Stránka 1 z 2

Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 08:31
od KN.SK
Škoda, že u nás sa zrušili takmer všetky úzkokoľajné železnice (nie len lesné). Spomänul som na ne si i pre toto: https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23493
V Maďarsku ich ostalo mnoho v prevádzke:
https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/kisvasutak-magyarorszagon
https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_kisvas%C3%BAtjainak_list%C3%A1ja
https://www.kisvasut.hu/

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 12. Jún 2018 08:58
od Lorenc
Škoda, že u nás sa zrušili takmer všetky úzkokoľajné železnice (nie len lesné). Spomänul som na ne si i pre toto: https://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=23493
V Maďarsku ich ostalo mnoho v prevádzke:


Isto mali ostať minimálne tie unikátne. Korytnická a Ľubochnianska slúžili od začiatku aj pre turistov. O ostatných neviem do akej miery.

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2021 10:40
od Milos
K zámeru vybudovania novej úzkorozchodnej električkovej trate Chvatimech - Podbrezová/Brezno - Bystrá/Mýto - Tále - Krupová

Kópia môjho príspevku z témy Cestá sieť -> Brezno a doprava v tekto oblasti:

mirec napísal:Super! ČHŽ uspela s veľkým projektom, ktorý zásadne zmení jej fungovanie a významne prispeje aj k rozvoju CR na Horehroní
viewtopic.php?f=35&t=24834


Ešte sa vrátim k tomu nákupu električiek zo Švajčiarska odkazom na starší článok z jesene minulého roka.
Takže najprv nakúpiť lacno električky a projekt novej trate vymýšľať následne na kolene.. Kým by sa toto dostalo do realizácie (aj to zrejme len prepojenie Chvatimech - Brezno/Podbrezová - Mýto/Bystrá - Tále, možno Krpáčovo, lebo pochybujem že by ten kľúčový úsek Tále - Krupová prešiel cez EIA, nehovoriac o nákladoch na takýto veľký projekt, aj keď by bol len po Tále), tak tie zánovné švajčiarske leštenky zožerie hrdza.
https://dialnice.info/viewtopic.php?f=68&t=25212

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2021 21:22
od mirec
Beriem to tak, bola príležitosť,využili ju, boli úspešní. Prvotná idea je spojiť Čierny Balog s Hroncom a novým závodom ŽP. Sfunkčniť trať toho času neschopnu prevádzky a elektrifikovať - zabiju dve muchy jednou ranou. To je reálne. Vízia trate pod Chopok je veľmi odvážna. Už len vtesnať trať v úzkej doline, kde sa okrem potoka ledva zmestí súčasná cesta.

Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 12:15
od KN.SK
ELEKTRICKÉ VLAKY ZO ŠVAJČIARSKA DORAZILI DO BRATISLAVY LOĎOU (13. mája 2021).
Jazdené súpravy zo Švajčiarska, ktoré dopravca venoval za symbolickú cenu, putujú na Čiernohronskú železnicu. Vlaky sa plavili z nákladného prístavu v Bazileji Mohansko-dunajským prieplavom až do Bratislavy. Čiernohronská železnica nové súpravy využije na trati z Čierneho Balogu do Podbrezovej, na ktorej plánuje pravidelnú linkovú dopravu.
46731 Zdroj FB Ministerstva dopravy a výstavby SR 1595

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 15:58
od Pacho
je fajn, že elktričky prišli, ale veľmi by ma zaujímalo, koľko rokov budú kdesi hrdzavieť, pokiaľ sa dostanú na trať. Zatiaľ som nezachytil okrem plánov , iné aktivity, rád by som mýlim, ak to nie je tak opravte ma.

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 18:28
od penjo
V TV reportáži hovorili, že do prevádzky pôjdu až budúce leto, lebo je potrebné dotiahnuť veľa administratívnych vecí.

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2021 19:49
od Pacho
Tak to by bolo fajn, len yb to bola pravda. Neviem, ale zrejme sa bude musieť prebudovať vštky trate, aby sa tieto električky mohli prevádzkovať, čo si myslím, za rok sa to nestihe, ale veľmi rád by som sa mýlil .

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 15. Máj 2021 11:31
od Pacho

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2021 16:11
od lostrail
No dobre, buduce leto mozno do prevadzky pojdu, ale s vlastnou elektrickou trakciou asi tazko. Nanajvys vlecene nejakymi dizlami alebo parami. Spominal sa totiz plan obnovy ako mozny zdroj financovania, lenze na to, aby mohli nieco taketo elektrifikovat, budu musiet mat minimalne spracovanu EIA (pri plane obnovy bol velky doraz na dodrzanie principu "vyrazne nenarusit", cize sa da cakat poziadavka na odovodnovanie kazdeho kopnutia do zeme) a to ani pri najlepsej voli do buduceho leta nestihnu. Spustenie projektu v nejakej lepsej verzii ocakavaju v roku 2025 a dovtedy sa este vselico moze zmenit.

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2021 23:44
od asdf
Proste sa Aleš Bílek buďto definitívne zbláznil, alebo ho niekto do niečoho naviezol.

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2021 05:40
od magnus
Mne to tiež zaváňa snahou tunelovať eurofondy...nieco ako projekt samozalesnovania na Kysuciach :-)

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2021 21:21
od Jarda Retarda
Podla mna v nadvaznosti na vybudovanie ciernohronskej zeleznice az pod chopok je toto dobry zaciatok. Samo osebe by som to povazoval za zbytocny projekt. Snad za nejakych 10-15 rokov sa to stane skutocnostou a ze kopa ludi, co do nizkych tatier chodia,ziska dostojnu infrastrukturu pre verejnu dopravu

Ale je pravda, ze elektrifikovat trat to nie je len tak a za rok sa priprava stihnut neda...

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2021 07:00
od Lorenc
Myslienka postavit elektricku zeleznicu je aj z RK na Donovaly. Na chopok juh z brezna/podbrezovej to je logicke. Podobne by to malo byt aj zo severu. Potencial ma predlzovanie TEZ. Ale to by chcelo narodny program podpory takejto dopravy. Automobily v strediskach by sa mali eliminovat.

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 28. Máj 2021 11:45
od lostrail
Od severu sa k Nizkym Tatram nepostavi nic. Tam je dopravny mod urceny definitivne a nadlho. Uz vidim majitelov parkovisk, z ktorych maju ryzu, ako sa budu z napadu elektricky tesit. V tejto krajine navyse kazdy kasle na to, co by ako malo byt a podporuje hlavne to, co jemu osobne prinesie prospech. To, ze by to takto nemalo byt, je na inu debatu, ale nieco, ako predlzenie TEZ nehrozi v tomto, ani buducom zivote. Velmi som skepticky aj pri tomto horehronskom ulete a ocakavam, ze jedina funkcia tych elektriciek bude potichucky hrdzaviet. Kiezby to bolo inak.

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2021 09:05
od sendvo

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2021 09:28
od Lorenc
Ajeje zase zabudli na estetiku. Inzenyri. To tie trolejove stlpy sa nedali urobit subtilnejsie?

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2021 16:38
od cPalo
robí sa to rovno na 200km/h dúfam :D

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2021 20:38
od Lorenc
Tie rebrikove trolejove stlpy asi nedavaju ani na 250 km/h

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2021 02:28
od jackboxx
lol a to vraj v maji 2021 ak ma pamat neklame chceli novu zubacku slavnostne otvarat a spustat s prvou jazdou sa pamatam na tie velkohube vyhlasenia predosleho vedenia ZSR :D kazdopadne neviem ci som si to len ja vsimol video je len zo spodnej casti useku Lieskovec -Strba? alebo sa mi to len zda.. to horna cast vratane Strbskeho Plesa este stale akoze nic? ci v akom je stave stanica a peron na Strbskom Plese? lebo to z videa nebolo jasne poznat a vidno.. co som si vsimol z videa stanice strba aj lieskovec stale nedokoncene nastupistia, perony ci nastupna stanica na strbe, kde je napr este stale povodny plafon a napisy z komunizmu.. :D ..inak trat je podbita zuby osadene troleje natahane, tak uz by to hadam aj mohli otvarat nie? ...ci ake je momentalne vlastne aktualne planovane oficialne otvorenie useku s prvou jazdou?

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2021 02:53
od jackboxx
posledne info z januara 2021 co tu bolo (uz opravene z povodneho terminu odovzdania februar 2021 posun na koniec maja 2021,ktory mal byt definitivny a konecny.. a vida realita opat ina.. citujem clanok co tu bol a ZSR:
"Ozubnica v Tatrách
Na prelome mája a júna 2021 plánujeme odovzdanie zmodernizovaného úseku Štrba – Štrbské Pleso. Bude to naozaj veľká vec, lebo okrem modernizovanej trate sem ZSSK nasadia aj nové jednotky, masívna podpora cestovného ruchu v Tatrách."

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2021 06:16
od rado
Ja som dostal iba info z druhej ruky v znení: "vraj nehrozi tohrocna turisticka sezona..."

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2021 07:17
od jackboxx
ze nehrozi... :lol: ze sa uz nicomu v tejto bananovej zlodejskej republike necudujem.. by som sefovi zsr vycapil toto vyssie ich vyhlasenie na celo, co vyrok od nich to jeden zvast za druhym.. ich slova su ako prdy do vetra :evil: pritom trat az na par m na zaciatku podbita, troleje su a oni ze az dalsiu sezonu.. chore

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2021 07:59
od Lorenc
to preto lebo bol covid. 2 roky covidu dva roky meskania. co je na tom nepochopitelne. Srnky nemali ruska. Chlapi nemohli robit. :-D

Re: Úzkokoľajné železnice

OdoslaťOdoslané: 09. Jún 2021 08:06
od Milos
Mne bude ľúto tej krásnej mramorovej dlažby na nástupišti a výstupišti zubačky v stanici Štrba. Dali ju preč a nahradia ju niečím menej hodnotným
Zrejme to odôvodnia tým, že na mramore sa mohol niekto pošmyknúť..