Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 05. Mar 2018 21:44

Ach áno, máte pravdu. Uletel palec pri písaní.
2 ks väčších jednotiek
Čo sa týka počtu tak očividne ZSSK chce mať čo najviac rôznych vlakov a jednotiek :roll: (narozdiel od ČD) a 25 ks je veľmi málo. Keby vytendrovali tak dvojnásobok (50ks) alebo kľudne aj 75ks len nech nemajú 6 rôznych typov EJ...
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod daphne » 05. Mar 2018 22:35

tipujem ze zilina zhrabne tolko suprav kolko potrebuje, zvysok pojde na vychod do kosic, ktore urgentne potrebuju nove suprtavy(aspon dufam) ,zapad ma novych suprav uz dost..
daphne
diskutujúci
 
Príspevky: 101
Založený: 28. Okt 2017 19:45

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 05. Mar 2018 23:36

Nikto zatiaľ nemá dostatok nových súprav.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rexino » 06. Mar 2018 11:41

https://www.cysnews.cz/doprava/skoda-tr ... rdy-korun/
Tak zrejme som mal zle info a vážne idú všetky do Žiliny. Veril som v spravodlivejšie prerozdelenie. V článku je aj foto interiéru.
jarino: na mnohých linkách na západe už premávajú výlučne Push-Pull a 671. Menší podiel je obsluhovaný starými koženkami. Oproti trasám Ke-Čierna nad Tisou, Ke-Lipany a Ke-Poprad je to nepomer. Pri prvých dvoch istú dobu premávali výlučne pantografy a staré koženkové vagóny. Pri tretej to bol mix starých a nových vagónov. Mnoho 671 čo sú v oprave ale majú ísť vraj po oprave práve do KE, tak uvidíme.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Rasťo » 06. Mar 2018 11:54

No každopádne ako sa píše v tlačovej správe vlaky idú do Žiliny a na "Sever" krajiny. Neviem čo to znamená sever, ale kludne to môže byť aj niekde okolo Prešova. Pri takom veľkom počte určite urobia nejaké rošády. Možno vymenia dvojposchodáky za tieto nové a dvojposchodáky pôjdu do Košíc a podobne. Skôr si ale myslím, že ešte nemajú ani oni presne definované ako to celé rozdelia. 25ks iba do Žiliny kde už teraz sú aj poschodové jednotky mi príde trochu uletené.
Rasťo
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 13. Apr 2017 21:00

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 06. Mar 2018 12:37

Rasťo napísal:Možno vymenia dvojposchodáky za tieto nové a dvojposchodáky pôjdu do Košíc a podobne.

Toto je dosť pravdepodobné. Každý deň cestujem a ešte sa mi v dvojposchodovom vlaku nestalo ,že by nebola voľná sedačka alebo ,že by som musel stáť.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rexino » 06. Mar 2018 12:49

Tiež si myslím, že to vyriešia takto. Zobrať všetky poschoďáky je podľa mňa somarina. V špičke treba väčšie vlaky, aby zvládli nápor. A ten je v špičke všade. Či už pri Žiline, Bratislave alebo Košiciach. V časoch cez obed stačia menšie. Na trase KE-Lipany by kľudne stačili aj menšie vlaky, problém nastáva v Kysaku v špičke, keď si ľudia fakt nemajú kde sadnúť, lebo z rýchlika z BA ide polka v Kysaku do osobáku na Prešov.
Inač nové REXi sú zatiaľ veľmi prázdne. Všimol som si, že mnoho ľudí o nich na stanici ani nevedelo. Snáď sa do pár týždňov naplnia.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Rasťo » 06. Mar 2018 13:05

Zaujimavé bude sledovať ako od druhej zmeny grafikonu, čo je už o 3 mesiace plánujú obslúžiť tých cca 24 vlakov okolo Bratislavy. Keď sa hovorilo o tom v decembri tak hlasili že si prenajmú dvojposchoďáky od Rakúskych železníc. Teraz ale získali pol roka k dobru na prípravu, ale vo vestníku veru nič nevidím. Možno budeme prekvapení a Košičania nám po dodaní nových regiopanterov požičajú ich pantografy, to by bol totálny gól.
Rasťo
diskutujúci
 
Príspevky: 60
Založený: 13. Apr 2017 21:00

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rexino » 06. Mar 2018 13:08

Pantograf je elektrická jednotka na jednosmernú sústavu, v okolí Bratislavy je ale striedavá sústava, tam pantografy ísť nemôžu. Predpokladám že zoberú poschoďáky zo Žiliny aj z Košíc, tie sú na oba sústavy.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IceFox » 06. Mar 2018 13:23

Keď sa Žilina prepne na AC tak Košice by mohli dostať Peršingy z Kysúc. Potom by sa mohli už zbaviť pantografu (to je ale ešte ďaleká budúcnosť)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Peter_CA » 06. Mar 2018 19:12

jarino napísal:Nikto zatiaľ nemá dostatok nových súprav.

No, keby viac jazdili a menej postávali....

rexino napísal:Tiež si myslím, že to vyriešia takto. Zobrať všetky poschoďáky je podľa mňa somarina. V špičke treba väčšie vlaky, aby zvládli nápor. A ten je v špičke všade.

Alebo sa jednoducho spoja dve menšie jednotky.
LKV reduce travel time by Slovakia
Der Güterverkehr verkürzt die Reisezeit der Slowakei
Peter_CA
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 814
Obrázky: 47
Založený: 12. Jún 2017 12:40

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 09. Mar 2018 11:13

Teraz narážaš na nepojazdnosť alebo objednávanie výkonov z mindop-u?

rexino napísal:jarino: na mnohých linkách na západe už premávajú výlučne Push-Pull a 671. Menší podiel je obsluhovaný starými koženkami. Oproti trasám Ke-Čierna nad Tisou, Ke-Lipany a Ke-Poprad je to nepomer. Pri prvých dvoch istú dobu premávali výlučne pantografy a staré koženkové vagóny. Pri tretej to bol mix starých a nových vagónov. Mnoho 671 čo sú v oprave ale majú ísť vraj po oprave práve do KE, tak uvidíme.

Východ nie je v tom jediný, čo sa vozí v starých krámoch. Teraz ako pridali spoje, tak staré krámy obsluhujú viac liniek. Celkovo sa to zmení až po dodaní 25 ks EJ, čo by žilina robila s 25 ks Regiopanter a 10 ks 671. Push-pullov je 10, pri tých úsekoch preto zrejme lepšie obslúžia spoje, viď mapa:
http://www.slovakrail.sk/uploads/tx_mai ... py__02.pdf
671 reálne obsluhujú ZA-TN, ZA-CA, ZA-LM(Kraľovany), ZA-KE(aj keď to skôr klasika z nových vozňov, ale chodieval ranný Margecany - ZA), PP-KE, KE-ČnT, KE-Lipany.

Čo sa týka kapacity novýchej:
Regiopanter bude mať kapacitu 247 resp. 343 miest na sedenie.
Stadler ponúkal 235 resp. 377 miest na sedenie.
Pre porovnanie pantograf 460 má 336 miest na sedenie, push-pull má 362 miest na sedenie a 671 má 307 miest na sedenie.
Zaujímavé je porovnanie nákladov na prevádzku a údržbu v eurách / sedadlo a kilometer. Škodovka ponúkla 0,002175 eur/sedadlo a kilometer a Stadler 0,005373 eur/sedadlo a kilometer.
Potom za technické kritériá Škodovka získala 22,59 bodov a Stadler 18,03. Maximum bolo 25 bodov.
Cenová ponuka pred aukciou bola od Škodovky 168,999 miliónov eur a od Stadleru 199,64 miliónov eur. V aukcii Stalder znížil ponuku na 165,8 miliónov eur a škoda ponúklad 159,999 miliónov eur.
Dokopy Stadler dostal 90,41 bodov a škoda 97,59 bodov.
Pre škodovku a ŽOS Trnava skrine bude robiť Škoda v Ostrave a nejaké subdodávateľské práce bude vykonávať ŽOS Zvolen.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 11. Mar 2018 11:57

Pekne, len dufam ze po dodani uvedenych jednotiek sa bude medzi PO a KE cestovat uz len vlakmi na urovni a sucasny bordel co tu jazdi, ak aj neskonci v srote, tak aspon ide.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 01. Apr 2018 13:38

ZSSK by už mala mať k dispozícii 7 Vectronov. 4 Vectrony prišli ešte koncom februára 2018.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod racto » 01. Apr 2018 13:58

uchvatne. Stred SVK zase možje jazdiť na bagetach, šukafonoch a kktoch
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 01. Apr 2018 14:11

Tie tretie majú aké oficiálne označenie?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod racto » 01. Apr 2018 17:54

913. Oficiálne to volajú Mravce. U nás sa tomu nijak inak nepovie ako kkt.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 01. Apr 2018 22:01

Jasné. Pôvodne som si nebol istý, či 913 alebo 861. Potom mi trklo, že 861 ešte len prídu. Nezávidím tieto skvosty zo ŽOSiek, aj keď 861 posúdiť neviem, nešiel som s tým.
Išiel som bagetou namiesto 671 a skoro ma z toho trklo. V 671 pohodlie jazdy je úplne inde. Aj rýchlosť, bageta taký jazdný čas nedá.
Mravce pôvodne mali ísť na Oravu, ale smejú sa, že radšej si ich nechali blízko producenta.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod racto » 03. Apr 2018 20:03

jarino napísal:Východ nie je v tom jediný, čo sa vozí v starých krámoch. Teraz ako pridali spoje, tak staré krámy obsluhujú viac liniek. Celkovo sa to zmení až po dodaní 25 ks EJ, čo by žilina robila s 25 ks Regiopanter a 10 ks 671. Push-pullov je 10, pri tých úsekoch preto zrejme lepšie obslúžia spoje, viď mapa:
http://www.slovakrail.sk/uploads/tx_mai ... py__02.pdf


prečo je na tej mape rok 2005 ako trať ktorá sa ma dokončiť? - legenda
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 04. Apr 2018 06:58

mna by skor zaujimalo, ze preco sa nejake EMJ nedaju aj na rameno kuty - trnava - galanta, vsak tam jazdia velke tazke lokomotivy s dvomi resp tromi vagonmi .. sak to je "ekonomicke" jak hovado. pritom tam temer vzdy jazdili 560tky
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod rexino » 04. Apr 2018 09:11

Odpoveď je jednoznačná, nie sú. O všetky EMJ sa momentálne delí pár tratí pri Žiline, Košiciach a Bratislave a aj to vôbec nestačí. Tie RegioPanteri treba ako soľ. Osobne nechápem prečo sa 560 zrušili ešte pred 2010, či boli kazovejšie alebo príliš staré na západ (paradoxne nejaké 560 ZSSK predala Českým dráham). Ale zasa vlaky do Kútov, pokiaľ viem, ťahajú 240 laminátky, ktoré sú poslednú dobu známe svojou horľavosťou. Sú to už prastaré stroje(1968).
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod aquila » 04. Apr 2018 09:16

tomu som ani ja nechapal preco ich predali do brna. tam dokonca zo starych 460tkou dali aj dalsie vlozene vozne, cim ich predlzili.

pritom 560tky boli podla mna docela super a na tu dobe velmi dobre, velmi priestranne a aj tiche.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod cvlxm » 05. Apr 2018 15:55

Trnava - Galanta jazdia 671 od konca 2014. Dovtedy tam jazdili pantografy a klasické súpravy s laminátkami. Tá mapa je podľa URL zo začiatku 2013.
cvlxm
nováčik
 
Príspevky: 6
Založený: 05. Apr 2018 15:26

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod eric987 » 05. Apr 2018 17:28

jarino napísal:Jasné. Pôvodne som si nebol istý, či 913 alebo 861. Potom mi trklo, že 861 ešte len prídu. Nezávidím tieto skvosty zo ŽOSiek, aj keď 861 posúdiť neviem, nešiel som s tým.
Išiel som bagetou namiesto 671 a skoro ma z toho trklo. V 671 pohodlie jazdy je úplne inde. Aj rýchlosť, bageta taký jazdný čas nedá.
Mravce pôvodne mali ísť na Oravu, ale smejú sa, že radšej si ich nechali blízko producenta.


Ad 861 - o tych sa popisalo neurekom takze niekolko faktov:
Povodne zadanie bolo na interregionalne DMJ s hydraulickym prenosom vykonu. Cize predpokladalo sa ich nasadenie na dnesne Rex a tomu sa prisposobila celkova koncepcia:
- motor V12 (cim viac valcov, tym lepsie sa udrziava vykon a teda aj rychlost; naopak pri castych rozbehoch sa viac opotrebuva)
- dlhe prevody
- Vmax, ktora sa nikdy nevyuzije (kvoli uspore paliva pri faktickej Vmax 120 km/h).

Netvrdim, ze tieto jednotky su dokonale, prave naopak. V interieri je mnozstvo nedotiahnutej prace. Ale ako celok maju vsetky predpoklady na to, na co boli planovane (vyuzitie na dnesnych Rex). Zato disponuju velmi nadcasovym minimalistickym designom (skoda ze jeho potencial dost zabija nepodareny nater) a pevnou skrinou (staci si porovnat ako dopadla pri zrazke s kamionom 861 a ako talent - kym 861 isla akurat na vymenu celneho laminatu a nic viac nebolo poskodene, talent isiel uz iba do srotu).

Ku kritizovanemu powerpacku MAN - WOITH:
obe spolocnosti su majetkovo prepojene, takze tak motor ako aj prevodovka su v seriovom vyhotoveni a je predpoklad na ich vzajomne pouzitie. MAN patri medzi uzsiu spicku producentov spalovacich motorov, WOITH je hned po ZF najlepsi vyrobca prevodoviek na svete. ZF sa vsak uzko specializuje na automotive, pre vlaky by sice vyrobit vyrobilo, avsak museli by sa nechat externe upravit (co by okrem dalsieho narastu ceny malo vplyv aj na zaruku). Z komplexneho pohladu (efektivita, cena, spolahlivost, servis, kompatibilita) ide o bezkonkurencnu volbu.

Ku tolko omielanej nespolahlivosti:
Na tu maju vplyv hlavne nasledovne faktory: vyuzivanie pre Os pri nizkych rychlostiach (to je ako by ste RR prehanali v kuse po meste - V12 je motor na dialnicu, pri presunoch v mestskej sicke trpi) a nedostatocna udrzba. Ak je predpisana ista viskozita oleja a v depe tam daju to co maju po ruke (sak 50-rocnej bardotke je to dobre, moze to ist aj tu), tak motor splnajuci prisne emisne normy to skratka rychlo polozi. Neviem ci sa to uz pisalo, ale ZOS-ka odmietala reklamacie prave z dovodu, ze vacsina poruch na motoroch / prevodovkach (a to je potvrdene ich vyrobcami) vznikla v dosledku neplnenia intervalov na vymenu oleja, resp. ich vymenu za olej nizsej viskozity.

Ku pohodliu:
Je to to najpohodlnejsie, co ma ZSSK k dispozicii pre nezavislu trakciu. Kvoli nizsej vyske a z toho vyplyvajucich mensich naklonoch je jazda este prijemnejsia nez v 671. jedinym problemom je ista miera hluku pri pomalej jazde, resp. pri rozbiehani. Popri 81x je to vsak nic.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod racto » 05. Apr 2018 19:10

No eric neviem vozíš sa tym niekedy? Ja pravidelne a rozdiel medzi bagetou a tymto kkt nie je žiadny z môjho pohľadu cestujúceho.
ach jaj
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.