Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 19. Dec 2021 14:51

Uz su tu aj oficialne mapy.
viewtopic.php?p=245370#p245370
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 25. Dec 2021 20:18

ŽST Fiľakovo - Výh. Holiša, rekonštrukcia žel. zvršku a žel. spodku

Stavenisko budúcej predmetnej stavby je situovaná v pôvodnom trasovaní jestvujúcej železničnej trate. Začína na koncovom styku jestvujúcej výhybky č.37 v ŽST Fiľakovo a končí v km 155,064 – na výmenovom styku jestvujúcej výhybky č.1 vo výhybni Holiša. Dĺžka rekonštruovaného úseku trate je 8 427m. Nový návrh smerového vedenia trate je navrhnutý na traťovú rýchlosť V=120km/h s miestnym obmedzením (V=100km/h) v oblúku s polomerom r=550m v km 149,869 – 150,228. Všetky pôvodné nástupiská (Fiľakovo zastávka, Výhybňa Prša zastávka a Holiša zastávka), budú odstránené a budú vybudované nové. Na zastávke Fiľakovo zastávka pred výpravnou budovou dôjde k vybudovaniu nového nástupiska s dĺžkou 250m. Ostatné nástupiska (Výhybňa Prša – 2 nástupiska pri koľaji č.1 a 3 a nástupisko na zast. Hliša) budú dĺžky 150m. Nástupisko na zast. Holiša bude oproti pôvodnému nástupisku umiestnené po pravej strane koľaje v smere staničenia (bližšie k obci). Nástupiská budú ukončené šikmou rampou na strane pohybu cestujúcich, na opačnej strane schodiskom. Povrchová úprava nástupísk bude riešená zámkovou dlažbou. Šírka nástupísk bude 3120mm a výška nástupísk nad temenom koľaje bude 550mm. Nástupištné hrany budú tvorené typovými nástupištnými blokmi PRE 200. Na nástupištiach budú osadené prístrešky pre cestujúcich (okrem zast. Fiľakovo zastávka).
Výh. Prša
Z dôvodu zvýšenia traťovej rýchlosti zo 100 km/h na 120 km/h je v rámci PD zrealizovaný prepočet parametrov priecestného zabezpečovacieho zariadenia. Po rekonštrukcii železničného zvršku a spodku vo Výh. Prša bude traťová rýchlosť na koľaji č.1 120km/h. Koľaj č.3 bude na rýchlosť 50 km/h. Zábrzdná vzdialenosť bude 1000m.
Výh. Prša - Výh. Holiša, traťové zab. zar
Vzhľadom na rekonštrukciu úseku Prša – Holiša na vyššiu traťovú rýchlosť, s tým spojenú obnovu železničného zvršku a spodku, je na novej jednokoľajnej trati navrhnuté nové obojsmerné traťové zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie podľa TNŽ 34 2630 typu automatické hradlo bez oddielových návestidiel na trati (v zmysle investičného zadania sa jedná o vyzískané zariadenie AH2000). Voľnosť trate sa bude zisťovať pomocou počítača osí. Toto automatické hradlo bude uviazané do priľahlých jestvujúcich staničných zabezpečovacích zariadení (SZZ) Výh. Prša zast. a Výh. Holiša.

EIA: https://www.enviroportal.sk/sk_SK/eia/d ... zel-spodku
Financovanie OPII: https://www.opii.gov.sk/download/b/zame ... spodku.pdf

Uveďte plánovaný štvrťrok spustenia realizácie projektu: 1. štvrťrok 2022
Predpokladaná doba realizácie projektu v mesiacoch: 23 mesiacov
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod EmBe » 27. Dec 2021 22:41

Boleráz – Smolenice, KRŽZ koľ. č. 1
Smerová úprava koľaje v dotknutom úseku sa snaží čo najviac kopírovať jej pôvodné smerové vedenie z dôvodu eliminácie zemných prác a finančnej náročnosti stavby. Zároveň je však jej cieľom zvýšenie traťovej rýchlosti na traťovú rýchlosť 90 km/h s miestnym obmedzením na 80 km/h od km 16,270 po km 18,110, čo si vyžiada mierne smerové posuny v upravovaných smerových oblúkoch. Vybudované bude nové trakčné vedenie a teda vybudovanie nových základov a trakčných stožiarov vrátane výzbroje stožiarov a výmena trolejového drôtu a nosného lana. Nové trolejové vedenie bude napájané z pôvodných napájacích bodov, tzn. na existujúci stav v ŽST Boleráz a ŽST Smolenice. Súčasné nástupisko na zastávke Bíňovce nevyhovuje potrebám prevádzky a nárokom bezpečnosti, bude preto odstránené a bude tu vybudované nové nástupisko (dĺ. 160 m) ukončené na oboch stranách rampou.
EIA: https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... -smolenice

Šaštín - Kúty, KRŽZ, koľ. č. 1
Po rekonštrukcií medzistaničného úseku Šaštín-Stráže - Kúty, žkm 59,879 – 67,452 (dĺžka 7 573 m) budú dosiahnuté tieto technicko-prevádzkové parametre:
maximálna traťová rýchlosť z pôvodných 80 km/h bude zvýšená na 120 km/h s lokálnym
obmedzením:
- žkm 59,879 – nžkm 66,028 traťová rýchlosť 120 km/h
- žkm 66,028 – žkm 66,809 traťová rýchlosť 70 km/h
- žkm 66,809 – žkm 67,390 traťová rýchlosť 60 km/h
- ŽST Kúty rýchlosť 60 km/h
dôjde k prestavbe nástupíšť na zastávke Kuklov s výškou nástupnej hrany nad STKP 550 mm šírkou 3000 mm s dĺžkou oboch nástupištných hrán 160 m, výmena prístrešku na zastávke Kuklov, úprava osvetlenia a rozvodov nn na zastávke Kuklov, mobiliár.

EIA: https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... zz-kol-c-1
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 31. Jan 2022 12:42

Schyľuje sa k vyhláseniu VO:
Národná štúdia uskutočniteľnosti vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod 110mat110 » 31. Jan 2022 17:48

Moze byt narodna ak ide riesit medzinarodnu trat?
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 399
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ENrico » 31. Jan 2022 23:15

Toto je absolútne nekoncepčné a zbytočné mrhanie času a prostriedkov. Namiesto toho, aby sme konečne začali riešiť poriadnu modernizáciu zanedbanej trate BA-Nové Zámky-Štúrovo, ktorá sa dá za relatívne nízke náklady spraviť na 200 km/h, a dnes sa tam jazdí 120-140, tak ideme robiť štúdiu VRT, ktorá najbližších 20-30 rokov nebude mať opodstatnenie...
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 01. Feb 2022 11:11

Cieľom je poprepájať Warsawu-Prahu-Bratislavu-Budapešť.
Len sa zmodernizuje trat medzi Štúrovom a Bratislavou na 200-230kmh a potom to isté medzí Bratislavou a Kútmi.
To je cele co sa od nás bude požadovať. Nic ine nemusime riesit.

Ešte by mohla byť druhá podalternatíva pomalšej od VRT ale rýchlejšej od okluky cez Bratislavu.
Akurát vyšla kniha z Ružomberka do Korytnice, kde je zachytený aj zápas vystavať železnicu medzi Krakow-Budapešť v najkratšej možnej trase od roku 1860.

Keby sa to dako zrýchli v parametri 100-120km/h tak by sa za 6 hodín dali prepojiť tieto mestá teda Warsawa a Budapešť aj bez potreby rýchlejšej VRT železnice.
Otázne je vedenie trasy. Skor mi šlo o to upgradeovať niektoré lokálky elektrifikáciou a vypriamením alebo výstavbou nových usekov.

Napr. Variant A- Budapešť- Štúrovo- Levice-Ž.Hronom-Martin-Zilina- Cadca-Živiec-Krakow-Warsawa.
Variant B- Budapešt- Šahy-Zvolen-BB-MT/RK- DK-Zakopane-Krakow-Warsawa

Ked som porovnaval rýchlosť IC Bratislava Košice 4:46 443 km a RJ Vieden Insbruck 4:18 386 km tak priemerná rýchlosť je velmi podobna okolo 100km/h.

Keby sme podobnú priemernu rýchlosť dosiahli na Krakow - Budapest v parametri trate Ba-Kosice tak by to bolo celkom primerané a určite lacnejsie riesenie.
A mohol by to byť doplnok planovanej super VRT za 20mld eur. :-)
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod IDV » 01. Feb 2022 14:58

Som myslel ze planuju aspon 300kmh rychlost
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 01. Feb 2022 17:44

Predmetom národnej štúdie uskutočniteľnosti bude najmä trať Bratislava-Kúty-štátna hranica. Cieľom je potvrdiť preferovaný bod prechodu v zmysle nadnárodnej rámcovej štúdie a zanalyzovať alternatívne vetvy s využitím pripravovanej modernizácie trate Bratislava-Dunajská Streda-Komárno. Rovnako sa preverí kapacita trate z Bratislavy do Kútov vo vzťahu k prevádzkovým požiadavkám vysokorýchlostných vlakov.

Štúdia sa tiež bude venovať železničnému uzlu Bratislava. V tomto prípade by mala optimalizovať technický návrh prechodu vysokorýchlostnej železnice Bratislavou.


Jedno je isté, určite to nepôjde cez Štúrovo. To Maďari nedovolia. Oni pretláčajú Rajku, ale mohli by tam byť problémy s EIA a dvojak otáznym riešením trasovania v BA.
Priame spojenie Budapešť - Varšava dokopy nikto nepotrebuje.
Rýchlosť 300 km/h nebude na Slovensku a v Česku. Poliaci myslím že tiež neplánujú 300 km/h.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod zvR7 » 01. Feb 2022 17:57

Tu sa asi bude jednať o štúdiu/prepojenie V4 cez VRT BP-Wien / odbočka na Rajku-BA-Brno /Praha/Ostrava/Warsawa
V HU už majú hotovú štúdiu, teraz riešia EIA, rýchlosť 250/320 km/h , tu sa ráta s odbočkou na Rajku a BA
EU deklarovala podporu takýchto projektov (aj v rámci programu zelenej EU), v HU rátajú s podporou finančného krytia z prostriedkov EU, bude len na našej šikovnosti či sa pripojíme a zvládneme takýto projekt...

čo sa týka trate BA-Nové Zámky-Štúrovo tam asi MD jasne deklaroval svoje stanovisko a posledné rozhodnutie o modernizácii a tým pádom aj postoj SR...VRT nehrozí...ani na 200 km/h
BA-Kúty ok, robí sa...Rajka-BA nie je veľká dialka (t.z. smiešna investícia v rámci SR, hlavne keď to EU podporí ...ináč reálne SK VRT nehrozí dlhú dobu)
zvR7
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 321
Obrázky: 0
Založený: 05. Máj 2013 15:13

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 02. Feb 2022 06:08

O takže na 300km/h. Ale na našej strane to bude len brzdiť. Ti predstavitelia V4 vedeli do čoho idú.
Pod podmienkou, že napoja veľmi z krajíčka len Bratislavu, lebo Slováci vedia postaviť tak výhybku nie železnicu na 300km/h. :-D

Metodika, systematizácia, vyhodnocovanie, kreatívny prístup 0 bodov. Ale byrokratizácia a prepolitizácia aj nákupu švábky v obchode to je naše.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 02. Feb 2022 09:46

Zas si to netreba predstavovať tak, že všade bude 300 a viac, len u nás 200...
Rýchlosť bude od 200 do 350 km/h v závislosti od trasovania. Samozrejme ak nezochceme tunel popod Bratislavu, tak bude okružná jazda okolo Bratislavy kde nebude ani 200...
Je ale fakt, že u nás viac ako 200 nebude. Vzhľadom k tomu, že naša časť je relatívne krátka, nie je ani moc dôvod byť príliš iniciatívny a tlačiť na vyššiu rýchlosť.

Na železnici máme kopu záväzkov a poriadny investičný dlh aj bez tohto.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod aquila » 02. Feb 2022 10:01

ta madarska obchadzka na 350kmh je len riesenie Orbanovho problemu, ale nejako sa mi nechce verit, ze to ozaj daju. ale u nas bude zazrak ak do 2030 aspon odstranime urovnove krizovania v bratislave .. bohuzial okruzna cesta bratislavy sa asi nevyhneme, lebo tunel pod dunajom je podla mna nepriechodny
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod KN.SK » 02. Feb 2022 11:43

Načo zastavovať v malom Győri (pre Szíjjartóa narodenom v Komárome a ktorý bol v rokoch 2006–2010 členom rady mesta Győr) a tak predlžovať čas cestovania??? :roll: Čo tak potom zastavovať pri každej vŕbe. 1726
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Lorenc » 02. Feb 2022 16:03

Aspon nejaký rámec. Teoreticky to nieje az tak odveci.

Takze casy z Budapesti

1:00 Gyor
1:30 Bratislava
2:00 Wien
2:30 Brno
3:30 Praha
3:15 Ostrava
4:15 Katowice
5:15 Krakow
6:15 Warsawa
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Boleráz – Smolenice, KRŽZ koľ. č. 1

Odoslaťod jarino » 03. Feb 2022 09:36

Poradie uchádzačov:
1) Železničné stavby
2) Strabag
3) Subterra
4) MBM Group
5) Swietelsky
6) Skanska
7) TSS Grade

Odhadované náklady: 9 mil. eur bez DPH
Ponuky boli v rozmedzí 9,94 až 10,7 mil. eur

2.2.2022 bol určený úspešný uchádzač -> Železničné stavby
Predkladanie ponúk bolo 17.1.2022
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 04. Feb 2022 14:36

jarino napísal:Schyľuje sa k vyhláseniu VO:
Národná štúdia uskutočniteľnosti vysokorýchlostnej trate prepojenia krajín V4

Dnes bolo VO vyhlásené.
Zároveň ŽSR zverejnili Štúdiu realizovateľnosti, ktorú si nechali vypracovať Maďari: https://www.zsr.sk/24087/
Obstarávateľ požaduje:
Spracovať dopravne, technicky, ekonomicky a environmentálne obhájiteľné riešenia plniace ciele Projektu, s ich vzájomným porovnaním a porovnaním s variantom „bez Projektu“.
Posúdiť a zdôvodniť potrebu realizácie zmien v dopravnej obslužnosti a ostatnej Projektom priamo dotknutej dopravnej infraštruktúry.
Navrhnúť optimálny prevádzkový koncept pre každé navrhnuté technické riešenie na báze ekonomickej efektívnosti (prevádzkové náklady dopravcu, typ infraštruktúry, náklady na údržbu trate, vplyv na počet cestujúcich).
Uvažovať vo všetkých konceptoch s jazdou vlakov organizovanou na báze liniek s pravidelnými intervalmi a integrovaného taktového grafikonu a s pravdepodobným preložením niektorých existujúcich liniek na VRT (napr. EC Praha – Budapešť).
Stanoviť podmienky pre úspešnú realizáciu fungujúceho Projektu (napr. podmienené investície, obmedzenia v riešenom území, koordinácia/eliminácia konfliktov s inými zámermi SR).
Zadefinovať odporúčanú etapizáciu Projektu z hľadiska časovej a úsekovej postupnosti a príslušné dopady a riziká vyplývajúce z jednotlivých míľnikov.
Posúdiť a zdôvodniť potrebu realizácie nových železničných staníc alebo zastávok v nových lokalitách v závislosti na nastavenom prevádzkovom koncepte.
Posúdiť nové možnosti funkčného využitia existujúcej železničnej siete po výstavbe novej trate, najmä s ohľadom na posilnenie železničnej dopravy, najmä v prípade železničnej trate Štúrovo – Nové Zámky – Bratislava, ktorá je najviac ovplyvnená presmerovaním medzinárodnej osobnej dopravy.
Spracovať kapacitnú analýzu existujúcej železničnej infraštruktúry železničného uzla Bratislava a trate Devínska Nová Ves – Kúty – št. hr. SK/CZ najmä s ohľadom na to, aké obmedzenia pre
rozsah prevádzky na novej trati zapojenej do uzla Bratislava v jednotlivých časových horizontoch budú tieto trate predstavovať so zohľadnením vplyvu vzájomnej koexistencie novej trate
a všetkých ďalších existujúcich tratí zapojených do uzla Bratislava.
Posúdiť vplyv na prevádzku a efektivitu novej trate v prípade, že nedôjde k modernizácii uzla Bratislava, trate Štúrovo – Nové Zámky – Bratislava a trate Komárno – Dunajská Streda – Bratislava.
Opísať akým spôsobom ovplyvnia jednotlivé projektové varianty VRT dotknuté územné plány a akým procesom zmien budú musieť prejsť.
Spracovať analýzu širších socioekonomických benefitov z výstavby novej trate.

Dodanie: 24 mesiacov od podpisu zmluvy



Zároveň v blízkej dobe bude vyhlásené VO na Optimalizáciu trate Jelšovce - Prievidza.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lolo » 04. Feb 2022 16:16

Jarino,to VO na Prievidzu-Jelsovce bude na vypracovanie PD či žltý fidic aj na výstavbu ?
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 06. Feb 2022 10:45

Ešte nič nie je zverejnené.
Každopádne v dokumente Plán výziev a vyzvaní na rok 2022 z januára 2022 sa tento projekt s názvom Optimalizácia trate Jelšovce - Prievidza 1. etapa uvádza s indikatívnou výškou sumy 49 miliónov eur.
Z toho usudzujem, žeby malo ísť aj o výstavbu.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ENrico » 06. Feb 2022 11:28

Prievidza - Jelšovce bola plánovaná cez žltý FIDIC, takže projektovanie + výstavba (ak sa na tom od jesene minulého roka niečo nezmenilo). Odporúčaný bol drahší variant 2, teda aj s rekonštrukciou zvršku a malými preložkami, aby sa dala zvýšiť traťová rýchlosť v celom úseku Bystričany-Jelšovce na 120 km/h.
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ENrico » 06. Feb 2022 11:43

Inak, tento projekt sa pripravil až neuveriteľne rýchlo na slovenské pomery. Nepochopím, prečo sa takto cez žltý FIDIC nerobia aj iné úseky, ale najskôr sa robia dve-tri VO len na projektovanie, a potom keď to má ísť už konečne do realizácie, tak to roky stojí, a potom to zasa treba prerábať, alebo sa znova ide robiť štúdia realizovateľnosti... viď tie neskutočné trapnosti s úsekom Palúdza-Liptovský Hrádok, kde sa robila štúdia realizovateľnosti, dvakrát EIA, potom potvrdzujúca štúdia realizovateľnosti, potom sa prerábala už hotová dokumentácia, a teraz keď to už po vyše 10 rokoch projektovania konečne je, tak nejaký trtko na ÚHP (ktorého analýza má asi vyššiu váhu, ako predchádzajúce analýzy spracovávané odbornými firmami, aj aj názor JASPERS, ktorý to odsúhlasil) teraz povie, že nie, že robte to v pôvodnej trase... Keď už je projekt v takomto pokročilom stupni projektovej prípravy, a navyše nemáme iné pripravené projekty, tak jednoznačne s tým treba ísť do realizácie. Keby sa to zazmluvnilo cez žltý FIDIC, tak po pár rokoch projektovania by sa už nemohlo špekulovať, ale už by sa to postavilo.
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lolo » 06. Feb 2022 12:01

V 1. Etape by sa mali robiť ale len modernizácia na zabzar a až v druhej etape rekonštrukcie zvršku a spodku ?
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ENrico » 06. Feb 2022 13:59

Na starú trať by sa nainštalovalo nové zab. zariadenie, a potom by sa menila samotná trať? Ja neviem, a nebolo by to priveľa zbytočných demontáží? Nie som expert, ale zab. zar. má prvky aj v koľajisku, tak keď sa rekonštruuje koľajisko, musia sa zdemontovať aj niektoré vonkajšie prvky zab. zar.... Takže montnovať najskôr zab- zar. a potom prerábať trať mi príde nelogické... Ale možno niekto znalý vysvetlí, ako to v skutočnosti je.
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod cepheus » 06. Feb 2022 15:14

Veď Paludza LH sa aj pôjde podľa naprojektovaneho.. A teda preložka na L. Ján a Mikuláš..Kde ste počuli o tom nezmysle že v pôvodnej trase výmena koľají? To je Blbost a kravina.. Načo robili všetko predtým? Veď to stalo milióny navyše ak sa nemylim je to zazmluvnene cez EÚ a z EÚ fondov..
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod ENrico » 06. Feb 2022 17:18

cepheus: Úsek Palúdza-LH "záhadne" vypadol z harmonogramu železničných projektov, ktorý nedávno zverejnilo Ministerstvo dopravy, a podozrivé je aj to, že tento projekt nebol navrhnutý na realizáciu v rámci Plánu obnovy (do 2026). V zverejnenom harmonograme Ministerstva dopravy sa navyše predmetný úsek nenachádza ani medzi projektmi "v pokročilom stupni prípravy" a spomína sa len "rekonštrukcia" uvedeného úseku (v rozsahu výmeny zvršku a spodku).

Áno, bola by to riadna blbosť, keby sa to teraz nerealizovalo, ale bohužiaľ tieto informácie tomu nasvedčujú...
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 7 hostí.