Stránka 36 z 48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 15:55
od richie
a este ked trochu popustim uzdu .. preco by sa nemohla riesit nova trat a rovno na pylonoch/pilieroch (samozrejme mimo stanic a pod.) - standardizovane prefabrikaty by mohli vyrazne stlacit cenu samotnej vystavby (mozno porovnatelne so standardnou a mozno aj lacnejsie pri masovejsiej vyrobe a vyladeni detailov):
- vyrazne nizsie poziadavky na vykup pozemkov
- ziadne urovnove krizovanie s cestami
- ziadna potreba ekoduktov
- ziadne (minimalne) obmedzenia pre polnohospodarov
- ziadna zver ci "turisti" na trati
- mensie riziko zaplavenia ci zafukania snehom
...

ja vidim zatial same vyhody

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 16:54
od Lorenc
Toto tu prezentoval PK.

Myslite hyperloop? :-D

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 17:37
od IceFox
Príde mi vtipné ako 3/4 fóra narieka nad diaľnicou na pilieroch (drahé a samé nevýhody) ale pri železnici sa tieto nevýhody akosi... zanedbávajú?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 18:06
od DrX
no neviem, ci 3/4 fora nad tym nariekaju. Napr myslim, ze kazdy je spokojny s tym, ako funguje PB, a ze sa na 2 tyzdne v roku nezatvara (ako by to bolo pri tuneli). Akurat je tam tradicna zbytocna megalomania - vyjazd z dialnice do kazdej garaze.

Ale aby sme sa vratili k veci: jedine realne na juhu je, ze sa zeleznica nanovo prerobi spolu so SRT. Tam je globalny zajem (hlavne rakusaci a rusi) a zo slovenskeho hladiska, ak by sme si popri tom spravili aj poriadne kolaje pre osobnu dopravu, tak Slovensko na tom vyhra vela. Konkretne: dlzka navrhovanej SRT je 390km, cize aj ak by sa spravila s navrhovou rychlostou popri nej standardna kolaj coilen na 130kmh, mohli by vlaky jazdit KE-BA za 3hod.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 18:22
od IceFox
Ešte ťa neprešla ta ŠRT? :roll:

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 18:28
od DrX
Pokial viem, pripravy pokracuju. Aktualne sa spracovava EIA, ci je nieco nove?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 23:29
od richie
Lorenc napísal:Toto tu prezentoval PK.

Myslite hyperloop? :-D

.. nie .. ten nie .. aj ked aj to by sa mi pacilo .. ale nerozumiem, to na pilieroch moze byt len hyperloop? .. normalna rychla zeleznica nie ?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 11. Mar 2019 23:31
od richie
IceFox napísal:Príde mi vtipné ako 3/4 fóra narieka nad diaľnicou na pilieroch (drahé a samé nevýhody) ale pri železnici sa tieto nevýhody akosi... zanedbávajú?

prepac, asi som to doteraz az tak nesledoval a tak mi tie nevyhody usli, za co sa ospravedlnujem ... ale mozes mi ich prosim pripomenut? vdaka

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Mar 2019 07:30
od pa3ck
Snívame tu o novej trati na pilieroch a zatiaľ prebieha "údržba" u ŽSR takto: https://www.facebook.com/19182538423027 ... 287031069/

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2019 16:59
od lostrail
No a to sa bavime o hlavnej trati. Bez modernizacie sa tam o 10-20 rokov nebude jazdit, ale co zvysok republiky? Politici hociktorej vlady sa vzdy tvarili, ze Slovensko ma tak dve, prinajlepsom tri trate (110, 120 a 130). Tu a tam som zacul Humenne, obcas sa ozvalo Trnovec / Leopoldov a potom ticho po pesine. Ako na tom budu trate ako napr. 140 (strasne nevyuzity potencial a sanca na modernizaciu v suvislosti s fabrikou JLR), 150, 160 a dalsie?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 21. Mar 2019 22:35
od asdf
V prípade 140, tak sme kedysi orientačne spočítali, že na ušetrenie JD rýchlika o cca. 20-30 minút by tam stačila investícia do ZZ v rozsahu cca. 25-30 miliónov € + vysanovanie prípadných PJ.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 22. Mar 2019 00:16
od frostbite
Treba urgentne vylobovat v EU nové eurofondy jak na modernizáciu južného tak aj na severný ťah Ke-Za od toho sa to bude všetko odvíjať a verím že aspoň juh ktorý až na sorosku jr takmer bez tunelov a veľká časť severu pôjdu už na 200 -230km/h, so 160kou na usekoch kde to nepôjde viac, akékoľvek srackove úpravy na nejakých 130 120 nemajú absolútne žiadny zmysel to už nie je modernizácia ale hola výmena koľajníc.. A pokiaľ nenastane poriadny a vážny progres a výmena vo vedení ŽSR a štátu obavám sa že to skončí práve takýmto fiaskom.. Nakoľko táto vláda v EÚ stratila akýkoľvek kredit čo aj mala a nové prachy po tých tuneloch len ťažko dostane, hodne by teraz situácii na železnici pomohli predčasné voľby a výmena garnitury..
Potrebujeme vládu ktorá bude mať schopných ľudí na ministerstve dopravy a hlavne aby mala kredibilitu vrámci EÚ aby železnice už pod novým vedením začali nanovo dostávať dotácie na modernizácie koridorov u nás tak ako to je napríklad aj v Poľsku kde posledné roky investuje štát vo veľkom do modernizácie tratí a celkovo jak do železničnej tak aj do cestnej infraštruktúry

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 23. Mar 2019 13:57
od asdf
frostbite: Skúste si najskôr zistiť, ako fungujú eurofondy. Vďaka.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2019 03:20
od frostbite
Teraz práve tieto dni svitla šanca na predčasné voľby tak dúfam že to už tentokrát padne naisto, bola by tu veľká šanca na nové eurofondy a nádej na poriadnu a kvalitnú modernizáciu železníc! Mám bratranca ktorý pracuje s eurofondami takže viem a sám povedal že keď tu budeme mať schopnú prozápadnú vládu na úrovni tak budú aj prachy na vývoj a napredovanie či už železníc či rýchlejšiu výstavbu D a RC
Pozri sa na príklad Poľska alebo hornatého Rakúska kde sú vývojom v modernizácii ako pokročili a kde sme my.. Všetci sa nám smeju vďaka neschopným a zlodejskym vládam čo tu vládnu..

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2019 07:56
od IceFox
Severná trasa dostáva eurofondy preto lebo patrí medzi akýsi európsky koridor.
EÚ nechce dať peniaze na R2 (takmer všetko je zo štátneho), prečo by to malo byť pri železniciach inak?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2019 08:38
od devil
fakty: takmer vsetko na R2 sa stavalo z eurofondov. takmer znamena ze obchvat tornale sa staval z rozpoctu. stavba totiz zacala este pred vstupom do EU.....

alebo....S IceFoxom sa nediskutuje. Nemá to zmysel. Aj keby človek použil xyz argumentov a všetky tvrdenia mu vyvrátil, tak bude robiť takú argumentačnú akrobaciu, že diskusia sa zvrhne do úplných nezmyslov. Len, aby nemusel priznať, že nemá pravdu.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2019 11:16
od IceFox
Teraz si ma nachytal... :oops:.
Anyway, aspoň nezvrhnem diskusiu do absolútnych nezmyslov ako sa "kreatívne" snažíš ctrl+c ctrl+v vysvetliť.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2019 13:44
od devil
EÚ nechce dať peniaze na R2...bolo presne zvrhnutie diskusie do nezmyslov. dokonca do nezmyselneho OT. a nebolo prvykrat vid. vyroky ohladom intenzit. potom povies sorry a vytiahnes nejaky iny nezmysel...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Mar 2019 13:54
od IceFox
Budem si dávať v budúcnosti väčší pozor.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2019 16:06
od lostrail
Ono je asi rozdiel, cez ake fondy ta R2 vlastne sla. Na hlavne koridory boli tusim strukturalne fondy a na mensie stavby, ked sa to trochu "zaobalilo", sa dali vyuzit kohezne fondy.

Lenze nemozeme sa spoliehat vecne len na Europu. Staty, ktore si vybudovali infrastrukturu kedysi davno zo svojho, nam teraz prispievaju na vystavbu tej nasej a u nas stale nejakym zazrakom "nie su ziadne peniaze", lebo sa kradne doslova vsade, kde sa nieco suchne. Zahranicne firmy na Slovensku nechcu nic pocut o ziadnych vyzvach, ci europrojektoch, kedze ich majitelia a sefovia su znechuteni z urovne korupcie. To je realita, Sicilia je oproti Slovensku pokrokovy ostrov.

asdf: Ved toto. Trat 140 nema ani bezne navestidla, tu a tam nejake mechanicke. Vo Velkych Bieliciach je zasa kus historie - manualne zavory. Neviem, ci nahodou nie su aj posledne tak vseobecne. Ale zabezpecovacka nie je vsetko a je doslova zlocin, ak trat, ktora vedie z velkej casti po rovine, uz davno nie je zmodernizovana aspon na 160 km/h a zdvojkolajnena aspon v useku Topolcany - Nove Zamky vratane spojky do Palarikova. Trat 141 ma aspon zabzar, ale tam uz to tiez davno malo byt hotove. Uzke cesty v Nitrianskom a Trencianskom kraji mohol uz davno riesit vlak, ktory by na tychto trasach prakticky nemal konkurenciu, dokonca ani s odbockou od Chynorian do Trencianskej Teplej. Lenze to je presne to, ze v tejto republike nikto nerozmysla koncepcne. V JLR postavili krasny novy nakladny zeleznicny terminal, ale potiahnut aj osobnu kolaj do fabriky uz nenapadlo nikomu. Ved naco na zeleznicnej krizovatke troch roznych smerov, ked sa zamestnanci mozu pekne tahat v nekonecnom rade aut (aj v buse) cez vsetky tie dediny?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2019 16:25
od Peterman
K tomu JLR ...tiež som to tu už dával
1. Nepostavili pri prístupových komunikáciách cyklistické chodníky... mnohí, hlavne priamo z NR by rtúto formu dopravy do práce určite využívali..
2. Namiesto toho aby využili železničnú trať zo Zlatých Moravciach a napojili a vytvorili stanicu pri priemyselnom parku, oni ju sucho zrušili a úplne odrezali od tejto lokality. Veď stačilo napojiť trať za Lužiankami, posunúť vyústenie. A mohla elegantne prechádzať tesne popri priemyselnom parku. Toto sú absolútne nepochopiteľné veci.
Máme oveľa menej hustú žýelezničnú sieť ako susedné krajiny a ešte aj tú likvidujeme a nevieme využiť na dopravu ľudí, keď sa to priam pýta. My sme to proste tam usekli... a zhasla fajka.
No hrôza

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 25. Mar 2019 18:02
od devil
Ono je asi rozdiel, cez ake fondy ta R2 vlastne sla. Na hlavne koridory boli tusim strukturalne fondy a na mensie stavby, ked sa to trochu "zaobalilo", sa dali vyuzit kohezne fondy.


presne naopak....

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2019 20:24
od lostrail
Whatever... Pointa je v tom, ze aj nekoridorove trasy sa dali prefinancovat.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 15:18
od EmBe
EmBe napísal:NŽST Uľanka, rekonšt. výhybiek č. 5, 8, 9, 10 a sanácia žel. spodku a diaľk. ovládanie zab. zar. v úseku B. Bystrica – Uľanka; NŽST Uľanka – staničné zab. zar.; Cielené investície – HI. Dolný Harmanec


V úseku Kostiviarska-Úľanka prebieha pokládka kábla, v žst. Úľanka je osadený nový domček aj nové návestidlá. Tuším aj v Hl. Dolný Harmanec je nový domček s technológiou.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 22:09
od Peter_CA
frostbite napísal:hodne by teraz situácii na železnici pomohli predčasné voľby a výmena garnitury..

To by ma zaujímalo, ktorá garnitúra na Slovensku (by) nemala železnicu tam, kde chrbát stráca slušné pomenovanie. Z tých, ktoré už mohli, ani jedna. A z tých, ktoré ešte nemohli, ten záujem nejako nevidím.