Železničné stanice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Poprad-Tatry

Odoslaťod Nick » 30. Okt 2007 20:23

Na mojom skromnom webe som zverejnil fotografie z modernizácie žst. Poprad-Tatry:

:arrow: http://www.zeleznicne.info :idea:

:D :wink:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod mikeBoss » 30. Okt 2007 20:57

Presov ma super stanicu teda hm oproti Nitre asi tak o 200 percent lepsiu... vlastne cela severna trat hore bude pekna...tu dole si mozme piskat aspon ze ta R1 tu pojde a busova stanica bude nova...inac hanba radsej ani neist vlakom niekam... Nitra Hlohovec to je na hodinu a pol...autom to je 15 minut :D
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod jano.z » 30. Okt 2007 22:36

mikeBoss: Nuz Nitra so svojou polohou bola je a bude mimo zakladneho zaujmu zeleznic, ktore sa tam prezentuju iba tym, ze v nedelu od 611 poslu pripoj do Nitry a vo stvrtok obstaraju pripoje k 608 a 610 aby odviezli studentov na sever a vychod Slovenska ... nic viac, nic menej ... nejaku dobu je na stole projekt rychlotrate Trnovec nad Vahom - Nitra pre spojenie Nitra - Bratislava ... ak sa dostane k jeho realizacii, mozno si Nitra polepsi ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Nitra

Odoslaťod Nick » 31. Okt 2007 16:23

No nemôžem si pomôcť, ale podľa mňa by bola zmysluplnšia rekonštrukcia trate cez Lužianky do Leopoldova, os Nitra - Trnava - Bratislava má veľký potenciál, väčší než na novej uvedenej trase cez Trnovec. :twisted:

Inak tu sú fotky z konečnej podoby žst. Poprad-Tatry:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2007100084

:wink:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod jano.z » 01. Nov 2007 00:12

Nick: Nejaký ten význam by to malo, ale tam ide o to, že "rekonštrukcia" (s ohľadom na súčasný stav = zbúranie a nové postavenie) tej trate by vzhľadom ku smerovým a geologickým podmienkam vyšla 5x toľko čo ten Trnovec aj s výkupom pozemkov ... čo je, vzhľadom na to, že nie sme na koridore veľmi silný argument ...

A tá "konečná podoba" Popradskej stanice sa začne opäť meniť už na jar budúceho roka ... naplánovaná je prestavba prestupovej haly TEŽ ... napokon v roku 2009 bude opravený zbytok budovy ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Nick » 01. Nov 2007 16:35

jano.z napísal:Nick: Nejaký ten význam by to malo, ale tam ide o to, že "rekonštrukcia" (s ohľadom na súčasný stav = zbúranie a nové postavenie) tej trate by vzhľadom ku smerovým a geologickým podmienkam vyšla 5x toľko čo ten Trnovec aj s výkupom pozemkov ... čo je, vzhľadom na to, že nie sme na koridore veľmi silný argument ...

A tá "konečná podoba" Popradskej stanice sa začne opäť meniť už na jar budúceho roka ... naplánovaná je prestavba prestupovej haly TEŽ ... napokon v roku 2009 bude opravený zbytok budovy ...


1. Nitra - Trnava - Bratislava alebo Nitra - Trnovec n.V. - Bratislava:

V zásade nie som proti výstavbe nových tratí. Aj koridor z Bratislavy do Košíc a ČNT by vyšiel lacnejšie a bol by skôr, keby bola postavená nová, čo najkratšia trať, a nie ako je to teraz cez Žilinu - Poprad - (Prešov?). :D

Z krátkodobého ekonomického hľadiska sa možno aj Tvoje tvrdenie zdá byť O.K., ale je naozaj "OSOBNÁ" záťaž z Galanty a Šale do Nitry a späť taká zaujímavá, aby sa tu investovalo do novej trate. A problémy s pozemkami by boli aj tu. :wink: A v prospech mojej trasy hovorí aj to, že do Trnavy už bude koridor na 160km/hod. :D

Ale inak, nestačila by medzi Šaľou a Nitrou dobrá cesta? Napr. nejaká R z BA cez SC, GA, SA, "južný obchvat" NR - LV/ZR :twisted: Však aj tak nákladná bude po ceste. :lol:

Oproti tomu trasa Nitra, Hlohovec, Trnava a Bratislava je trasa s výsokým potenciálom, dostatočným na to, aby sa investícia do zrekonštruovanej trate oplatila. Samo, že je to môj skromný názor. :wink:

Ale píšeš o tom, že by to vyšlo 5x drahšie, takže odkiaľ máš informácie. Je niekde zverejnená nejaká štúdia, okrem čiary na mape? :?: :idea:
------------- --------------- --------------
2. O tej rekonštrukcii haly TEŽ v Poprade viem, a je to uvedené aj v závere môjho fotoreportu. :wink:

:arrow:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2007100084
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod jano.z » 02. Nov 2007 00:55

Nick: Tá osobná "záťaž" (krásne pomenovanie - vyjadruje aj postoj niektorých ľudí z vedenia) z Galanty a Šale uživí denne min. 4 páry rýchlikov a slušné množstvo osobákov ... tak prečo nie ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Re: Poprad-Tatry

Odoslaťod eucitizen » 03. Nov 2007 08:59

Nick napísal:Na mojom skromnom webe som zverejnil fotografie z modernizácie žst. Poprad-Tatry:

:arrow: http://www.zeleznicne.info :idea:

:D :wink:


Bude sa obnovovat aj celkovy vonkajsi vzlad stanice PP?
Obrázok používateľa
eucitizen
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 04. Feb 2005 00:43

Bratislava predmestie

Odoslaťod Nick » 03. Nov 2007 17:07

žst. BA predmestie sa bude rekonštruovať:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=55050#55050

Nejaké fotky z roku 2005 tejto stanice som hodil na web tu vo fotogalérii:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2007110004

:wink:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Nitra - Trnovec - Bratislava

Odoslaťod Nick » 03. Nov 2007 17:11

jano.z napísal:Nick: Tá osobná "záťaž" (krásne pomenovanie - vyjadruje aj postoj niektorých ľudí z vedenia) z Galanty a Šale uživí denne min. 4 páry rýchlikov a slušné množstvo osobákov ... tak prečo nie ...


Ale to je záťaž medzi SA/GA a BA, či nie? Zopakujem, že v zásade nie som proti výstavbe nových tratí, ak je tam efektívnosť využitia.
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Re: Poprad-Tatry

Odoslaťod Nick » 03. Nov 2007 17:14

eucitizen napísal:Bude sa obnovovat aj celkovy vonkajsi vzlad stanice PP?


Na budúci rok sa bude rekonštruovať hala TEŽ, do ktorej zateká. Potom možno zase o rok bude na rade aj výpravná budova.
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Re: Bratislava predmestie

Odoslaťod Andrej » 04. Nov 2007 13:13

Nick napísal:žst. BA predmestie sa bude rekonštruovať:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=55050#55050

Konecne, z tej stanice plno ludi necestuje kvoli tomu, ako to tam vyzera. Len aby z toho nebola len ciastocna modernizacia ako na stanici Vinohrady :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Bratislavský železničný uzol

Odoslaťod Nick » 15. Nov 2007 22:23

V Bratislave pribudnú nové železničné zastávky:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=55994#55994


alebo aj tu: :wink:
Obrázok používateľa
Nick
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 312
Obrázky: 16
Založený: 29. Sep 2006 06:18
Bydlisko: mám

Odoslaťod Andrej » 15. Nov 2007 22:59

Skvele, ze pribudnu dalsie zastavky. Len aby aj boli vyuzivane vlakmi :roll: Na ich plne vyuzitie bude zrejme potrebne zakupit nove supravy, ktore by chodili v pravidelnom intervale ako MHD, inak to nema velky zmysel ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 19. Nov 2007 01:42

Andrej: Tu v okoli Brna realizujeme IDS s technikou starou 20-50 rokov (+ tych par zableskov v podobe stvorosovych motorovych voznov a riadiacich voznov 954 ... Regionovu v IDS zatial nemame) a zatial nam to ide :)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Andrej » 19. Nov 2007 22:41

ono nemusia byt hned nove vlaky, ale uznas, ze by sa zisli nejake nove obojsmerne supravy na neelektricky pohon (kedze klasicke 812-814 by na primestsku dopravu asi nestacili :) ) + rekonstruovat existujuce elektricke jednotky, aby ta kultura cestovania nebola este nizsia, ako je v dnesnej BA MHD :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 20. Nov 2007 17:28

Veduci depa v Brne predvcerom (na margo toho, ci by sa mu nevadilo, keby mu, ako dlho ziadanu posili motorovych voznov poslali zopar motorakov 831 /ktore maju uz skoro 60 rokov/ z Olomouca) povedal: "keby prisli vcera, dnes uz jazdia na vyluke do Strelic" ... a rovnake je to aj na Slovensku ... len na Slovensku sa nevedia rozhodnut ... je im luto vrazat do existujucich jednotiek polovicu ceny novej jednotky len preto aby sa predlzila ich zivotnost o 10 rokov ale zaroven nevedia zohnat tu druhu polovicu na nove jednotky ... u nas sa vrazilo aspon do tych starych a caka sa az budu peniaze na tie nove ... minister dopravy slubil ze peniaze budu v roku 2008.

S tymi slovenskymi pantografmi to ilustroval jeden ex-kolega rusnovodic "To mas tak ... jednotka je schopna, ked v nej funguju aspon 2 trakcne motory, v kazdom hnacom dieli jeden. Ak funguju 3 tak si na tom dobre a ak ti idu 4, mas premiovy stroj, s ktorym mozes aj na Galantu jazdit vcas" ... a tak to funguje s radou 560 v RD Trnava ... do srotu sa to dat nemoze, na rekonstrukciu sa dat nechce a na udrzbu sa to davat nebude ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 22. Nov 2007 14:05

Železnice zveria obnovu staníc investorom :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8593
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod racto » 22. Nov 2007 17:34

Dialniciar napísal:Železnice zveria obnovu staníc investorom :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=8593




nato len jedno slovo - konečne
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod aquila » 22. Nov 2007 17:43

tak nejako, v tomto je aspon ako tak dobry projekt v CR grande stationi, ci ako to volaju. inak bezna vec na zapade ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod jano.z » 22. Nov 2007 18:40

aquila: Ten projekt sa volá "Živá nádraží", Grandi Stazioni je len jedna z firiem, ktoré sa na ňom podieľaju, a nutno povedať, že su s tým len problémy, odklady a podobné veci. Investori si menia pôvodné projekty, nerešpektujú požiadavky železníc a vznikajú zbytočné ťahanice, niekedy dokonca riešené na veľmi nízkej úrovni (zamedzením prístupu stavbárom a pod.)
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod aquila » 22. Nov 2007 20:08

aha, hm hm no detaily som nevedel. len som si na to pamatal ako s pompou to ohlasovali na asi 6 ci 8 nadrazi a hlavne hlavnu stanicu v prahe.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Čavo » 26. Nov 2007 10:09

Nick napísal:1. Nitra - Trnava - Bratislava alebo Nitra - Trnovec n.V. - Bratislava:

Z krátkodobého ekonomického hľadiska sa možno aj Tvoje tvrdenie zdá byť O.K., ale je naozaj "OSOBNÁ" záťaž z Galanty a Šale do Nitry a späť taká zaujímavá, aby sa tu investovalo do novej trate. A problémy s pozemkami by boli aj tu. :wink: A v prospech mojej trasy hovorí aj to, že do Trnavy už bude koridor na 160km/hod. :D

Ale inak, nestačila by medzi Šaľou a Nitrou dobrá cesta? Napr. nejaká R z BA cez SC, GA, SA, "južný obchvat" NR - LV/ZR :twisted: Však aj tak nákladná bude po ceste. :lol:

Oproti tomu trasa Nitra, Hlohovec, Trnava a Bratislava je trasa s výsokým potenciálom, dostatočným na to, aby sa investícia do zrekonštruovanej trate oplatila. Samo, že je to môj skromný názor. :wink:


Podľa nového cestovného poriadku pôjde zrýchlený vlak NITRAN (BA-NR) 100 minút (1h40minút) (doteraz 1h 56minút). Nemyslím si, že keby sa aj dala trať Leopoldov-NR doporiadku (celá prebudovala), tak sa to podarí nejak významne skrátiť. A to je jediný spoj za deň. Nemajú šancu takýmto spôsobom konkurovať autobusom, ktoré idú niečo cez hodinu a každú chvíľu, keď ostatné vlakové spoje sa občas stlačia tesne pod dve hodiny a to ako cez Trnavu, tak i cez Šurany. Ono neide o to, čo generuje NR-SA(GA), ale NR-BA.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod Andrej » 26. Nov 2007 12:30

cavo, po prve este nebude rychlost 160 ale len 120 km/h a po druhe prave nitra je velmi zle napojena na siet zeleznic, preto ten dlhy cas.
Napr. na trase TT-BA nemaju autobusy sancu konkurovat vlakom co sa tyka rychlosti, po zvyseni rychlosti na 160 este o to viac... :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod jano.z » 26. Nov 2007 13:38

Cavo: To ZSSK pochopila a NR-BA sa ani nesnazi autobusarom konkurovat ... ZSSK sa sustreduje na to aby bola aspon akotak schopna odviezt ludi z Nitry do Leopoldova k rychlikom do Ziliny a na vychod a zviezt do Nitry studentov zo stredneho a vychodneho Slovenska ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.