Stránka 4 z 5

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2007 18:08
od Nick
výnimočne súhlasím s kolegom pod prezývkou dialniciar... :lol:

OdoslaťOdoslané: 09. Máj 2007 15:23
od jano.z
Dialniciar:
Áno, ale aspoň sa to niekto snaží riešiť. A podotýkam že to NIE SÚ železnice. Resp. to svedčí aj o ev. riešiteľnosti tohoto problému. Lebo to, že sú šoféri nedisciplinovaní už nikto nevyrieši. Iba sám najvyšší.

Teraz sa dostaneme k rozdeleniu železníc. Pre železnice je to naozaj strata. Lenže pre železnice ako celok. Strata je to akurát pre dopravcu. Ale plot má postaviť správca infraštruktúry. A ten predsa žiadnu stratu nemajú. Dopravca si svoj poplatok za DC zaplatí a nemá nárok na žiadne odškodnenie, lebo to ŽSR nezavinili. Tak načo budú tých 10 miliónov dávať? Nieto peňazí na dôležitejšie veci, trate sa zatvárajú pre zlý stav, ... Áno aj toto je dôsledok transformácie železníc.

Železničná polícia má so železnicami spoločné len to, že operuje v ich obvode a samotné železnice nemajú páky na ich usmernenie ani nemajú dosah na peniaze vyzbierané z pokút. Teda takéto riešenie by moc nepomohlo.

Nehovoriac o tom, že podľa mňa by v tom plote za 2 týždne zriadená diera a tak za mesiac by tam bol zasa niekto zrazený ...

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2007 20:52
od Nick
jano.z napísal:Teraz sa dostaneme k rozdeleniu železníc. Pre železnice je to naozaj strata. Lenže pre železnice ako celok. Strata je to akurát pre dopravcu. Ale plot má postaviť správca infraštruktúry. A ten predsa žiadnu stratu nemajú. Dopravca si svoj poplatok za DC zaplatí a nemá nárok na žiadne odškodnenie, lebo to ŽSR nezavinili. Tak načo budú tých 10 miliónov dávať? Nieto peňazí na dôležitejšie veci, trate sa zatvárajú pre zlý stav, ... Áno aj toto je dôsledok transformácie železníc.


to nie je dôsledok transformácie, to je demagógia: trate sa rušili aj za čias jednej štátnej organizácie ČSD, je o tom dostatok dôkazov!

rozdelenie železníc bol správny krok, ale veľkou chybou je, že ich transformácia zostala na polceste... napr. pretrváva tam vysoká prezamestnanosť...

záverom: to, že vznikol v BA problém s tým, že ľudia prekračujú železničnú trať na nevhodnom mieste a dochádza tu k tragédiám, tak za toto naozaj nemôže rozdelenie železníc... opäť to zaváňa demagógiou... :lol: :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2007 06:13
od Nick
Nick napísal:záverom: to, že vznikol v BA problém s tým, že ľudia prekračujú železničnú trať na nevhodnom mieste a dochádza tu k tragédiám, tak za toto naozaj nemôže rozdelenie železníc... opäť to zaváňa demagógiou... :lol: :wink:


doplním a poopravím svoje slová: je síce pravda, že za tie tragédie nemôžu priamo železnice, ale za to, že tento problém sa nerieši, môžu železnice, ale nie preto, že boli rozdelené... rozdelenie železníc nemá s tým ničspoločné... :wink:

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2007 13:35
od jano.z
Nick: Rozdelenie nemôže za to, že ľudia lezú do koľají. Môže len za to, že sa to nerieši ... ten kto by to riešiť mohol a mal (ŽSR) nemá na to motiváciu (žiadne škody mu z titulu neriešenia nevznikajú - tak načo?) a ten čo by na to motiváciu mal (ZSSK) nemá na to prostriedky ...

koľko ľudí ešte zbytočne zomrie?

OdoslaťOdoslané: 24. Máj 2007 19:45
od Nick
jano.z napísal:... ten kto by to riešiť mohol a mal (ŽSR) nemá na to motiváciu (žiadne škody mu z titulu neriešenia nevznikajú - tak načo?) a ten čo by na to motiváciu mal (ZSSK) nemá na to prostriedky ...


predsa má niekto aj zodpovednosť...

Re: koľko ľudí ešte zbytočne zomrie?

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2007 07:49
od jano.z
Nick napísal:predsa má niekto aj zodpovednosť...


Kto? Za čo? Za to, že nejaký chumaj vleze do koľají nie je zodpovedný zo železnice nikto ... v takýchto prípadoch sa na železnici využíva tzv. "kritérium zjebateľnosti" (ospravedlňujem sa za výraz), ktorý spočíva v tom, že jedna zložka nakáže riešiť druhej zložke problém, ktorý riešiť má, každopádne sama na to nevidí dôvod - tzn. že nejaký káder zo správy riadenia prepráv oznámi túto situáciu niekomu z traťového hospodárstva aby to vyriešil - traťové hospodárstvo sa k tomu nemá, tak sa to poženie na vyššiu úroveň, traťováci pôjdu na koberček a do dvoch týždňov tam ten plot bude - na inej situácii (odstraňovanie pomalej jazdy) v praxi mnou vyskúšané. A to tu teraz nie je, lebo jedna zložka nemá na druhú žiadny dosah ... aj na ČD to teraz funguje podobne ako u nás, keď chce človek niečo od SŽDC, tak hrošiu kožu ...

Re: koľko ľudí ešte zbytočne zomrie?

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2007 10:20
od Nick
jano.z napísal:Kto? Za čo? Za to, že nejaký chumaj vleze do koľají nie je zodpovedný zo železnice nikto ...


táto trať (132) vedie mestskou časťou, ktorá sa rozvíja a rozširuje; stalo sa tu už viacero smrteľných prípadov a je predpoklad, že tu bude aj naďalej dochádzať k takýmto nešťastiam...

samozrejme, že železnice nie sú zodpovedné za to, že niekto vlezie do koľajiska a skončí pod vlakom, ale sú zodpovedné za to, že neprijali doteraz žiadne opatrenie na to, aby sa na tomto úseku trate vlezeniu do koľajiska zabránilo... okrem iného, je to aj budovanie imidžu železníc, ak je železniciam jedno, že tam zomrelo už viacero ľudí, tak je to jednoducho cynický postoj; myslím si, že železniciam by skôr prospelo to, keby prejavili väčšiu snahu takýmto nešťastiam predchádzať...

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2007 12:18
od jano.z
Nick: O to mi celý čas ide. Železniciam by to naozaj jedno byť nemalo. Ale železnice už nie sú! Sú ŽSR, ZSSK, CARGO potažmo plus súkromníci.

ŽSR žiadny vlak nemešká. ŽSR neznáša náklady na vyšetrovanie ani nič podobné. Na ŽSR ľudia naštvaní nebudú. So ŽSR nemôže nikto prestať cestovať ani mu odrieknúť prepravu nákladu. ŽSR to akurát uzavrú, že tam ten chmuľo nemá čo robiť teda, že za to nemôžu. Takže Dopravcovia si môžu akurát pískať, žiadne odškodnenie nedostanú. A nič s tým nespravia (lebo chýba ono kritérium zjebateľnosti, ktoré by bolo možné aplikovať na traťovákov, nech to dajú dohromady).

A toto nie je žiadne slovenské špecifikum. Takto to prosím funguje aj na vyspelom západe. Správca infraštrktúry sám od seba nič riešiť nebude, pokiaľ sa to netýka priamo jeho. Dopravcu sa to týka, ale vyrieši figu borovú.

A teraz aký je rozdiel medzi nami a západom. Keď sa také niečo vyskytne na západe, ľudia nejdú nadávať správcovi infraštruktúry (bo vedia, že tam vybavia tak veľké hnedé), ale na príslušný samosprávny orgán (tak ako som tu už písal), kde sú ich volení zástupcovia. A tí, keďže chcú byť zvolení aj nabudúce, bez otáľania sa vyberú za tým správcom infraštruktúry. Buď sa trochu vyhrozia nejakými hlukovými normami a pod. (takže sa to razom začne správcu infraštruktúry priamo týkať a musí sa to riešiť) alebo prídu uzmierlivo, že by tam chceli pod traťou postaviť podchod. Správca infraštruktúry vie, že ho to nebude nič stáť a aj tí dopravcovia budú spokojnejší. A riešenie je na svete!

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2007 12:30
od Nick
jano.z napísal:Nick: O to mi celý čas ide. Železniciam by to naozaj jedno byť nemalo. Ale železnice už nie sú! Sú ŽSR, ZSSK, CARGO potažmo plus súkromníci.


železnice pre mňa sú ŽSR, cargo a zssk sú dopravcovia...

áno, tlak môže vyvíjať verejná mienka a tak napomôcť k odstráneniu nejakého problému, aj my tu na dialnice.info sme verejná mienka... :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2007 12:34
od jano.z
Nuž nie že môže, musí a hlavne cez príslušné orgány. Lebo ŽSR je to naozaj jedno. Tam majú "dôležitejšie" veci na starosti.

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2007 11:48
od jano.z
Ešte ma napadol k tej transformácii železníc jeden príklad, hovoriaci snáď za všetko ...
Niekotrí možno poznajú stanicu Červená Skala (je to na trati z Banskej Bystrice cez Brezno do Margecian).

Za unitárnych železníc tu predával lístky (tak ako na každej malej stanici) výpravca. Krátko po rozdelení železníc tu výdaj lístkov zrušili, takže nebolo čo riešiť. Postupom času tu však začala narastať frekevncia cestujúcich, takže sa ZSSK rozhodla, že by ram výdaj lístkov znova rada zaviedla. Lenže ŽSR povedalo žiadne také ... buď si dáte pokladníčku alebo nič. A tak v súčasnej dobe nájdete na stanici ceduľu, že cestovné lístky Vám ochotne predajú v pohostinstve, ktoré je asi 70m od stanice. A ZSSK to napokon vyšlo dokonca lacnejšie než keby to robili ŽSR.

Malicherný príklad, ale stačí na ilustráciu pomerov, ktoré tu vznikli po rozdelení železníc... A keď si jednotlivé železničné subjekty robia napriek v takýchto elementárnych veciach (predaj lístkov), nemôžeme čakať, že by riešili niečo tak okrajové ako nejaký plot ...

RENDEZ 2007

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2007 19:20
od Nick
Ak má niekto záujem vidieť parné rušne v akcii nech príde zajtra do Bratislavy, alebo nech sa pozrie aspoň sem, aby vedel, ako dobre tam bolo. :D Tu:

http://www.vlaky.net/servis/sprava.asp?lang=1&id=1830

http://pauliniova.blog.sme.sk/c/97481/V ... na-Rendezi.

http://www.railpage.net/modules/news/ar ... oryid=1225

Na týchto stránkach je uvedený program, RENDEZ pokračuje aj v nedeľu. V akcii budú aj historické električky a autobusy, vy gumokolesári. :lol:

Príďte. Vstupné je 150,- Sk (a 80,- Sk pre potomkov) a to sú len tri pivká v plzenskej... a pivko si môžme dať aj tam...


Nick :P

rendez

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2007 21:21
od Nick
Tu je predpoveď histerických dopravných prostriedkov:

http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=21362 ... 1f&id=4755

na tento víkend. Od západu oblačno, od Šafka šalina.


:lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2007 14:19
od Jurislav
Nick napísal:histerických
:lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2007 15:03
od aquila
vsak historicke vozidla su na v bratislavskej MHD kazdy den :lol:

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2007 18:59
od ELZ
aquila napísal:vsak historicke vozidla su na v bratislavskej MHD kazdy den :lol:


Budem radi ze su, ak by mali prestat jazdit, tak by to vyzeralo ako pri strajku, co bol tak 10 rokov dozadu ... a mesto sa zapcha autami :-)

Ruka ruku myje...

OdoslaťOdoslané: 10. Júl 2007 19:38
od Nick
Rozprávka o tom, ako jedna štátna firma dohodila kšeft druhej štátnej firme a všetci žili šťastne až kým neskrachovali:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=7419

Áno, áno, ja viem, majú rámcovú zmluvu. :?

----------------------------------------

Okrem iného sú tam uvedené aj nejaké údaje o výsledkoch hospodárenia.

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2007 23:54
od jano.z
Nick: To nie je žiadne dohodenie kšeftu, to je len papierové potvrdenie niečoho, čo doteraz bolo samozrejmé. ZSSK nemôže bez CARGA existovať, nikto iný jej totiť nemôže robiť údržbu. Cargo vlastní všetku udržovaciu infraštruktúru a nikto iný nemá nič. ŽOS sú na bežnú opravu nepoužiteľné a údrža v zahraničí (ZSSK jednu dobu koketovala s možnosťou nechávať robiť nižšie stupne opráv v PJ Brno Maloměřice) logisticky ťažko realizovateľná. Prokopovič to tak rozdelil, ťažko sa to teraz bude dávať dokopy ...

spojenie žel.spol.

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2009 16:46
od Nick
vláda chce opäť spojiť všetky tri železničné spoločnosti ŽSR+ZSSK+ZSCS:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2009120013


:lol: kocúrkovo :roll:

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2009 17:04
od racto
JA vlastne som nikdy nepochopil že prečo ich rozdelili? Len kvoli privatizácií? Lebo keby boli spolu určite minimalne na dvoch platoch riaditelov by sa ušetrilo :)

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2009 00:57
od jano.z
racto: EÚ požaduje (účtovné) oddelenie infraštruktúry, nákladnej a osobnej dopravy. Za Proko***oviča si to oddelenie vyložili trošku extrémnejšie a navyše došli s tým, že by mohli Cargo sprivatizovať. Tak to rozsekli na tri firmy. V "civilizovanom svete", a obzvlášť v krajinách, kde sa štátna železnica dáva za vzor (t.j. viacmenej všetky nemecky hovoriace krajiny) sa to pritom rieši zásadne tak, ako to navrhuje teraz vláda ... Model oddelených spoločností majú snáď vo Francúzsku (keď odtiaľ škrtnete TGV dostanete úroveň nie nepodobnú tej na Slovensku, akurát viacej nadotovanú a teda napohľad lepšiu) v Holandsku (tam je to trošička lepšie) a v Španielsku (opäť škrtneme AVE a vypadá to jak u nás).

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2009 10:14
od Dialniciar
Cargo sa mohlo dávno predať, SR mohla získať 14 mld. SKK a nemusel sa teraz dávať záchranný úver 166 mil. €.

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2009 11:42
od racto
jano.z napísal:racto: EÚ požaduje (účtovné) oddelenie infraštruktúry, nákladnej a osobnej dopravy. Za Proko***oviča si to oddelenie vyložili trošku extrémnejšie a navyše došli s tým, že by mohli Cargo sprivatizovať. Tak to rozsekli na tri firmy. V "civilizovanom svete", a obzvlášť v krajinách, kde sa štátna železnica dáva za vzor (t.j. viacmenej všetky nemecky hovoriace krajiny) sa to pritom rieši zásadne tak, ako to navrhuje teraz vláda ... Model oddelených spoločností majú snáď vo Francúzsku (keď odtiaľ škrtnete TGV dostanete úroveň nie nepodobnú tej na Slovensku, akurát viacej nadotovanú a teda napohľad lepšiu) v Holandsku (tam je to trošička lepšie) a v Španielsku (opäť škrtneme AVE a vypadá to jak u nás).


Díky za vysvetlenie :) :)

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2009 22:12
od mino
Rozdelenie na ZSSK a Cargo prave kvoli zakazu krizovych dotacii pozadovanom smernicou EU by nemusel byt hadam taky problem, medzi riadkami som vycital ze problemy niekedy nastavaju skor s vypravovanim vlakov dispecermi ZSR/ZSSK... Kazdopadne si myslim ze ziskovosti ZSSK by muselo predchadzat rapidne zvysenie cestovneho alebo nejake brutalne zefektivnenie grafikonu + zkvalitnenie cestovania s rozsiahlymi investiciami do voznoveho parku, mohutnej marketingovej kampane nehovoriac o investiciach do stanic a infrastruktury...
Ziskovost Carga je omnoho realnejsia...
A ten holdingovy model nevyzera najhorsie...
Mimochodom nejake uvahy o zluceni riesil Slota uz minuly rok...
http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/002340-Zeby-zlucovanie-NIE.asp