IDS ŽSK - Integrovaný dopravný systém ZA kraja
Odoslané: 19. Júl 2018 18:55
Oznámenie o strategickom dokumente "Stratégia tvorby a budovania integrovaného dopravného systému v ŽSK":
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... a-integrov
Ako výsledok implementácie strategického dokumentu „Stratégia tvorby a budovania Integrovaného dopravného systému v ŽSK“ bola založená obchodná spoločnosť Integrovaná doprava Žilinského kraja, s.r.o. Spoločníkmi spoločnosti sú:
-Žilinský samosprávny kraj, 65% podiel
-Mesto Žilina, 35 % podiel
Spoločnosť bola zapísaná do obchodného registra od 15.9.2017. Spoločnosť je financovaná z rozpočtu Žilinského samosprávneho kraja a mesta Žilina.
Schválený podnikateľský a finančný plán spoločnosti pre rok 2018:
Hlavné ciele pre rok 2018 sú:
-Zabezpečiť personálne obsadenie „Organizátora“
-Zabezpečiť technické vybavenie „Organizátora“
-Vytvoriť základné legislatívne dokumenty
-Príprava podmienok pre realizáciu pilotného projektu:
-pripraviť pilot v oblasti tarifných a prepravných podmienok na realizáciu v zmysle rozvojovej stratégie IDS,
-spracovanie a uplatnenie modelu pre deľbu prepravných tržieb,
-formulácia kvalitatívnych a technických štandardov ponúkaných služieb v oblasti verejnej dopravy na pilotnom území,
-definovanie, správa a garancia technicko-prevádzkových štandardov pre odbavovacie a predajné zariadenia v rámci verejnej osobnej dopravy v IDS.
Rozvojová stratégia IDŽK:
Prípravná etapa – založenie a vybudovanie koordinátora
I. etapa - zahŕňa územie - Horné Považie + Kysuce
II. etapa - zahŕňa územie – Turiec
III. etapa - zahŕňa územie – Liptov
IV. etapa - zahŕňa územie – Orava
V. etapa - zahŕňa napojenie IDS ŽSK na IDS TSK do jedného funkčného regiónu
I. etapa by sa mala uskutočniť do konca roka 2019 so zmenou GVD a každá ďalšia s približne ročným rozostupom.
Bližšia špecifikácia I. etapy:
I. etapa - zahŕňa územie - Horné Považie + Kysuce /pilotný projekt/
Prvá etapa bude rozdelená na tri podetapy:
A. Prevádzková a tarifná integrácia:
• Hlavnou kostrou bude železničný traťový úsek Žilina – Čadca
• Zapojenie vybraných liniek verejnej autobusovej dopravy
• Zapojenie MHD Žilina
• Zapojenie MHD Čadca
B. Prevádzková a tarifná integrácia:
• Hlavnou kostrou bude železničný traťový úsek Žilina – Rajec
• Zapojenie vybraných liniek verejnej autobusovej dopravy
C. Prevádzková a tarifná integrácia :
• Zapojenie zatiaľ nezaintegrovaných úsekov železníc na území Horného Považia
• ostatné linky verejnej autobusovej dopravy v oblasti Horného Považia
• železničné trate zaústené do uzla Čadca (Čadca - Makov, Čadca - Skalité)
• ostatné linky verejnej autobusovej dopravy v oblasti Kysúc
http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... a-integrov
Ako výsledok implementácie strategického dokumentu „Stratégia tvorby a budovania Integrovaného dopravného systému v ŽSK“ bola založená obchodná spoločnosť Integrovaná doprava Žilinského kraja, s.r.o. Spoločníkmi spoločnosti sú:
-Žilinský samosprávny kraj, 65% podiel
-Mesto Žilina, 35 % podiel
Spoločnosť bola zapísaná do obchodného registra od 15.9.2017. Spoločnosť je financovaná z rozpočtu Žilinského samosprávneho kraja a mesta Žilina.
Schválený podnikateľský a finančný plán spoločnosti pre rok 2018:
Hlavné ciele pre rok 2018 sú:
-Zabezpečiť personálne obsadenie „Organizátora“
-Zabezpečiť technické vybavenie „Organizátora“
-Vytvoriť základné legislatívne dokumenty
-Príprava podmienok pre realizáciu pilotného projektu:
-pripraviť pilot v oblasti tarifných a prepravných podmienok na realizáciu v zmysle rozvojovej stratégie IDS,
-spracovanie a uplatnenie modelu pre deľbu prepravných tržieb,
-formulácia kvalitatívnych a technických štandardov ponúkaných služieb v oblasti verejnej dopravy na pilotnom území,
-definovanie, správa a garancia technicko-prevádzkových štandardov pre odbavovacie a predajné zariadenia v rámci verejnej osobnej dopravy v IDS.
Rozvojová stratégia IDŽK:
Prípravná etapa – založenie a vybudovanie koordinátora
I. etapa - zahŕňa územie - Horné Považie + Kysuce
II. etapa - zahŕňa územie – Turiec
III. etapa - zahŕňa územie – Liptov
IV. etapa - zahŕňa územie – Orava
V. etapa - zahŕňa napojenie IDS ŽSK na IDS TSK do jedného funkčného regiónu
I. etapa by sa mala uskutočniť do konca roka 2019 so zmenou GVD a každá ďalšia s približne ročným rozostupom.
Bližšia špecifikácia I. etapy:
I. etapa - zahŕňa územie - Horné Považie + Kysuce /pilotný projekt/
Prvá etapa bude rozdelená na tri podetapy:
A. Prevádzková a tarifná integrácia:
• Hlavnou kostrou bude železničný traťový úsek Žilina – Čadca
• Zapojenie vybraných liniek verejnej autobusovej dopravy
• Zapojenie MHD Žilina
• Zapojenie MHD Čadca
B. Prevádzková a tarifná integrácia:
• Hlavnou kostrou bude železničný traťový úsek Žilina – Rajec
• Zapojenie vybraných liniek verejnej autobusovej dopravy
C. Prevádzková a tarifná integrácia :
• Zapojenie zatiaľ nezaintegrovaných úsekov železníc na území Horného Považia
• ostatné linky verejnej autobusovej dopravy v oblasti Horného Považia
• železničné trate zaústené do uzla Čadca (Čadca - Makov, Čadca - Skalité)
• ostatné linky verejnej autobusovej dopravy v oblasti Kysúc