Stránka 1 z 1

Tatravagonka, a.s. Poprad

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 10:02
od mafianos
Ked uz je tu tolko tem o zelezniciach na Slovensku, tak potom tu chyba jednoznacne Tatravagonka, a.s. Poprad, ktora vyraba vagony.

V r. 2004 tato firma vyrobila cca. 1 000 voznov, takmer 5 900 podvozkov a firma zamestnavala viac ako 2 000 ludi, ktori zarabali priblizne 16 000 SKK mesacne.

Viac o tejto firme najdete na tejto stranke: www.tatravagonka.sk (pozor, je tu hudba)

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 19:00
od Caesar
Táto firma mala a aj má veľmi ťažkú pozíciu na slovenskom trhu, pretože vysoké ceny ocele a výmenný kurz SKK voči EUR veľmi negatívne ovplyvňujú jej hospodárenie. Firma však ešte stále je konkurencieschopná a po väčšom prepúšťaní znovu naberá ľudí. :arrow:

Tatravagónka opäť prijíma ľudí - http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2183

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2005 23:49
od Adaios
Viacere firmy sveta takehoto zamerania maju problemy az take ze vytvaraju stratu, ale za istych okolnosti sa da takyto stav udrzat aj 10 rokov, lebo raz ten zisk pride a poriadne velky. Napriklad ceny ocele uz by mali klesnut v r. 2006-07, pretoze najvacsi spotrebitel je Cina a ta je uz aj najvacsi vyrobca a ocele bude prebytok dalsi rok. :wink:

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2006 18:10
od Dialniciar
Nový majiteľ vagónky verí koľajniciam. Tatravagónka prešla do rúk ľudí, ktorí majú skúsenosti so železničnými opravovňami. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4567

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2008 11:24
od Dialniciar
Tatravagónka dynamicky zvyšuje výrobu vagónov i podvozkov

http://www.idoprava.sk/Appl/WebObjects/ ... Kg6pssNdv0

Kategória: Železničná
Publikované : 03.01.08 09:14:30

Poprad- Tatravagónka v Poprade predpokladá, že v roku 2008 zvýši výrobu o viac ako 80 % a investovať hodlá pol miliardy korún.

Výrobné linky opustí približne 2 400 nákladných železničných vagónov, čo je o 1 100 viac než v roku 2007. Vzrastie aj produkcia podvozkov z vlaňajších 7 200 na tohtoročných 8 500 kusov. Plánované investície budú smerovať predovšetkým do modernizácie strojov, robotizácie pracovísk, obnovy budov a rozšírenia skladu hutného materiálu.

Vedenie spoločnosti v úvode roka potvrdilo snahu pokračovať v nastúpenom trende rastu efektívnosti a kvality. "Od novembra 2006 má Tatravagónka nového investora – Optifin Invest, s. r. o. Jeho snahou je v horizonte piatich rokov zaradiť Tatravagónku medzi popredné firmy vo výrobe, oprave a modernizácii nákladných železničných vagónov v Európe," uviedla pre TASR hovorkyňa a. s. Tatravagónka Denisa Šerfelová.

Dodala, že spoločnosť na sklonku roka 2007 kúpila Vagónku v Trebišove, ktorá bude ďalším výrobným centrom a pomôže popradskej Tatravagónke zvýšiť objem výroby a doplniť sortiment výrobkov a služieb o modernizáciu a opravy nákladných vagónov. V Trebišove predpokladá vytvoriť asi 200 pracovných miest.

Popradská Tatravagónka patrí k najväčším zamestnávateľom pod Tatrami. Vlani vytvorila asi 300 pracovných miest. V ostatnom čase však naráža na nedostatok kvalifikovaných robotníkov, predovšetkým zváračov a obrábačov kovov na slovenskom pracovnom trhu. Možnosti preto hľadá aj za hranicami. V závere minulého roka prišla pod Tatry štyridsiatka Vietnamcov, ktorí sa postupne začlenia do pracovného kolektívu v priebehu januára 2008.

Podtatranský výrobca nákladných železničných vagónov a podvozkov bude pokračovať v nábore zamestnancov aj v tomto roku, keď plánuje zamestnávať 2 100 až 2 300 ľudí.

TASR

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2008 11:47
od Dialniciar
Britský Angel Trains si objednal 800 vagónov od Tatravagónky :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9433

OdoslaťOdoslané: 13. Jan 2009 15:10
od Dialniciar
1 zamestnanec = 1 vyrobený vagón :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11386