ŽSR Modernizácia trate Liptovský Mikuláš - Košice

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 05. Nov 2008 16:36

magnus: Na trat RK - LM - PP uz projekt (velmi moderny a velkorysy, s rychlostami do 200km/h) existuje. Na ZA - RK zatial neni dovod. Viac v prislusnej diskusii.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod magnus » 06. Nov 2008 07:25

Janoz: ano ja viem, ze sa to riesilo
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Dialniciar » 10. Aug 2009 17:39

Železničná revolúcia pod Tatrami :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12295

*úseky okolo Popradu
*pridané aj ortofotomapy
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod magnus » 11. Aug 2009 10:53

Dialniciar napísal:Železničná revolúcia pod Tatrami :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=12295

*úseky okolo Popradu
*pridané aj ortofotomapy

No už sa tešíme :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod mino » 11. Aug 2009 11:51

tak to uz ano...
Následkom toho vzniklo na Slovensku dosiaľ nerealizované riešenie – celé západné zhlavie stanice sa umiestni do nadväzujúceho železničného tunela Štrba.
nerozumiem celkom ako chcu to zhlavie napasovat do dvojruroveho tunela...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod ok233 » 11. Aug 2009 23:06

Vzdusne zamky uvidime co s toho bude nakoniec
ok233
ok233
diskutujúci
 
Príspevky: 80
Založený: 03. Mar 2009 13:56
Bydlisko: Liptovský Mikuláš

Odoslaťod magnus » 12. Aug 2009 06:24

mino napísal:tak to uz ano...
Následkom toho vzniklo na Slovensku dosiaľ nerealizované riešenie – celé západné zhlavie stanice sa umiestni do nadväzujúceho železničného tunela Štrba.
nerozumiem celkom ako chcu to zhlavie napasovat do dvojruroveho tunela...


v mieste zhlavia bude jedna rúra ale široka, a z nej budú potom vybiehať dve samostatne tunelove rury
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod stanog » 14. Aug 2009 13:07

aquila napísal:
ako bolo uz povedane, NR tiez nema nejake napojenie na koridor a existuje ..


Ale skoro cela NR jazdi autobusmi a autami. Myslim že súdruhovia od dráhy by sa mali zamyslieť a postaviť 20 km trate od Trnovca nad Váhom (ŠAľa) po Ivanku pri Nitre a ešte zelektrifikovať úsek Ivanka pri NR - Nitra. Je to po rovine a dosiahla by sa tým pri možnej traťovej rýchlosti cca 120 km/h spojenie NR-BA hl.st. za 50 minút. To je lepšie ako autom a o 30 minút rýchlejšie ako autobus. Takže myslím že by sa niekoľko vlakov denne naplnilo. Nehovoriac že by sa potom dal zrealizovať okruh BA-GA-NR-HC-TT-BA kadiaľ by mohli vlaky premávať dookola v takte po relatívne rýchlej trati.
stanog
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 46
Založený: 29. Jan 2008 12:05
Bydlisko: Do Senca to mám na skok ale do/z Bratislavy často aj hodiny...

Odoslaťod random » 04. Sep 2009 12:17

Vie niekto zohnat akukolvek mapu modernizovanej trate medzi Popradom a krompachami ... mozno by postacovala aj mapka len z popradu po tunel alebo vydrnik .. proste cokolvek aspon z okolia popradu ... dakujem
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod Andrej » 04. Sep 2009 21:43

Mapku nie, ale strucny popis variantov
http://eia.enviroportal.sk/dokument.php?id=24819
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mino » 22. Dec 2009 19:56

Súhrnná charakteristika preložky Lučivná – Važec

:arrow: Trať je navrhnutá ako novostavba na zelenej lúke.
:arrow: Maximálna traťová rýchlosť v úseku Poprad – Štrba je 200 km/h, v úseku Štrba – Važec 160 až 170 km/h.
:arrow: Trakčná napájacia sústava bude striedavá, 25 kV/50 Hz.
:arrow: Ako staničné zabezpečovacie zariadenie bude použité elektronické
stavadlo, ako traťové zabezpečovacie zariadenie obojsmerné automatické
hradlo.
:arrow: V trase preložky sa nachádzajú dve dopravne: Železničná stanica
Štrba a Výhybňa Biely Váh.
:arrow: Dĺžka preložky je 12,7 km, pôvodná trať sa po ukončení stavby odstráni.
:arrow: Preložka obsahuje 3 železničné tunely (z toho jeden dvojrúrový)
s celkovou dĺžkou 5117 metrov.
:arrow: Všetky kríženia s cestnými komunikáciami budú mimoúrovňové.
:arrow: V tuneloch a k nim priľahlých úsekoch bude použitý bezštrkový
železničný zvršok, tzv. pevná jazdná dráha. Dĺžka trate s pevnou
jazdnou dráhou bude 6635 metrov, teda takmer polovica z celkovej
dĺžky preložky.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod Tomas PO » 23. Dec 2009 00:28

co je to pevna jazdna draha?
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Čavo » 23. Dec 2009 06:23

Kolajnice budú na podklade (betón), ktorý bude pevne ukotvený do zeme (základy), nie len na betónových podvaloch položených na štrkovom lôžku. Aby kolajnice menej pružili. Pri veľkých rýchlostiach by to mohlo byť dosť nebezpečné.

Možno sa mýlim. Nezaoberám sa tým profesne.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod mino » 23. Dec 2009 12:50

Čavo napísal:Kolajnice budú na podklade (betón), ktorý bude pevne ukotvený do zeme (základy), nie len na betónových podvaloch položených na štrkovom lôžku.


Tak nejak, prvykrat na koridoroch bude takato metoda pouzita v tuneli Turecky rch.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod magnus » 23. Dec 2009 18:18

Čavo napísal:Kolajnice budú na podklade (betón), ktorý bude pevne ukotvený do zeme (základy), nie len na betónových podvaloch položených na štrkovom lôžku. Aby kolajnice menej pružili. Pri veľkých rýchlostiach by to mohlo byť dosť nebezpečné.

Možno sa mýlim. Nezaoberám sa tým profesne.


Myslim, ze s tym pruzenim to nie je az tak dolezite. Skor su zaujimave minimalne naklady na udrzbu v porovnani s klasickym štrkovym lozkom.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod jano.z » 24. Dec 2009 16:07

magnus: A životnosť?

mino: Ale nebude to prvá aplikácia tejto technológie na Slovensku. Pevná jazdná dráha rovnakého typu (Max Bögl) je použitá v Bratislavských tuneloch. Použitá je kvôli zmenšeniu výšky lôžka a umožnila natiahnutie trolejového vedenia aj v starom tunely (1TK), kde doteraz trolej nebol a prechádzalo sa zotrvačnosťou. V novom potom umožnila natiahnutie reťazovky namiesto jednoduchého vedenia.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod mino » 25. Dec 2009 17:02

Zaujimave s tou zotrvacnostou...

Ak to mozem zhrnut, pevna jazdna draha pri pouziti v novo budovanych tuneloch znizuje plochu ich vyrubu - ako pise jano.z kolaje su polozene nizsie (znizuje naklady na ich vystavbu), zachovava trvalu geometriu kolaji, kladie vsak vyssie poziadavky na konstrukciu zeleznicneho spodku, jej zivotnost by ale mala presiahnut 60rokov...
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod papes.sk » 27. Dec 2009 03:00

mino napísal::arrow: Maximálna traťová rýchlosť v úseku Poprad – Štrba je 200 km/h, v úseku Štrba – Važec 160 až 170 km/h.
:arrow: Dĺžka preložky je 12,7 km, pôvodná trať sa po ukončení stavby odstráni.
:arrow: V tuneloch a k nim priľahlých úsekoch bude použitý bezštrkový
železničný zvršok, tzv. pevná jazdná dráha. Dĺžka trate s pevnou
jazdnou dráhou bude 6635 metrov, teda takmer polovica z celkovej
dĺžky preložky.

Mna by zaujímalo prečo sa nestavali aj iné úseky(napr. BA-NM) na rýchlosť viac ako 200km/hod.??? Zaujímavé že pod Tatry dajú až "dvestovku".

A tých 6635 metrov sa ráta asi v obidvoch smeroch...
Chcem bojovať za nezmysli v dialničnej sieti slovenska. :)
papes.sk
návštevník
 
Príspevky: 49
Založený: 15. Nov 2009 16:20
Bydlisko: I/51

Odoslaťod mino » 29. Dec 2009 22:36

papes.sk napísal:Mna by zaujímalo prečo sa nestavali aj iné úseky(napr. BA-NM) na rýchlosť viac ako 200km/hod.??? Zaujímavé že pod Tatry dajú až "dvestovku".

A tých 6635 metrov sa ráta asi v obidvoch smeroch...


Rozdiel vypracovanych projektov pre BA-NM a LM-PP bude mozno aj 10 rokov. Vtedy sa mozno nepocitalo s rychlostami nad 160, prip. by to mozno znamenalo uplne vypustenie niektorych zel.stanic.
Trat LM-PP bola kedysi projektovana aby sa nemuseli stavat tunely, tj. obluky s malym polomerom, prudke stupania a klesania (napr. okolo Strby). Pri terajsom projekte sa spracovalo niekolko variantov a uz aj pri modernizacii na 140km/h to v danych terennych pomeroch znamenalo budovanie tunelov a vysoke investicie, tak to spravili rovno na 160-200km/h. Pri LM im to ulahcila juzna prelozka okolo dialnice (o ktorej sa uvazovalo uz za socializmu) a v udoli Bieleho Vahu tie tunely.

A tych 6635m nie je v oboch smeroch ale je to suhrnna dlzka (plus minus) tunelov Kolombiarok, Strba a Hecnava.
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod ENrico » 30. Dec 2009 11:34

Len doplním, že na niektorých traťových úsekoch BA-Rača - NMnV by sa v budúcnosti mohlo jazdiť aj viac ako 160 km/h. Napr. trolejové vedenie i zvršok v pohode znesú 200 km/h. Veľkou výhodou je aj odstránenie úrovňových priecestí, ktoré sú problémom napr. na koridoroch v ČR. Existujúce zabezpečovacie zariadenie je tiež "200 ready". Prekážkou zavedenia 200-ky v celom traťovom úseku BA-Rača - NMnV sú akurát niektoré oblúky, kde by musela byť traťová rýchlosť trvale znížená napr. na 160 alebo 180 km/h (čo by zasa až taký problém nebol).
Samozrejme, na 200 km/h by sa museli urobiť príslušné skúšky na túto traťovú rýchlosť. To ale nikto v dohľadnej dobe robiť nebude, pretože 200-kou u nás nemá čo jazdiť, takže z praktického hľadiska by to bolo úplne zbytočné.
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

Odoslaťod Andrej » 30. Dec 2009 12:19

ENrico, cisto teoreticky: ZSSK by nakupila naklapacie supravy typu ICE, Pendolino... Dalo by sa v useku BA-NM jazdit 200 km/h?
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Tomas PO » 30. Dec 2009 16:20

Andrej napísal:ENrico, cisto teoreticky: ZSSK by nakupila naklapacie supravy typu ICE, Pendolino... Dalo by sa v useku BA-NM jazdit 200 km/h?

Myslim, ze obluky ano, ale zabezpecovace nie.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod jano.z » 30. Dec 2009 19:14

Vlakový zabezpečovač je nastavený na 160km/h. Na prípadné zvýšenie rýchlosti je potrebné kompletne preprogramovať rýchlostné profily a tiež doplniť balízy a niekde aj LEU. Traťová rýchlosť medzi 160km/h alebo 200km/h nemá význam, keďže v tom pásme sa nachádzajú rezonančné frekvencie materiálov trolejového vedenia a dochádza k jeho nadmernému opotrebeniu. Jedine v prípade, že by po takomto úseku prešlo za deň touto rýchlosťou max. 5-6 vlakov, nie viac.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod perets » 31. Dec 2009 13:08

a od akej rychlosti je to menej skodlive 210? a co su tie "balízy" a"LEU"
perets
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Založený: 26. Feb 2009 08:20

Odoslaťod jano.z » 31. Dec 2009 19:11

No to pásmo je, ak sa dobre pamätám, zhruba 170-195km/h. Balízy a LEU sú komponenty ETCS, kde prvé menované slúžia na prenos informácii na mašinu (funguje to na princípe veľmi blízkom RFID) a LEU sú zariadenia, ktoré do tých balíz dodávajú dáta zo zabezpečovacieho zariadenia.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.