Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod jano.z » 09. Jan 2006 23:20

Povedz mi v com je rizikovejsie mechanicke priecestie opetrene elektromechanickou zavorou znemoznujucou zapevnenie vlakovej cesty bez jej vybavenia (a teda zavretia priecestia) a pocitacom (resp. relatkami) ovladanym priecestim ktore sa ovlada kolajovym obvodom individualne a ked sa nieco fest posexuje nikto o tom nemusi nic ani vediet ... taka je prevadzkova prax ... a nie to, ze sa za starych cias ked ZabZar nebol na takej urovni ako je teraz vyhybkar zavse zabudol a nespustil a chudak motorista na to doplatil ... vsetci co s tym manipuluju dobre vedia, ze za taketo veci neni pokuta, ani vyhadzov, za porusenie predpisov pri obsluhe priecesti sa ide do basy a pri nasledkoch na dost dlho ... a garantujem ti ze vsetci si davaju sakramenskeho bacha na to aby nic nedotentovali. A vravim ti, aj tie rucne priecestia uz strazi elektronika.

Pozeram do zoznamu rozkazov OP (vydavaju sa na nefungujuce resp. zle fungujuce priecestie). Na trat Trnava - Kuty tu ziaden nevidim ... takze spomalovanie vlakov = nehrozi ... takze ako holy fakt mozeme brat ze nic take sa nedeje. Predrazenie: sorry kamo, ale za 180 milionov ti kompletny zabzar s instalaciou a tak dalej nespravi na takej trato temer nikto ...

Transrapid ... keby sme sa pozreli hlbsie do tohoto fora ... tak sam sa pytas preco sa to nemoze stavat pri zemi / na zemi ... takze povedzme si nieco o tebou u mna casto proklamovanou zmenou nazoru ...

Pri vyhrievani sa mi jedna o princip ... ked ten EOV nepomoze Nemcom, Rakusanom, Norom, Danom, Cechom, Francuzom, preco by mal do prkinka pomoct nam? A pamatam si ze kolegovia zo ZSR ukazovali zastupcom DB Netz vo Vysnych Hagoch to plynove ohrievanie vymen a pani z toho boli dost vyburani ...

Adoas ... uznavam tvoju informovanost (ak mam pravu povedat, v zivote om informovanejsieho cloveka nevidel), ale nevidis prevadzku ... a prevadzka je o inom nez ekonomika ciselka a statistika. Napadlo ta niekedy co vsetko sa za tym spomalenim moze schovavat?

Moze to byt pravda zla funkcnost priecestia, teda ze kolajove obvody nereaguju (co tam moc nehorzi, su tam citace naprav), dalej je moznostou ze sa pokazil LVZ (hoc aj na vozidle) a rusnovodic nevie o stave priecestia. Vtedy musi ist pomalsie. Takisto ta zavada vobec nemusi mat nic spolocne s priecestim. Piclo pocitacom, po dazdi zavse zatopi kable (tie AZDckove "vodotesne" kablove kanale ... ale uz to maju nariadene jakmile padne preberacie konanie tam nabehnut po celej dlzke so silikonom a zaizolovat ...). Obcas sa za tym moze skryvat napr. to ze nam sikovny motorista utrhne jedno signalizacne zariadenie. Po vymene je 2 dnova skusobna prevadzka, kedy sa musi spomalovat. Takisto mozno v tej dobe prebiehala pravidelna prehliadka elektroniky, popripade kontrola a preizolovavanie kabelaze 6000V. Vsetko su to veci vyzadujuce OP rozkaz a su to bud take "bezne" pruseriky, kde nic nikomu nehrozi alebo pravidelne udrzbove ukony. A to je ta informacia, ktora tebe chyba.

Ako som povedal za 15-20 rokov sa na Slovensku nestala ANI JEDNA nehoda na priecesti Z VINY ZELEZNICE (nefungujuceho priecestia). Rucne ovladane priecestia sa rusia (akurat tu mame 1 OPcko kvoli takejto cinnosti), da sa povedat, ze rucne ovladane zavory ostali uz len tam, kde to jedno pracovne miesto naviac neznamena len ovladat zavory (jedna sa napr. o Hradlo, zastavku so zvysenym pohybom cestujucich (a teda vyzadujuc staly predaj CL - ano, priecestia pre ZSR mozu obsluhovat aj zamestnanci ZSSK s patricnym preskolenim), takisto ak rucne ovladane zavory obsluhuje vypravca zo stanice. Teda ludia ktori tam na 99% musia byt aj kvoli niecomu inemu ...

Slang: pytaj sa, rad odpoviem ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Trat Trnava-Kuty

Odoslaťod Adaios » 09. Jan 2006 23:27

1. poznamka: Spomalovanie tam je a neda sa cestovat po ceste len z dovodu blizkosti stanice. Tomuto ja hovorim super modernizacia.

2. Modernizacia nestala 180 mil. SKK, ale 200-220 mil. SKK.

Toto je realita zeleznicami uvadzana. Ale prax mala byt ina - na standard EU a vysledok a povodny zamer. Toto uz mi nevyvratis. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 09. Jan 2006 23:28

Dalej vyhrievanie vyhybiek pomaha - to o com pises. Severnym statom to pomaha a velmi vyrazne. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 09. Jan 2006 23:34

A este dovetok:

Ja som sa v podstate tych ciselok nemusel ani chytat ... transrapid je pekna vec, ale svojim sposobom (to ze v podstate treba mat kus elektroniky napchaty v kazdom metri trate) v prevadzke asi nebude uplne spolahlivy (to mame tu na drahe odskusane - cim viac elektroniky, tym viac to blbne, o tomto by najviac vedeli povedat asi ludia z SBB (svajciarske zeleznice) - co tym tam uz technika navystrajala (caste /castym myslim aspon raz do pol roka/ hromadne vypadky komunikacie ZabZar na viac ako stvrtine siete s naslednymi viachodinovymi meskaniami vsetkych vlakov) ... to u nas nespravi ani 5 metrov snehu ...). Skus mi na toto nieco povedat ... pendolino vcera museli zrusit lebo na 680.006 uplne odisiel softver ... na Petrzalke nam dnes 2x ostal neschopny taurus ... pozrime sa na problemy s Talentom (ktory vyraba rovnaka firma ako transrapid). Ak toto iste bude potykat Transrapid, dakujem pekne a uprimnu sustrast tratovakom co sa potom budu liepat 4 metre nad zemou ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 09. Jan 2006 23:37

JoHnZ,

socializmus prekvitá na železniciach a ja sa pripájam k starým názorom a nebudem železnice ďalej komentovať.

Ale ten kto má negatívne názory na technický pokrok tak to len preto že by si sa JoHnZ stal asi nadbytočným. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 09. Jan 2006 23:53

Dy:
Ked vymyslis, system ktory by evidoval cely dopravny system na urcitom uzemii a sam by vedel robit opatrenia pri mimoriadnostiach, velmi by si celu zeleznicu odbremenil a ani by som sa nehneval, keby ma to stalo robotu (na zeleznicu som sa dostal ako kurzista, moje vzdelanie lezi niekde uplne inde, hadam by som sa uplatnil aj mimo nej).

Keby tu prekvital socializmus jazdili by na kazdej masine 2 ludia (jazdi 1), vo vlaku by boli 2x silnejsie vlakove caty, mali by sme tu 3 urovne inspekcie (je 1 + drahovy urad - staci), potom by sme tu mali hlasnice overujuce cinnost autobloku, mali by sme tu ovela viacej pochodzkarov ... ked spocitame sucasny pocet zamestnancov vo vsetkych spolocnostiach statnych na CD a na ZSR + ich byvale zlozky, t.c. odpredane nedojdeme pomaly ani k tretine poctu ludi co tu boli v roku 1985.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2006 18:16

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2540

Mám otázku na odborníkov, či to je normálne, aby osobný vlak len tak dokázal strhnúť vedenie?

Máme aj iné úseky, ktoré su dosť vyťažené, Vrútky, Žilina, Kúty, Nové Zámky atď. a aj tu napadlo všade veľa snehu a je tu nepriaznivé počasie ohľadom ďalších zrážok a vetra, takže nebola to náhodou tak chyba slabej údržby?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 12. Jan 2006 20:50

No normalny stav to samozrejme nie je (keby bol asi nic nemeska), kazdopadne taketo stavy nastavaju. Mimochodom, v tom clanku je zopar faktickych chyb (udalost sa stala 2,5km pred Zst. Kralovany, Cingov je R a nie IC, 402 meskala 121 nie 171 minut, ale su to detaily.

Spravidla byva vinnikom tohoto stavu zavada na vedeni. Spojky, ktorymi je drot uchyteny su pomerne subtilne (aby do nej nezachytil zberac) a ich pripadne materialove unavy sa v podstate nedaju zachytit. Periodicky a vymienaju, ale ak niektora nevydrzi ani predpisany limit nastava takyto stav. Dalsia moznost je ze sa uvolnili spojky na retazovke, pri prejazde vlaku sa tato rozkmitala a zachytila o zberac (hruba chyba udrzby, veduci trolejarov, co ho podpisal sa po takejto udalosti moze rozlucit s robotou). Svoje moze zohrat takisto priroda (namraza na troleji, zasnezeny trolej, trolej namahany tepelnymi skokmi) a udalosti vplyvom zivlov (pad stromu na vedenie pri vichrici, uder blesku, ...).

A samozrejme este mame aj ludsky faktor, ako dvoch s prepacenim debilov ktori vbehli na Kotesovej na priecestie s Tatrou 815 so zdvihnutou korbou ... a nehody ako v Cadci kedy na trat (a troleje) spadol z mosta kamion.

Avsak podla mojich informacii tu nedoslo k zavade na vedeni ani k prirodnej udalosti, ale k zavade na rusni, ktory mal nadmerne opotrebene lyziny na pantografe a pri jeho prisadnutiu k troleju (miestu strhnutia bezprostredne predchazali navesti "stiahnite zberac" a "zdvihnite zberac", kedze je tam izolovane pole kvoli meniarni) sa lyzina zlomila a (rusen mal osadene este starsi typ zberacov - novsie maju pod lyzinami podpornu ocelovu konstrukciu s indikaciou jej vodiveho spojenia, majuca za ucel prave tomuto zabranit) trolej sa zachytil pod nou a vytrhli s nim zopar spojok (a teda strhli drot z uchytov). Za toto si zodpoveda veduci prehliadok v depe. Bude muset dokazat ci pri poslednom protokolovanom merani (su tabulky kedy sa maju robit) bola vyska uhlikovej listy v norme (ak nebola, ma minimalne po premiach, ak bola ide sa preverit tento parameter u masin s podobnym typom lyzin a podobnym casom po prehliadke a ak sa zisti ze nemaju dostatocnu vysku listy tak sa skrati protokolovaci interval).

Na celej sieti ZSR sa takato udalost (nech je uz sposobena akymkolvek z uvedenych faktorov) v priemere stava raz az dva razy (1,72x) mesacne. Toto cislo je aj v relativnom porovnani (pocet takychto udalosti na 1km elektrifikovanej trate za rok) s ostatnymi zeleznicami vysoko podpriemerne (teda inde je takychto udalosti v priemere viac).
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod B; » 13. Jan 2006 10:20

Ja si dovolim podakovat JoHnZovi, za vycerpavajuci a kvalitny prispevok.
Ozaj s prehladom co treba napisat az do uplneho konca - porovnanie s inymi krajinami. Dal by som ho na nastenku ako vzor.
Mas vela dobrych prispevkov.
Ja by som ta chcel poprosit za seba, aby si sem tam vysvetlit nove skratky, ktore sa objavuju v tvojich textoch. Napr. GVD v poslednej dobe. Mohol by si dat nejake najcastejsie pouzivane do Glosaru?
B;
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod jano.z » 13. Jan 2006 11:59

Skusim nieco pripravit ... ak chces, mozes nieco napisat cez IS, ktore terminy konkretne by si chcel aby som vysvetlil.

Inak GVD je tzv. "Grafikon vlakovej dopravy" a je to subor predpisov a nariadeni sluziaci pre zabezpecenie pravidelnej jazdy vlakov - patria tam najma cestovne poriadky (jedina cast GVD, ktora sa priamo tyka cestujucich v zeleznicnej doprave), ale patria tam aj rozne prepravne vyhlasky napriklad o tom aky rad rusna moze tahat aky tazky vlak, akou najvacsou rychlostou sa smie kde ist, akym sposobom sa cisluje ten ktory nakladny vlak, ako prechadzaju z vlaku na vlak lokomotivy (pride s vlakom x a odvezie vlak y odtial odvezie vlak z atd.), potom je tam to iste, ale o personale (rusnovodici, sprievodcovia), takisto su tam rozne opatrenia pre mimoriadnosti (to ze pri meskani nejakeho vlaku vypravca caka s pripojmi vacsinou nie je len jeho dobra vola, vacsinou to len proste ma napisane v predpisoch (na co s cim a kolko cakat ...).

U nas je to s jeho zverejnenim komplikovane, GVD sa na ZSSK (cert vie preco) povazuje za doverny interny material (napriek tomu, ze vozime ludi), a za poskytnutie akejkolvek casti neopravnenej osobe sa vyhadzuje (...), pustaju sa iba zjednodusene radenia a knizny cestovny poriadok).

Na CD toto uz snad ani nemaju a takisto maju zopar zamestnancov, ktori su mimopracovne snazivi, tak si mozeme na priklade CD ukazat, aky je asi rozsah vsetkeho co sa GVD tyka: http://www.sweb.cz/danone39/ tu najdete vsetky dokumenty tykajuce sa aktualneho GVD Ceskych Drah. Najdete tam aj *nacierno* zverejnene obehy nasich loko (tusim ich pustil jeden strojmajster, viem ze sa okolo toho robili dost prusery, ako pochodil neviem). Jedine co je u nas rozdielne je to ze cast "vlaky osobnej dopravy", "rozkaz o doprovode vlakov" vlakovymi catami a svoju cast obehov lokomotiv si vydava ZSSK, cast "vlaky nakladnej dopravy" a "plan vlakotvorby" si vydava Cargo a ZSR ostal len ten zbytok.

Takisto po formanej stranke sa jednotlive dokumenty zhoduju (odlisuju sa len prislusnym textom) nakolko sa vytvaraju s pomocou toho isteho software (IRS SeNa). Iba zostavovanie kniznych cestovnych poriadkov (tych co si mozete kupit v obchode) pre ZSSK riesi FRI Zil. univerzity.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2006 19:03

JoHnZ,

ďakujem za predchádzajúce odpovede.

A mám ďalšiu tému. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2567

Tak je to normálne, manuálne vykladať tovar (sneh) z vagónov a ešte naviac v blízkosti trate, ... keď napadne sneh, tak bude treba zase snehovú frézu aj kvôli vyhádzanému snehu atď.

Sneh by sa mal odvážať normálne vlakom ale mal by sa podľa mňa vykladať potom do riek (nie je znečistený soľou atď.) alebo ho vykladať na kamióny a ďalej, ale nie podľa toho záberu na tej stránke. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod jano.z » 16. Jan 2006 19:17

Vsimni si vysku toho snehoveho mantinelu na tej fotke, je to tam myslim zretelne, ze toho zas az tak moc neni ...

Vo vseobecnosti: Na to su tabulky, normy a tak dalej, aka vrstva snehu moze pri trati byt (stanovuje sa to individualne pre kazdy tratovy usek a vycapene je to v stanicnom poriadku oboch stanic, ktore su na jeho okraji), na to sa dava sakra bacha, su na to urceni zodpovedni ludia aj inspekcia, ktora tam obcas popri inych povinnostiach pride, zapichne pravitko a ak je viacej tak prislusne caty zdrbu a musia to vyhadzat, v lepsom pripade na to dostanu "kolajovy bager" (UDSka nalozena na plosinaku) v horsom pripade (ako tuna) lopaty, uz to ze tam mosia este sneh prihadzovat to uz je vec dohody tratovej spravy so samospravami ... ved ostatne drviva vacsina udrzby zimnej (teda odstranovania snehu) sa realizuje pluhom ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 16. Jan 2006 19:27

JoHnZ,

mne to nedá.

Keď už "ťa tu máme" tak ty máš určite svoju predstavu o fungovaní železníc na Slovensku (tak ako mnohí z nás majú predstavu o diaľniciach a cestách a obchvatoch), ty to ako vidíš :?: ... :arrow: tak stručne napríklad:

1. Ktoré úseky/koridory by si modernizoval na akú rýchlosť :?:
2. Ako by si rozdelil (alebo spojil :?: ) železnice: trate, osobná a nákladná doprava, ... :?:
3. Prepúšťal by si alebo skôr naopak :?:
4. Stanice, depá ... treba tu investície atď. :?:
5. A samozrejme: čo vlaky samotné: rušne/vagóny :?: - uprednostnil by si niečo zo SR (napr. Tatravagónka) alebo aj zahraničné produkty :?:
6. Čo prípadná privatizácia (čiastočná úplná) :?:
7. Úloha štátu pri financovaní: dotácie do osobnej dopravy :?:
8. Systém zliav pre študentov, dôchodcov, pravidelných cestujúcich :?:
9. Financovanie týchto bodov: úvery, štátny rozpočet, EU, ... :?:
...

Nechcem samozrejme žiadnu presnú koncepciu, ale určite máš nejaké zlepšenia a nápady, lebo úprimne: na tomto fóre sa to "stále točí" o jednej trati, potom druhej trati atď. a samotné železnice sú tu min, rozpísané.

A ešte snáď: aj nejaké superprojekty ako je Transrapid (aj keď viem že si proti nemu) alebo TGV alebo Pendolino atď.

Ďakujem za námahu a keď nebudeš chcieť, nevadí. Ale určite by som nebol sám, kto by si rád prečítal niečo od človeka ktorý niečo o tom vie než len stále z oficiálnych zdrojov. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 16. Jan 2006 19:57

Tak toto nepochopim. Preco zeleznice v SR sadia stromy za modernizaciu trati, ked prave zeleznice su ekologicka forma dopravy a sadenie stromov podporuje aj EU za tychto podmienok - to som ani nevedel. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2569
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 16. Jan 2006 20:45

No tak teda zacnem (mam zopar idei, ale som len prevadzkar, takze mozno nevidim do vsetkych ekonomickych aspektov). Cast svojich nazorov som tu uz spomenul ...

1. Koridory a trate
BA-ZA 160km/h v celej dlzke, je na to priestor (snad okrem prekliatej PB)

ZA-KE(-Humennne a Cierna nad Tisou) co to da, hovorit tam o nejakych fixnych rychlostiach je vzhladom k tamojsim roznorodym pomerom fakticky nemozne, ale pod 110 by som isiel nerad ...

ZA-CA 160km/h cudovali by ste sa ale miesto tam na to je a je ho dost

Kuty - Sturovo 160km/h viacej nema zmysel, keby sa v okolitych statoch islo na vacsie rychlosti tak jedine v suvislosti s vystavbou paralelnej trate s vylucenim nakladnej dopravy

Rad by som bol aj keby sa postavila spojka z Trnovca nad Vahom do Nitry (nejakych 30km) po nasadeni nejakych rozumnych suprav by sa tam dlo vyborne konkurovat cestnym dopravcom a pomohli by sme Nitre a R1 a vyyrazne zlepsili pomerne vysoke prepravne prudy medzi tymito dvoma mestami.

Urcite by som dal zdvojkolajnit trat Surany - Zvolen ... uz teraz nam tam vznika bordel, doprava nakladov pomerne rastie, osobna doprava sa drzi a kapacitne nam to prestava stacit a vzniakju prusery s krizovanim ... ci sa oplati davat v sucasnej dobe nejake trate pod droty je na uvazenie s ohladom na to, ze vsetky trate kde to treba pod dratmi su(a aj elektrifikaciu BB-ZV povazujem za zbytocnu, dokonca takym sposobom akym sa realizuje za scestnu, nakolko znemoznuje zdvojkolajnenie useku /lamy davaju tie stlpy do rezervy co je v zemnych stavbach na druhu tratovu kolaj .../)

Inde by som investoval len do nutnych uprav a oprav (mam v zivej pamati to dvojesicko na rovine pred Filakovom ... to keby islo prec ... hned su 2 minuty k dobru)

2. Rozdelenie ... toto som tu uz snad spominal
Vytvorit jednu statnu firmu - infrastruktura, osobna doprava a cast nakladnej prepravy (cinnosti v nakladnej doprave o ktore sukromnici nemaju zaujem to jest voznove a kusove zasielky do 600t) a servis. Druhu cast (tranzit) nakladnej dopravy ponuknut do privatizacie. Statna firma by potom zabezpecovala odvoz ludi (verejny zaujem) vseobecnu dostupnost nakladnej zeleznicnej dopravy (verejny zaujem) a vytvaranie lepsieho prostredia pre firmy zaoberajuce sa tranzitnou zeleznicnou dopravou (opat verejny zaujem) poskytovanim roznych sluzieb preklenujucich problemy, ktorymi mozu kapitalovo menej zabezpecene firmy trpet pri vstupe na trh.

3. Prepustanie
Ako kde, uradníctva je stale moc a v prevadzke chybaju ludia /vid snehova kalamita/. Stav by som nechal ale zmenil by som jeho zlozenie.

4.Depa a stanice
Depa su s ohladom na potreby sucasnej prevadzky vybavene dostatocne. Problemy by zrejme nastali az pri nasadeni novych vozidiel, kedy by sa museli urobit investicie do diagnostiky a pod. usposobene na sucasne, pocitacmi prespikovane stroje, kde uz aj na opravu WC treba chlapa s laptopom ...

Vo vacsine stanic chyba rozumny informacny system pre cestujucich. Aj vo vacsich niekedy je k dipozicii len system "spytame sa tety v pokladni alebo uja vypravcu" ...
takze investicie urcite treba nasmerovat sem, nie su to az tak velke polozky ale pomaha to ... najma je rozdiel ked raz meskanie ohlasia a ked je niekde v textovej forme vycapena na nejakej tabuli furt ... takisto by bolo zahodno pozriet sa na stav zastavok, vyzeraju niekedy az zalostne ...

5. Vozidla
Otazka domaci / zahranicny je bezpredmetna. Nijaky domaci vyrobca nie je schopny sam vyrobit nove vozidlo (vynimkou su Tatravagonka a vagonka Trebisov, ktore su schopne vyrobit nakladne vagony - v tomto smere je s ohladom na vnutroekonomicke zaujmy urcite vhodne orientovat sa tymto smerom, o tom ze vyrobky tychto firiem sa vyznacuju vysokou kvalitou ani nehovoriac). To co nasim zelezniciam jednoznacne chyba su vozidla o strednom a nizsom vykone na vsetkych trakciach. Motoraky mame len male dvojosove motorove vozne krajne nevhodne na dlhsie trate (napriek tomu ich na ne vyuzivame ... jediny pokus o zvratenie tohoto stavu doapdol ako dopadol) ... potom mame k dispozicii 6 jednotiek 840 a 4 vacsie motorove vozne 850 ... inak nam ostavaju uz len klasicke supravy s lokomotivou a voznami ... a dieselove lokomotivy mame len pomerne vykonovo naddimenzovane. Na elektrickej trakcii je to este horsie, mame zopar (opat vsak vykonovo i kapacitne naddimenzovanych) elektrickych jednotiek 460 a 560. Potom nam ostavaju uz len troj ci stvorvozove (obcas aj menej) klasicke supravy tahane lokomotivamy v priemere s vykonom 3 MW a viac (len vykon ich kompresora by postacoval na tahanie takychto suprav). O ekonomickosti tohoto riesenia nech si kazdy urobi predstavu sam, nie je to tazke ... o nejakych konkretnych vozidlach je vzhladom na komplikovany sposob ich ziskania (verejne obstaravanie) nemozne hovorit. Doteraz kazdy tender skoncil pre zeleznice fiaskom (vzdy z viny MDPaT). Musime preto robit co mozeme aby sme sa verejnemu obstaravaniu vyhli (zmluvy na rekonstrukcie v ramci rezie a podobne, no nie vzdy sa to da).

6. Privatizacia
To som povedal vlastne pri rozdeleni. Snad mozno aj v statnej by sa strpela minoritna ucast zahranicneho investora (ale nech to nie je ziadna zo susednych zel. sprav)

7. Uloha statu
Taka ako doteraz, nemyslim si, ze je dovod na sucasnom stave cokolvek menit. Stat na zakladne nami predlozenych podkladov (podla urovne vnutrofiremnych systemov dokazeme statu dost presne povedat na ktorej trati sme kolko stratovi) preplati stratu a obcas niecim pomoze na rozvoj. Len aby ten rozvoj neskoncil zasa (kuloarove reci) ... rusenim trati ... (mozem len povedat, ze vlada a MDPaT si vyziadali material o stratovosti trati ale chvalabohu, volby im to uz asi zhatia /len co bude potom/)

8. Tarify
No tak zlavy treba rozhodit do okruhov.
Pr pravidelnych cestujucich ponechat stavajucu strukturu zliav. Mozno by som ich oslobodil uplne od platenia priplatkov (to, ze na vsetky vlaky /vyjma snad EC/ mi staci jeden doklad a mozem si vybrat je podla mna deviza, ktora k tymto zlavam pritiahne viac ludi)

Pre menej pravidelnych vratit SONE+ a KMB ... ja si myslim, ze tymto rozhodnutim sa podarilo kolegom dost si to u slusneho mnozstva ludi pekne hrubo posexovat.
Mozno by nebolo od veci k tymto zlavam zaviest aj nejake specialne vyhody (moznost nastupit aj na obsadenom tarifnom bode do vlaku bez listka a tento dodatocne vystavit pri poziadani o doklad bez vyzvania bez priplatku.

A keby aj nie, uplne by postacoval sucasny tarifny model Ceskych Drah. Ten si myslim za nieco stoji ...

9. Financie
Nemam ekonomicke vzdelanie, ale podla toho co vidim: Cim vic tim lip, na co da EU zobrat z EU na co nie zhanat inde, v pripade kontinuity sucasneho vedenia MDPaT sa na ten statny rozpocet asi moc spolahnut nemozeme ... holt pan minister presadzuje politiku ako za komancov ... zeleznica je doprava dolezita ale holt zanedbana ...

Superprojekty
TGV ako take v suvislosti s Maglevom straca svoj zmysel. Realne je len v kapitalovo tak silnych regionoch, kde su schopny rychlotrate postavit realne do 5-10 rokov. Potom sa dufajme inzinieri s Malgevmi dostanu do takej urovne, ze budu mozno aj na pomer cena/vykon lacnejsi ako TGV. Trat maglevu na vysunutych pilieroch nevyzaduje take narocne zemne prace ako na zemi ulozena rychlotrat. Otazka je vsak nad kapacitou magnetickych suprav.

Maglev - urcite, ale je to hudba (monzo uz) buducnosti a asi len na tie nejvyznamnejsie koridory.

Pendolino - nie konkretne pendolino (vidime co to chudakom pepikom robi ... a Fini, Slovinci a Taliani na to nadavaju obdobne /Svajciari uz na vsetkych cisalpinach stihli spravit vyrazne reko/) ale naklapacie supravy schopne ist na rovnakom useku rychlejsie ako klasicky vlak - tam niekam by sa mal uberat rozvoj regionalnej a nadregionalnej dopravy. V urcitych usekoch by bolo mozne (s ohladom aj na komfort cestujucich) zaviest nieco na sposob spanielskeho "Talgo pendular" co je suprava naklapacich voznov tahana klasickou lokomotivou. Moze to ist rychlejsie a zachovava si to zakladnu vyhodu klasiky "kedykolvek sa z toho da odvesit pokazeny vagon a v pripade poruchy sa na to da zavesit masina z pobliz vyskytnuvsieho sa nakladneho vlaku"
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod jano.z » 16. Jan 2006 21:18

Adoas: No to je tym, ze predtym to uzemie pri koridorizacii dost slusne rozorali, tak teraz ho musia nejakym sposobom skulturnit ... enem je to spatne podane ... nevychadza to z toho, ze sa jedna o odstranovanie nasledkov prac na tratiach ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Čavo » 19. Jan 2006 20:18

JoHnZ napísal:Rad by som bol aj keby sa postavila spojka z Trnovca nad Vahom do Nitry (nejakych 30km) po nasadeni nejakych rozumnych suprav by sa tam dlo vyborne konkurovat cestnym dopravcom a pomohli by sme Nitre a R1 a vyyrazne zlepsili pomerne vysoke prepravne prudy medzi tymito dvoma mestami.


Existuje niekde návrh, či nákres, ako by táo spojka mala vyzerať? V aktuálnom územnom pláne NR sa nachádza, len by som rád vedel kadiaľ by mala byť vedená v celej svojej dĺžke. Prípadne ak nie je nič oficiálne, tak aspoň nejaké reálne úvahy.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod jano.z » 19. Jan 2006 20:23

Neviem o tom, ze by na tuto temu investicny odbor ZSR cokolvek pripravoval, ony su to len take zbozne zelania. Teda okrem zaciatocneho a koncoveho bodu nemam konkretne info o pripadnej trase tejto spojky, ani jej pripadnom zausteni do trate Nove Zamky - Bratislava.
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Adaios » 23. Jan 2006 19:21

JoHnZ napísal:Neviem o tom, ze by na tuto temu investicny odbor ZSR cokolvek pripravoval, ony su to len take zbozne zelania. Teda okrem zaciatocneho a koncoveho bodu nemam konkretne info o pripadnej trase tejto spojky, ani jej pripadnom zausteni do trate Nove Zamky - Bratislava.


Ked sme pri tom - planuje sa nieco v ramci spojenia stanic (zeleznicna+autobusova) v NR - myslim priame lepsie prepojenie celkovej infrastruktury ako su parkoviska, pristupove cesty, lepsie sluzby atd. :?:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod jano.z » 26. Jan 2006 16:09

Uprimne povedane ... pochybujem o tom ... v pripade zaciatku stavby trate to Trnovca by sa s tym ev. dalo uvazovat, no kym to bude uplynie doba ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 26. Jan 2006 17:13

Nie je tu takáto téma a nebudem zakladať novú, lebo táto len súvisí s viacerými: Trať po Nové Mesto n.V. sa zmodernizuje do konca roku 2008. Cieľ ministerstva dopravy uvedený v štátnom rozpočte na rok 2006, ktorý počíta s ukončením modernizácie trate Bratislava Rača - Nové Mesto nad Váhom do konca roka 2008, hodnotia ŽSR ako reálny. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2683
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Adaios » 26. Jan 2006 23:59

Tak v takom pripade by sa mohlo zacat od ZA po r. 2010 bez problemov. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod wazari » 27. Jan 2006 11:43

Adoas napísal:Tak v takom pripade by sa mohlo zacat od ZA po r. 2010 bez problemov. :wink:


pocul som, ze mozno sa zacne z vychodu (KE), aby aj tam boli spokojni :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Dialniciar » 27. Jan 2006 11:51

wazari napísal:
Adoas napísal:Tak v takom pripade by sa mohlo zacat od ZA po r. 2010 bez problemov. :wink:


pocul som, ze mozno sa zacne z vychodu (KE), aby aj tam boli spokojni :wink:


Až sa to bude robiť ako s diaľnicami tak to nemusia na východe sa dočkať nikdy. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Flintstone » 30. Jan 2006 20:42

Zamestnancom ZSSK Slovensko sa zvýši mzda o 5 %. Plánovaný priemerný plat zamestnancov Železničnej spoločnosti Slovensko by mal v tomto roku dosiahnuť 20 860 Sk. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2717

ŽSR zrušili ďalšiu súťaž na modernizáciu trate. Železnice Slovenskej republiky zrušili v poradí už tretiu súťaž na stavebný dozor pre modernizáciu trate Piešťany - Nové Mesto nad Váhom, do februára by mali vyhlásiť štvrtú. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2716
Fred
Flintstone
diskutujúci
 
Príspevky: 131
Obrázky: 1
Založený: 17. Jan 2006 20:25

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.