Stránka 1 z 1

Rekonštrukcia (elektrifikácia) trate Zvolen-Banská Bystrica

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 16:45
od Milos
Nový železničný most ponad rieku Hron v BB v týchto dňoch práve umiestňujú na piliere :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4800

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 16:49
od jano.z
Bolo načase :) Už majú mesiac sekeru :D

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 16:52
od Milos
JoHnZ napísal:Bolo načase :) Už majú mesiac sekeru :D


To je fakt, vraj začali dosť neskoro budovať nové piliere (na brehoch, v rieke piliere nie sú) vzhľadom na potrebný čas vyzrievania betónu

Err

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 16:56
od Milos
Prosím Aquila, zmaž túto tému, zadal som ju ako novú omylom :oops: , chcel som to dať do témy Elektrifikácia tratí (už som to tam medzitým aj dal), popr. predošlé dva príspevky by si tam mohol presunúť. Vďaka

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 17:02
od jano.z
Prečo ... môžeme si tu podiskutovať o rekonštrukcii trate Zvolen - Banská Bystrica, resp. jej elektrifikácii ...

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2006 19:42
od aquila
vobec sa nemusi premiestnovat ;)

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 18:38
od Lenny
Jáké jsou technické parametry rekonstrukce?

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2006 20:44
od aquila
v podstate sa len elektrifikuje, a rekonstrukcia je minimalna

OdoslaťOdoslané: 15. Sep 2006 23:14
od jano.z
Rekonstrukcie su:

Robi sa tam komplet novy ZabZar, ESA11 s moznostou DOZZ ale zatial ostane pri miestnej obsluhe, rekonstruuju sa priecestia, v Banskej sa vymenilo cele jedno zhlavie, a tusim este sa bude na Sliaci montovat Starmon ELEN. Na trat bol dosadeny poloautoblok a este v Sliaci, Radvani aj Vlkanovej je nove osvetlenie stanice a rekonstruovali sa telekomunikacie.

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2006 16:14
od Milos
žel. most v B. Bystrici je už v predčasnej prevádzke :arrow:
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5159

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 12:58
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Rekonstrukcie su:

Robi sa tam komplet novy ZabZar, ESA11 s moznostou DOZZ ale zatial ostane pri miestnej obsluhe, rekonstruuju sa priecestia, v Banskej sa vymenilo cele jedno zhlavie, a tusim este sa bude na Sliaci montovat Starmon ELEN. Na trat bol dosadeny poloautoblok a este v Sliaci, Radvani aj Vlkanovej je nove osvetlenie stanice a rekonstruovali sa telekomunikacie.


Takže tu mám niekoľko otázok:

- čo je "ESA11 s moznostou DOZZ" :?:
- čo je "poloautoblok" :?:

OdoslaťOdoslané: 02. Jan 2007 21:07
od jano.z
ESA11 je model elektronického stavadla od AŽD Praha. To je také, ktoré sa ovláda klikaním myšou po monitoroch na počítači (teda povedzmeže pomerne moderné).

Možnosť DOZZ (alias Diaľkovo Ovládaného Zabezpečovacieho Zariadenia) je možnosť poprepájať stanice, priecestia a podobné veci káblami a zaviesť dispečerské ovládanie (že jeden dispečér napr. v BB bude ovládať celú trať až po ZV).

Na vysvetlenie toho, čo je to poloautoblok si musíme ukázať, ako funguje podávanie vlakov na železnici.

Na tratiach, na ktorých je väčšia intenzita prepravy sa používa tzv. traťový súhlas. To je postup, kedy len jedna stanica je oprávnená vypravovať vlaky na trať. Ak potrebuje výpravca v druhej stanici vypraviť vlak do medzistaničného úseku, musí oň v druhej stanici požiadať. Ak na trati nie je žiadny vlak, výpravca v tej prvej stanici mu ho udelí.

Ak má výpravca súhlas a chce vypraviť vlak, oznámi druhému výpravcovi predvídaný odchod vlaku. Ak v medzistaničnom úseku nie je žiadny vlak, druhý výpravca mu to odobrí a vlak môže odísť. Ak nie, môže sa dohodnúť s druhým výpravcom o tzv. jazde na odhlášku, kedy je možné do úseku vypraviť druhý vlak, ale ten môže ísť max. 30 a riadi sa rôznymi obmedzujúcimi podmienkami (aby sa zamedzilo riziku zrážky s tým prvým vlakom. Ak je traťový úsek medzi stanicami rozdelený na viac kusov (medzi ktorými je napr. hradlo s návestidlom a pod.) prebieha táto komunikácia medzi prvým výpravcom a hradlárom, druhý výpravca iba odobruje odosalnie (aby bolo zaberzpečené, že bude voľná koľaj v stanici pre ten vlak a pod. Celé sa to realizuje telefonicky. Toľko k princípu.

No a poloautoblok je o tom, že sa to už nerealizuje celé telefonicky, ale pomocou zariadenia, ktoré priamo nezisťuje voľnosť trate, ale je napojené na zabezpečovacie zariadenia v oboch staniciach a na zákalde rôznych pochodov v nich zisťuje či vlak odišiel, či už došiel a takisto sa jeho pomocou realizuje odovzdávanie traťového súhlasu, teda je vždy jasné, kto vlak môže vypraviť a kto nie. Ak toto zariadenie správne funguje je vylúčená čelná zrážka vlakov na trati resp. nabehnutie na vlak zozadu. Zariadenie však nekontroluje fyzickú voľnosť cesty a tak nemôže zabrániť napr. zrážke s odpojenými vozňami a pod. (ale na to sú už iné postupy)

OdoslaťOdoslané: 17. Jan 2007 20:47
od Dialniciar
aquila napísal:v podstate sa len elektrifikuje, a rekonstrukcia je minimalna


Celkové náklady boli 1 mld. SKK. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=5839

Re: Rekonštrukcia (elektrifikácia) trate Zvolen-Banská Bystr

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2011 14:36
od Milos
Nejaké úvahy o zdvojkoľajňovaní úseku Zvolen - Banská Bystrica (vo výhľade :lol: ) :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=15893