ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/MR

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod jarino » 12. Máj 2023 15:24

devil napísal:ake navyse ? od zaciatku planovania sa malo mysliet na to ze na tej rovine sa da urobit aj viac. to ze sa nemyslelo je nekoncepcnost. alebo ani nie a je to tak ze medzi sencom a sladkovicovom je 140 tak nech je 140 aj tu. nevadi, EC vlaky budu jazdit 140 ale mame vnutrostratnu trat na 160.


Myslel som to tak, že ak by sa do toho začalo vymýšľať, že zrušiť priecestia a nahradiť mimoúrovňovými križovaniami a pod., už by to bolo na dlho (EIA, územko, výkup) a nestíhol by sa termín 2023.
Totiž príprava sa začala nie tak dávno.
V 2017 sa objednala DSPRS.
https://www.crz.gov.sk/data/att/3150235_dokument1.pdf
To znamená, že za 6 rokov sme sa dostali od začiatku projektovania k zhotovenému projektu.
Zlepšil sa stav trate, zvýšila sa rýchlosť, niektoré veci sa spravili na 160 km/h.

Za málo peňazí a málo času pomerne dosť muziky.
Ak by som si mal vybrať na koridore, medzi týmto alebo čakaním 10-15 rokov, kým sa pripraví v mnohých prípadoch megalomanská modernizácia, tak beriem to prvé... Nerozumiem prečo všetci majú nejaký podivný komplex a chcú veľké projekty.

Takto by mali ŽSR pokračovať ďalej. A aj na iných koridoroch.
Potom môžu dať na celý koridor GSM-R a ETCS, čo by im v takýchto prípadoch bezproblémov mali preplatiť MF SR alebo Brusel. Prípadne aj tie priecestia.

EmBe napísal:Netreba zabudnúť na ETCS, bez ktorého by sa 160+ nejazdilo a to by stálo násobne viac.

Je tam vôbec GSM-R?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod aquila » 12. Máj 2023 17:11

najlepsie by bolo, keby tie jednotlive mimourovnove krizovania robili ako male projekty. kludne aj dalsich 5-10 rokov. nic zle by sa nestalo, ale to sa bohuzial tiez u nas nedeje
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod EmBe » 12. Máj 2023 19:09

jarino napísal:
EmBe napísal:Netreba zabudnúť na ETCS, bez ktorého by sa 160+ nejazdilo a to by stálo násobne viac.

Je tam vôbec GSM-R?


V úseku BA - NZ áno.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod ENrico » 12. Máj 2023 21:18

jarino napísal:
devil napísal:ake navyse ? od zaciatku planovania sa malo mysliet na to ze na tej rovine sa da urobit aj viac. to ze sa nemyslelo je nekoncepcnost. alebo ani nie a je to tak ze medzi sencom a sladkovicovom je 140 tak nech je 140 aj tu. nevadi, EC vlaky budu jazdit 140 ale mame vnutrostratnu trat na 160.


Myslel som to tak, že ak by sa do toho začalo vymýšľať, že zrušiť priecestia a nahradiť mimoúrovňovými križovaniami a pod., už by to bolo na dlho (EIA, územko, výkup) a nestíhol by sa termín 2023.
Totiž príprava sa začala nie tak dávno.
V 2017 sa objednala DSPRS.
https://www.crz.gov.sk/data/att/3150235_dokument1.pdf
To znamená, že za 6 rokov sme sa dostali od začiatku projektovania k zhotovenému projektu.
Zlepšil sa stav trate, zvýšila sa rýchlosť, niektoré veci sa spravili na 160 km/h.

Za málo peňazí a málo času pomerne dosť muziky.
Ak by som si mal vybrať na koridore, medzi týmto alebo čakaním 10-15 rokov, kým sa pripraví v mnohých prípadoch megalomanská modernizácia, tak beriem to prvé... Nerozumiem prečo všetci majú nejaký podivný komplex a chcú veľké projekty.

Takto by mali ŽSR pokračovať ďalej. A aj na iných koridoroch.
Potom môžu dať na celý koridor GSM-R a ETCS, čo by im v takýchto prípadoch bezproblémov mali preplatiť MF SR alebo Brusel. Prípadne aj tie priecestia.

EmBe napísal:Netreba zabudnúť na ETCS, bez ktorého by sa 160+ nejazdilo a to by stálo násobne viac.

Je tam vôbec GSM-R?


Presne tak. Všetky medzistaničné úseky na trati BA-NZ by sa mohli týmto štýlom urobiť. Zvršok, spodok, trakčné vedenie na 160 a nové zastávky,... A potom postupne jednotlivé stanice, a nakoniec nové zab. zar a ETCS. Len bohužiaľ podľa vyjadrenia ŽSR sa žiadne ďalšie úseky na trati BA-NZ ani len nepripravujú...
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod bergen » 13. Máj 2023 09:58

to je obrovska chyba ze sa nepripravuje, dufam ze to nova vlada a vedenie MD zmeni samozrejme ak sa nedostanu k moci mafie a neschopaci ,som za vladu odbornikov ale od fachu co sa do toho vyznaju
bergen
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 12. Máj 2023 19:24

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod ENrico » 13. Máj 2023 11:40

Pokiaľ sa vo vedení ŽSR budú točiť dokola tí istí ľudia, tak sa v tomto smere nezmení nič, a nezmení to ani minister dopravy.
Bohužiaľ, aktuálne to vyzerá tak, že ŽSR je jedna z posledných dojných kráv pre vybrané firmy, ako Tempra, TSS Grade či Železničné stavebníctvo, ktorým treba na dlhé roky zabezpečiť kšefty. Takže sa robia hlavne rôzne drobné a veľmi predražené opravy, ktoré nič nevylepšujú, ale len dočasne odstraňujú havarijný stav, a nie je vôľa robiť poriadne rekonštrukcie, ktoré do budúcnosti znižujú nároky na údržbu (=menej kšeftov pre vybrané firmy). V tejto situácii sa ani nečudujem, že nie je veľká vôľa zo strany štátu dávať viac peňazí ŽSR.

ŽSR by si mali v prvom rade zabezpečiť vlastné technické kapacity (stroje) na údržbu tratí, aby si mohli robiť vo vlastnej réžii väčšinu bežnej údržby a opráv, ako napr. čistenie štrkového lôžka, podbíjanie, ale aj výmenu zvršku či orezy drevín. Ak by si to robili ŽSR vlastnými kapacitami, náklady na takéto opravy a údržbu by boli radikálne nižšie (možno aj o tretinu či dokonca polovicu!), a za rovnaké peniaze by sa tak mohlo opraviť oveľa, oveľa, oveľa viac.
Tie stroje sú drahé, ale keby sa chcelo, minimálne časť sa mohla financovať aj cez eurofondy, a v najhoršom aj úver, lebo by sa to veľmi rýchlo vrátilo na ušetrených nákladoch na predražené platby externým firmám. Ale zo strany ŽSR nie je vôbec žiadna iniciatíva v tomto smere, lebo to by bol koniec kšeftov pre vybraných súkromníkov...
ENrico
návštevník
 
Príspevky: 15
Založený: 27. Dec 2009 14:58

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod devil » 13. Máj 2023 13:15

Nerozumiem prečo všetci majú nejaký podivný komplex a chcú veľké projekty.
??? beriem to tak ze na tej rovine je vsetko jednoduchsie, 160 tam nie je megalomania mozno ani 200. npr. na useku trnovec-tvrdososovce vidim jednu krizujucu cestu 3. triedy pri jatove, v trnovci uz nadjazd davno existuje. horsie je to pri SA a GA kde su urovnove krizenia daleko rusnejsich ciest veducich do miest. btw. tam by sa tiez mala robit reko tak aby sa nemuseli postavit nadjazdy ? bolo by to bezpecne ? podla mna nie...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod Kvík » 13. Máj 2023 13:34

Je to kus smutné, ale dosť pochybujem, že by 200 km/h malo veľký zmysel a či by sa to niekedy zaplatilo. Trať 130 NZ-Štúrovo a ďalej na Budapešť je dosť druhotriedna a jej vnútroštátny potenciál je mizerný; medzištátne vlaky z Budapešti som zase vídal obvykle žalostne prázdne. Ak by na to predsa niekedy došlo, vyrovnať tých pár oblúkov nie je snáď až také ťažké, a dovtedy bude hádam aj toto na konci životnosti.

Naopak ako časť spojenia LV a BB by to potrebovalo masívnu rekonštrukciu (a zrejme aj rovno zmenu trasy), ale nemá veľmi zmysel príliš optimalizovať tú už teraz najlepšiu tretinu, ak zvyšok trate ostane v katastrofálnom stave. A tam, ak si dobre spomínam, sa nejde diať nič. Kto môže, jazdí BA-ZV autom za ~100 minút a nie vlakom za 195.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod devil » 14. Máj 2023 09:20

?preco je elektrifikovana dvojkolajka s EC druhotriedna trat a preco by mal mat prihranicny usek nejaky vnutrostatny potencial ? aky ho ma npr. MA-kuty ?

Kto môže, jazdí BA-ZV autom za ~100 minút a nie vlakom za 195.
kto moze autom ale je aj kopa studentov, dochodcov a ver tomu ze silne dni su ich plne vlaky. sice cesta vyse 3 hodin ale prvorada je cena listka. a tam zeleznica vyhrava aj nad autobusmi.

mozno prave preto sa nepripravuje lebo mame cast od sladkovicova po trnovec asi 25 km kde su 2 frekventovane cesty pri SA a jednu pri GA kde si neviem predstavit zachovanie urovnoveho krizenia.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod Kvík » 14. Máj 2023 11:16

Nemám dáta, koľko ľudí skutočne jazdí vlakom z BA do Budapešti a koľko do Brna/Prahy, ale koľkokrát som šiel vlakom Praha-BA, bolo to celkom slušne plné (samozrejme vnútri ČR oveľa viac ako tu, ale aj tu). Predpokladám, že väzby na ČR sú oveľa silnejšie a do Budapešti naozaj veľa ľudí nechodí.

No a to druheje presne to, že "kto môže". Študenti a dôchodcovia obvykle nemôžu, a áno, je ich dosť. Kým som ako študent jazdieval BA-KE vlakom, občas som skúsil aj juh, pretože sa mi tá trať páčila a bola menej opozeraná, ale inak to bolo utrpenie, podľa grafikonu 6:35 a skutočný čas obvykle aj vyše 7 hodín. Kamarát z LC ale žiadnu severnú alternatívu nemal a vlakom to mával od dverí k dverám vyše 5 hodín. Dnes to autom zvládne za 2:20.

Ale ak nám stačia lacné lístky a je jedno, koľko to trvá a aká je úroveň cestovania, potom vlastne naozaj netreba robiť okrem bežnej údržby nič. Celý vývoj slovenských železníc vyzerá byť presne o tomto, odkedy si len pamätám. Dnes sme v stave, že aj keby sa do zajtra rána magicky prestavala celá trať 180 alebo hoci 160 na súvislých 160 km/h a IC vlak by zvládol KE-BA za 3:30, ani pri súčasných cenách lístkov a s D1/R1/R2 v nedohľadne by ma to stále nepresvedčilo prestať jazdiť autom (dvaja dospelí bez zliav). A to je trasa priamo BA-KE s perfektnou dostupnosťou MHD... kebyže potrebujem ísť napríklad z Malaciek do Trebišova, je to ešte oveľa horšie.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 264
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod devil » 15. Máj 2023 07:01

toto celkom nechapem, za 3:30 sa autom do KE nedostanes tak ci tak....

vlak a celkovo HD je bezne aj tom ze ides dlhsie ale je to lacnejsie. trat 150 je ale v tomto extrem ale ako vidime aj tak to funguje. a to uz nie je ani otazka vyvoja zeleznic ale moznosti ludi. ako keby sme si povedali ze liberalizujme dialnice, postavme ich cez PPP...celu siet ale budeme platit od kilometrov, ver tomu ze to nebude fungovat.

k vytazenosti mame staru mapu v galerii, isteze smerom na prahu a brno su silnejsie vazby ale aj trat na sturovo ma slusne cisla. predpokladam ze aj vdaka turizmu. na NZ a sturovo je vlak bezkonkurencny aj casovo. takze ak si spocitas naklady, ludi, potencial, pocet vlakov vyssej kategorie tak min. BA-trnovec by mal byt TOP usek na modernizaciu.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=43698&sk=t&sd=d&st=0
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod IDV » 15. Máj 2023 13:41

Ale dostanes. Za 3:30 v pohode vecer a aj za menej ako 3 hodiny ak ide niekto rychlejsie
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod devil » 15. Máj 2023 18:18

Priemerna 130 vecer na D apriemerna 90cez certovicu tiez vecer. Tlieskam. Beriem ze auto je dnes lepsia volba nez vlak tam kde je dialnica ale nemyslel som to takto...
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod IDV » 16. Máj 2023 07:24

160 na dialnici a zvysok jemne nad limit a mas 3:30 v pohode. Ked beriem ze je minimum aut na ceste tak ta takmer nikto nespomaluje. Mne osobne sa lepsie jazdi cez den a ci pridem kus skor alebo neskor neriesim, ide mi o bezpecnost a komfort, ak je vacsia premavka tak mna uz prestalo bavit stale cakat v lavom pruhu kym sa mi niekto uhne, radsej idem v pravom pruhu s rozostupom k vozidlu vpred konstantne, vo vysledku tj casovo takmer rovnako a je vyssia bezpecnost. Ale poznam dost ludi kt jazdia 150-170 u nas na dialniciach.
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod devil » 16. Máj 2023 07:56

lenze to nie je komfort ani oproti terajsiemu cestovaniu nieto este oproti imaginarnemu vlaku za 3:30 ked si mozes vylozit nohy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod IDV » 16. Máj 2023 11:13

To ano jediny komfort je HU v casoch ked nie je velka premavka
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod bergen » 16. Máj 2023 15:11

IDV, krasne len tu nahovaraj niekoho na porusovanie dopravnych predpisov a premavky , presne taki ako ty s tymto nadrblym zmyslanim zapricinuju najviac havarii a kolizii.. prajem ti aby ta chytili raz fizli a zacvakal tucnu pokutu a prisiel o vodicak ked jazdis bezne 160km/h na dialniciach a RC.. charakter tebe asi vela nevravi.. jednoznacne som za modernizaciu zeleznic na 140-160 hornaty sever a rovinaty juh+ zapad 200km/h vlak je vlak ,investovat treba presne podla EU a Bruselu do zelenej dopravy ktora ma buducnost jednoznacne s nimi suhlasim a som za! + prepravne kapacity su dalsia velka vyhoda za kratky cas vela ludi a kludne aj pod 3h sa da stlacit Ke-Ba modernizaciou koridoru na 160-200,minimalne rovinate useky a casti napr Ba-Puchov ci spominany usek juznej trasy na zapadnom Slovensku Ba- Nove Zamky a defacto az hore po Zvolen udolim teda juzna trasa az na Sorosku a hornaty usek Zvolen-Lovinobana sa da takmer vsade 200 v pohode..
bergen
návštevník
 
Príspevky: 14
Založený: 12. Máj 2023 19:24

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod EmBe » 27. Máj 2023 21:27

13.03.2023 bolo dokončené aj dielo ŽST Dvory nad Žitavou, modernizácia výhybiek č. 14 - 20:
https://www.zsr.sk/3318/
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod EmBe » 21. Jún 2023 20:40

Nové video:
https://youtu.be/pWIOZd10EGI?t=3064
Trnovec - Tvrdošovce od 0:51:04 po 01:03:55 (ukončená reko 2. TK)

Palárikovo - Nové Zámky od 01:11:13 po 01:18:28 (prakticky ukončená rekonštrukcia)
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod devil » 19. Júl 2023 13:45

Uz sa rozobera prva kolaj.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod EmBe » 27. Okt 2023 20:34

Trnovec - Tvrdošovce a Palárikovo - Nové Zámky.
Video z konca augusta:
https://www.youtube.com/watch?v=0CqCFmBgswc
Zatiaľ posledné, čo som našiel.
Prvý úsek od 51:30 a druhý od 01:11:54.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod EmBe » 08. Nov 2023 20:09

Video zo 06.11.2023
Nové Zámky - Palárikovo od 01:27:02 po 01:32:01 - dokončené
https://youtu.be/PFkYHjk9G5o?si=xUzxBfYVK7ZcZBdx&t=5222

Tvrdošovce - Trnovec nad Váhom od 01:38:33 po 01:50:31 - má byť dokončené do 20.11.2023
https://youtu.be/PFkYHjk9G5o?si=6ocjLcL_Fp88O7L0&t=5913

Jazdiť 140 km/h v oboch úsekoch sa bude až od nového GVD.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod IceFox » 16. Nov 2023 17:53

A 140 km/h je kvôli návrhovým parametrom trate alebo kvôli stupidnému predpisu ŽSR - úrovňové priecestie = max. 140 (hoci všade okolo je to 160)?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod devil » 16. Nov 2023 18:27

Pozri vyssie
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR Modernizácia trate Bratislava, Vajnory - hranica SR/

Odoslaťod budamar » 17. Nov 2023 01:50

dufam ze to tato vlada zmeni alebo apson bude mat snahu zmenit resp tlacit na to a juh sa pretransformuje uz na 200km/h teda aspon tato rovinata cast ktora si to priam ziada teda aspon celistvy rovinaty usek od Ba cez Nove Zamky /Surany - Levice defacto kludne az po Hronsky Benadik je defacto sama rovina ,stacilo by len vyrovnat par oblukov na trati a spravit MUK samozrejme , zatial povedzme po Benadik , s tym ze neskor by sa spominany celistvy usek natiahol aspon po Zvolen to by hodne usetrilo casu a juzna trasa by sa vyrazne zatraktivnila pri 140 potencial tejto trate ostava vyrazne nevyuzity co je hodne na skodu
budamar
diskutujúci
 
Príspevky: 67
Založený: 17. Nov 2023 01:06

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 9 hostí.