Stránka 57 z 64

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2018 10:51
od DrX
Proces EIA pre projekt širokorozchodnej trate je v záverečnej fáze prípravy
https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -pripravy/

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 13:32
od DrX
Medialna masaz :-)
Prinesie širokorozchodná železnica Slovensku miliardy? https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... -miliardy/

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 14:19
od IceFox
Pravda.sk napísal:Preprava osôb možná nebude.

Nádhera. Prínos pre Slovensko 0,0 nič. Ešte navyše len jednokoľajka s vyhýbaním.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 14:39
od DrX
V tej Cadci asi fakt nevedia citat: "Projekt by mal vygenerovať daňový príjem približne 9,6 miliardy eur. Výstavba novej železnice by priniesla 642-tisíc človekorokov práce. Pre lepšiu predstavu, toto číslo sa rovná celému produktívnemu veku pre vyše 13-tisíc ľudí. Ešte lepšou správou je, že viac ako polovica dopytu po pracovnej sile by pripadla na Slovensko.“

No a a co sa tyka osobnej dopravy, kazdy vie, ze takto sa to planuje (teda, ze Rakusko+Rusko+Cina nebudu riesit osobnu dopravu na Slovensku). Slovensko ale v dvoch tretinach tej trate osobnu zeleznicu uz ma (z coho polovica uz sa pripravuje na VRT). Cize pointa je vramci pripravy RRT dimenzovat veci tak, aby sme my popri nej mohli postavit prepojenie Lucenec-Levice/NZ, a juhom mozeme mat 390-km 3-hodinove spojenie Kosice-Bratislava.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 14:50
od IceFox
Mal by, mohli, môžeme... D1 tiež mala byť hotová v roku 2010. Mala byť tiež lacná. Ale ako vidím ,tak tá mediálna masáž na teba funguje skvele.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 14:54
od DrX
Je rozdiel, ci sa dopravne stavby planuju vo Viedni alebo v Ziline. Ked v Ziline, tak vysledok je ako nasa D1. Ked vo Viedni, tak vysledok je funkcna dialnicna siet, ktora si na svoj rozvoj vie zarabat sama. A rovnako to je/moze byt aj so zeleznicou.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2018 15:46
od IceFox
Nehovorím ,že to nie je pravda. Len by som osobne bol opatrnejší z nadšenia okolo tejto železničnice. Slová mali by/mohli moc nepridávajú na stabilite a istote.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2018 15:00
od asdf
IceFox: Keď je to (primárne alebo výhrade) nákladná ŠRT s malými rýchlosťami (a nejakým rozumným stúpaním) dá sa kopa tovaru previezť aj po jednokoľajke. Dokončujeme teraz kus Novej hodvábnej cesty (konkrétne gruzínsky úsek trate Baku - Tbilisi - Kars) a tam to majú napočítané, že prevezú aj po jednokoľajke obrovské množstvá tovaru. Kľúčom k tomu je, že tam bude jazdiť jeden jediný pár rýchlikov z Baku do Istanbulu (a prípadne ešte ďalej do Európy). A celý zbytok kapacity ostane na nákladné vlaky. Na ŠRT sa štandardne vozia výrazne dlhšie vlaky, než je zvykom u nás na normálnom rozchode.

DrX: V čom je D1 nefunkčná? V tom, že nevedie cez BB?

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2018 08:33
od richie
DrX napísal:Je rozdiel, ci sa dopravne stavby planuju vo Viedni alebo v Ziline. Ked v Ziline, tak vysledok je ako nasa D1. Ked vo Viedni, tak vysledok je funkcna dialnicna siet, ktora si na svoj rozvoj vie zarabat sama. A rovnako to je/moze byt aj so zeleznicou.

to je sice mozno pravda, ale planovacov vo Viedni vies ako zaujimaju nase trate, ktore by sa mohli riesit popri tom paralelne .. naviac ak tam bude financne partnerstvo, sakra si postrazia aby im financie zbytocne nerastli a nefinancovala sa popri tom nasa trat .. takze v konecnom dosledku zo subezne budovaneho juzneho koridoru bude co ? .. len prazdne reci ..

akokolvek sa mi paci predstava SRT stavana spolu s VRT ako juznym koridorom (pekny sen no zaroven nemam dobry pocit, ze so stavbou SRT si pilime konar pod sebou - aj ked na druhej strane chapem aj Tvoje argumenty, no nie som s nimi este celkom stotozneny) - stale mam pocit, ze v konecnom dosledku riadne utrieme - stavat to budu zahranicne firmy, lacnu silu si donesu a z nasich trati ostanu len plany na papiery, predrazene analyzy, draho vykupene pozemku, "zahojenych" par domacich "podnikatelov"a lobbistov .. a to je mozno vsetko .. a rozbiehajuci biznis vo Viedni

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2018 20:16
od eric987
presne tak, skratka: biznis bude mat namiesto prekladiska v CnT prekladisko vo Viedni, odrobinky pozbiera "pobocka" v BA. CnT bude moct ist rovno do konkurzu, co bude KO pre toto mestecko. Rakuske, Ruske a Cinske stavebne firmy budu mat skvely biznis, z dani nas vsetkych sa tomu vykupia pozemky. A poplatok za tranzit zinkasuje nadnarodna spolocnst, v ktorej budu mat ZSR symbolicky podiel. Cize bude to asi tak podobne "vyhodne" pre SR ako exteritorialna D pre pomnichovsku CSR.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 30. Júl 2018 22:04
od ELZ
Ako je pekne sa ohanat CnT a jej "neotrasitelnym" postavenim a nasim ryzovanim z toho, ale pojde len cisto o obchodne zaujmy, o ktorych nerozhodujeme. Naco prekladat tovar viackrat, to len spomaluje a predrazuje prepravu. Bude sa tlacit na riesenie s minimalnymi prepravnymi a casovymi nakladmi a ked to nepojde cez SR, pojde to cez Madarsko. CnT nie je nenahraditelna. Iste je, ze s niekym sa budu musiet dohodnut - a tu treba nieco rozumne vyjednat.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 31. Júl 2018 06:22
od asdf
A ono tá ČnT má ešte nejaký význam? V okamihu, keď napr. Dobrú má prenajatú Trans Container (ktorý tam snáď iných prepravcov resp. špeditérov, nepúšťa) a iná možnosť prekladať kontajnery (aspoň čo viem, ja som tam bol raz v živote, aj to asi pred 12 rokmi) v ČnT nie je? A čo sa týka hromadných substrátov, keď sa škrtne ruda/uhlie (ktoré sú spravidla určené pre potreby podnikov v ČR/SR a na Pálenisko ide tak jeden až dva vlak denne a ďalšie je čo? Díval som sa do ZCP Bratislava-Púchov a na tranzit ČnT - Bratislava a prechod sú vypísané v ZCP 4 párov trás, z toho jedna ponuková a jedna podľa potreby. Možno sa niečo odveze s prečíslovaním v Košiciach/v Liskovej/v Žiline, ale dosť o tom pochybujem. Skúste niekto zistiť, aký je výkon zriaďovačky v ČnT vo vozňoch za 24 hodín, ale ja sa bojím, že celá ČnT je už dnes jeden strašlivý a obrovský sociálny podnik.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2018 14:08
od jarino

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2018 16:40
od richie
ELZ napísal:Ako je pekne sa ohanat CnT a jej "neotrasitelnym" postavenim a nasim ryzovanim z toho, ale pojde len cisto o obchodne zaujmy, o ktorych nerozhodujeme. Naco prekladat tovar viackrat, to len spomaluje a predrazuje prepravu. Bude sa tlacit na riesenie s minimalnymi prepravnymi a casovymi nakladmi a ked to nepojde cez SR, pojde to cez Madarsko. CnT nie je nenahraditelna. Iste je, ze s niekym sa budu musiet dohodnut - a tu treba nieco rozumne vyjednat.

- v com spomaluje prekladanie v CnT oproti prekladaniu v Parndorfe ?
- nerozumiem ake/cie obchodne zaujmy ospravedlnia investiciu ~10-20mld na posun prekladiska o 500km ?
- resp. ake vyhody (a komu ) prinesie presun prekladiska o trochu dalej ( z pohladu dlzky celej trasy)

v "novom " prekladisku sa bude prekladat zas len na normalny rozchod, alebo kamion - teda nic naviac co by sa nedalo uz teraz
Slovensko na novu trat nema, teda stavat by sa muselo za cudzie peniaze - teda aj prijmy z prepravy by sa k nam nedostali mozno vobec nedostali - jediny prospech je vykup popzemkov za statne peniaze, ale aj to len pre par ludi, inak ziadny dalsi prospech v tom teraz nevidim

edit: ano este je jeden prinos (teda dva) - PR vlady, ze sa o nieco snazia .. a moznost minat peniaze na analyzy a "podporne" aktivity (citaj odlievanie prostriedkov spravnym ludom)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2018 21:17
od ELZ
Parndorf je len predbezne, kazdopadne oblast Vieden ma lepsie napojenie na nasledne prelozenie aj na iny druh dopravy ako len vlak (voda, lietadlo). CnT bola predovsetkym stavana ako prekladisko tovaru medzi sirorozchodnou a nasim rozchodom kolaji (hlavne suroviny z vtedajsieho Sovietskeho zvazu).

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2018 21:20
od richie
SRT chcu pre rychlost dopravy (rychlejsie ako lodna, ale lacnejsie ako letecka) - preto prelozenie na vodu je nezmysel ( ide o dopravu kontajnerov, nie sypkych substratov) a vsetko ostatne mame aj tu - lietadlo, normalny rochod, kamion - teda toto podla mna nie je argument na taku investiciu (ked za desatinu spravis z CnT a KE taky moderny port .. a s lacnejsou cenou zamestnancov ako v regione VIE )

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2018 21:32
od ELZ
Pri zrychlenie lodnej by som to upresnil na namornu, chcu zrychlit dopravu tovaru do Europy, kde namorna cesta je zdlhava. V Europe to treba niekde vhodne prelozit v oblasti s dobrym dopravnym napojenim na Europu - myslis, ze to CnT splna? Navyse prepokladam, ze vacsi objem tovarov skonci v krajinach zapadnej Europy. Nie som zastancom budovania SRT na nasom uzemi, kludne nech ide cez Madarsko. Ale ked sa uz o projekte rozhodne, nech si to zafinancuju a ked to budu chciet tahat cez nas, tak musime z toho nieco zmysluplne vytazit.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2018 21:43
od richie
Ano spravne, mal som to presnejsie oznacit ako namornu. V com je/bude dopravne napojenie CnT/KE horsie ako okolie Viedne - berme do uvahy, ze dokoncenie predlzenia SRT je realne ~2030 .. teda v tom case bude uz snad aj D1 (a ak nezastavia stavbu, tak M30 ovela skor ).
Nehovoriac o tom, ze nez nabehne doprava na vyrazne vacsi objem, tak mozu zacat s dopravou bez takmer akychkolvek investicii hned teraz ..

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2018 22:05
od Vlados

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 28. Sep 2018 15:00
od EmBe
https://www.zeleznicne.info/view.php?ci ... 2018090005

Konečný návrh cestovného poriadku 2018/2019

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2018 21:58
od EmBe
viewtopic.php?f=35&t=23737

„Obnovenie osobnej dopravy na úseku Zvolen – Šahy sa predpokladá od 2. januára 2019,“ reagovala hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká.

Dovtedy už budú zabezpečené prejazdy novým PZZ, zvýšená rýchlosť a pod ako bolo spomínané? :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2018 09:06
od Vlados
opäť minister rieši svoj región...

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2018 09:36
od fh
Ja som zvedavý čo urobil pre to aby sa už konečne pohlo meškajúce riešenie železničného uzla v Bratislave. Nevidím ani len ochotu to rozhýbať. A čo sa týka jeho regionálneho " nasadenia" tak aby sa nepovedalo tak sa odviezol medzi Žilinou a Považskou Teplou po novej trati pre ktorú síce nepohol prstom ale dobre to vyzeralo.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2018 12:55
od DrX
Alebo, aby sa nepovedalo, tak prave pre Zilinsky kraj vybavili nove elektricke vlaky https://www.facebook.com/ministerstvo.d ... 7218102598 . Ak sa niekedy prevezies na vlakoch, ake jazdia po 160ke, a potom ta prejdu tieto mudrosti.

Co sa tyka uzla v BA, tak praveze spravilo sa vela: Figel zastavil nezmyselnu filialku, cim usetril 500mil EUR, ktore by inak skoncili na nepouzitelnej megalomanii. Ked nieco treba riesit v BA, tak je to poriadne prepojenie na VIE, hlavne pre ICcka. Je trapas, ze IC prejde KE-BA za 4h35 a potom BA-VIE mu trva hodinu a pol. Ak by bol vo VIE za 1/2hod, a ak by do VIE sli vsetky styri, tak to dostupnosti SK pomohlo najviac.

No a co sa tyka obnovovania trati, tak obnovuje tam, kde boli zrusene. A zrusene boli presne podla *** standardov najviac na juhovychode. A to s vhodnym nacasovanim, ze hned po zruseni zaviedli gratis cestovanie pre studentov a dochodcov, takze zrazu sa zeleznica zacala vyplacat a zacala rast. To sa uz tychto zrusenych trati nejak nedotklo, a ludia z tych aj inak okradanych regionov nemaju narok ani na Ficov zakladny socialny vydobytok vlaky zadarmo. Cize, presne pozdlz 160ky by sa malo obnovit tych vlakov najviac. A, samozrejme, patrilo by sa, aby sa zaviedol aspon jeden/dva IC/Ex PO-KE-LC-ZV-BA(VIE), aby bola aj spodom slusna obsluha uzemia.

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2018 13:06
od devil
opäť minister rieši svoj región...


tomuto nerozumiem. prevazna cast trasy vedie v okresoch KA a ZV.....

Co sa tyka uzla v BA, tak praveze spravilo sa vela: Figel zastavil nezmyselnu filialku, cim usetril 500mil EUR, ktore by inak skoncili na nepouzitelnej megalomanii. Ked nieco treba riesit v BA, tak je to poriadne prepojenie na VIE, hlavne pre ICcka. Je trapas, ze IC prejde KE-BA za 4h35 a potom BA-VIE mu trva hodinu a pol. Ak by bol vo VIE za 1/2hod, a ak by do VIE sli vsetky styri, tak to dostupnosti SK pomohlo najviac.


to ze figel zrusil megalomaniu je fajn ale kupili sa len nove trolejbusy ci elektricky. uzol BA ma praveze riesit prepojenie trati na uzemi BA, nove zeleznicne zastavky, trat pre letisko ba dokonca filialku. ma byt prakticky castou MHD co je dobry napad. sucastou je npr. aj zdvojkolajenie trate na nove mesto cize trate ktoru jazdi RJ.....takze minister neriesi svoj region aj ked by v tomto pripade mal.

ze pre ZA a okolie sa opat kupili nove vlaky je fakt.