Stránka 6 z 8

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 26. Nov 2020 13:22
od IceFox
Tak toto je gól. Kraje sa môžu snažiť o vytvorenie IDS, ale keď dostávajú takéto podpásovky od MinDopu...

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2020 15:18
od EmBe
Zmena cestovných poriadkov SAD Žilina k 13.12.2020:
https://www.sadza.sk/aktualita/739-od-1 ... -doprave-/
Väčšinu zmien tvoria prípoje k vlakom a od vlakov.
Zaujímavosť je vedenie niektorých autobusov na linke Višňové-Žilina cez mesto (Fatranská, plaváreň, nemocnica):
https://www.obecrosina.sk/zverejnovanie ... e-541.html

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 02. Dec 2020 19:08
od EmBe
Zmluva o dielo, licenčná zmluva na zhotovenie komplexnej technicko-technologickej špecifikácie, dopravnej a prepravnej analýzy intermodálneho prestupného bodu Kysucké Nové Mesto
Zhotovenie do 31.12.2020.
https://www.idzk.sk/files/zmluvy/Zmluva ... %20KNM.pdf

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 20. Dec 2020 10:43
od EmBe
NOVÁ AUTOBUSOVÁ DOPRAVA V RUŽOMBERKU
V septembri sme zistili, že novým poskytovateľom autobusovej dopravy v Ružomberku bude spoločnosť Blaguss, ktorá dnes podpíše zmluvu. Spolu so zmenou dopravcu sa mení aj systém dopravy, ktorý bude efektívnejší, rýchlejší a modernejší aj keď je možné, že zo začiatku to bude pre nás nezvyk.
V čom spočívajú najdôležitejšie zmeny?
- Zavádzame nový dopravný systém a sieť liniek MAD, to nám umožnilo výrazne zvýšiť dopravný výkon na úrovni 600 tis. km, čo je nárast o 25 %.
- Doprava bude prevádzkovaná na prestupnom a taktovom princípe. Hlavným prestupným uzlom bude Železničná stanica, Katolícka univerzita a Baničné. V týchto miestach bude zabezpečený prestup na prevažnej časti spojov, ktoré budú danými prestupnými uzlami premávať. Doplnkové prestupné uzly budú Mestský úrad a ŽST Rybárpole. Na prvý pohľad sa môže zdať, že cestovanie bude komplikované. Vďaka tejto zmene sme však schopní priniesť do všetkých, aj okrajových mestských častí, pravidelnú taktovú dopravu a významne zvýšiť počet spojení. V niektorých častiach mesta bude MHD premávať dokonca násobne častejšie ako doteraz. V MHD budú prevádzkované 3 hlavné a 2 vedľajšie prestupné uzly, v rámci ktorých bude prestup garantovaný.
- Zavádzame pravidelnosť a ľahkú zapamätateľnosť jazdných taktov a jazdné časy autobusových spojov.
- Nová koncepcia MHD nám umožnila nastaviť prevádzkový režim dňa od 5:00 do 23:00. Jednotlivé jazdné režimy dňa sú nasledovné; ranná špička od 5:00 do 8:00, sedlo od 8:00 do 13:00 a poobedná špička od 13:00 do 17:00.
- Zavádza sa nástup do vozidla všetkými dvermi vozidla, týmto výrazne zrýchlime jazdné časy autobusov.
- Zavádzame prestupné časové cestovné, ktoré bude krátko dobé 20 min. a 60 min., a dlhodobé 15 dní, 30 dní, 90 dní a 365 dní. Základné sadzby cestovného:
- Súčasťou zmien je aj nový moderný tarifný systém a spustenie webového sídla http://www.mhdrk.sk. Táto zmena nám umožní zavedenie e-shopu a požívanie platobných bankových kariet ako cestovný doklad (stránka bude spustená po podpise zmluvy).
- Takmer nové moderné a plne vybavené vozidlá, ktoré plnia najprísnejšiu emisnú normu EURO 6. V súčasnosti jazdia v našom meste veľmi staré vozidlá s emisnou normou EURO III. a IV., výmenou za nové a emisne veľmi čisté vozidlá dôjde k úspore cca 600 tis. ton emisií ročne.
- Niektoré zástavky menia svoj názov a niektoré zastávky majú upravenú aj polohu. Všetky aktuálne názvy a polohy zástaviek sú zobrazené v priložených grafikách. Napríklad Kľačno otočka sa po novom bude volať Čutkovská dolina, Zastávka evanjelický kostol sa po novom bude volať Dončova.
Pripravujeme sekciu MHD Ružomberok na http://www.ruzomberok.sk, kde sa dočítate všetko potrebné.

https://www.facebook.com/mesto.ruzomber ... 1672390790
http://www.mhdrk.sk/
https://www.facebook.com/mesto.ruzomber ... 5842440790

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2021 19:11
od EmBe
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... amospravne
Stratégia udržateľného rozvoja dopravy a mobility Žilinského samosprávneho kraja má vydané záverečné stanovisko.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2021 20:04
od Peter_CA
Ružomberok to poňal ako svoj súkromný boj za severnú R1, ako tak pozerám :-D

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2021 22:57
od perets
Stratégia udržateľného rozvoja dopravy a mobility Žilinského samosprávneho kraja str. 77
"Najsilnejšie prepravné vzťahy v smerovaní dopravy R1 sú vedené severným smerom na Oravu po pripravovanej R3 ďalej ceste I/59 a I/78. Severné cezhraničné smerovanie na územie Poľska je formované absenciou komunikácie rýchlostného typu (Poľsko nepripravuje ani výhľadovo neuvažuje s kvalitatívnou kontinuitou komunikácie typu rýchlostnej cesty v pokračovaní R3 na svojom území, rovnaký stav platí i v prípade cesty I/78)."
To isté Poľsko čo má 4 pruh 35 k od hranice? A rozostavanú S7 skoro v celej dĺžke až do Gdansku.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 12. Jan 2021 23:45
od Lorenc
To je riadny dokument. Polovica je téza prečo nepostaviť alebo postaviť R1.

A s tou S7, že nevedia komunikovať ani s GDKKIA pri takomto dokumente to je ponekud zvláštne. Veď staci hodit do google S7 Chyžne.

https://conadrogach.pl/informacje/do-20 ... trami.html

A už sa používa celý názov S7 Gdaňsk- Chyžne. (pekná analýza stavu výstavby.)
https://conadrogach.pl/informacje/sypie ... hyzne.html

Žilina je svet sám o sebe, ti uradnici by radsej nevideli pol kraja aby pre istotu isla vsetka infrastruktura do Ziliny.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2021 11:45
od devil
ale aj tu ti napisu ze poliaci nepostavia toto, madari nepostavia hento. ak aj postavia tak o vela rokov. a ked sa objavia spravy ze sa ide pripravovat a inde stavat tak zalezu ako krysy a 2 tyzdne neprispeju. potom znovu vylezu a klamu dalej.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2021 17:32
od ferguson
Ked som tade isiel, tak som nemal pocit, ze by nechystali stavat S7. Urcite tam mali viac techniky a rozrobenej stavby ako u nas na D1.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 14. Jan 2021 19:42
od maher
v tom dokumente sa píše aj o plánovanej rekonštrukcií AS ZA a v súvislosti so sporom majiteľa AS kvôli pár m2 z pozemkov AS, ktoré chýbajú na premostenie železnice ma napadá otázka, ako je možné, že štát chce rekonštruovať niečo čo mu nepatrí?

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2021 14:43
od Peter_CA
https://www.zilinskazupa.sk/sk/aktualit ... chsim.html

Ja som si myslel, že dopravné karty boli vzájomné použiteľné aj doteraz.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2021 15:49
od jarino
V blízkej minulosti neviem, ale v tej dávnej určite nie...

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2021 16:08
od jarino
Boli podané námietky v prípade tendra na 10 ročné prevádzkovanie prímestskej dopravy v regiónoch Liptov a Orava.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2021 12:23
od EmBe
Spustenie IDS v regióne Žiliny by malo byť na jeseň:
https://www.facebook.com/17295069606710 ... 865280266/

" ŽILINSKÁ MHD JEDNOU Z NAJMODERNEJŠÍCH NA SLOVENSKU?

Po zmenách, ktoré spúšťa Dopravný podnik mesta Žilina od apríla, to budeme môcť o sebe reálne tvrdiť. Na čo sa môžu Žilinčania okrem moderného vozového parku tešiť?

-Možnosť zakúpiť si lístok platobnou kartou priamo na terminali vo vozidle. Novinkou bude aj tzv. elektronická peňaženka, kde budú lístky oproti papierovým lacnejšie.
-Pásmové lístky budú nahradené časovými, 12 a 60-minútovými, pričom ich platnosť sa riadi časom, ktorý je uvedený v cestovnom poriadku. Meškanie spoja teda nemá vplyv na platnosť lístka.
-Dopravný podnik spúšťa eshop, kde si cestujúci bude môcť dobiť elektronickú peňaženku, kúpiť predplatný cestovný lístok, alebo si vybaviť dopravnú kartu
-DPMŽ spúšťa aj webovú informačnú aplikáciu
mybus.dpmz.sk, ktorá okrem iného ponúka informácie o aktuálnom meškaní spojov či mimoriadnych dopravných situáciách.
-Webovú informačnú aplikáciu dopĺňa mobilná aplikácia MyBus, ktorá bola vytvorená pre oba mobilné operačné systémy iOS a Android. Prostredníctvom aplikácie si môžu cestujúci pohodlne kúpiť SMS lístok, nastaviť „budík“ pre vyhľadané spojenie alebo prostredníctvom notifikácií budú automaticky upozornení na mimoriadne dopravné situácie.
-Súčasťou zmien je aj odbúravanie byrokracie. Napríklad pre cestujúcich od 62 rokov bude postačovať už len občiansky preukaz na preukázanie na zľavu. Cestujúci od 70 rokov budú mať všetci bezplatnú dopravu bez ohľadu na to, či je z mesta Žiliny, alebo z iného regiónu.

Zmeny súvisia aj s prechodom na integrovaný systém dopravy, ktorú by sme mali v spolupráci s VÚC spustiť na jeseň. Jeden cestovný lístok tak bude platiť súčasne v MHD, v prímestskom spoji, ale aj na železniciach. ;) "

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2021 17:46
od regiopanter
minulu jesen bolo spustenie na jar ,minule leto na jesen atd atd nekonecny kolotoc a kocurkovo na pokracovanie.. a dovod? vsak je covid.. trapne cele vuc zilina aj s celou jurinovou..

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 02. Jún 2021 14:45
od Peter_CA
viewtopic.php?f=35&t=25532

S pilotnou fázou zavedenia IDS (územie medzi Žilinou a Čadcou) sa stále počíta na tretí štvrťrok 2021.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2021 22:19
od EmBe
Konečný návrh Cestovného poriadku ŽSR pre obdobie 2021/2022 (GVD), ktorý bude platný od decembra 2021:
https://www.zilinskazupa.sk/sk/samospra ... y-gvd.html

Vs. aktuálny:
https://www.zsr.sk/pre-cestujucich/cest ... 2020-2021/

Nenašiel som nijaké zmeny na trati Žilina - Čadca ani Žilina - Rajec (tu keby bol aspoň hodinový takt celodenne keď už viac nedovoľuje infra), na ktorej sa má na jeseň zaviesť IDS vrámci I. etapy. Vieme niečo nové o IDS? Resp. našiel tam niekto zmeny (na rajeckej štreke dokonca ani minútové posuny okrem prvého vlaku 3581 z Rajca)?

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2021 11:36
od ferguson
Hlavne že riešia "výhybňu Konská" aby mohli vlaky chodiť aspoň každú pol hodinu. Vidieť ako to riešia... Pritom by stačilo dorobiť 1 či 2 výhybky, kolaje tam sú.
Radšej nech sa ludia teperia cez Rosinu, alebo stoja v zápche v Bytčici.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2021 17:30
od EmBe
Aktuálne info k spusteniu IDS v úseku Žilina - Rajec:

"Ako spoločnosť – organizátor sme plne pripravení na spustenie prvej fázy – pilotného územia. Aktuálne ešte stále prebiehajú schvaľovacie procesy u jednotlivých objednávateľov, čo je dosť náročný proces aj s ohľadom na aktuálny stav pandémie a jej dopady na verejnú dopravu ako aj na samotné rozpočty verejnej a štátnej správy. Súbežne prebieha proces odsúhlasovania zmlúv o spolupráci s dopravcami, resp. zmlúv o zapojení dopravcov do IDS v ŽSK. Do odbavovacích systémov zmluvných dopravcov sa implementujú podmienky IDS. Určenie presného dátumu spustenia IDS je možné hodnoverne určiť až po realizácií integračných testov, tzn. dopravcovia musia byť po technickej stránke 100% pripravení a musí prebehnúť úspešné testovanie spojenia dopravných kariet a odbavovacích zariadení v spojení s dispečerským a klíringovým centrom IDS. Predpokladáme, že sa tak stane v I. Q 2022.

Integrácia je zlúčenie do zónovej tarify všetkých dopravných módov, tzn. železničný (spravidla ako nosný systém), prímestskej regionálnej dopravy a MHD. V rámci Rajeckej doliny bolo naším cieľom skrátiť a pretrasovať vybrané spoje autobusových liniek tak, aby nadväzovali na vlaky v stanici Rajec (z obcí Čičmany, Fačkov, Rajecká Lesná, Ďurčiná, Malá a Veľká Čierna) a v stanici Rajecké Teplice (z obcí Kunerad, Kamenná Poruba, Stránske a Konská). Momentálne prebieha súťaž na dopravcov a navrhnuté cestovné poriadky sú súčasťou nových tendrov. Avšak dané zmeny v tejto doline sme už prerokovali s dotknutými starostami obcí a sú pripravené k zavedeniu, spoločne so spustením integrovanej – prestupnej tarify.

Čo sa týka železničnej dopravy, na trati Žilina – Rajec je už dnes kapacita trate takmer vyčerpaná. Možnosti zlepšenia bez zásahu do infraštruktúry možno vidieť len v nasadení vhodných jednotiek s dobrou akceleračnou schopnosťou a s vyššou kapacitou alebo vo zvýšení pravidelnosti intervalov medzi spojmi. V kontexte navrhovaných úprav vidíme pozitíva a to v duchu zrýchlenia prepravy na danej trase, čo sme žiadali už niekoľko rokov. Prakticky zmizlo veľmi negatívne a obmedzujúce zdržanie v staniciach Bytčica či Lietavská Lúčka. (podľa návrhu GVD na stránke ŽSK, ktorý som sem dal nedávno, tam pri niektorých vlakoch stále sú 13 minútové pobyty v L. Lúčke). Potrebnou úpravou infraštruktúry na tomto traťovom úseku by bolo taktiež potrebné zaviesť celodenný pravidelný hodinový takt, zahustený v rannej špičke na 30 minút. Uvedené požiadavky boli taktiež zapracované do Plánu dopravnej obslužnosti ŽSK, ako strategického dokumentu pre plánovanie verejnej dopravy. Snažíme sa viesť intenzívne rokovania ohľadom zvýšenia kvality železničnej infraštruktúry v našom kraj na regionálnych tratiach, avšak opätovne narážame na nedostatok finančných prostriedkov a dlhodobo diskutovanú problematiku značného podfinancovania železníc v SR.

Konečná realizácia dopravného riešenia v rámci prímestskej autobusovej dopravy bude možná až po zavedení uvedených opatrení v železničnej doprave. Do tohto momentu bude musieť suplovať potrebné výkony železničnej dopravy autobusová doprava.

Čo sa týka financovania železničnej a autobusovej dopravy, ide o rozdielne kompetencie štátu resp. krajskej samosprávy. V tejto oblasti existuje alternatíva, ktorú sa snažíme aj my ako organizátor podporovať a to zjednotenie objednávateľov verejnej dopravy pod jeden funkčný celok. Ide o ekonomicky a rozpočtovo náročnú problematiku. Zamýšľame sa spoločne aj so ŽSK nad tým, ako použiť regionálne operačné programy na modernizáciu železničnej infraštruktúry v kraji."

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2021 22:18
od EmBe
ŽSK obstaráva Nízkouhlíkovú stratégiu Žilinského samosprávneho kraja na roky 2020 - 2030, momentálne v procese posudzovania EIA:
https://www.enviroportal.sk/sk/eia/deta ... ky-2020-20

Jedným z riešených opatrení je Opatrenie č. 3: Zníženie energetickej náročnosti v doprave

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 12. Nov 2021 23:43
od EmBe
Stratégia udržateľného rozvoja dopravy a mobility Žilinského samosprávneho kraja
https://www.zilinskazupa.sk/sk/aktualit ... kraja.html
https://www.zilinskazupa.sk/sk/aktualit ... aja-z.html

Plán dopravnej obslužnosti Žilinského samosprávneho kraja
https://www.zilinskazupa.sk/sk/aktualit ... ja-zz.html

Obe finálne schválené na začiatku roka 2021.

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2021 10:07
od Peter_CA
EmBe napísal:Aktuálne info k spusteniu IDS v úseku Žilina - Rajec:
"Ako spoločnosť – organizátor sme plne pripravení na spustenie prvej fázy – pilotného územia. Aktuálne ešte stále prebiehajú schvaľovacie procesy u jednotlivých objednávateľov, čo je dosť náročný proces aj s ohľadom na aktuálny stav pandémie a jej dopady na verejnú dopravu ako aj na samotné rozpočty verejnej a štátnej správy. Súbežne prebieha proces odsúhlasovania zmlúv o spolupráci s dopravcami, resp. zmlúv o zapojení dopravcov do IDS v ŽSK. Do odbavovacích systémov zmluvných dopravcov sa implementujú podmienky IDS. Určenie presného dátumu spustenia IDS je možné hodnoverne určiť až po realizácií integračných testov, tzn. dopravcovia musia byť po technickej stránke 100% pripravení a musí prebehnúť úspešné testovanie spojenia dopravných kariet a odbavovacích zariadení v spojení s dispečerským a klíringovým centrom IDS. Predpokladáme, že sa tak stane v I. Q 2022.

Integrácia je zlúčenie do zónovej tarify všetkých dopravných módov, tzn. železničný (spravidla ako nosný systém), prímestskej regionálnej dopravy a MHD. V rámci Rajeckej doliny bolo naším cieľom skrátiť a pretrasovať vybrané spoje autobusových liniek tak, aby nadväzovali na vlaky v stanici Rajec (z obcí Čičmany, Fačkov, Rajecká Lesná, Ďurčiná, Malá a Veľká Čierna) a v stanici Rajecké Teplice (z obcí Kunerad, Kamenná Poruba, Stránske a Konská). Momentálne prebieha súťaž na dopravcov a navrhnuté cestovné poriadky sú súčasťou nových tendrov. Avšak dané zmeny v tejto doline sme už prerokovali s dotknutými starostami obcí a sú pripravené k zavedeniu, spoločne so spustením integrovanej – prestupnej tarify.

Treba spustiť pred voľbami, že áno...

Akosi tam zabudli spomenúť, že podľa "zmluvy o spolupráci s IDS ŽSK", ktorá je súčasťou súťaže na dopravcov, nebudú jednorázové cestovné lístky (okrem mesta Žilina) integrované. Takže pre hromadu cestujúcich bude presmerovanie na vlak znamenať okrem predĺženia cesty zrejme aj výrazné zdraženie. Aj držiteľov predplatného cestovného lístka to znamená, že si pri ceste mimo zakúpených zón nebudú môcť doplatiť iba chýbajúcu časť km, ale budú si musieť kúpiť plnocenný lístok od hranice zóny (v lepšom prípade, v tarife je to napísané dosť nejednoznačne).

Tarifa IDS ŽSK je rozdelená na tieto časti:
Integrované cestovné (zónové)
- predplatné cestovné lístky
- jednorazové cestovné lístky pre tarifnú oblasť MESTO Žilina
- turistické cestovné lístky
- dovozné cestovné lístky

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 13. Nov 2021 15:29
od IceFox
Inak aký podiel ma IDS ŽSK na elektronizácií SADZA (platba kartou/mobilom, elektronická dopravná karta)?
Inak kvitujem pridanie vlakov na trať Čadca - Makov aj keď nakoniec sa ranný hodinový takt nekoná (netuším prečo).

Re: IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2021 21:34
od EmBe
Bude vypracovaná štúdia: "Možnosti vybudovania prestupných bodov v atrakčnom obvode krajského mesta Žilina"
https://www.idzk.sk/objednavky-detail/432/