Modernizácia uzla Žilina

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod lolo » 25. Júl 2019 16:32

Kuskovanie je pekne vidiet na dialniciach, kde najprv postavíme lahšie úseky a následne staviame tunelové úseky a nevieme čo s výrubom. Samozrejme jednotlivé úseky sútažiť samostane ale úseky rozdeliť s rozumom. Čo sa týka sútaží na ŽSR, stavbu PP-Lučivná, čo je menšia stavba sútažilo myslím 6 združení, a nakoniec vyhralo združenie dookola opakujúcich sa firiem s cenou +- okolo predpokladanej ceny. Na SVK je možno 5 firiem, ktoré dokážu/ vedia postaviť železnicu, takže aj keby si tú Žilinu rozdelil, tak to bude aj tak stavať niekto z tých tebou zmienených 3 konzorcií. Max kde by mohlo byť viacej adeptov je keby sa vyčlenil nadjazd ponad stanicu ako samostatná stavba.
lolo
diskutujúci
 
Príspevky: 86
Založený: 29. Mar 2018 19:39

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod magnus » 26. Júl 2019 12:31

lolo napísal:Uzavres to počas výstavby, alebo pustia len jeden pruh a to len autobusy. Nech si ten nadjazd postaví mesto postaví samo.


??? bez komentára :-P
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 871
Obrázky: 238
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod EmBe » 01. Aug 2019 11:03

Nové informácie sú, že sa nevie, kedy sa vyhlási VO, lebo mesto cuklo a nechce platiť nadjazd nad stanicou.
Obrázok používateľa
EmBe
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 964
Obrázky: 1103
Založený: 24. Jan 2010 21:33
Bydlisko: ZA/ZV

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod aquila » 03. Aug 2019 21:19

Toto vidim ako hodne kratkozrake..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod jarino » 06. Aug 2019 13:13

Osobne si myslím, že úsek financovaný z CEF mali samostatne tendrovať, lebo pri (ne)schopnosti to dopadne prepadnutím peňazí. Pri financovaní z KF môžu byť kompetentní nejako kreatívny pri krachu projektu (Čadca - hranica a PP - SNV žltý FIDIC ako náhrada ?), avšak z CEF-u idú peniaze menovite na daný projekt a tu sa čaká, vlečie, riešia obštrukcie a znova čaká...
Spojenie projektov aj tak z dopravného hľadiska nič nevyrieši, lebo v podaní ZSSK to bude tak či tak peklo.
Doteraz nevypísaný tender a problematický priebeh tendrov smerujú k jednému -> problém to zrealizovať do 2022 (dovtedy má byť podľa zmluvy medzi INEA a ŽSR úsek ZA - Varín hotový) resp. 2023 (prižmúrenie očí v Bruseli) už teraz smrdí na hony ďaleko. Stačí vedieť počítať a pripočítať premenné ako meškanie výstavby atď.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod jarino » 15. Sep 2019 15:31

ŽSR si opäť dali skontrolovať súťažné podklady a opäť ÚVO našiel nesúlad, aj keď problematických bodov bolo menej.
ÚVO má stále problém s požiadavkami k zodpovedným pracovníkom na stavbe, k podmienkam so skúsenosťami so stavbami podľa zmluvných podmienok FIDIC a k nerozdeleniu stavby.
ŽSR pripravili x-stranovú špeciálnu prílohu s argumentáciami (o analýzach prečo stavbu nerozdeliť), aby ÚVO presvedčili o potrebe rozdelenia stavby, avšak podľa ÚVO si v tvrdeniach odporujú.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 878
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: Modernizácia uzla Žilina

Odoslaťod frostbite » 15. Sep 2019 17:40

Toto je K. O. Železníc a totálny rozklad a neschopnosť tejto krajiny hanba tu pomôže len generálna výmena tejto neschopnej mafiánskej vlády, zákonov a vedenia ŽSR a čím skôr tým lepšie.
frostbite
diskutujúci
 
Príspevky: 196
Založený: 16. Jan 2019 15:39

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.