Stránka 2 z 2

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

OdoslaťOdoslané: 08. Máj 2018 06:40
od EmBe
http://www.crz.gov.sk/index.php?ID=3420693&l=sk

Investičné zadanie
na vypracovanie projektovej dokumentácie pre stavebné povolenie a realizáciu stavby (DSPRS)

Názov stavby: ŽST Lužianky, úprava nástupišťa pri koľaji č. 3

SO 01 Nástupište pri koľaji č. 3
V rámci PD projektant navrhne zrušenie existujúceho nástupišťa medzi koľajami č. 3 a 5a v km 41,186 – 41,236 bez náhrady. Nástupište medzi koľajami č. 3 a 5 v km 40,925 – 41,011 sa navrhne na
rekonštrukciu v celej dĺžke tak, že začiatok nástupišťa posunie bližšie smerom na Nitru (cca o 10 m) na
úroveň začiatku nakladacej rampy. Ukončenie nástupišťa bude pred výpravnou budovou, pred prvým
úrovňovým prístupom k ostatným nástupištiam. V mieste ukončenia nástupišťa sa navrhne pre prístup na
toto nástupište šikmá rampa. Toto nové nástupište požadujeme navrhnúť s výškou hrany 550 mm nad
STKP, šírky min. 3,0 m. Vzdialenosť nástupištnej hrany od osi koľaje požadujeme navrhnúť na 1 725 mm.
Projektant prípadne navrhne aj úpravu prístupovej komunikácie od výpravnej budovy tak, aby bol
zabezpečený bezbariérový prístup pre osoby s obmedzenou pohyblivosťou. Nové nástupište bude
obsahovať prvky pre orientáciu nevidiacich a slabozrakých.

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

OdoslaťOdoslané: 21. Sep 2023 14:01
od EmBe
Výstavba novej železničnej trate Nitra – Trnovec nad Váhom - Stanovisko MD SR, ŽSR a ÚHP MF SR k štúdii uskutočniteľnosti
august 2023

Vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti sa dotknuté strany dohodli, že výhľadovo najrýchlejšie spojenie Nitry s Bratislavou by bolo cez Trnovec nad Váhom, a preto v rámci projektového zámeru výstavby novej trate z Trnovca nad Váhom do Nitry bude v územnom pláne kraja (a územných plánoch nižšej úrovne) premietnuté a sledované zachovanie územnej rezervy vyprojektovaného trasovania. Ako však bolo uvedené skôr, efektivita novej trate je podmienená modernizáciou úseku Bratislava – Trnovec nad Váhom. O ďalšom postupe v projektovej príprave bude preto definitívne rozhodnuté až na základe výsledkov/výstupov aktualizovaných štúdií uskutočniteľnosti posudzujúcich súvisiace strategické zámery – modernizáciu trate z Leopoldova cez Nitru až do Nových Zámkov a modernizáciu trate z Bratislavy cez Nové Zámky do Štúrova. Z krátkodobého hľadiska sa tak javí ako efektívnejšie zamerať sa najprv na elektrifikáciu a modernizáciu trate Nitra – Leopoldov.


https://www.zsr.sk/files/modernizacia-t ... 9jDDHtnQ08

49186

Re: Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov–Nitra–Šur

OdoslaťOdoslané: 25. Okt 2023 06:04
od Čavo
Neviem, či som to správne z tej mapky prečítal, ale tú spojku už posúvajú na úroveň Poľného Kesova? Čo som videl, niekedy dávno, mapky a územné plány, tak to bolo niekde medzi Cabaj-Čáporom a Svätoplukovom. Nakoniec to posunú do Šurian. Vlastne to nemusia, tam už to je. Len tie kilometre a čas sa oproti severnej trase potom akosi nepodarí ušetriť.