druhu stranu podla trati.
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 12:51

Otázky pre odborníkov:

1. Na ktorej trati je možné dosiahnuť v SR maximálnu možnú rýchlosť dnes a ktorá sa pripravuje do výstavby a na akú rýchlosť (ak taká vôbec je) :?:

2. Ktorý vlak je schopný ísť najrýchlejšie, keby sa teoreticky poskladal z najlepších vozňov a rušňov :?:

3. Ktorý vlak najrýchlejšie jazdí dnes podľa cestovného poriadku :?:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 27. Feb 2007 01:00

1. Rýchlostníky s najväčšími hodnotami sú položené na trati BA - Kúty s hodnotou 140km/h. Koridor BA-ZA-KE (t.j. teraz BA - NMnV) sa buduje na 160km/h (s následnými pár drobnými úpravami na 200km/h), ale z dôvodu použitia ECTS a nových schém LVZ (teda vlastne BVZ) sa tam ešte najbližších min. 6 rokov aj po stavebnom dokončení bude jazdiť max. 120. Tiež sa na to musí upraviť legislatíva, lebo ECTS nemá kontinuálny ale len bodový prenost návestí.

2. To ako u nás? U nás sú to vlaky InterCity, ťahané rušňom radu 350, zložené z takého počtu vozňov RIC160 alebo UIC X, či lôžkových vozňov WLABmee61 aby boli aj brzdiace percentá dostačujúce na 160km/h (t.j. do 6 kusov - pri použití vozňov WLABmee61 aj viac, záležalo by na počte tých lôžkáčov).

3. Podľa CP je to zrejme SC 135/136 Slovenská Strela s pendolinom ČD, poprípade vnútroštátne vlaky IC na trati BA - ZA - KE, ktoré aj so všetkými vatami pre práce na koridore uskutočnia vzdialenosť 445km za zhruba 5:15.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 11. Mar 2007 20:33

jano.z,

ďakujem za komplexnú odpoveď. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 03. Apr 2007 17:59

TGV vytvoril rýchlostný rekord na koľajniciach :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6743
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 21. Apr 2008 17:25

VIDEO: Němec se přilepil na rychlovlak jedoucí 250 km/h
:arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=69639#69639
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod mino » 05. Jan 2010 20:34

V Číně otevřena nejrychlejší vysokorychlostní trať?
:arrow:
Kanton - Wu-chan (968km), Vmax 350km/h
-z toho 177km v tuneloch, 468km na mostoch a viaduktoch
-sucast trate Hong Kong - Peking (cez 2000km) ktoru otvoria v 2012

http://www.zelpage.cz/zpravy/7533
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod mino » 05. Jan 2010 20:37

mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA


Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.