Stránka 37 z 48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2019 16:39
od lostrail
Tiez to z hladiska dopravy vidim biedne po vymene strazi. PS a Spolu maju jedinu "odbornicku" na dopravu - Machackovu. Tu istu Machackovu, ktora pre politicke body bola ochotna odklepnut Prievidzsky obchvat s kruhacom na Bojnickej ceste. O takom cloveku Beblavy povie, ze je odbornik. SaS pokial viem na toto nema nikoho, no a potom fajka zhasla tak vseobecne, kedze Matovica odhadujem percentualne tak na nizkotucne mlieko a ten zvysok zasa koaliciu neposklada.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2019 16:08
od jarino
18.10.2018 bola podpísaná zmluva na vypracovanie CBA pre projekt elektrifikácie trate Bánovce nad Ondavou - Humenné.
V septembri 2018 bola tiež podpísaná zmluva na dodanie CBA pre modernizáciu trate Krásno nad Kysucou - Čadca - hranica SR/ČR.
Na požiadavku MF SR musí byť zabezpečený prístup k vstupným údajom, metodikám, výstupom dopravných modelov
Taktiež bola vypracovaná CBA na projekt elektrifikácie trate Košice - Moldava nad Bodvou. Odhadované náklady sú 58 mil. eur.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2019 14:52
od lostrail
A ta skratka konkretne znamena?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2019 15:02
od Peter_CA
Cost-benefit analysis, v preklade analýza nákladov a prínosov. Pri nej sa porovnávajú na jednej strane náklady na projekt (investičné, prevádzkové) a na druhej strane prínosy (u dopravných projektov napr. skrátenie jazdnej doby, zníženie emisií a pod.), ktoré sa často snažia vyjadriť v peňažnej hodnote, aby sa to dalo nejako rozumne porovnať. Výsledok sa, ak je to možné, porovnáva s nulovým variantom.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2019 13:33
od jarino
ŽSR vyhlásili tender na rekonštrukciu ozubnice.
Odhadované náklady: 17,7 mil. eur
Predmetom zákazky s názvom „Rekonštrukcia ozubnice Štrba – Štrbské Pleso“ je uskutočnenie stavebných prác – rekonštrukcia ozubnicovej trate v úseku Štrba – Štrbské Pleso vrátane ŽST Štrba OŽ, ŽST Štrbské Pleso a zastávky Tatranský Lieskovec. Predmetná stavba je stavbou dopravnou a líniovou a jej hlavným cieľom je rekonštrukcia železničného zvršku ozubnicovej elektrifikovanej trate v úseku žkm 0,000 – žkm 4,780. Predmetom stavby je komplexná rekonštrukcia traťovej koľaje v úseku Štrba OŽ – Štrbské Pleso OŽ; v ŽST Štrba OŽ rekonštrukcia koľají č. 1z, 2z, 3z, 3az, 5z a spojovacej koľaje, rekonštrukcia výhybiek č. 1z, 2z, 3z a 4z; v ŽST Štrbské Pleso OŽ rekonštrukcia koľají č. 9 a 11 a rekonštrukcia výhybky č. 9z, odstránenie výhybiek č. 8z a 6z a vloženie novej výhybky č. 4xa. Celkovo v rámci stavby je navrhovaných 5 ks nových výhybiek s ozubnicovým systémom a 1 výhybka (č. 4xa v ŽST Štrbské Pleso) bez ozubnice. Ďalej predmetom stavby je v potrebnom rozsahu realizovať rekonštrukciu železničného zvršku, železničného spodku, odvodnenie železničnej trate, rekonštrukciu nástupíšť v ŽST Štrba OŽ, Štrbské Pleso OŽ a v ZAST Tatranský Lieskovec, rekonštrukciu osvetlenia nástupíšť, rekonštrukciu podlahy v hale ŽST Štrba OŽ, rekonštrukciu priechodov pre chodcov, rekonštrukciu oporných múrov, opatrenia proti padaniu skál, úpravy trakčného vedenia, zabezpečovacieho zariadenia, traťovú kabelizáciu, elektrický ohrev výhybiek.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2019 13:46
od Lorenc
Za to by mohli postaviť novú zubačku. 3.84 mil na km vysokohorská prirážka tak to tak aj bude si myslím po tendri. A traťovú rýchlosť nezvýšia?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2019 14:04
od pa3ck
Pri tom rozsahu rekonštrukcie v podstate aj pôjde o stavbu novej zubačky. Čo sa týka rýchlosti, tak súčasná bola nízka aj kvôli konštrukčnej rýchlosti vozidiel (teda nebol dôvod ju zvyšovať). Nové súpravy zvládnu aj väčšiu rýchlosť, ale čo vymyslia v tomto smere ŽSR, to popravde netuším

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2019 12:14
od jarino
23.5.2019 by sa mali otvárať ponuky na výstavbu THÚ vo Zvolene, Humennom a v Nových Zámkoch.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2019 14:22
od lostrail
Co to presne je THU?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Máj 2019 14:31
od mireceq
Technicko-hygienicka udrzba (opravy a cistenie vlakov)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2019 00:05
od frostbite
Čiže blbosti na ntu.. Toto nikoho nezaujíma takéto informácie tu ani nemusíte dávať dôležitá je modernizácia koridorov na 160-200 až 230 u nás nič iné nie je dôležité a podstatnejšie ako toto a TOTO má mať u nás absolútnu prioritu keďže spolu s obmenou vozového parku ZSSK má hrať prim. A predovšetkým na toto by sa mali snažiť získavať ŽSR a ZSSK eurofondy a nie ich míňať na kadejake blbosti a somariny

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2019 17:26
od Pacho
jasné frostbite, kľudne sa môžme voziť ako prasce v špinavých a neudžiavaných vozňoch, "super" logika.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2019 18:18
od Peter_CA
Lenže toto je "logika" ZSSK. Podľa nich je asi normálne, že pokiaľ je vozeň starý, tak jazdí špinavý, smradľavý a v žalostnom technickom stave. Aspoň tak to vyzerá podľa ich PR výplodov.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Máj 2019 21:33
od IceFox
Inak neviete, kedy naposledy boli čistené Jánošíky? Osobne typujem, že pri výrobe.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2019 19:12
od lostrail
Tak hadam, ked to postavia, uz to konecne zacnu aj pouzivat...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2019 00:33
od asdf
frostbite: A to ty nevidíš, že ZSSK má fúru nových vozidiel, ktoré stoja aj preto, lebo s tým tragickým zázemím na údržbu, ktoré dnes ZSSK má, sa moderné vozidlá nedajú poriadne držať v prevádzke? Že na Slovensku vlastne ani neexistuje poriadna umývačka na vozidlá a drhnú to tetuše kefami jak za Márie Terézie?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2019 20:34
od EmBe
https://www.youtube.com/watch?v=qNulgp4ONaU
Trať Prievidza – Jelšovce chcú zmodernizovať

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2019 09:49
od lostrail
10-15 minut? Tak to je slabe. Pamatam si jedneho Fitipaldiho na Vtacniku, ktory cestovny cas medzi BA a PD skratil na 2h 14min, ked z Bratislavy vysiel zmeskany kvoli samovrahovi. Zostava otazkou, ci rozflakat 50 mega iba na zabzar stavane na sucasne tratove rychlosti kvoli 15 minutam, namiesto komplexnej modernizacie trate, kde by okrem zabzar uz bola aj vymena zvrsku a spodku, ciastocne zdvojkolajnenie, zvysenie vmax na aspon 140 km/h a elektrifikacia (spolu s eleltrifikaciou Leopoldov - Nitra) a cestovny cas by sa skratil aj o viac ako hodinu. Navozy do JLR by hned ziskali zaujemcov.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 05. Júl 2019 10:43
od Lorenc
Trať má potenciál. Ale to by sa muselo riešiť po Švajčiarsky nie po Slovensky. Je tam veľa zastávok preto ide tak pomaly. Keby existovali aj expresy mohlo by to byt zaujímave oveľa viac už teraz.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2019 10:28
od ferguson
10-15 minut sa za usetrit len na trati PE-TO zmenou grafikonu, aby sa skratili prestoje na staniciach. Nie je nic nezvycajne ze vlak caka v Bosanoch 10 minut len preto, lebo caka na protiiduci vlak z TO. Pritom za ten cas by to presiel aj s rezervou.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2019 17:49
od aquila
Lostrail, a pritom by to bolo m9zno menej penazi, ako alobal....

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2019 21:44
od lostrail
Ved iste. Keby ta trat mala hoci aj MPR 120 km/h, ale na vhodnych miestach by bola zdvojkolajnena a zabzar by bolo na urovni 21. storocia, nie 19-teho, neverim, ze by to neslo dole minimalne o 30-40 minut.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2019 05:15
od Mark
A to úsek Chynorany - Bošany bol kedysi dvojkoľajný, čiže teleso žel. spodku je v tomto úseku dvojkoľajné, stačilo by iba položiť druhú koľaj s lôžkom.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2019 09:16
od aquila
len to by niekto musel aj rozmyslat ..

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2019 08:33
od jarino
Ktovie či sa bude realizovať elektrifikácia Košice - Moldava nad Bodvou.
HzP navrhuje, aby sa investovali peniaze do iných projektov, napríklad BA - KN, Zvolen - Fiľakovo alebo Nitra - Leopoldov, keďže prínosy tohto projektu sú diskutabilné - 100 % nadhodnotené a realizáciou vzniknú ďalšie náklady.
Z technického hľadiska je projektovaná trať po elektrifikácii navrhnutá pre tram-trainy a výška nástupísť bude bariérová aj po zavedení uvažovaných nízkopodlažných jednotiek 671.
Pre zrýchlenie spojov bez nutnej elektrifikácie by stačilo presunúť jednotky z trate PO - BJ, kde svoje parametre nedokážu využiť.

Problém je, že jedným z hodnotených ukazovateľov OPII je počet elektrifikovaných tratí. Ak ukazovateľ nebude splnený, dôjde ku kráteniu peňazí. HzP navrhuje zistiť, či je možné vyjednať zmenu ukazovateľa v Bruseli alebo realizovať elektrifikáciu inde. V projekte KE - Moldava sa ako návratná investícia javí iba rekonštrukcia železničného spodku a zvršku, pričom HzP odporúča zvážiť zvýšenie rýchlosti na 120 km/h v úsekoch s vhodným smerovaním trate.