Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lostrail » 26. Aug 2019 15:25

V podstate sa s tym da suhlasit, najma ked Cinania vymyslaju s nakladnym terminalom. Tam by mohli byt prostriedky na celu trat Haniska - Zvolen este aj so sirokou ako bonus. Elektrifikacia Nitra-Leopoldov s pokracovanim na Prievidzu (a samozrejme masivnym zlepsenim parametrov) ma teraz vacsi zmysel vzhladom na JLR, kym na juhovychode zatial nie je nic, co by takto podporilo osobnu vlakovu dopravu (par mensich zavodov na trase nepocitam, na to sucasna trat v pohode staci). Novy, krasny terminal v Moldave ziva prazdnotou, takmer nikto ho nevyuziva.
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod frostbite » 26. Aug 2019 15:31

uz zas vyskakuje to hovno za peniaze!(skratka sedi idealne) uz aj by ich mali zrusit a raz a navzdy ich umlcat!!! toto je nonsens uz co si dovoluju..
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 196
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod pa3ck » 26. Aug 2019 17:13

Frosbite, nie sú jediní, čo si myslia, že máme na železniciach dôležitejšie projekty ako tento. A nečudoval by som sa, ak by jediná zmena po elektrifikácii bola tá, že by tá bageta, čo tam jazdí, mala nad sebou drôty :D
pa3ck
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Založený: 30. Máj 2018 10:34
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 27. Aug 2019 22:23

Chcú tam dať elektrické poschodové jednotky.
MDV SR si pretlačilo redukovaný variant za 57,6 mil. eur. S realizáciou sa ráta už v roku 2020.
Celkom by ma zaujímalo, kto má pravdu:
Ministerstvo dopravy napísal:vybuduje sa bezbariérový nástup a výstup pre pohyb imobilných a ťažko telesne postihnutých.

alebo
Hodnota za peniaze napísal:Navrhnutá výška nástupíšť 300 mm nad úrovňou koľaje je neštandardná a vychádza z historického zámeru jazdiť po trati vlakoelektričkami. Výška nie je kompatibilná s dnes uvažovanými štandardnými vlakovými súpravami a spôsobí bariérový nástup aj do nízkopodlažných vlakov


Teraz tam chodí 7 párov vlakov s tým, že pre rýchliky je projekt nepoužiteľný. Trať ZV - KE má byť komplet elektrifikovaná v roku 2038.
Pre porovnanie. Na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno by elektricky mohlo jazdiť až 55 osobných a 10 nákladných vlakoch za deň, Zvolen – Fiľakovo 40 osobných a 10 nákladných a Nitra – Leopoldov 30 osobných a 5 nákladných s potenciálom nárastu v súvislosti so začatím výroby v automobilke Jaguar-Land Rover.
Pritom ani nie sú vyhliadky zvýšiť počet spojov. V minulosti sa hovorilo o obmedzení autobusov a pridaní 4 párov spojov, ale k ničomu nedošlo. Štúdia uvádza až 17 párov spojov, lenže MDV SR zatiaľ neplánuje zvýšiť počet spojov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod rexino » 28. Aug 2019 15:08

Chcú tam dať elektrické poschodové jednotky.

Nechystá sa náhodou liberalizácia trate? Potom sú si nejako istý, že to vyhrá ZSSK :D
Každopádne, to chcú aj jedinú funkčnú jednotku zobrať z trate do Prešova a Čiernej nad Tisou a posunúť ju do mesta, kde chodia teraz bagety s oveľa menšou kapacitou? Pokiaľ viem, počíta sa aj s elektrifikáciou do Humenného a tam teda tiež vznikne potreba elektrických jednotiek na osobáky.
rexino
diskutujúci
 
Príspevky: 141
Obrázky: 2
Založený: 16. Júl 2017 19:05
Bydlisko: PO

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod lostrail » 28. Aug 2019 16:15

^^
Jednak toto (671 ma nanajvys ZSSK, cize to bude taka ista "liberalizacia" ako na trati Zilina-Rajec), po druhe je na zaplakanie, ze idu tahat droty niekam, kde budu mat asi taky efekt ako medzi ZV a BB. No ale ved na priklade ZV-BB krasne vidno, ze peniaze na elektrifikaciu sa vzdy vrazia tam, kde ich treba najmenej, este by to nejaku dobu pockalo, alebo je to uplne nekoncepcne a vytrhnute z akehokolvek kontextu. To zas budu trate 140 a 141 cakat dalsich 100 rokov. Do Komarna potiahne druhu kolaj a droty hadam Vallo osobne, lebo inak to nevidim. Tak potrebnu trat, ako Trnovec-Nitra zmietnu zo stola a takuto kovadlinu schvalia. Ale da sa to pochopit. Totiz, ze budu mat volicov niekde na juhozapade Slovenska, uz asi cakat nemozu.

Na druhej strane skutocnost, ze vlada nieco schvali par mesiacov pred volbami, vobec nemusi znamenat, ze sa to bude aj realizovat.
lostrail
diskutujúci
 
Príspevky: 192
Založený: 19. Aug 2018 15:42

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod IceFox » 28. Aug 2019 17:36

rexino napísal:
Chcú tam dať elektrické poschodové jednotky.

Nechystá sa náhodou liberalizácia trate? Potom sú si nejako istý, že to vyhrá ZSSK :D
Každopádne, to chcú aj jedinú funkčnú jednotku zobrať z trate do Prešova a Čiernej nad Tisou a posunúť ju do mesta, kde chodia teraz bagety s oveľa menšou kapacitou? Pokiaľ viem, počíta sa aj s elektrifikáciou do Humenného a tam teda tiež vznikne potreba elektrických jednotiek na osobáky.

Nezoberú ju skôr zo ZA kraja, keď tam budú regiopantery?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 614
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod pa3ck » 28. Aug 2019 18:39

Čo viem, tak poschodové majú ísť prioritne ku Bratislave kvôli nedostatočnej kapacite
pa3ck
diskutujúci
 
Príspevky: 74
Založený: 30. Máj 2018 10:34
Bydlisko: Vranov nad Topľou

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod jarino » 28. Aug 2019 22:14

Je otázne, či s tými jednotkami môže jazdiť aj niekto iný než ZSSK. Nechcem to tu písať na istotu, ale myslím, že môže.

CBA predpokladá, že počet cestujúcich vlakom narastie zo súčasných 720 na 3747 cestujúcich.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod frostbite » 29. Aug 2019 05:28

a co vychod? dostanú sa nejake nove poschodove jednotky aj na trat Lipany-Kosice prip Ke- Cierna n-Tisou? ci zas nic a pre zsr a zssk vychod neexistuje? dokoedy tu budu behat tie smradlave zhnite pantaky a dobytcaky ktore mali byt uz davno zosrotovane do jedneho? hajzli zsr, aj zssk zas vsetko len na zapad ide..
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 196
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod IceFox » 29. Aug 2019 08:20

A odkiaľ? Čo ich naklonujú?
ZSSK nie je schopná zabezpečiť peniaze na to aby vypísala súťaž na ne.
A takéto objednávky, že 12 ks sú na smiech.
ZSSK a ŽSR robia s financiami, ktoré im dá MinDop.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 614
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 16:14
Bydlisko: CA

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Vlados » 01. Sep 2019 21:28

tu je pekne vidno, že modernizácia nie je len o zvýšovaní rýchlostí ale aj opatrením voči poruchovosti trate
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Železnice v SR a všetko s tým súvisiace všeobecne

Odoslaťod Yoggy52 » 02. Sep 2019 10:37

Modernizacia ano, zvysovanie rychlosti nie.
Yoggy52
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 965
Obrázky: 8
Založený: 26. Feb 2013 00:02
Bydlisko: Ruzinov :P

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.