ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod Bager3 » 04. Apr 2017 07:49

Nebola by lepsia poloha pre posunutu hlavnu stanicu sucasny uzol Vinohrady Predmestie ? v tom bode sa krizuju uplne vsetky smery v BA v jednom bode.Nasledne by osobne vlaky mohli vyuzit buduci tunel do Lamaca.
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod aquila » 04. Apr 2017 08:24

Zeleznicny tunel sa ma zvazovat v studio BA uzol. A je aj v uzemnom plane na linke lamac - vychodne.

A dat hlavnu stanicu na predmestie ee, moc daleko a slab MHD
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod Bager3 » 04. Apr 2017 10:07

Kde je najvohodnejsie miesto pre Hlavnu stanicu ? Tunel by sa dal vyuzit na to aby vlaky od Devinskej mohli koncit v stanici Filialka a to moze byt hlavnou stanicou pre primeske vlaky. Ak by sa dobudovala elektricka podla planov co tu boli nedavno spomenute okolo Mlynskych niv a radiala do Vrakune dalo by sa velmi pohodlne dostat z Trnavskeho myta kdekolvek v BA
Bager3
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 322
Obrázky: 2
Založený: 16. Nov 2005 12:12

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod mino » 04. Apr 2017 12:20

aquila napísal:Zeleznicny tunel sa ma zvazovat v studio BA uzol. A je aj v uzemnom plane na linke lamac - vychodne.


Ta studia ma byt tusim hotova uz tento rok, som na nu celkom zvedavy... ktovie ci tam bude riesena aj Hlavna stanica v novej polohe...a taktiez ci este niekedy bude niekto uvazovat nad pokracovanim od Filialky popod Twin City do Petrzalky
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod bzzi » 07. Apr 2017 13:29

mino napísal:...a taktiez ci este niekedy bude niekto uvazovat nad pokracovanim od Filialky popod Twin City do Petrzalky


... a s tým presunúť hlavnú stanicu na Nivy ;)
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 07. Apr 2017 15:57

aquila napísal:Chcel by to zistit kde busy robit tretiy kolaj. Ak nebodaj nechaju rezervu pozdlz celeho useku od kutov po hlavnu stanicu tak spadnem z noh.
Ked postavia rovno aj zastavky DNV zastavka a lamacska brana super. Co by sa zislo by bolo namiesto zrusenej zeleznej studienky zastavku razsochy ktora by bola napojena na vyhladovu nemocnicu a aj na zachytne parkovisko pri tescu

To by ma prekvapilo. V súťažných podkladoch som o rezerve pre tretiu koľaj nikde nečítal. Na druhej strane, ŽSR sa odvolávajú značne na štúdiu realizovateľnosti, ktorá práve tú tretiu koľaj spomína. Inak v podstate žiadne podklady uchádzači nemajú, len aby ešte neboli problémy s povoleniami.

mino napísal:Ta studia ma byt tusim hotova uz tento rok, som na nu celkom zvedavy... ktovie ci tam bude riesena aj Hlavna stanica v novej polohe...a taktiez ci este niekedy bude niekto uvazovat nad pokracovanim od Filialky popod Twin City do Petrzalky

Čo si pamätám, v auguste tohto roka. Ale bohvie či ju zverejnia, ja by som napr. chcel vidieť štúdiu realizovateľnosti ZA - Čierna nad Tisou.

V Štúdii realizovateľnosti je rozobratý aj projekt BA - Štúrovo s odbočkou NZ - Komárno. V blízkej dobe plánujem spraviť z toho výcuc. Ešte neviem, či by sme túto tému rozšírili na "Modernizácia V. PANEURÓPSKEHO ŽELEZNIČNÉHO KORIDORU ŠTÁTNA HR. ČR/SR – KÚTY – BRATISLAVA – NOVÉ ZÁMKY – ŠTÚROVO /KOMÁRNO – ŠTÁTNA HR. SR/MR" alebo založím novú tému.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod EmBe » 08. Apr 2017 12:11

jarino napísal:V Štúdii realizovateľnosti je rozobratý aj projekt BA - Štúrovo s odbočkou NZ - Komárno. V blízkej dobe plánujem spraviť z toho výcuc. Ešte neviem, či by sme túto tému rozšírili na "Modernizácia V. PANEURÓPSKEHO ŽELEZNIČNÉHO KORIDORU ŠTÁTNA HR. ČR/SR – KÚTY – BRATISLAVA – NOVÉ ZÁMKY – ŠTÚROVO /KOMÁRNO – ŠTÁTNA HR. SR/MR" alebo založím novú tému.


Výcuc bol robený aj na stránke vlaky.net:

"V linku od Matesa je Štúdia realizovateľnosti IV. koridoru.
http://www.zsr.sk/buxus/docs/eu_projekt ... rejnit.pdf
Vyťahujem zaujímavosti:

ZÁVERY A ODPORÚČANIA
Ako najprijateľnejší variant sa javí variant „C“ vzhľadom na objem investičných nákladov a rozsah dosiahnutých benefitov. Daný variant je možné odporučiť na realizáciu, nakoľko vo vzťahu k investičným výdavkom prináša najvyššie úspory času, zlepšenie dostupnosti a zvýšenie bezpečnosti dopravy, ďalej skvalitnenie životného
prostredia a v konečnom dôsledku aj zlepšenie konkurencieschopnosti železničnej dopravy v porovnaní s cestnou dopravou. Naviac modernizácia železničnej infraštruktúry realizovaná v zmysle tohto variantu umožňuje dosiahnuť traťovú rýchlosť do 200 km/hod. na celom IV. koridore.

-vo variante A, B aj C sa ráta so zrušením staníc Tvrdošovce, Pribeta, Mužla
-je tam popísaný počet dopravných, manipulačných koľají a dĺžka a počet hrán v jednotlivých variantoch

-nenašiel som nič konkrétne, či navrhujú AB alebo AH (Nové traťové zabezpečovacie zariadenia budú navrhované na báze elektronických prvkov 3. kategórie podľa TNŽ 34 2630. Delenie medzistaničných úsekov na viac priestorových oddielov robiť podľa požiadaviek priepustnej výkonnosti.)

-rýchlosť 200 km/h vo var. C sa nedá dosiahnúť: MÚ št. hr. ČR/SR-ŽST Kúty, úsek Devínske Jazero–DNV, MÚ Šaľa–Trnovec, západné zhlavie ŽST Štúrovo, MÚ Štúrovo-št. hr. SR/MR (Szob), v TÚ Nové Zámky-Komárno–št. hr. SR/MR sa s variantom „C“ neuvažuje.

-počet dopravných koľají sa vo variantoch A/B vs. C líši v týchto staniciach:
Sekule (4 vs 5), Malacky (5 vs 6), Zohor (8 vs 9), Senec (5 vs 6), Galanta (8 vs 10), Šala (5 vs 6), Palárikovo (7 vs 8 ). V ostatných je navrhovaný rovnako vo všetkých variantoch.
Vačšinou ak je viac dopravných, tak na úkor manipulačných.

-počet hrán sa vo variantoch A/B vs. C líši v staniciach:
Veľké Leváre (3 vs 2), Zohor (5 vs 4), Bernolákovo (A3/B4 vs. C2), Senec (4 vs 3), Sládkovičovo (3 vs 2), Trnovec (3 vs 2).

Variant A 140 km/h
Variant B 160 km/h
Variant C 200 km/h

A- nová výhybňa Dúbrava, Záhorie a Malý Háj, Nový Dvor, Paľovce, Strekov-zmena na výhybňu,

-dostatočný počet a užitočná dĺžka dopravných koľají pre vlaky nákladnej dopravy prioritne v žst. Kúty, Zohor, Galanta, Palárikovo, Nové Zámky, Štúrovo, Komárno...v ostatných staniciach aspoň jedna dopravná koľaj bez nástupištnej hrany pre vlaky nákladnej dopravy"


http://vlaky.net/online/diskusia/tema.a ... 8&n#817808
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 12. Apr 2017 10:32

13.4.2017, t.j. zajtra, by sa mali predkladať ponuky do 8:30. Zároveň v tento deň o 10:00 sa uskutoční otváranie ponúk bez účasti uchádzačov.
Stavebné spoločnosti požadovali termín posunúť, tak zajtra uvidíme.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 27. Jún 2017 15:34

ČR získali 16,1 mil. eur na modernizáciu úseku Lanžhot - hranica ČR/SR. Celkové náklady sú 20,9 mil. eur, okrem výstavby bude nutné zabezpečiť aj projekčnú prípravu.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod devil » 27. Jún 2017 16:29

tratova rychlost bude aka ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 27. Jún 2017 16:54

160 km/h s možnosťou zvýšiť rýchlosť na 200 km/h
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod devil » 28. Jún 2017 12:18

co znamena s moznostou ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod Peterman » 28. Jún 2017 12:28

jarino napísal:160 km/h s možnosťou zvýšiť rýchlosť na 200 km/h


To znamená, že trať bude vyhovovať na 200, len zabezpečovacie zariadenia sa budu upgradovať?
Alebo ... súpravy s nakláňaním budu tu môcť ísť 200?
Alebo ... vie to niekto bližšie vysvetlit ?
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 28. Jún 2017 13:57

Najskôr to znamená, že trať bude tak trasovaná, aby neskôr mohli vlaky po úpravách chodiť 200 km/h. S možnosťou znamená, že niekedy potom po úpravách môžu vlaky jazdiť 200 km/h.
Okrem zabezpečovačky môže byť nutná aj úprava zvršku a trakcie.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod devil » 28. Jún 2017 14:24

ma to zmysel takto stavat, tie dodatocne upravy by stali viac o kolko ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 28. Jún 2017 23:40

MD ČR to nazvalo optimalizácia trate. Ako pozerám, už teraz by tam 160 mala byť.
Na našej strane po Kúty tiež bude po modernizácii 160, teraz je 120. Ide o to, že my sme začali byť pri hraniciach aktívny, lebo sme dostali peniaze a bude sa opravovať most ponad rieku Morava, z toho 8 polí je našich a 3 sú na českej strane a z toho plynú nejaké dohody medzi MDV SR, MD ČR a prevádzkovateľmi tratí, kto čo bude robiť a financovať. Inak na tom moste je znížená rýchlosť pre nákladné vlaky na 30 km/h a osobné 80 km/h pre zlý technický stav.
V podkladoch SŽDC pre tento projekt v zmluve z minulého roka pre projekčnú prípravu som našiel dokument přípravná dokumentace ŽSR, Modernizace železniční tratě Kúty - hranice SR/ČR pro rýchlost 160 km/h(200 km/h). Tak možno preto raz rátajú s 200 km/h. Ale 200 na našej strane asi nehrozí, CBA odporučila 160 km/h.
O koľko viac by to stálo netuším, CBA z toho projektu som nevidel.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/hla ... ju/-12889/
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod bzzi » 29. Jún 2017 00:22

devil napísal:ma to zmysel takto stavat, tie dodatocne upravy by stali viac o kolko ?


Neviem, ale tipnem si, ze vyznam to ma. Napriklad polomery a stupania by uz teraz boli pripravene na 200, co je to najnakladnejsie a v buducnosti tazko menitelne. Avsak nasypy, kolaje, zabezpecenie a technologie su teraz len na 160 - tieto veci sa aj tak o 20, ci 30 rokov budu musiet vymenit, budu opotrebovane. Ak bude potreba 200km/h, tak sa to postavi pre 200km/h. Dolezite je, ze nebudu musiet menit trasovanie.
bzzi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 549
Obrázky: 30
Založený: 13. Máj 2010 16:35

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 07. Júl 2017 10:12

Ešte stále prebieha vyhodnocovanie účasti v tendri. Vyzerá to tak, že asi niekoho vylučujú. Ak by to malo ísť ako pri Púchov - Považská Teplá, o mesiac by sme mali vedieť ceny.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 08. Okt 2017 14:28

ZSR, Modernisation of the Devínska Nová Ves-SK/CZ state border railway line, Malacky (excl.)-Kúty section, studies
2016-SK-TMC-0220-S
Recommended total eligible costs: €15 176 629
Recommended funding: €12 900 135
Recommended EU support: 85.00%

The Action covers the preparatory studies (detailed design) for upgrading the 26 km long Malacky-Kúty railway section in line with TEN-T requirements. The Action
is located on the Orient/East Med corridor and it is part of a Global Project that aims to upgrade and develop the SK/CZ state border-Kúty-Devínska Nová Ves railway line. The Action consists of three activities:
i) public procurement
ii) detailed design
iii) project management, communication and audit.
Through the Global Project, the Action will contribute to safe, high-quality and efficient transport on a railway line of a high national and EU importance.

Evaluation remarks:
The Action's relevance is very good as the Action addresses the removal of a bottleneck on a pre-identified section of Orient/East Med corridor. The maturity is very good as the Action has received political and financial commitments and it has already started. The impact of the Action is very good. The results of the studies will be used as a decision-making tool and CEF funding will accelerate the Action's implementation. The proposal's quality is good since all activities are coherent with the Action's objectives and are adequate to achieve them.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 08. Okt 2017 15:00

Ešte som zabudol na jeden projekt, ktorý nebol odporučený na financovanie z CEF-u.
ZSR, Modernisation of the Devínska Nová Ves-SK/CZ state border railway line, second
2016-SK-TMC-0221-W
Total eligible costs: €39 499 113
Requested funding: €33 574 246
Requested EU support: 85.00%

The Action aims to upgrade the Devínska Nová Ves - Malacky and Kúty - state border SK/CZ railway sections, both part of the Břeclav - Bratislava section located on the Orient/East-Med Core Network Corridor. It is part of the Global Project that aims to modernise the cross-border section SK/CZ border Kúty - Devínska Nová Ves. The Action covers design and build of interlocking and signalling systems, including ETCS, as well as telecommunication systems, including GSM-R.

Evaluation remarks:
Although maturity and impact are good and very good, the relevance of the Action is fair as it only partially meets the objectives of the sub-priority under which it was submitted. The quality of the proposal is also fair as it lacks details on costs and activities, and coherence between the objectives, tasks and budget is only partially demonstrated.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod mireceq » 08. Okt 2017 16:59

Pochopil som dobre, ze CEF bude (spolu)financovat len prestavbu Malacky-Kuty a zvysna cast trate (DNV-Malacky a Kuty-CR) sa nebude realizovat ?
A ze je to kvoli tomu ze ta zvysna cast trate nemala dostatocne detailne spracovany projekt ?
To by bola aka blamaz ?
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 08. Okt 2017 22:31

CEF zaplatí prípravu na Malacky - Kúty. Na DNV - Kúty a Kúty - hranica sú už podpísané granty a prebieha verejné obstarávanie na realizáciu.
Ten neschválený projekt mal pozostávať z implementácie ERTMS, t.j. zaviesť GSM-R a ETCS L2. Ale GSM-R sa má spraviť od DNV po hranicu už v rámci projektu, ktorý sa teraz tendruje. Z toho nezdareného popisu to pôsobí, ako keby ŽSR žiadali peniaze na činnosť, ktorá je predmetom už dávnejšie schváleného projektu. Viac k tomu som ani nenašiel.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 15. Dec 2017 13:49

Predbežné termíny k projektovaniu Malacky - Kúty:
Vyhlásené VO: 31.10.2017 - zatiaľ je zverejnené iba predbežné oznámenie,
Záverečné stanovisko EIA: 31.12.2017 - uvidíme,
Uzvaretá zmluva s víťazom VO: 31.7.2018,
Začiatok prípravy DÚR: 1.8.2018,
Hotová DÚR: 28.2.2019,
Územné rozhodnutie: 31.8.2019,
Začiatok prípravy DSP a DRS: 1.10.2019,
DSP a DRS pripravená: 30.6.2020,
Schválenie DPS a DRS Ministerstvom dopravy a výstavby SR: 15.10.2020,
Stavebné povolenie: 30.9.2022
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod aquila » 15. Dec 2017 14:34

jezisi to su sialene dlhe terminy .. ja som bol v tom , ze do 2020 bude neilen stavebko ale aj rozbehnuty tender ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR, modernizácia železničnej trate Kúty – BA

Odoslaťod jarino » 15. Dec 2017 18:03

Ja som realista. Veď to nemá ešte ani len platnú EIA, podľa mňa 2022 je ešte celkom optimistický termín.
Do 2020 má byť postavené Devínska Nová Ves - Malacky a Kúty - hranica. To je nereálne, doteraz nedotiahnutý tender na zhotoviteľa, ktorý zabezpečí UR aj SP.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 17 hostí.