Stránka 42 z 48

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2021 18:49
od mirecko255

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2021 05:44
od lolo
Vďaka

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2021 17:22
od carpet
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/23 ... cii-kolaji
Slobodno pridať aj do monitoringu tlače. :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2021 01:32
od bombardier
z rozhovoru MD pre ZSSK a laicku verejnost vyberam z mnozstva polozenych otazok tuto azda najzaujimavejsiu ohladom modernizacie usekov z planu obnovy ale aj najblizsie roky celkovo:
3. Aké železničné projekty pôjdu do zelenej obnovy a či práve rekonštrukcia južného koridoru nie je ideálnym projektom, keďže presne takéto veci chceme. T. j. namiesto individuálnej dopravy viac el. vlakov. Bez rekonštrukcie južnej trate a jej zrýchlenia tu však železnice konkurencie schopné nebudú. Je tu pri tom jedna nádherná možnosť ako skokovo zlepšiť kvalitu na juhu. Železnice plánujú novú trať Trnovec – Nitra. Ak by sa postavila táto nová trať, umožňuje to uvažovať s ďalším prepojením. A to napríklad trať č. 141 Lužianky – Kozárovce, ktorú zbytočne prerušili pri výstavbe Jaguáru. Ak by sa postavila nová trať do Nitry a zrekonštruovala trať č. 141 na rovnakú rýchlosť ako bude mať trať do Nitry (museli by sa narovnať oblúky) vznikne z Trnovca do Kozároviec cez Nitru dĺžkou kratšie prepojenie ako je dnes cez Podhájsku. Navyše by sa tým umožnilo do Kozároviec sa dostať za cca hodinu (oproti dnešným dvom hodinám). To je už citeľné skrátenie. A bonusom by bolo aj to, že Nitra by bola na hlavnej trati BA – KE južným koridorom. Výhoda je, že tá trať č. 141 je dnes bez dopravy, dala by sa rekonštruovať naraz bez obmedzenia cestovania a rovnako aj nová trať do Nitry. Celkovo by sme tak vedeli skokovo zlepšiť kvalitu cestovania na úseku železníc s dĺžkou 70 km.

Jozef
Odpoved ministra:
Áno, v našich požiadavkách z plánu obnovy sú aj železničné infraštruktúrne projekty, pravda je však taká, že elektrifikácia a komplexná rekonštrukcia južnej trate do Košíc nie je pripravená tak, aby sme sa s ňou mohli uchádzať o financie z tohto fondu, preto prichádzajú vzhľadom na stav pripravenosti tieto projekty:

Kuzmice – Pribeník (39 mil. €)
– modernizácia zabezpečovacieho zariadenia trate dĺžky 48 km vrátane inštalácie systému ETCS
– projekt vo fáze zámeru (spracovaná štúdia realizovateľnosti pre úplnú modernizáciu trate).
Poprad – Spišská Nová Ves (472 mil. €)
– prebieha získavanie stavebných povolení; predmetom je úplná modernizácia úseku o dĺžke cca 35 km
Strečno – Liptovský Mikuláš (650 mil. €)
– pre projekt je spracovaná štúdia realizovateľnosti; predmetom je úplná modernizácia úseku o dĺžke cca 71 km
Bratislava, uzol (921 – 1 138 mil. €)
– pre projekt je spracovaná štúdia realizovateľnosti; prebieha výber realizačného variantu. Náklady v závislosti od zvoleného variantu.
Košice, uzol (450 mil. €)
– prebieha územné konanie; predmetom je zvýšenie kapacity a bezpečnosti stanice Košice s modernizáciou úseku Košice – Kysak (15 km)
Malacky – Kúty (260 mil. €)
– predmetom je modernizácia úseku v dĺžke 26 km, ukončenie modernizácie trate Bratislava – Kúty št. hr. SR/ČR
Bratislava – Trnava (16 mil. €)
– predmetom je zvýšenie kapacity trate o dĺžke 48 km (úprava zabezpečovacieho zariadenia); projekt je vo fáze zámeru
Paludza – Liptovský Hrádok (420 mil. €)
– prebieha získavanie stavebných povolení; predmetom je úplná modernizácia úseku o dĺžke cca 20 km
Bratislava – Galanta (13 mil. €)
– predmetom projektu je zvýšenie kapacity trate zriadením ostrovných nástupíšť v staniciach; projekt vo fáze zámeru
Zvolen – Fiľakovo (220 mil. €)
– predmetom projektu je modernizácia a elektrifikácia trate o dĺžke 68 km; projekt je vo fáze zámeru

Čo sa týka navrhovaného riešenia pána Jozefa, znie to logicky, ako som uviedol, všetko závisí od toho, ako ďaleko sme v príprave jednotlivých projektov. Na trať z Trnovca nad Váhom do Nitry máme ešte len štúdiu realizovateľnosti, z Fondu obnovy teda na ňu nestihneme čerpať peniaze.
zaujimave ze nikde ani len nespominaju (neplanuje sa modernizovat?) Strbiansky usek teda Lucivna-L.Hradok a takisto Kysak-Krompachy z hladiska terenu sa jedna jednoznacne o najtazsie useky severneho useku trate a zrejme ak aj pojdu do modernizacie tak zrejme podla predpopkladov ako posledne.. ostavajuci kratky usek Krompachy-Markusovce sice nespominaju ale to by nemal byt az tak velky problem z hladiska terenu tam je akurat potrebne vyrovanie oblukov na trati

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2021 07:28
od ferguson
Nespomina sa tam ani Prievidza-Nitra (viem nie je to uplne Nitra, ale nejaka ta dedina pri Nitre...). Alebo tieto useky pojdu z inych penazi?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Máj 2021 16:44
od michaelse
ferguson napísal:Nespomina sa tam ani Prievidza-Nitra (viem nie je to uplne Nitra, ale nejaka ta dedina pri Nitre...). Alebo tieto useky pojdu z inych penazi?
z akych penazi nikto asi este nevie ale to je to iste ako Nitra-Trnovec, z planu obnovy by sa to nestihlo, v podstate nieje nic pripravene na juznej casti slovenska,aj rekonstrukcia je casovo za sucastnych pravidiel priprava na niekolko rokov ,nieto este vyber zhotovitela a samotba stavba/rekonstrukcia

ako dlho trvalo dostat sa dostat priprave a vyber zhotovidela useku Devinska-Kuty je ukazkovy priklad a to je jednodochy rovny usek bez komplikacii

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2021 16:06
od crossroad
zaujimavy clanok vodikove vlaky a ich rozvoj a strategia na Slovensku https://fontech.startitup.sk/exkluzivne ... rva-linka/

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 01. Sep 2021 16:10
od Peter_CA
A schválil im to ÚHP? Ten predsa tvrdí, že na vedľajšie trate stačia bagety a mravce :-P

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2021 14:06
od lolo
nemá niekto info prečo dodnes nebola podlísaná zmluva na výstavbu 3 THU (Nové Zámky, Zvolen, Humenné). Je to vysútažené, prešlo to kontrolou pred podpisom na UVO, financované z eurofondov a ku dňešnému dňu stále nič.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2021 11:08
od jarino
ZSSK nemala peniaze na spolufinancovanie.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2021 13:20
od aquila
Toto je tak zly ftip az to pekne nie je...

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2021 16:21
od lolo
Takže dofinancovanim ZSSK ktoré boli vyrokovane tento týždeň je problém vyriešený? Lebo toto už je horšie ako zlý vtip

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 12. Sep 2021 20:04
od jarino
No to by som netvrdil.
ÚVO uvádza konanie pred podpisom Zmluvy v prípade Nových Zámkov.
Lenže je nutné upozorniť, že ZSSK dostane:
A) 80 miliónov na prevádzku vlakov vo verejnom záujme (to je zrejme dofinancovanie výpadkov tržieb, kedy ZSSK mala Zmluvu s MDV SR iba do istého termínu),
B) 130 miliónov na zaplatenie dlhov z rokov 2019 a 2020. V roku 2019 opatrenia skrz Covid neboli, takže... Skrátka ZSSK na zaplatenie dlhov nemá.

Zato si MF SR vyrokovalo:
- prístup k dátam a spoluprácu ZSSK pri znižovaní jednotkových nákladov, tzv. optimalizácia
- od roku 2023 liberalizáciu trhu
- netto zmluvy

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 13. Sep 2021 08:02
od lolo
UVO uvádza konanie pred podpisom zmluvy pri THU Nové Zámky, ale konania pre THU Zvolen a Humenné boli ukončené už niekedy myslím v máji. Plus ZSSK uvádza na svojej FB pri poste o investíciach do nových vlakov aj informáciu o THU, kde uvádza že s výstavbou všetkých troch THU by mali začať v septembri a doba výstavby myslím 18 mesiacov. Preto som zvedavý či dofinacovaním ZSSK MF sa rozbehnú aj tieto projekty, ktoré už mohli ísť a trvá to všetko akosi dlho.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2021 11:21
od jarino
Tak Zvolen by mal byť podpísaný ešte tento týždeň
https://ekonomika.sme.sk/c/22742057/zel ... razbox_sme

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2021 12:18
od aquila
no hura .. ked neprsi nech aspon kvapka, este dalsie dve. snad aj humenne pojde, kedze je rovnako ukoncene.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 14. Sep 2021 12:32
od lolo
vďaka za info, už len ostatné dve

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2021 13:07
od jarino
Dnes podpísali aj Nové Zámky.

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Sep 2021 16:40
od lolo
Mohli rovno aj Humenné aj tak to robí ten istý zhotoviteľ

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2021 05:52
od lolo
Včera podpísali THU Humenné (Metrostav) a TIOP Trebišov (Chemkostav)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 17. Nov 2021 09:37
od aquila
na zaklade uz dlhsieho dopytu som vytvoril aj albumy pre zeleznicne stavby

ak bude zaujem napiste kde chcete dat fotky a vytvorim dalsie useky

gallery/album.php?album_id=296

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2021 20:17
od carpet
Podľa livestreamu ministra má budúci týždeň byť zverejnený harmonogram výstavby železničnej infraštruktúry, niečo vraj bolo konzultované s odbornou verejnosťou, vie niekto z miestnej odbornej verejnosti viac?
Lebo v HN asi niečo tušia, slobodno pridať do newsroomu https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/14 ... 0-milionov

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2021 20:41
od Ister
Aj mňa by zaujímalo

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 27. Nov 2021 03:07
od sarisan
aj ja sa prihovaram za cely clanok. vdaka ..co sa tyka modernizacie L.Hradku a prekladky pri Mikulasi velka skoda ze opat odlozili ( uz po kolkykrat sa pytam? a kto je opat za tym kto to blokuje neustale?), kazdopadne uz vcera bolo neskoro a davno po dvanastej.. takto to nikdy nedokoncime.. :?

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

OdoslaťOdoslané: 29. Nov 2021 00:30
od sarisan
to nikto nema ten clanok na HN odmknuty?