Stránka 59 z 64

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 03. Feb 2019 23:35
od EmBe
V Humennom a Košiciach majú vyrásť strediská na čistenie vlakov
viewtopic.php?f=35&t=23974

Technicko – hygienická údržba železničných koľajových vozidiel pre stredisko Nové Zámky (stavebné práce)
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/418553
Celková predpokladaná hodnota zákazky: 36 485 580,88 Eur bez DPH
Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť: 12.03.2019 10:00

Technicko – hygienická údržba železničných koľajových vozidiel pre stredisko Zvolen (stavebné práce)
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/418680
Celková odhadovaná hodnota: 29 818 111,00 EUR bez DPH
Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť: 12.03.2019 10:00

Technicko – hygienická údržba železničných koľajových vozidiel pre stredisko Humenné (stavebné práce)
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/418681
Odhadovaná hodnota: 25 034 401,00 EUR bez DPH
Lehota na predkladanie ponúk alebo žiadostí o účasť: 12.03.2019 10:00

Nedávno boli vyhlásené VO na projektovú dokumentáciu pre strediská THÚ Žilina a THÚ Košice (dával som to o stranu dozadu v tomto vlákne).

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2019 12:57
od EmBe
STHÚ Zvolen- pridal som do galérie situáciu stavby - odtiaľto doľava:
gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=41229

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2019 20:54
od EmBe
GVD 2. zmena od 9.6.19:
https://www.slovakrail.sk/sk/grafikon.html
Návrhy a pripomienky posielat priamo ZSSK:
cestovny.poriadok@slovakrail.sk

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2019 21:06
od jarino
Aj sa mienia pripomienkami zaoberať?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2019 21:56
od EmBe
jarino napísal:Aj sa mienia pripomienkami zaoberať?

Ked som pripomienkoval, vzdy mi odpisali. Takze urcite, ak nieco mate, napiste.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2019 22:00
od IceFox
Stále čakám na pridanie vlakov CA - ZA. Hodinový takt v špičke nestačí.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2019 13:02
od jarino
EmBe napísal:GVD 2. zmena od 9.6.19:
https://www.slovakrail.sk/sk/grafikon.html
Návrhy a pripomienky posielat priamo ZSSK:
cestovny.poriadok@slovakrail.sk

Z dôvodu snahy o skvalitnenie komunikácie uvedený mail pred piatimi dňami znefunkčnili :lol:

Osobna doprava RegioJet KN — BA

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2019 10:47
od KN.SK
Minulý týždeň som cestoval do Bratislavy (hl. st.) RegioJetom. Opäť nefungovalo v reklamách uvádzané WiFi (zapnutý bol, len sa nedalo pripojiť na sieť, doma (i v práci) som pre istotu vyskúšal, nebol problém), toto väčšina oželie. Horšie bolo, že v tom thirdhande zase nefungovali záchody, našťastie som nepotreboval, na rozdiel niektorých nešťastníkov. Je pravda, že (voľakedy) nebolo WC ani v autobusoch. Tie vyeliminoval RJ dumpingom. Spočiatku stálo cestovné 2,55 € cez víkendy a v slabšej prevádzke, ináč okolo 4,50 až 5,10 € (tu si už presnú cenu nepamätám). Cestovné na autobusoch bolo vtedy od 3 € do 4,50 € (záviselo to od prepravcu, ten najdrahší mal najhoršie služby = autobusy, hlavne v zime sa dalo v nich pomrznúť). Teraz cena cestovného z jedného konca trate na druhý je 5,25 €. A už nie sú koncotýždňové "zľavy"... O ne mi ani veľmi nejde, len tie neslužby a vychcanost.
P. S. Ináč ja radšej cestujem vlakom ako autobusom.
1080

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2019 11:04
od fh
To mi pripomína jednu rozprávku: luxusná izba je s vešiakmi a bez ploštíc, ostatné ktoré tento nadštandard nemajú sú o niečo lacnejšie. Tam smeruje regiojet asi, bez wc, wifi a jedno miesto na státie bude základ.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2019 12:20
od IceFox
A ešte sa Čúrajúci Janko urazí, keď niekto povie, že sa správal predátorsky keď mal dumpingové ceny.
A keď niekto začne bojovať rovnakými zbraňami (FlixBus) tak sa ešte pre médiá rozplače, že to nie je fér.
Nemám rád Danka, ale som rád, že na železniciach nenastala rovnaká situácia - napriek tomu, že im dal "cez prsty" dosť šalamúnskym spôsobom.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2019 23:17
od Vlados
Nie je situácia na trati BA-KN dôsledkom predvládajúceho dopytu nad ponukou. MD neobjednalo viac vlakokilometrov a RJ si spočítal že lepšími službami nezarobí tak ich "optimalizuje" a tým zvyšuje zisk. MD by malo poskytovateľa kontrolovať a keď nedodržuje štandardy, tak by nemal mať uhrádzanú dotáciu v plnej výške. Aktuálne sa RJ správa ako ŽSSK...

Osobna doprava: RegioJet Komárno — Bratislava a späť

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2019 14:11
od KN.SK
V sobotu (5. októbra) som šiel opäť vlakom do Bratislavy (N. M.) cez Dunajskú Stredu, teda v RJ. V ten deň som videl na tejto trati tri varianty "súprav" RJ:
1. 43003 42994
2. 42998 — žltý Talent (Bombardier) vidieť v okne: Obrázok
3. 42999 43000 ???

Ďalší variant som videl skoro ráno 6. septembra t. r., vozne RJ boli za Okuliarnikom 750.096-0 od KDS (Spoločnosť KDS [Kladenská dopravní a strojní s.r.o.] ju zakúpila v roku 2010 od slovenskej ŽSR, rok výroby 1973):
Obrázok Ilustračný obrázok (Odfotil som vtedy tú spomínanú "súpravu" napochytro, ale fotka je nie veľmi dobrá.)

Teraz už "hlásili" stanice/zastávky i v maďarčine (Informácie na zobrazovačoch sú ešte" len v "slovenčine; irónia). Po/Od Miloslavov. Asi iba potiaľ/odtiaľ necestujú...
Spôsob a presnosť väčšiny (radšej) nekomentujem. No nasr(di)alo ma, ženským hlasom bolo nekorektne zahlásené Révkomárom-gyártelepek a miesto korektného Komárom-gyártelepek. Komárno pri príchode späť nezahlásili ani-tak, ani-tak, len sa poďakovali za využitie ich služieb, no čo keď tade nik iný neposkytuje. K ominóznemu nekorektnému pomenovaniu: Komárno bolo vždy Komárnom ako pôvodné miestopisné pomenovanie, i v iných jazykoch. To nepatričné Rév patrilo pravobrežnej malej "usadlosti", kde bolo náprotivné "kotvisko" prievozu cez Dunaj. Prievoz po maďarsky je rév. Čiže na pravom brehu bolo istý čas predmestie Komárno-Prievoz/Rév Komárom, terajším pravopisom Révkomárom, potom Új Szőny/Újszőny (po slovensky niečo ako Nový Seň), po roku 1918/19 Újkomárom alebo Komárom-Újváros v slovenčine Nové Komárno alebo menej často Komárno Nové Mesto. Až po roku 1923 po povolení Č-SR mohli oficiálne používať názov Komárom.

Ešte niečo, predpoludním sa sťažoval sprievodkyňa strojvodcovi na absenciu kúrenia. Mne nebolo zima, ale keď som si dal kabát pred vystupovaním bolo mi lepšie. :) Na spiatočnej ceste už prikúrili. Možno to bola iná súprava.
1141

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2019 11:12
od Lorenc

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2019 15:54
od lostrail
^^
Nevidel som, ci aj pisali, za aku dlhu dobu to chcu dosiahnut, lebo zo sucasneho stavu a pri tej rychlosti, akou sa to u nas deje, mozno tak o 200 rokov. Pobavila aj priemerna rychlost. Priemernu rychlost 140 km/h dufam uvazuju bez zastavovania vlakov, lebo ak by mali pocitat s takouto priemerkou pri jazde IC medzi BA a KE, to by ten vlak medzi stanicami musel uhanat 300-400 km/h, co je u nas uplna utopia.

Cakal by som, ze teraz sa vo velkom zacne rekonstruovat najma najzanedbanejsia cast siete, ale cosi mi hovori, ze vsetko, co z toho bude, je ten clanok a to nunu videjko.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2019 06:16
od jarino
Keby to boli vízie prezentované nejakou kompetentnou osobou z MDV SR, tak nepoviem nič, ale toto je hodné zaradiť medzi rozprávky a sny.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 21. Nov 2019 06:15
od EmBe
viewtopic.php?f=35&t=24517
Do súťaže o trať BA-KN sa prihlasilo 5 dopravcov.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2019 21:20
od EmBe
Ponuka Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pre diaľkovú dopravu od 15. decembra 2019
https://www.zssk.sk/aktuality/dialkova-doprava/

Ponuku pre jednotlivé kraje som dal do príslušných vlákien jednotlivých IDS krajov tu na fóre.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2019 19:24
od Vlados
ICka budu/e to obsluhovat 4 alebo 6 suprav?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 00:10
od Yoggy52
viewtopic.php?f=35&t=24817

Som celkom rad, ze konecne doslo na moje slova a budu sa rusit vlaky a nemiesto toho budu premavat o dost lacnejsie autobusy. :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 02:22
od masterplan
same kecy, bla bla bla blbosti na n-tu.. ani slovko o poriadnej a efektivnej modernizacii trati koridorov na 200-230km/h jak severom tak juhom (tak ako to planovali napr Trubanove PS-ko modernizaciu mali ako nosny pilier planov investicii kapitalu do zeleznic po vzore Polska ci Srbska) ci nakupu rychlovlakov po vzore Polska ci inych krajin ktore vrazaju miliony do modernizacie dopravy..tu absolutne nic v planoch ,cize inak povedane hniť a spinkat zimnym spankom budu zeleznice aj nadalej a ked pridu tito amateri co tam planuju prist tak potes koste.. sme skoncili s akoukolvek modernizaciou ,progresom ci napredovanim zeleznic je potrebne akutne prijat aj nove zakony a vymenit komplet to zaostale a neschopne vedenie ZSR, tym by mali zacat toto by malo byt alfa a omega ocistit ZSR totalne od akejkolvek korupcie.. ani toto tam nevidim resp som nepostrehol v planoch.. smutne, to je len dalsi dokaz ze sa tam tlacia dalsi neschopaci..
btw. s rusenim vlakov zadarmo samozrejme suhlasim(skoda ze zatial len pre studentov a len docasne, verim ze spravia aspon nejaku rozumnu alternativu) ,uz davno ich trebalo nahradit rozumnymi zlavami.. to bol od zaciatku chory nezmysel ktory akurat tak len ruinoval zeleznice

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 07:56
od Vlados
frostbite, ak to predtým bolo možné (určite to ani náhodou nebolo) tak po skončení tejto pandémie bude potrebné k tým nemožným termínom pripočítať za každý mesiac obmedzení plus jeden rok.
Skôr než ťa znovu zablokujú. Koľko km ročne jazdíš vlakom?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 10:09
od IceFox
Dopravnou autoritou by bol nový úrad, ktorý by centrálne zastrešoval objednávanie vlakov a autobusov, ktoré jazdia za štátne dotácie.

Toto ide priamo proti koncepcií IDS v krajoch (DEcentralizované objednávanie spojov, ktoré jazdia v rámci vnútra kraja). A potom sa snažme ľuďom nahovoriť, že VHD je atraktívna.
Yoggy52 napísal:Som celkom rad, ze konecne doslo na moje slova a budu sa rusit vlaky a nemiesto toho budu premavat o dost lacnejsie autobusy.

Len dúfam, že im nezíde na um rušiť také lokálky, kde je pravidelná narvaný vlak, len nie sú tak "preslávené" ako BA-KN alebo ZA-Rajec :roll:

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 15:43
od Yoggy52
Vlakova doprava nebude nikdy atraktivna. Sice ma vacsiu kapacitu ale slaby interval. Ja keby som mal chodit VHD a vedel, ze vlak mi ide raz za 2 hodiny, tak by som si rychlo rozmyslel ako si vazim svoj cas. Nieco take som zazil ked som chodil do skoly a autobus mi chodil kazde 2 hodiny, skus si domysliet kolkokrat som isiel peso. :roll: V takom pripade je lepsie tu kapacitu rozlozit na dlhsi casovy usek napr. vlak ma kapacitu 200 a ide raz za 2 hodiny, tak namiesto toho by chodili 4 autobusy s kapacitou 50, ale autobus by chodil kazdu polhodinu. Co je absolutny WIN-WIN pre kazdeho.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2020 17:15
od IceFox
Vlaková doprava je atraktívna. To, že si ju na Slovensku (zámerne i omylom) podkopávame je vec druhá.
V bežný deň (v špičke) má (v mojom mieste) lokálka hodinový takt (kratší trať ani neumožňuje). V špičke sa s autobusom zaradím do kolóny a vidím ako ma lokálka obieha. O papierových (čítaj neexistujúcich) "prípojoch" autobus - vlak ani nejdem hovoriť.
To, že si paralelne vedieme autobusy a aj vlaky (nádherný príklad: CA - ZA - wtf) po tej istej trase (namiesto toho, aby sa vzájomne dopĺňali) nie je problém vlakovej dopravy, ale nekoncepčnosti jednotlivých krajov v odbore doprava.
Pochopili to pri IDŽK, keď z bystrickej doliny pomaly utlmujú autobusy až do KNM a radšej robia prepojenie autobus (bystrice) - vlak (Krásno).

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2020 14:24
od lostrail
Interval je velmi dolezity faktor, ale tvrdit, ze je vlakova doprava neatraktivna, nie je pravda. Ved sa staci pozriet na to, kolko ludi ju vyuziva v okoli hlavneho mesta a hlavne na dochadzanie donho (hlavne tych platiacich). Faktom ale je, ze vlak raz za hodinu, navyse s obmedzenou kapacitou, uz pre potreby regionalnej dopravy v okoli Bratislavy nestaci.
Tiez sa pridavam k tvrdeniu, ze je vacsi problem, ze si ju podkopavame, ako ze by nou ludia nechceli cestovat. Za 31 rokov samostatneho statu sme nedokazali vytvorit skutocnu ponuku tam, kde je dopyt, ale zato sa nam podarilo zrusit vlaky aj tam, kde dopyt bol.

Ako to, ze u nas stale nie su prepojene ani len vsetky krajske mesta medzi sebou? Neexistuju priame spoje medzi Nitrou a akymkolvek dalsim krajskym mestom okrem Bratislavy (a aj to je bieda), pricom tieto spojenia nikto netuzi vytvarat ani v case, kedy vyznam Nitry stupol kvoli JLR. Podobne je na tom Presov. Ziadne priame (uvratove) vlaky na Zilinu, Trnavu a Bratislavu, o BB ani nehovorim. Samotna Banska Bytrica je na tom rovnako zle, ked okrem Nitry nema priame spojenie este s Trnavou a Presovom.

Taka vec, ze slusne prepojenie v ramci krajov, resp. prepojenie historickych regionov, to je v nasich podmienkach uz uplne sci-fi. Kam sa da dostat priamymi vlakmi z takej Prievidze? Ako-tak je to zvladnute smerom na juhozapad, ale tym to konci. Na opacnom konci slepa trat do Nitrianskeho Pravna a sice nie skutocne slepa, ale z prevadzkoveho hladiska zakoncena trat v Hornej Stubni. Zvykol som cestovat medzi BB a PD. Niekedy to bolo na jeden prestup, inokedy na dva. To ma byt atraktivna doprava, ked autom viem tu trasu zmaknut za 50 minut a vlakom to trva dve a pol hodiny?
K tomu samozrejme treba pripocitat stav infrastruktury, no nie len z hladiska opotrebovania, ale projektovanej urovne ako takej. Na tom sa tiez nic nezmenilo. Aj keby teraz vypravili priame vlaky z PD do BB, tak na Stubnu je to slaba hodinka a do BB by to bola dalsia tristvrtehodina, co by nebolo sice najhorsie, ale ani ziadna slava. Navyse by tiez islo o uvratove vlaky (ak by mala byt zachovana poziadavka bez prestupu).
Take Zlate Moravce, ako centrala Tekova, by tiez mohli rozpravat. Najnemoznejsia situacia je ale aj tak na juhovychode a v tom velkom stredovychodnom "uzemi nikoho", kam vlaky bud nechodia vobec, alebo tak dvakrat denne. Taka Prievidza po vymaneni sa z tejto karmy, je teraz velka frajerka s rychlikom z/do BA kazde 4 hodiny. Niekto niekedy psychicky zvladol cestovat vlakom do Tisovca alebo Revucej? Na toto uzemie sa ale celkovo zabuda, ci uz ide o cesty alebo zeleznice. Potom je jasne, ake socialne skupiny cele to uzemie postupne kolonizuju. Takto sa da pokracovat dalsimi mestami, ale myslim, ze obraz je jasny.

Napr. v Bratislave bez zasadnejsej rekonstrukcie zeleznicneho uzla nebude mozne prevadzkovat vlaky v polhodinovom intervale, ktory by bol konecne atraktivny (a hlavne by sa to v tych vlakoch trochu preriedilo). Z dovodov zaspateho vedenia a riadenia prevadzky si zasa nikto u nich nevie predstavit priebezne vedenia vlakov CEZ mesto, nie konecnych, ktore zacinaju, resp. koncia na Hlavnej stanici (cize v duchu vyssieuvedeneho je tiez dost nemozne cestovat vlakom napr. zo Senca do Malaciek.

Takto sa da pokracovat donekonecna, no nejde o samotny dopravny mod, ak hladame hlavnu pricinu. Skor o slovensky model "fungovania" celkovo. Kym sa ten nezmeni, jasne, ze u nas zeleznica bude neatraktivna.