Stránka 2 z 8

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 14. Apr 2019 19:54
od IceFox
Nemáte niekto nejaké nové info zo zákulisia? Súťaž na autobusovú dopravu ešte nemá výsledky a tempo výmeny strojčekov v busoch sa strašne vlečie... Zatiaľ to vyzerá, že sa spustenia tento rok nedočkáme. :(

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2019 20:43
od EmBe
viewtopic.php?f=35&t=24148

Obstarávanie prímestskej autobusovej dopravy na Kysuciach a Orave brzdia námietky

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 23. Máj 2019 09:35
od IceFox
Využitie súprav, ktoré stoja v CA sa nekoná, ZSSK avšak potvrdili zahustenie ZA - CA od GVD 2019/2020
https://mykysuce.sme.sk/c/22126644/viac ... stanu.html

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2019 17:33
od EmBe
Rámcový návrh cestovného poriadku ŽSR (GVD) pre obdobie 2019/2020 - Pripomienkovanie
Termín pripomienkovania do 17. júna 2019.
Pripomienky zasielajte na adresu: darina.delincakova@zilinskazupa.sk, prípadne na adresu juraj.kanis@zilinskazupa.sk. Následne prebehne prerokovanie so ŽSR a ZSSK.

Trať 126:
Stále len 2 hodinový takt vlakov, žiadne posilnenie v súlade so Stratégiou tvorby a budovania integrovaného dopravného systému v ŽSK. Ani len na každú hodinu, čo by súčasná infra zvládla. Iba posun pár minút hore-dole. Posledné vlaky do Rajca a do Žiliny stále žalostne skoro (18:46 a 19:38). Dúfam, že výhovorka nie je obmedzený počet vlkm zo strany MinDop, lebo keby ŽSK zrušil súbežné spoje, môže vlaky objednať aj sám za tie ušetrené peniaze (príp. niečo doplatiť).
Trať 127:
Stále len hodinový takt.. Hustejší iba v rannej špičke (to aj teraz), z Čadce do ZA pribudli ráno 2 REXy (zrušená ranná Bohemia Praha-KE). Poobede ZA-CA bez zmeny. Stratégia plánuje v rannej aj poobednej špičke 0,5 h takt.

Zjavne to s tou 1. etapou IDS do konca roka 2019 nevychádza tak, ako chceli.
Trať 128:
Bez zmeny. 4 hodinovú medzeru medzi predposledným (19:32) a posledným (23:32) vlakom z CA do Makova nechápem. Celý deň pekný takt a zrazu toto. Rovnako z Makova do CA (17:40 a potom až 20:40). Ale to je aj v súčasnosti.

Trať 129:
Bez zmeny v počte spojov. Stále obrovská časová medzera medzi predposlednými a poslednými spojmi v oboch smeroch. (Z CA 18:38 a až 23:38).
Trať 145: Bez zmeny. Stále obrovská medzera medzi predposledným a posledným spojom z PD do Štubne (18:41 a až 21:41).

http://www.zilinskazupa.sk/sk/samosprav ... vanie.html

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2019 20:03
od IceFox
Mierne sklamanie. Fakt som čakal tie RExy - ale aj súčasné "posilové" vlaky Os 3963 a Os 3964 by mohli byť vedené ako REx.

EmBe napísal:Trať 128:
Bez zmeny. 4 hodinovú medzeru medzi predposledným (19:32) a posledným (23:32) vlakom z CA do Makova nechápem. Celý deň pekný takt a zrazu toto. Rovnako z Makova do CA (17:40 a potom až 20:40). Ale to je aj v súčasnosti.

Chýbajúce vlaky cez deň od 8:32 do 10:32 osobne nepovažujem za "celý deň, pekný takt". A už vôbec nie po tom, ako boli doplnené Os ZA - CA na hodinový takt.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2019 23:40
od EmBe
Vybavenie a vybudovanie intermodálneho bodu v Rajeckých Tepliciach

http://www.zilinskazupa.sk/sk/verejne-o ... ach-2.html

SO 01 – Vybavenie autobusovej stanice
SO 02 – Chránené státie pre bicykle
SO 03 – Elektroinšalácie

Súčasť projektu je návrh chráneného státia s celkovými rozmermi 8x6m pre 24 ks bicyklov.
Projekt rieši:
- napojenie osvetlenia navigačných panelov autobusových zastávok
- napojenie samostatne stojaceho informačného panelu
- doplnenie kamerového systému
- pokrytie AS signálom WIFI
- rampa pre prístup imobilných z AS na nástupište ŽSR
- systém kontroly vstupu pre bicyklové státie ...

Podľa zápisnice z vyhodnotenia ponúk z 20.12.2018 je víťazom ZANDER, s.r.o. (77.772 EUR)
Vykonanie Diela: do 4 mesiacov odo dňa písomného prevzatia staveniska Zhotoviteľom podľa harmonogramu prác

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 06. Jún 2019 00:02
od EmBe
IceFox napísal:Chýbajúce vlaky cez deň od 8:32 do 10:32 osobne nepovažujem za "celý deň, pekný takt". A už vôbec nie po tom, ako boli doplnené Os ZA - CA na hodinový takt.

No je to "pekný" bohužiaľ len 2 hodinový takt, ako na väčšine lokálok, posilnený v časoch špičky na hodinový takt. Aspoň sú spoje na zastávkach v rovnakú minútu. Pozri na rajeckú trať. Raz vlak z Rajca odchádza v 52., potom 32., 31., 34., 25. minúte atď. Raz má pobyt v L. Lúčke minútu, inokedy 12 minút keď križuje s oprotiidúcim atď. Makovská strela, s výnimkou 2 spojov, odchádza z CA vždy v xx: 32 a do Makova prichádza xx:27. Odchod z Makova vždy xx:40 a príchod do CA xx:28. Na niektorých tratiach sa nedá nakresliť ani takýto takt. Na rajeckej trati úplne chýbajú vlaky po 19tej hodine ešte k tomu. Po takej hodine chodia aj do Makova, Trstenej, Michalian, Kokavy nad Rimavicou/Utekáča, Stakčína a to niektoré z týchto sídel nemajú ani polovicu obyvateľstva Rajca.

42055

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2019 18:14
od okorec
EmBe díky, že tu je aspoň nejaká téma, ktorá má reálnu informačnú hodnotu.

Som zvedavý aký takt budú navrhovať na trati Vrútky - Horná Štubňa. Osobne tam vidím potenciál. Chce to ešte vybudovať zastávku Martin-Fatra a niečo modernejšie na koľajniciach ako bagety a mravce. Samozrejmosťou by mali byť čisté a udržiavané stanice/zastávky s priestorom pre odkladanie bicyklov a kioskom, kde sa dá kúpiť káva a hotdog (ako je už dnes bežné na väčšine čerpačiek). O možnosti bezkontaktnej kúpy lístka kartou priamo vo vlaku hádam ani nemusím hovoriť, keď napríklad v Plzni to funguje už roky.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2019 19:37
od Peter_CA
Tak schválne, či sa pri príležitosti integrovania dopravy chytia obce s krajom za nos a konečne niečo urobia s názvami zastávok, ktoré sa honosia už desiatky rokov neexistujúcimi školami a podnikmi, o perlách typu Ústav národného zdravia, Štátne majetky a pod. ani nehovoriac.
Alebo taká Čadca, Podzávoz, rázcestie 2 (nie, nerobím si srandu, na rovnakej linke je Čadca, Podzávoz, rázcestie).

Tak, koniec snenia, opisovanie cestovných poriadkov bude pokračovať IDS-neIDS.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2019 20:47
od IceFox
Čadca - Ľadunkov (áno, to existuje a nepoznám nikoho, kto by ten názov používal), Čadca žel. zast. mesto vs. Čadca - mesto (pretože dať jednému tomu istému bodu 2 rôzne názvy len kvôli inému druhu prepravy je slovenské)
Čadca aut. st. (KNM je AS, Žilina je AS, 3/4 Slovenska má AS ,len Čadca je "autistická stanica" + je spojená so železničnou, stačilo by len "stanica")...
O zastávkach v dedinách sa ani nejdeme baviť (Raková, ÚNZ je síce fajn, ale nedobre popisujúce)

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2019 18:12
od Peter_CA
Čadca, ŠM (štátne majetky) - bez komentára, pritom MHD už má rozumný názov Čadca, Palárikova

Staškov, žel. zastávka - klame telom, nie je pri zastávke Staškov zastávka, ale pri železničnej stanici.

Moja obľúbená konečná: Klokočov, Hrubý Buk, ZŠ - škola bola zrušená v roku 1980 a aby to nebolo málo, zastávka leží v katastri Olešnej (osada Burkov vrch)

A potom tie rôzne Tesly, Jednoty a podobné už dávno neexistujúce vzory...

IceFox: Myslím, že kedysi bol systém (dodnes to funguje v ČR) pomenovania v štýle "obec, časť obce, zastávka". Pôvodný názov bol Čadca, mesto, žel.zast., čo by zodpovedalo tomuto vzoru (preto bol kedysi názov Čadca,,aut.st. - viď dve čiarky).

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2019 21:18
od EmBe
Verejné obstarávanie: Informatizácia mestskej hromadnej dopravy v Žiline
Predpokladaná hodnota zákazky spolu: 2 789 600,00 EUR bez DPH

Uchádzači, ktorí predložili ponuku na predmet zákazky v lehote na predkladanie ponúk:
R&G PLUS Sp. z o.o., Ul. Traugutta 7, 39-300 Mielec, Poľsko (úspešný uchádzač)
BUSE s.r.o., Masarykova 403/9, 678 01 Blansko, Česká republika

Etapy informatizácie MHD
Komplexná implementácia informatizácie mestskej hromadnej dopravy predstavuje
veľmi široký záber, preto je nutné ju rozdeliť do viacerých logicky rozdelených
etáp, ktoré budú na seba vzájomne časovo a technicky nadväzovať a to nasledovne:
1. modernizácia vozidlového a komunikačného systému,
2. modernizácia dispečerského riadenia,
3. elektronické zastávkové informačné panely,
4. internetový predaj cestovných lístkov,
5. zavedenie platby bankovou kartou,
6. modernizácia dispečerskej rádiokomunikačnej siete.
(etapa č. 6. bude predmetom samostatného verejného obstarávania, t.j. nie je predmetom tejto verejnej súťaže)

Označovače cestovných lístkov (181 ks)
Základnou podmienkou zavedenia internetového predaja cestovných lístkov, ako aj platby platobnou kartou vo vozidlách MHD je existencia technických prostriedkov
na umožnenie týchto úkonov. Túto funkciu zabezpečujú označovače cestovných lístkov, ktoré majú v sebe integrovaný terminál na platbu platobnou kartou vydanou
bankou, ako aj aktivovanie predplatného cestovného lístka.
Interiérové informačné displeje (4 ks)
Na zabezpečenie poskytovania vizuálnych informácií pre cestujúcich je potrebné vybaviť interiérovými LCD displejmi zvyšné vozidlá, ktoré nimi nedisponujú tzn. budú doplnené do dvoch kusov kĺbových autobusov typu IRISBUS CITELIS PU09D1.
Zo všetkých obsluhovaných zastávok bolo vytipovaných 50 zastávok, ktoré budú vybavené elektronickými zastávkovými informačnými panelmi. Selekcia zastávok
bola definovaná na základe lokácie zastávky, jej vyťaženia, dôležitosti a technického prístupu s ohľadom na umiestnenie a pripojenie informačného panela.

Ako už bolo spomenuté, jednotlivé zastávky sa od seba líšia lokáciou a významnosťou a na základe tohto kritéria boli navrhnuté štyri typy (druhy) informačných panelov a to konkrétne:
- jednostranný panel s počtom riadkov 5 a jedným servisným riadkom (38 ks)
- obojstranný panel s počtom riadkov 5 a jedným servisným riadkom (4 ks)
- jednostranný panel s počtom riadkov 8 a jedným servisným riadkom (4 ks)
- obojstranný panel s počtom riadkov 8 a jedným servisným riadkom (4 ks)
Každý panel musí mať v sebe integrovaný akustický hlásič pre nevidiacich a slabozrakých, ktorý bude slúžiť na hlasové reprodukovanie zobrazených informácií na predmetnom elektronickom paneli
Zastávkové kamery na 16 zastávkach.

Harmonogram dodania je rozdelený do nasledovných štyroch častí:
1) modernizácia vozidlového komunikačného systému – dodanie do dvanástich mesiacov od dátumu nadobudnutia účinnosti zmluvy;
2) modernizácia serverového dispečerského vybavenia - dodanie do ôsmich mesiacov od dátumu nadobudnutia účinnosti zmluvy;
3) modernizácia dispečerského riadenia - dodanie do ôsmich mesiacov od dátumu nadobudnutia účinnosti zmluvy;
4) elektronické zastávkové informačné panely a internetový predaj - dodanie do dvanástich mesiacov od dátumu nadobudnutia účinnosti zmluvy.

https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/412562
15.4.2019: VO bolo zrušené. Obstarávateľ zároveň uvádza, že upraví predmet zákazky a po zvážení potrieb a možností obstarávateľa v nadchádzajúcom období vyhlási nové verejné obstarávanie v zmysle postupov zákona o verejnom obstarávaní.

Názov zákazky: Dispečerská rádiokomunikačná digitálna sieť - UŽ ZREALIZOVANÉ
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/413315

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 14. Júl 2019 22:41
od EmBe
EmBe napísal:Vybavenie a vybudovanie intermodálneho bodu v Rajeckých Tepliciach
Vykonanie Diela: do 4 mesiacov odo dňa písomného prevzatia staveniska Zhotoviteľom podľa harmonogramu prác

Dielo je hotové až na rampu pre imobilných, ktorú akosi vynechali z prác:
https://www.facebook.com/ZilinskyKraj/p ... ?__tn__=-R

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2019 09:30
od IceFox
Spustenie IDS sa nakoniec očakáva v 1Q/2Q 2020 v závislosti od ukončenia súťaže na prímestské autobusy (btw. vie niekto, čo sa (ne)deje? Tá súťaž trvá dosť dlho) a vlaky na trase ZA - Rajec (o tejto súťaži neviem nájsť absolútne nič, ale viem, že ide o jednu z lastovičiek tzv. liberalizácie železníc)

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2019 16:20
od EmBe
IceFox napísal:Spustenie IDS sa nakoniec očakáva v 1Q/2Q 2020 v závislosti od ukončenia súťaže na prímestské autobusy (btw. vie niekto, čo sa (ne)deje? Tá súťaž trvá dosť dlho) a vlaky na trase ZA - Rajec (o tejto súťaži neviem nájsť absolútne nič, ale viem, že ide o jednu z lastovičiek tzv. liberalizácie železníc)

Súťaž na trať Žilina-Rajec podľa mňa nebola ani vyhlásená.

"Malé" súťaže na roky 2020-2021:

Poskytovanie služieb prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme pre ŽSK v rámci regiónov Kysuce a Orava na obdobie rokov 2020-2021 (zverejnené 06.2.19): (túto sme tu riešili už na jar)
Posledné predĺženie dátumu na predkladanie ponúk bolo stanovené na 12.4.19.
Viac info: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/419026

14.6.19 bolo zverejnené obstarávanie:
Poskytovanie služieb prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme pre ŽSK v rámci regiónov Turiec a Horné Považie na obdobie rokov 2020-2021
Celková odhadovaná hodnota 51 673 169,00 EUR bez DPH
Cieľom verejného obstarávateľa je zabezpečiť plynulosť dopravných služieb vo verejnom záujme, vzhľadom na končiace aktuálne zmluvy k dátumu 29.11.2019 (vo všetkých z 5 regiónov).
časť 1: Poskytovanie služieb prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme pre oblasť Turiec; Odhadovaná hodnota 12 567 796,00 EUR bez DPH
Verejný obstarávateľ predpokladá na základe svojich odborných skúseností, že pre zaistenie plnenia služby vo verejnom záujme počas prvého roku v oblasti Turca je reálna potreba 47 autobusov, z toho 5 veľkých autobusov.
časť 2: Poskytovanie služieb prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme pre oblasť Horné Považie; Odhadovaná hodnota 39 105 373,00 EUR bez DPH
Verejný obstarávateľ predpokladá na základe svojich odborných skúseností, že pre zaistenie plnenia služby vo verejnom záujme počas prvého roku v oblasti Horné Považie je reálna potreba 129 autobusov, z toho 16 veľkých autobusov.
lehota na predkladanie ponúk 15.7.19, predĺžená do 22.7.19.
Viac info: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/421273

14.6.19 bolo zverejnené obstarávanie:
Poskytovanie služieb prímestskej autobusovej dopravy vo verejnom záujme pre ŽSK v rámci regiónov Liptov na obdobie rokov 2020-2021
Odhadovaná hodnota 16 699 597,00 EUR bez DPH
Verejný obstarávateľ predpokladá na základe svojich odborných skúseností, že pre zaistenie plnenia služby vo verejnom záujme počas prvého roku v oblasti Liptova je reálna potreba 86 autobusov, z toho 22 veľkých autobusov.
lehota na predkladanie ponúk 15.7.19, predĺžená do 22.7.19.
Viac info: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/421284

Veľká súťaž na roky 2022 - 2030/2032:

14.6.19 bolo zverejnené predbežné oznámenie:
Obstaranie služieb prímestskej dopravy vo verejnom záujme pre ŽSK
Verejný obstarávateľ predpokladá vyhlásenie zákazky jedným z nadlimitných postupov upravených zákonom o verejnom obstarávaní v 1.kvartáli a/alebo 2.kvartáli roku 2020. Cieľom verejného obstarávateľa bude zabezpečiť plynulosť dopravných služieb vo verejnom záujme v priebehu 8 až 10 rokov a s odhadovaným dátumom začatia poskytovania služieb v 1.kvartáli 2022.
5 častí podľa regiónov:
1-Horné Považie, 2- Turiec, 3-Liptov, 4- Orava, 5- Kysuce
Viac info: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-zak ... ail/413068

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2019 16:29
od IceFox
Ako všetci vieme, že to zase výhra SADka a Arriva, problém sú však zmluvy - aby ich stihli podpísať aby ľudia neostali po 29.11.2019 na suchu alebo aby neplatili veľké pálky za cestovné.
Len tak pomimo - celkovo k vlakom - dokedy má ZSSK zmluvu na vlaky vo VZ (aj s predĺženým termínom)?

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2019 16:58
od EmBe
IceFox napísal:Len tak pomimo - celkovo k vlakom - dokedy má ZSSK zmluvu na vlaky vo VZ (aj s predĺženým termínom)?

Zmluvy o dopravných službách vo verejnom záujme pri prevádzkovaní osobnej dopravy na dráhe Zmluva o dopravných službách vo verejnom záujme + dodatky:

https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/do ... nom-zaujme
Zmluva sa uzatvára na dobu určitú s účinnosťou od 1.1.2011 na obdobie 10 (desiatich) rokov, pokiaľ nedôjde k jej ukončeniu skôr v súlade s podmienkami zmluvy.
Ak sa ti chce, prehrab sa dodatkami, či bola dĺžka trvania predĺžená :D a môžeš dať vedieť

Liberalizácia:
https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/do ... ej-dopravy
Žilina - Rajec predbežné oznámenie v EU vestníku z 15.3.2018:
https://www.mindop.sk/ministerstvo-1/do ... -oznamenie
Obstaranie dopravcu na zabezpečenie služieb vo verejnom záujme v osobnej železičnej doprave vlakmiregionálnej dopravy na trati Žilina - Rajec
Náš ÚVO ešte takú zákazku nepozná vo svojom systéme.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2019 17:18
od IceFox
Pozeral som, v žiadnom to nebolo, ale už som našiel článok, kde som to čítal:
https://finweb.hnonline.sk/ekonomika/18 ... vu-so-zssk
Až do 2035. Dúfam, že sa to Dankovi nepodarí. Namiesto toho aby sme tu mali spravodlivú konkurenciu vybranú štátom, tu bude komunistický bordel menom ZSSK.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2019 21:16
od jarino
Čo sa týka VO na prímestskú dopravu v regiónoch Kysuce a Orava, ÚVO zamietlo námietky troch uchádzačov voči podmienkam vo VO. Voči rozhodnutiu ÚVO bolo podané odvolanie.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 29. Júl 2019 19:59
od IceFox
Vďaka. Ako dlho sa môže riešiť také odvolanie?

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2019 09:53
od ferguson
Takze sa vymenili strojceky v autobusoch a tym to haslo - zatial?

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2019 09:55
od EmBe
viewtopic.php?f=35&t=24317

V prípade trate Žilina - Rajec je zámerom, aby dopravca začal obsluhu 21-kilometrovej trate od februára 2020.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2019 11:30
od sendvo
to je sice pekne len som zvedavy kto prejavi zaujem o takuto technicky zastaralu polorozpadnutu trat kde su rychlosti 40-60kmh a kopec nechranenych priecesti s rychlostou do 10kmh..

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2019 12:21
od IceFox
A hlavne kto, s tými krátkymi termínmi sa tam prihlási.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2019 21:03
od lostrail
No kto? Predsa niekto vybraty vopred.