Moderátor: Moderátori
bodrik napísal:Ako to skrz príchod Jaguára vyzerá s elektrifikáciou Leopoldov - Zbehy - NR - Šurany? Uvažuje sa nad tým, alebo chcú realizovať len tie predlžovania koľajísk a výmenu zab-zar?
"V prospech predĺženia stanice pre vozbu kontajnerových vlakov je susedná ŽST Leopoldov so 4 dopravnými koľajami dĺžky väčšej ako 750 m, v ktorej by sa mal vykonávať preprah vlakového rušňa kontajnerových vlakov."
"Návrhy na predĺženie užitočnej dĺžky dopravných koľají je potrebné projekčne preveriť, aby predĺženie vyhovovalo aj budúcej elektrifikácií trate Leopoldov – Nitra – Šurany, na ktorú je v súčasnosti spracovaná technicko – ekonomická štúdia a EIA. "
devil napísal:120-ka je velmi konkurencieschopna voci cestnej doprave NR-BA. Leopoldov - NR pokial viem ma rychlost 100 km/h. na 120 treba naozaj rozsiahle prelozky?
Stále nechápem, odkiaľ berieš to, že trnovecká trať je nejako prepojená s modernizáciou IV. koridoru. To sú dve úplne nesúvisiace veci. Všetko, čo som hovoril, bolo len o tom, aký budúci výsledný stav je dosiahnuteľný. Už dnes je trať BA - Trnovec prakticky celá na 120-140 km/h, čo je na slovenské pomery slušné a už toto stačí na kvalitné spojenie BA a NR. Úplne pokojne sa môže najskôr postaviť trnovecká trať a o 10 rokov modernizovať IV. koridor.
Keď spomínaš ten PO, tak to je zase ďalší príklad mesta, ktoré trpí lipnutím na CaK trasovaní našich železníc, ale to je na dlhšiu rozpravu. Podobne aj BB.
Investičné zadanie na vypracovanie projektovej dokumentácie a inžiniersku činnosť
ŽST Hlohovec, predĺženie užitočných dĺžok koľají č. 2 a č. 4
Predĺženie koľají č. 2, 4 a rekonštrukcia staničných koľají č. 1, 3, a č. 5 v ŽST Hlohovec je navrhnutá z dôvodu požiadavky na prepravu kontajnerových vlakov dĺžky 750 m pre TIP Lužianky a prevádzkového opotrebovania.
SO 01 Železničný zvršok – koľaje
Rekonštrukciu staničných koľají požadujeme navrhnúť pre traťovú rýchlosť min. 100 km/h. Začiatok rekonštrukcie koľají požadujeme od vchodového návestidla L (km 22,080) a koniec rekonštrukcie pred začiatkom výhybky č. 12, vrátane. Koľaje č. 1 – 5 a č. 2b požadujeme obnoviť v celej ich stavebnej dĺžke. V rámci stavby požadujeme navrhnúť predĺženie koľají č. 2 a č. 4 tak, aby tieto mali užitočnú dĺžku 750 m.
SO 02 Železničný zvršok – výhybky
V rámci tejto stavby požadujeme kompletnú obnovu výhybiek č. 1 až 12 a výhybky č. T1. Všetky výhybky musia umožniť v prípade obnovy zabezp. zar. montáž elektromotorických prestavníkov.
Výhybky vložené v hlavnej koľaji č. 1 musia byť zjazdné minimálne pre rýchlosť 100 km/h v priamom smere.
Všetky nové výhybky v hlavnej a predjazdných koľajach požadujeme vybaviť valčekovými zariadeniami
schváleného typu na ŽSR pre rýchlosť do 200 km/h, u ktorých jazyk v priľahlej polohe leží na klzných
stoličkách.
SO 04 Nástupištia
V rámci stavby požadujeme úplnú demontáž existujúcich nástupíšť. Požadujeme navrhnúť nové nástupištia medzi koľajami č. 5 a č. 3 v dĺžke 250 m, medzi koľajami č. 3 a č. 1 v dĺžke 250 m a medzi koľajami č. 1 a č. 2 v dĺžke 150 m. Výšku nástupnej hrany nad spojnicou temien koľajnicových pásov (STKP) požadujeme pre všetky nástupištia 300 mm. Na nástupištia zriadiť úrovňové priechody pre cestujúcich, ich poloha, parametre a počet bude určený projektantom na základe pracovných porád so zadávateľom stavby.
SO 08 EOV
Projektant navrhne EOV výhybiek, ktoré budú realizované stavbou (okrem T1) a bude požadovaný ich ohrev.
V rámci PD požadujeme návrh likvidácie starej nakladacej bočnej rampy pri koľaji č. 5 tak, aby nedošlo
k poškodeniu novovybudovanej bočnej rampy pri tejto koľaji. Čelná rampa pri koľaji č. 2b zostane bez
zmeny.
Naspäť na Železničná infraštruktúra
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 20 hostí.