Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lostrail » 31. Mar 2019 17:39

Tiez to z hladiska dopravy vidim biedne po vymene strazi. PS a Spolu maju jedinu "odbornicku" na dopravu - Machackovu. Tu istu Machackovu, ktora pre politicke body bola ochotna odklepnut Prievidzsky obchvat s kruhacom na Bojnickej ceste. O takom cloveku Beblavy povie, ze je odbornik. SaS pokial viem na toto nema nikoho, no a potom fajka zhasla tak vseobecne, kedze Matovica odhadujem percentualne tak na nizkotucne mlieko a ten zvysok zasa koaliciu neposklada.
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 28. Apr 2019 17:08

18.10.2018 bola podpísaná zmluva na vypracovanie CBA pre projekt elektrifikácie trate Bánovce nad Ondavou - Humenné.
V septembri 2018 bola tiež podpísaná zmluva na dodanie CBA pre modernizáciu trate Krásno nad Kysucou - Čadca - hranica SR/ČR.
Na požiadavku MF SR musí byť zabezpečený prístup k vstupným údajom, metodikám, výstupom dopravných modelov
Taktiež bola vypracovaná CBA na projekt elektrifikácie trate Košice - Moldava nad Bodvou. Odhadované náklady sú 58 mil. eur.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lostrail » 01. Máj 2019 15:52

A ta skratka konkretne znamena?
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 01. Máj 2019 16:02

Cost-benefit analysis, v preklade analýza nákladov a prínosov. Pri nej sa porovnávajú na jednej strane náklady na projekt (investičné, prevádzkové) a na druhej strane prínosy (u dopravných projektov napr. skrátenie jazdnej doby, zníženie emisií a pod.), ktoré sa často snažia vyjadriť v peňažnej hodnote, aby sa to dalo nejako rozumne porovnať. Výsledok sa, ak je to možné, porovnáva s nulovým variantom.
Peter_CA
diskutujúci
 
Príspevky: 210
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2017 13:40

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 03. Máj 2019 14:33

ŽSR vyhlásili tender na rekonštrukciu ozubnice.
Odhadované náklady: 17,7 mil. eur
Predmetom zákazky s názvom „Rekonštrukcia ozubnice Štrba – Štrbské Pleso“ je uskutočnenie stavebných prác – rekonštrukcia ozubnicovej trate v úseku Štrba – Štrbské Pleso vrátane ŽST Štrba OŽ, ŽST Štrbské Pleso a zastávky Tatranský Lieskovec. Predmetná stavba je stavbou dopravnou a líniovou a jej hlavným cieľom je rekonštrukcia železničného zvršku ozubnicovej elektrifikovanej trate v úseku žkm 0,000 – žkm 4,780. Predmetom stavby je komplexná rekonštrukcia traťovej koľaje v úseku Štrba OŽ – Štrbské Pleso OŽ; v ŽST Štrba OŽ rekonštrukcia koľají č. 1z, 2z, 3z, 3az, 5z a spojovacej koľaje, rekonštrukcia výhybiek č. 1z, 2z, 3z a 4z; v ŽST Štrbské Pleso OŽ rekonštrukcia koľají č. 9 a 11 a rekonštrukcia výhybky č. 9z, odstránenie výhybiek č. 8z a 6z a vloženie novej výhybky č. 4xa. Celkovo v rámci stavby je navrhovaných 5 ks nových výhybiek s ozubnicovým systémom a 1 výhybka (č. 4xa v ŽST Štrbské Pleso) bez ozubnice. Ďalej predmetom stavby je v potrebnom rozsahu realizovať rekonštrukciu železničného zvršku, železničného spodku, odvodnenie železničnej trate, rekonštrukciu nástupíšť v ŽST Štrba OŽ, Štrbské Pleso OŽ a v ZAST Tatranský Lieskovec, rekonštrukciu osvetlenia nástupíšť, rekonštrukciu podlahy v hale ŽST Štrba OŽ, rekonštrukciu priechodov pre chodcov, rekonštrukciu oporných múrov, opatrenia proti padaniu skál, úpravy trakčného vedenia, zabezpečovacieho zariadenia, traťovú kabelizáciu, elektrický ohrev výhybiek.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 03. Máj 2019 14:46

Za to by mohli postaviť novú zubačku. 3.84 mil na km vysokohorská prirážka tak to tak aj bude si myslím po tendri. A traťovú rýchlosť nezvýšia?
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod pa3ck » 03. Máj 2019 15:04

Pri tom rozsahu rekonštrukcie v podstate aj pôjde o stavbu novej zubačky. Čo sa týka rýchlosti, tak súčasná bola nízka aj kvôli konštrukčnej rýchlosti vozidiel (teda nebol dôvod ju zvyšovať). Nové súpravy zvládnu aj väčšiu rýchlosť, ale čo vymyslia v tomto smere ŽSR, to popravde netuším
pa3ck
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Založený: 30. Máj 2018 10:34
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 12. Máj 2019 13:14

23.5.2019 by sa mali otvárať ponuky na výstavbu THÚ vo Zvolene, Humennom a v Nových Zámkoch.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lostrail » 21. Máj 2019 15:22

Co to presne je THU?
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod mireceq » 21. Máj 2019 15:31

Technicko-hygienicka udrzba (opravy a cistenie vlakov)
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 184
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 17:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod frostbite » 22. Máj 2019 01:05

Čiže blbosti na ntu.. Toto nikoho nezaujíma takéto informácie tu ani nemusíte dávať dôležitá je modernizácia koridorov na 160-200 až 230 u nás nič iné nie je dôležité a podstatnejšie ako toto a TOTO má mať u nás absolútnu prioritu keďže spolu s obmenou vozového parku ZSSK má hrať prim. A predovšetkým na toto by sa mali snažiť získavať ŽSR a ZSSK eurofondy a nie ich míňať na kadejake blbosti a somariny
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 196
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Pacho » 22. Máj 2019 18:26

jasné frostbite, kľudne sa môžme voziť ako prasce v špinavých a neudžiavaných vozňoch, "super" logika.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 65
Založený: 09. Máj 2006 08:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 22. Máj 2019 19:18

Lenže toto je "logika" ZSSK. Podľa nich je asi normálne, že pokiaľ je vozeň starý, tak jazdí špinavý, smradľavý a v žalostnom technickom stave. Aspoň tak to vyzerá podľa ich PR výplodov.
Peter_CA
diskutujúci
 
Príspevky: 210
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2017 13:40

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod IceFox » 22. Máj 2019 22:33

Inak neviete, kedy naposledy boli čistené Jánošíky? Osobne typujem, že pri výrobe.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 614
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lostrail » 27. Máj 2019 20:12

Tak hadam, ked to postavia, uz to konecne zacnu aj pouzivat...
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod asdf » 28. Máj 2019 01:33

frostbite: A to ty nevidíš, že ZSSK má fúru nových vozidiel, ktoré stoja aj preto, lebo s tým tragickým zázemím na údržbu, ktoré dnes ZSSK má, sa moderné vozidlá nedajú poriadne držať v prevádzke? Že na Slovensku vlastne ani neexistuje poriadna umývačka na vozidlá a drhnú to tetuše kefami jak za Márie Terézie?
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Založený: 22. Jan 2018 19:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 03. Júl 2019 21:34

https://www.youtube.com/watch?v=qNulgp4ONaU
Trať Prievidza – Jelšovce chcú zmodernizovať
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 964
Obrázky: 1103
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lostrail » 05. Júl 2019 10:49

10-15 minut? Tak to je slabe. Pamatam si jedneho Fitipaldiho na Vtacniku, ktory cestovny cas medzi BA a PD skratil na 2h 14min, ked z Bratislavy vysiel zmeskany kvoli samovrahovi. Zostava otazkou, ci rozflakat 50 mega iba na zabzar stavane na sucasne tratove rychlosti kvoli 15 minutam, namiesto komplexnej modernizacie trate, kde by okrem zabzar uz bola aj vymena zvrsku a spodku, ciastocne zdvojkolajnenie, zvysenie vmax na aspon 140 km/h a elektrifikacia (spolu s eleltrifikaciou Leopoldov - Nitra) a cestovny cas by sa skratil aj o viac ako hodinu. Navozy do JLR by hned ziskali zaujemcov.
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 05. Júl 2019 11:43

Trať má potenciál. Ale to by sa muselo riešiť po Švajčiarsky nie po Slovensky. Je tam veľa zastávok preto ide tak pomaly. Keby existovali aj expresy mohlo by to byt zaujímave oveľa viac už teraz.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ferguson » 07. Júl 2019 11:28

10-15 minut sa za usetrit len na trati PE-TO zmenou grafikonu, aby sa skratili prestoje na staniciach. Nie je nic nezvycajne ze vlak caka v Bosanoch 10 minut len preto, lebo caka na protiiduci vlak z TO. Pritom za ten cas by to presiel aj s rezervou.
ferguson
diskutujúci
 
Príspevky: 136
Založený: 18. Nov 2015 22:05

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod aquila » 07. Júl 2019 18:49

Lostrail, a pritom by to bolo m9zno menej penazi, ako alobal....
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lostrail » 07. Júl 2019 22:44

Ved iste. Keby ta trat mala hoci aj MPR 120 km/h, ale na vhodnych miestach by bola zdvojkolajnena a zabzar by bolo na urovni 21. storocia, nie 19-teho, neverim, ze by to neslo dole minimalne o 30-40 minut.
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Mark » 08. Júl 2019 06:15

A to úsek Chynorany - Bošany bol kedysi dvojkoľajný, čiže teleso žel. spodku je v tomto úseku dvojkoľajné, stačilo by iba položiť druhú koľaj s lôžkom.
Mark
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 08. Júl 2019 05:47

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod aquila » 08. Júl 2019 10:16

len to by niekto musel aj rozmyslat ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 26. Aug 2019 09:33

Ktovie či sa bude realizovať elektrifikácia Košice - Moldava nad Bodvou.
HzP navrhuje, aby sa investovali peniaze do iných projektov, napríklad BA - KN, Zvolen - Fiľakovo alebo Nitra - Leopoldov, keďže prínosy tohto projektu sú diskutabilné - 100 % nadhodnotené a realizáciou vzniknú ďalšie náklady.
Z technického hľadiska je projektovaná trať po elektrifikácii navrhnutá pre tram-trainy a výška nástupísť bude bariérová aj po zavedení uvažovaných nízkopodlažných jednotiek 671.
Pre zrýchlenie spojov bez nutnej elektrifikácie by stačilo presunúť jednotky z trate PO - BJ, kde svoje parametre nedokážu využiť.

Problém je, že jedným z hodnotených ukazovateľov OPII je počet elektrifikovaných tratí. Ak ukazovateľ nebude splnený, dôjde ku kráteniu peňazí. HzP navrhuje zistiť, či je možné vyjednať zmenu ukazovateľa v Bruseli alebo realizovať elektrifikáciu inde. V projekte KE - Moldava sa ako návratná investícia javí iba rekonštrukcia železničného spodku a zvršku, pričom HzP odporúča zvážiť zvýšenie rýchlosti na 120 km/h v úsekoch s vhodným smerovaním trate.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.