Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Peter_CA » 20. Júl 2022 15:31

Martin08 napísal:Na Slovensku Autoblok umožní kvôli zábrzdnej vzdialenosti iba rýchlosť 140 km/h (toto sa využíva na trati Žilina - Krásno nad Kysucou, na Záhorí a na úseku Senec - Sládkovičovo), aby sa mohlo u nás na Autobloku jazdiť 160km/h ako v ČR museli by sa buď predĺžiť priestorové oddiely, alebo používať štvorznakový autoblok namiesto trojznakového.

Nie je to skôr tak, že v Česku pomocou prenosu návestí na hnacie vozidlo rozkladajú zábrzdnú vzdialenosť do dvoch priestorových oddielov? Pretože rušňovodič vie o návesti Výstraha (alebo "očakávaj zniženie rýchlosti") už od predchádzajúceho návestidla, to znamená, že má takmer dva celé oddiely na zastavenie/spomalenie.

Pretože Česi majú zábrzdnú vzdialenosť (ktorá určuje dĺžku priestorových oddielov) 1000 m až do rýchlosti 160 km/h a predpis D1 píše
Na tratích se zábrzdnou vzdáleností 1000 m může být u vlaků s nejvyšší dovolenou rychlostí vyšší než 120 km/h, a to až do rychlosti 160 km/h včetně, využita dolní hodnota potřebných brzdících procent za podmínky, že návěst Výstraha nebo návěsti, které předvěstí sníženou rychlost, jsou přenášeny na vedoucí vozidlo vlaku prostřednictvím vlakového zabezpečovače již od předchozího návěstidla tak, aby informace o návěsti umožnila strojvedoucímu zastavit vlak na vzdálenost rovnající se dvojnásobku zábrzdné vzdálenosti. Vlakový zabezpečovač musí zajišťovat registraci příjmu návěstí, nařizujících snižování rychlosti.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cepheus » 20. Júl 2022 23:44

opat mozme bratom cechom len tisko zavidiet my takyto projekt neuvidime ani dalsie tisicrocie.. a oni riesia obycajne vacsie mesto na morave,brutalny projekt! https://www.youtube.com/watch?v=zgaL0lKkrHo
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lolo » 29. Júl 2022 12:12

ŽSR vyhlásilo dve nové sútaže:
Implementácia GSM-R do siete ŽSR, úsek Varín - Košice - Čierna nad Tisou štátna hranica https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/436648
ŽSR, Elektrifikácia a súvisiace rekonštrukcie na úseku trate Bánovce nad Ondavou - Humenné https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... nty/444965
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cepheus » 30. Júl 2022 09:54

cize Vydrnik-PP z planu obnovy nic? zabudli vyhlasit VO? toto su len stare odkladane podruzne projekty z PO
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod asdf » 09. Aug 2022 12:07

pa3ck: Že nie je použitý neznamená, že to nejde. Ono to ide a pomerne bez problémov.

fergusson: Ja som tiež za to, dávať všade ETCS z fleku, ale ono je to ETCS ešte furt drahé. Ale aspoň skúsiť spočítať, že by sa to fakt neoplatilo, mohli. A naviac, jak sa budú pridávať vlaky, tak tam skôr či neskôr potrebovať budú, viď ČR.

Peter_CA: Je to tak. Na Slovensku si súčasný stav zrejme prelobbovali od SIEMENSu, aby ich nikto nekonfrontoval s autoblokom (akože sa ho nakoniec beztak naučiť museli). Druhá vec je teda potom ETCS L1 a počítače náprav, ani jedno z toho s permisívnymi návestidlami moc nefunguje.

cepheus: Za 35 giga na to mohla byť aspoň architektonická súťaž.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 11. Aug 2022 15:30

Dal som dokopy mapu investícií do železničnej infraštruktúry - aspoň to, o čom mám prehľad a čo som dohľadal:
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Kto vie o ďalších zrealizovaných projektoch, dajte vedieť.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cepheus » 11. Aug 2022 15:55

pekna mapka, nahodou Ruzomberok -Paludza neplanuju? pomerne rovinaty usek len vyrovnat 2-3 obluky a tahat popod Besenovu(s novou planovanou zastavkou) a L.Michal a Ivachnovu,to kludne mozu na 160-200 aj bez tunela, aby bol aspon od LH suvisly modernizovany usek..
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod carpet » 11. Aug 2022 21:29

V harmonograme priorít je plánovaná revitalizácia úseku Varín - LM, prípadne modernizácia na rýchlosť 160 km/h, v jednej časti údajne po 2030, v prehľade akože alokácia peňazí v hodnote stavebných nákladov už od roku 2028, úsek ale doposiaľ nemá EIA a minulý rok bol tender na vypracovanie EIA zrušený, takže v podstate je tento úsek zrejme realizovateľný až po 2030.
carpet
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 10. Mar 2021 21:11

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cepheus » 12. Aug 2022 12:30

tak to je smutne.. eia a celkovo priprava uz mala byt rozbehnuta dnes.. skoda kedze ako som spominal ide o usek (Paludza-RK) defacto so samou rovinou a na 160-200 tu staci natiahnut trat a zrovnat obluky, tunel ziadny ani vacsi most.. a navyse nadvazoval by na usek paludza -LH ktory idu robit aktualne
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod pa3ck » 12. Aug 2022 13:24

Zahrnul si do svojho návrhu aj rozumný sklon trate?
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 947
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cPalo » 12. Aug 2022 19:36

Veď píše 160km/h jedným smerom a 200km/h opačným :D
cPalo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 483
Založený: 07. Jan 2020 15:32

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cepheus » 13. Aug 2022 10:22

Vravim je tam rovina bez problémov bez tunela sa dá 160-200 spraviť ako pokračovanie Paludza- LH toto malo ísť tiež z fondu obnovy! Chyba že sa nad tým neuvažovalo
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Pacho » 13. Aug 2022 10:29

ďalší projektant čo projektuje s prstom na mape :-).
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ENrico » 13. Aug 2022 11:54

Viete, prosím, niekto znalý, ako a kedy bude riešené ETCS na úseku Poprad-Lučivná? Lebo súčasťou aktuálnej stavby implementácia ETCS z nejakého dôvodu nie je, a bez ETCS sa tam bude môcť jazdiť len 120 km/h, hoci trať bude zrekonštruovaná na 160 km/h... Teraz ide len o relatívne krátky 13 km úsek, ale keď sa dokončí aj Poprad-Vydrník(-Spišská Nová Ves), kde ETCS bude, tak by určite dávalo veľký zmysel, aby ETCS bolo aj na nadväznom úseku Poprad-Lučivná...
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod asdf » 14. Aug 2022 02:14

ENrico: To závisí od toho, aký typ ETCS tam budú dávať. Hlavná je pritom otázka, aké plány majú ŽSR s Popradom. V ŽST Poprad-Tatry je aktuálne SZZ III. kategórie, elektronické stavadlo AŽD ESA-11 z roku 2007, tj. zrejme ešte s vykonovacou úrovňou riešenou na dnešnú dobu už dosť zastaralými a nie moc spoľahlivými reléovými panelmi PRV. Plánovaná technická životnosť zariadenia je 20 rokov, tj. do roku 2027. Takže možnosti sú zariadenie repasovať/rekonštruovať, prípadne ešte nejakú dobu počkať aspoň na priblíženie sa technickej životnosti a zariadenie vymeniť za nové.

Ak tam budú už dávať ETCS L2, tak najmenšia jednotka na ktorú má zmysel to tendrovať, je rozsah jednej RBC, čo tam kde nie je žiadny väčší železničný uzol (tým myslím rozsahu minimálne cca. Zvolena), cca. 80-90km (môže byť samozrejme aj menej). Predpokladám, že niekde na ŽSR už existuje nejaký rozkres toho, ako presne by mali byť úseky rozdelené medzi RBC. Predpoklad je, že to bude s výmenou zariadenia v Poprade.

Ak stále ešte ETCS L1, tak viacmenej jediná požiadavka je, aby to tam bolo zrekonštruované súvisle dva medzistaničné úseky a stanica v strede. Ak sa rozhodnú ŽSR zariadenie rekonštruovať, tak to bude asi možné skôr, ale bude to mať určité špecifiká (reálne jediná firma, čo to môže realizovať), ak sa rozhodnú zariadenie vymeniť, tak predpokladám, že to bude po dokončení oboch úsekov (do Lučivnej, resp. Svitu a do Vydrníka).
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ENrico » 14. Aug 2022 08:43

asdf: Ďakujem pekne za objasnenie.
Ja som práve smeroval k tomu, že na Poprad-Vydrník sa v rámci modernizácie vybuduje ETCS L2, a teda L2 bude v rámci tejto stavby vybudovaný aj v samotnom Poprade. Nadväzný úsek Poprad (mimo)-Lučivná tak po ukončení stavby Poprad-Vydrník ostane bez ETCS, hoci zmodernizovaný, čo sa mi zdá nelogické. Tak že či by nebolo praktické už nejako potiahnuť to ETCS L2 aj na tento zvyšný úsek...
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod asdf » 14. Aug 2022 13:58

ENrico: Ak tam má byť L2, tak to závisí naozaj na tom, ako majú ŽSR naplánované rozdelenie RBC. Akurát mi nepríde úplne taktické robiť L2 RBC na jeden úsek, a potom to rozširovať. Obzvlášť ak by súťaž vyhral niektorý zo západoeurópskych výrobcov, tak je dosť šanca, že si pri následnom rozširovaní ŽSR pomerne mastne priplatia.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ENrico » 14. Aug 2022 15:18

asdf: Teda mi z toho vychádza, že ŽSR mali dať ako súčasť stavby Poprad - Vydrník implementáciu ETCS L2 na celom úseku Vydrník-Poprad-Lučivná. Prípadne by sa to teraz ešte dalo doplniť do zadania na Vydrník-Markušovce, kde má byť tiež vybudovaný v rámci stavby L2.

A ak bude medzitým dokončené GSM-R na celom úseku, čo ide v rámci samostatnej stavby, uľahčí to nejako situáciu?
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod asdf » 14. Aug 2022 18:44

ENrico: Markušovce - Vydrník - Poprad - Svit (- Štrba?) mi na RBC ETCS L2 už príde ako dostatočný úsek. Otázka znie, čo a ako sa dá prepísať/pripísať do zadania, pretože to nie je také jednoduché. Musí tam byť definované rozhranie na jednotlivé časti ZZ, potom samozrejme presné zameranie trate skrzevá rozmiestnenie balíz, potom konfigurácia do RBC a náležité testy.

Dokončenie GSM-R musí byť, to je podmienka nutná pre samotné zapnutie ETCS L2, bez GSM-R sa to ETCS L2 nemá ako dostať na mašinu.

Inak "obvyklý" postup v ČR je rekonštrukcia jednotlivých úsekov, potom stavba GSM-R, potom stavba ETCS L2 (prípadne myslím GSM-R a ETCS L2 v jednej stavbe). Obvyklý postup zo "Západu" je potom stavba "resignallingu", tj. v okamihu, keď mám po stránke stavby doriešený nejaký súvislý úsek, tak potom sa na tento súvislý úsek naraz tendruje ZabZar+DOZ+ETCS L2 (prípadne aj GSM-R, ak nie je vybudované).
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 22. Aug 2022 21:02

Optimalizácia trate Prievidza – Jelšovce

Predmetom zákazky je vypracovanie a dodanie dokumentácie EIA podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len "zákon o posudzovaní vplyvov") a zabezpečenie súvisiacej inžinierskej činnosti pre dielo "Optimalizácia trate Prievidza - Jelšovce".

Celková hodnota obstarávania (bez DPH) 119 300,00 EUR bez DPH
Názov a adresa dodávateľa REMING CONSULT a.s

https://www.uvo.gov.sk/vestnik/oznameni ... mF4gLGvZT8
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Šaštín – Kúty, KRŽZ koľ. č. 1

Odoslaťod jarino » 22. Feb 2023 09:32

Úspešný uchádzač: Porr s.r.o a Porr a.s.
1) Porr s.r.o, Porr a.s. -> 10,7 mil. eur
2) Transservis -> 11,5 mil. eur
3) Tempra -> 13,5 mil. eur
4) Subterra, OHLA ŽS
5) Swietelsky-Slovakia
6) Železničné stavby
7) EUROVIA CS, GJW Praha
8 ) STRABAG
9) Chládek a Tintěra -> 15,28 mil. eur
Odhadované náklady: 11,57 mil. eur bez DPH
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lolo » 22. Feb 2023 10:17

5 mesiacov vyhodnocovať takúto sútaž je myslím celkom dosť, prekvapivo vela ponuk a aj nový hráč z CZ
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Šaštín – Kúty, KRŽZ koľ. č. 1

Odoslaťod jarino » 14. Mar 2023 13:17

jarino napísal:Úspešný uchádzač: Porr s.r.o a Porr a.s.
1) Porr s.r.o, Porr a.s. -> 10,7 mil. eur
2) Transservis -> 11,5 mil. eur
3) Tempra -> 13,5 mil. eur
4) Subterra, OHLA ŽS
5) Swietelsky-Slovakia
6) Železničné stavby
7) EUROVIA CS, GJW Praha
8 ) STRABAG
9) Chládek a Tintěra -> 15,28 mil. eur
Odhadované náklady: 11,57 mil. eur bez DPH

Dňa 5.3.2023 sa začalo konanie preskúmania úkonov kontrolovaného na základe námietok proti vyhodnoteniu ponúk.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod skyo » 25. Mar 2023 08:10

25.03 2023 6:00

Dejte si do pořádku koleje, vyzvaly České dráhy slovenského správce infrastruktury

https://zdopravy.cz/dejte-si-do-poradku-koleje-vyzvaly-ceske-drahy-slovenskeho-spravce-infrastruktury-150892/
skyo
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 05. Nov 2006 18:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod korfo27 » 07. Apr 2023 17:10

Dám to sem keďže není vlákno Prievidza Nitra Nové Zámky https://mytopolcany.sme.sk/c/23154473/d ... v-eur.html
korfo27
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 478
Založený: 14. Dec 2009 18:10
Bydlisko: PD

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.