Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 22. Dec 2021 18:22

EmBe napísal:
EmBe napísal:Plánované (už schválené) investície do parku vozidiel od roku 2016


15 ks dieselmotorových jednotiek (Modernizácia vozového parku ŽKV v rámci OPII – 6. časť) – súťaž je vo fáze predkladania ponúk. Po ukončení lehoty na predkladanie ponúk bude dokumentácia z procesu VO predložená na výkon kontroly zo strany ÚVO. Zároveň tak v súčasnosti prebieha aktualizácia štúdie uskutočniteľnosti a CBA analýzy na základe pripomienok zo strany ÚHP
• predpokladaná hodnota zákazky: 67 250 000 eur
• predpokladaná oblasť nasadenia: Žilinský kraj (Kysuce – Čadca, Žilina, Rajec) aj Prešovský kraj
• predpokladaný podpis zmluvy: 10/2021
• predpokladané ukončenie realizácie projektu: 11/2023


ÚHP zverejnil aktualizáciu hodnotenia projektu:


Železnice zrušili kritizovanú súťaž na nákup dieselových vlakov:
viewtopic.php?f=35&t=25921
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IDV » 05. Jan 2022 06:47

Skusal som hladat na fore aj googli ale nenasiel som kto inicioval navysenie vlakov EC Hornad KE-BUD z 2 denne az na 7 denne, tj kazde 2 hodiny od 6:00-18:00 vyraza z KE vlak, nechce sa mi verit ze ked rusili ZSSK spoje KE-BA tak by navysili o 5 spojov do BUD...
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 18. Apr 2022 14:17

Plán dopravnej obslužnosti pre železničnú osobnú dopravu 2022
Vypracovanie a schválenie plánu je jedným z míľnikov Plánu obnovy a odolnosti (POO) s termínom plnenia do 31.3.2022. Podľa POO nový plán dopravnej obslužnosti tvorí hlavnú časť komplexnej reformy verejnej dopravy. Cieľom je presun cestujúcich z individuálnej automobilovej dopravy do vlakov zvýšením frekvencie železničnej dopravy na tratiach s najvyšším potenciálom, s priamym pozitívnym dopadom na emisie skleníkových plynov a kvalitu ovzdušia ako aj efektivitu v prípade využitia dopravného systému (preferencia tých druhov dopravy, ktoré vzhľadom na počet cestujúcich nespôsobia kongescie, nepriepustnosť systému a podobne). Podľa POO sa očakáva, že počet spojení sa v cieľovom stave zvýši oproti roku 2019 o 10-40 % v závislosti od potenciálu danej trate.

Úlohou predkladaného plánu dopravnej obslužnosti (ďalej len „PDO“) je na základe objektívnych kritérií identifikovať zmysluplné (perspektívne) linky železničnej osobnej dopravy a určiť, koľko vlakov vo verejnom záujme, odkiaľ, kam a kedy má na nich premávať a aké majú byť vzájomné prestupy v uzloch. PDO vychádza z dnešného poznania počtu prepravených cestujúcich vo verejnej doprave, zo súčasného stavu infraštruktúry a aktuálne uskutočňovaných investícií. Vyhodnotenie prognóz na základe demografického vývoja a dlhodobej stratégie investícií do verejnej dopravy budú predmetom ďalších etáp spracovania PDO.

PDO je spracovaný v troch vývojových fázach, ktorými sú počiatočná fáza (0. etapa), cieľový stav v rámci 1. etapy a optimálny stav.

Počiatočná fáza (0. etapa – časový horizont rok 2022) je realizovaná na súčasnej železničnej infraštruktúre, je optimalizáciou súčasného stavu jazdy vlakov vo verejnom záujme a spočíva najmä v prevádzkových opatreniach (konsolidácia súčasného stavu, predovšetkým vytvorenie prehľadného systému jednotných vlakových liniek, zmena nepárového grafikonu na párový, zjednotenie typu súprav na jednotlivých linkách a tratiach a pod.; opatrenia vytvoria predpoklady pre sledovanie nákladov po jednotlivých linkách). Začiatok implementácie tejto fázy je december 2021 pri zavádzaní nového grafikonu vlakovej dopravy 2021/22, postupne bude ďalej implementovaná ešte v priebehu roku 2022 a následne pri príprave grafikonu 2022/23.

Cieľový stav v rámci 1. etapy (časový horizont 2024) predpokladá úspešné uskutočnenie aktuálne prebiehajúcich investičných akcií, najmä ukončenie modernizácie uzla Žilina, trate Kúty št. hr. – Devínska Nová Ves a elektrifikáciu trate Bánovce nad Ondavou – Humenné, ktoré využije na zriadenie pevného systému najdôležitejších taktových uzlov na sieti Železníc Slovenskej republiky (ďalej len „ŽSR“) a uvažuje s výrazným posilnením dopravy na tratiach s najväčším prepravným potenciálom, pokiaľ to aktuálny stav ich železničnej infraštruktúry umožňuje. Dosiahnutie tohto stavu sa v nadväznosti na realizáciu 0. etapy predpokladá postupnou implementáciou pri zmenách grafikonov v rokoch 2023, 2024, prípadne aj v neskoršom období – v roku 2025 (grafikon na rok 2024/25; v závislosti od ukončenia výlukových prác na infraštruktúre, predovšetkým v súvislosti s modernizáciou uzla Žilina).

Cieľom optimálneho stavu (časový horizont 2030) je konsolidácia železničnej osobnej dopravy na všetkých perspektívnych tratiach do podoby, zodpovedajúcej príkladom dobrej praxe na úrovni európskeho štandardu. Nevyhnutným predpokladom je zahustenie vlakovej dopravy aj na tých tratiach, ktoré síce disponujú dostatočným potenciálom pre ich plnohodnotné využitie vo verejnej osobnej doprave, avšak nedokážu ho naplniť pre nedostatočné parametre svojej infraštruktúry, znemožňujúce realizovať tu požadovanú intenzitu vlakovej dopravy (symetrický pravidelný takt 60, resp. 30, alebo i 15 minút počas dopravných špičiek, podľa mohutnosti obsluhovaného prúdu cestujúcich). Nevyhnutným predpokladom pre realizáciu optimálneho stavu je investičný rozvoj týchto železničných tratí.

https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/do ... nu-dopravu
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Osobná doprava - ZSSK, RegioJet, etc.

Odoslaťod KN.SK » 20. Apr 2022 08:53

Pred týždňom nejaký rušeň (nevidel som ho, neviem, či to bol elektrický alebo dízelový) ťahal asi desať-pätnásť osobných vagónov s popisom GYSEV Raaberbahn (GYőr-Sopron-Ebenfurti Vasút) smerom do stanice Komárno. Asi takéto:
Obrázok
Žiaľ nestihol som ich odfotiť, pokiaľ som prišiel k priecestiu, závory šli hore. Na druhý deň neboli už ani v stanici.
Buď idú niekomu, kto ich odkúpil alebo možno na opravu. 1753
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 12. Jún 2022 12:46

viewtopic.php?f=35&t=26196

ani som nemusel precitat clanok a uhadol som ktore by to "mali byt". ale podla tej logiky ktoru prezentoval by nemali stat nikde.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 28. Aug 2022 11:24

Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 06. Sep 2022 08:19

Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 18. Nov 2022 18:54

Konečný návrh GVD 2022/2023 z 18.11.2022 so zapracovanými zmenami:
https://www.zssk.sk/wp-content/uploads/ ... _20_23.pdf

Spojenia sa už dajú vyhľadávať na českom IDOSe:
https://idos.idnes.cz/vlaky/spojeni/
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod IDV » 19. Nov 2022 18:22

Skoda ze IC sa nezrychlia, mohli Kysak a SnV vynechat... v R obmedzili a na IC nie.. skoda
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 19. Nov 2022 18:54

IDV napísal:Skoda ze IC sa nezrychlia, mohli Kysak a SnV vynechat... v R obmedzili a na IC nie.. skoda

SNV možno, ale odpojiť Prešov od ICčiek by nebolo asi najideálnejšie.
Zrýchlia sa.
IC 520 z pôvodných 04:50 na 04:38 hod. Nestojí v LM, RK, Vrútkach, TN, TT. (ZA-BA z 1:46 na 1:38)
IC 44 z pôvodných 04:43 hod. na 04:31 hod. Nestojí v TT. (ZA-BA z 1:44 na 1:36)
IC 522 z pôvodných 04:54 hod. na 04:38 hod. Nestojí v LM, RK, Vrútkach, TN, TT. (ZA-BA z 1:47 na 1:38)
IC 524 z pôvodných 04:57 hod. na 04:38 hod. Nestojí v LM, RK, Vrútkach, TN, TT. (ZA-BA z 1:46 na 1:38)

IC 521 z 04:53 na 04:42. (BA-ZA z 1:46 na 1:38)
IC 523 z 04:49 predĺži na 04:51. (BA-ZA z 1:45 na 1:37)
IC 45 z 04:46 predĺži na 04:51. (BA-ZA z 1:43 na 1:45)
IC 525 z 04:56 na 04:51. (BA-ZA z 1:46 na 1:41)

Pre doplnenie: Rýchliky z 05:50 na 05:26 hod. (BA-ZA z 02:23 na 02:02)
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pohodak » 19. Nov 2022 22:47

toto umele zrychlovanie za kazdu cenu absolutne nechapem, zrusme vsetky zastavky medzi BA a KE a sme pod 4:30, ze nebude koho vozit je iny problem :lol:

toto iste na REXoch aj R (to ktory myslitel vypustil zastavovanie v leopoldove? :roll:) takze ked chce niekam ist 75% cestujucich musi pouzit osobak co stoji pri kazdej druhej vrbe, hlavne ze na papieri je vsetko rychlejsie a to sme nemuseli ani zrekonstruovat ziadnu trat :lol:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Vlados » 19. Nov 2022 23:05

nie náhodou zastavenie spôsobuje najväčšie spomalenie? a nie sú zanedbateľné náklady spojené s každým zastavením. každý vlak nemôže stáť všade.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Kvík » 19. Nov 2022 23:08

Úplne by stačilo to nerobiť drevorubačsky, ale podľa skutočných dát. Na základe predaných lístkov by sa malo dať dosť dobre určiť, koľko cestujúcich ide v čase t zo stanice A do stanice B a vyhodnotiť, aký bude súčet ich cestovných časov pri ľubovoľnom grafikone (alebo akákoľvek iná metrika). Samozrejme, nepostihne to prípadné celkové zmeny počtu cestujúcich, keď niektorí možno kvôli tomuto úplne zmenia mód dopravy.

Toto minimalizovať nie je nijak ťažké a naozaj sa nemusí ani nič rekonštruovať a výsledok môže byť lepší ako predtým.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod Lorenc » 20. Nov 2022 00:01

IC 523 z 04:49 predĺži na 04:51. (BA-ZA z 1:45 na 1:37)

Som našiel že vlak v 2003 šiel tuto vzdialenosť 2:04. Tak si skoro polhodinu prilepšili vlaky. Medzi BA- Za.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod DrX » 20. Nov 2022 12:22

Ja skor nerozumiem preco tie ranne ICcka neposunu na skor, aby sa na cestu z vychodu do BA nemuseli pouzivat nocaky. Pri odchode z KE o 5:00 a prichode do BA o 9:30 by sa toho uz dalo vela vybavit na otocku. Takto je jeden odjazd z KE o 6:07 a dalsi hned o 7:02!?!?! A rovnako cestou spat, podvecer su dve ICcka hodinu od seba. Posledne by malo byt posunute z BA na 19:30 aby prislo do KE pred polnocou. No ale celkovo ranne spojenie z vychodu a vecerne na vychod sa zhorsilo, lebo este aj tie prve/posledne Tatrany vychadzaju/koncia v Martine resp Poprade... Takze ak sa clovek potrebuje dostat do BA skor, musi sa najprv autom doviezt aspon tam :-(. Asi chcu prizivit svoj biznis nocakov...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod jarino » 20. Nov 2022 12:44

pohodak napísal:toto umele zrychlovanie za kazdu cenu absolutne nechapem, zrusme vsetky zastavky medzi BA a KE a sme pod 4:30, ze nebude koho vozit je iny problem :lol:

Ďalší faktor je, že koľkokrát do roka naozaj tie vlaky prídu načas...
Pri niektorých rýchlikoch mám pocit, že je sviatok, ak idú podľa grafikonu. Potom mešká všetko.
Nerozumiem, načo je dobré toto zavádzanie.
Mňa ako zákazníka nezaujíma čo najkratší čas na papieri, ale realita.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod EmBe » 09. Dec 2022 19:33

Hodnota za peniaze projektu Nákup 5 ks ekologických koľajových vozidiel pre osobnú dopravu

Cieľom projektu je zvýšiť kvalitu železničnej osobnej dopravy nasadením nových vozidiel na tratiach v okolí Prešova a Košíc. Nové jednotky majú jazdiť na trati Prešov – Košice – Čierna nad Tisou. Projekt umožní nahradiť staré rušne radu 162/163 a uvoľniť osobné vozne radu Bdteer/Bdgteer pre iné
trate. Štúdia predpokladá nasadenie uvoľnených vozňov na trati Bratislava – Banská Bystrica

ÚHP odporúča pokračovať v projekte.
https://www.mfsr.sk/files/archiv/75/Hod ... r8GfSyOIxw
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod asdf » 10. Dec 2022 18:42

pohodak napísal:toto umele zrychlovanie za kazdu cenu absolutne nechapem, zrusme vsetky zastavky medzi BA a KE a sme pod 4:30, ze nebude koho vozit je iny problem :lol:

Práve naopak, čím vyššia nominálna rýchlosť, tým viac každé zastavenie brzdí. Na VRT tiež nie sú zastávky po 40km. Keď si to porovnám s rýchlymi traťami v ČR alebo v Rakúsku, je tá zastavovacia politika ešte naopak dosť konzervatívna.

pohodak napísal:toto iste na REXoch aj R (to ktory myslitel vypustil zastavovanie v leopoldove? :roll:) takze ked chce niekam ist 75% cestujucich musi pouzit osobak co stoji pri kazdej druhej vrbe, hlavne ze na papieri je vsetko rychlejsie a to sme nemuseli ani zrekonstruovat ziadnu trat :lol:

Tak samotný Leopoldov toho moc nevygeneruje, Nitrania a Hlohovčania budú sedieť v priamom REx, takže ten počet a prestup už asi zďaleka nie je taký, ako býval.

Vlados napísal:nie náhodou zastavenie spôsobuje najväčšie spomalenie? a nie sú zanedbateľné náklady spojené s každým zastavením. každý vlak nemôže stáť všade.

Presne tak, a ešte raz, v porovnaní s rýchlymi traťami inde je tá zastavovacia politika ešte stále pomerne konzervatívna.

Kvík napísal:Úplne by stačilo to nerobiť drevorubačsky, ale podľa skutočných dát. Na základe predaných lístkov by sa malo dať dosť dobre určiť, koľko cestujúcich ide v čase t zo stanice A do stanice B a vyhodnotiť, aký bude súčet ich cestovných časov pri ľubovoľnom grafikone (alebo akákoľvek iná metrika).

Pri verejnej prezentácii koncepcie grafikonu boli údaje o počte predaných lístkov prezentované a dané do súvisu so zmenami v GVD. Takže drevorubačsky to naozaj nebolo.

jarino napísal:Ďalší faktor je, že koľkokrát do roka naozaj tie vlaky prídu načas...
Pri niektorých rýchlikoch mám pocit, že je sviatok, ak idú podľa grafikonu. Potom mešká všetko.
Nerozumiem, načo je dobré toto zavádzanie.

Čím menej zastávok, tým menej pevných časových bodov, tým flexibilnejšie využitie rezervy v jazdných dobách a tým nižšia náchylnosť na chytanie meškania.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod devil » 10. Dec 2022 20:12

Pri verejnej prezentácii koncepcie grafikonu boli údaje o počte predaných lístkov prezentované a dané do súvisu so zmenami v GVD. Takže drevorubačsky to naozaj nebolo.
to je sice pekne ale to samo osebe nestaci. mozno su aj ine stanice kde je tiez malo predanych listkov smerom na vychod/zapad ale to sa nebralo do uvahy, npr. margecany.

Celkovo vďaka zmenám pôjde 12 percent cestujúcich rýchlejšie o 15 minút a 80 percent rovnako ako v súčasnosti. Pomalšie pôjde šesť percent cestujúcich o 12,5 minúty, najmä pre výluky.
toto je z clanku v pravde....no nepride mi to ako velka vyhra.

Práve naopak, čím vyššia nominálna rýchlosť, tým viac každé zastavenie brzdí. Na VRT tiež nie sú zastávky po 40km. Keď si to porovnám s rýchlymi traťami v ČR alebo v Rakúsku, je tá zastavovacia politika ešte naopak dosť konzervatívna.
lenze toto nie je rychla trat. IC ma zastavovat len v malo staniciach, uplne hlavnych uzloch, rychlik aj mensich uzloch ci mestach, a osobak aj po dedinach. uplne jasny rozdiel. typicka rychlikova zastavka je okresne mesto. alebo uzol s nejakou lokalnou tratou.

aj na tomto vidiet pokrutene myslenie v doprave.... dialnice nie su na spajanie dalekych cielov ale na tzv. obsluhu uzemia, cesty I. tr. mnohokrat supluju dialnice a rychliky nebudu stat po okresoch. ja neviem, ale keby som mal cestovat z vychodu na zapad a ponuknu mi cas 5:26 namiesto 5:50 tak to ma to urcite nepresvedci ani keby som byval pri zeleznicnej stanici v KE. a teraz pozeram cp ze ich sa budu volat expresy. tlieskam. :lol:
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod asdf » 11. Dec 2022 11:13

devil napísal:to je sice pekne ale to samo osebe nestaci. mozno su aj ine stanice kde je tiez malo predanych listkov smerom na vychod/zapad ale to sa nebralo do uvahy, npr. margecany.

Celkovo vďaka zmenám pôjde 12 percent cestujúcich rýchlejšie o 15 minút a 80 percent rovnako ako v súčasnosti. Pomalšie pôjde šesť percent cestujúcich o 12,5 minúty, najmä pre výluky.
toto je z clanku v pravde....no nepride mi to ako velka vyhra.


Zrejme sa vyhodnotilo, že Margecany napr. nemajú k dispozícii dobrú alternatívnu obsluhu.

devil napísal:aj na tomto vidiet pokrutene myslenie v doprave.... dialnice nie su na spajanie dalekych cielov ale na tzv. obsluhu uzemia, cesty I. tr. mnohokrat supluju dialnice a rychliky nebudu stat po okresoch. ja neviem, ale keby som mal cestovat z vychodu na zapad a ponuknu mi cas 5:26 namiesto 5:50 tak to ma to urcite nepresvedci ani keby som byval pri zeleznicnej stanici v KE. a teraz pozeram cp ze ich sa budu volat expresy. tlieskam. :lol:

Tak on je rozdiel medzi infraštruktúrou a spojom. K tým Expresom sú aj pomalšie RExy na vymetanie viac zastávok. A keď sme pri tej diaľnici, tak keď si uvedomím, ako oproti dobám, keď všetky autobusy okolo zastávky pri Dome Služieb museli tak ako tak prejsť, išlo dokelu diaľkové autobusové spojenie z Považskej Bystrice, a to to nie je žiadna dedina, ale okresné mesto á 43k ľudí...
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod badger-FB » 11. Dec 2022 21:54

Väčšina krajov sa prispôsobuje správnym prečasovaním bus spojov novému harmonogramu. Takže to síce nepotešilo každého, lebo každého potešiť nejde, ale sú tam aj pozitívne zmeny a nie je ich málo. Hlavne sa nedejú žiadne čierne scenáre rušenia vlakov vo veľkom, aj keď majú nekryté rozpočty.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pohodak » 12. Dec 2022 11:18

asdf napísal: Práve naopak, čím vyššia nominálna rýchlosť, tým viac každé zastavenie brzdí. Na VRT tiež nie sú zastávky po 40km. Keď si to porovnám s rýchlymi traťami v ČR alebo v Rakúsku, je tá zastavovacia politika ešte naopak dosť konzervatívna.


toto mi je samozrejme jasne, akurat by mi niekto mohol vysvetlit aky zmysel ma zrychlovat cestovanie vypustenim zastavok pre "X" ludi z Prievidze co idu ReXom do BA v pondelok rano a v piatok spat a spomalovat ho "10X" ludom, ktori dochadzaju do BA 5x kazde rano a potom idu 5x kazdy vecer spat :idea: inak povedane znizit jazdnu dobu pre kosicana iduceho do BA o 20 minut je sice pekne, ale zvysil si ju o minimalne tych istych 20 minut pre ludi z miest, kde ten vlak po novom uz nezastavuje...podobne ti je ako cestujucemu relativne jedno ci ides zo ZA raz za tyzden 2:10 alebo 2:05 ale neni ti jedno ked ti primestske vlaky o tych istych 5 minut na 20km kazdy den spomalia a dalsie ti uplne vypustia :idea:

asdf napísal: Tak samotný Leopoldov toho moc nevygeneruje, Nitrania a Hlohovčania budú sedieť v priamom REx, takže ten počet a prestup už asi zďaleka nie je taký, ako býval.


akurat ludia co sa chcu dostat do NR vlakom (univerzitne mesto) odinakial ako z BA maju jaksik smolu

asdf napísal: Pri verejnej prezentácii koncepcie grafikonu boli údaje o počte predaných lístkov prezentované a dané do súvisu so zmenami v GVD. Takže drevorubačsky to naozaj nebolo.


tak to by som si velmi rad pozrel na zaklade akych dat zastavuju ReXy stale v Brestovanoch a nezastavuju v Senkviciach
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod asdf » 12. Dec 2022 14:16

pohodak napísal:akurat by mi niekto mohol vysvetlit aky zmysel ma zrychlovat cestovanie vypustenim zastavok pre "X" ludi z Prievidze co idu ReXom do BA v pondelok rano a v piatok spat a spomalovat ho "10X" ludom, ktori dochadzaju do BA 5x kazde rano a potom idu 5x kazdy vecer spat

Jednoducho. Vzhľadom k prezentovaným údajom o predaji cestovných lístkov sa zjavne nič také nedeje.

pohodak napísal:akurat ludia co sa chcu dostat do NR vlakom (univerzitne mesto) odinakial ako z BA maju jaksik smolu

To je ale v podstate výhradne v rozsahu týždennej dochádzky a študentov. V predošlom odstavci argumentujete nejakou prímestskou dopravou proti diaľkovej a tu zasa týmto? Odporujete si.

pohodak napísal:tak to by som si velmi rad pozrel na zaklade akych dat zastavuju ReXy stale v Brestovanoch a nezastavuju v Senkviciach

Predpokladám, že podobne ako pri Margecanoch to môže mať súvis s alternatívnymi možnosťami dopravy.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod pohodak » 12. Dec 2022 15:15

1) cize podla prezentovanych dat vyuzivaju ReXy viac ludia z PD na cestovanie do BA ako ludia z BA / TT kraja na kazdodenne dochadzanie do prace, to vazne? :lol: :lol: :lol:
2) ano pravda, studenti chodia tyzdenne, cize im mohli nechat aspon tie piatky a nedele a bavime sa o rychlikoch co nie je uplne standardny sposob kazdodenneho dochadzania, neviem ako si to odporuje s tym ze inde vyhadzali zastavky ReXov bez rozmyslu len aby dosiahli papierove skratenie cestovnych casov
3) opat ako v bode 1, tie data su bud z prsta vycucane alebo vobec neexistuju, lebo brestovany su dedina o 2000 obyvateloch s minimalnou spadovou oblastou, senkvice maju cez 5k obyvatelov + spadovu oblast pre dalsich ~5k, novovybudovany prestupny terminal a hlavne alternativna doprava do BA neexistuje ak za nu teda nepovazujeme IAD alebo autobus s prestupom kde cesta trva 1:20 (do 25km vzdialeneho mesta)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Osobna doprava - ZSSK, RegioJet etc

Odoslaťod asdf » 13. Dec 2022 12:33

1) Tí "ľuďia z BA/TT kraja" je pekná škatuľka, ako upozadiť to, že zo 4 zastávok zmizla až jedna. To skoro až vyzerá, že sa snažíte manipulovať.
2) Najprv "X" vs. "10X" potom zrazu no. Asi sa zhodneme na tom, že tým študentom možno nebude vadiť ani to, že sa odvezú do Trnavy a potom pôjdu nazad.
3) Skôr že v Brestovanoch budú pri nezastavovaní RExov ťažko nastupovať napr. do osobákov, pretože všetky končia v Trnave. No nič.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 235
Založený: 22. Jan 2018 18:58

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 14 hostí.