Stránka 6 z 30

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2019 01:07
od frostbite
Pri tých kecoch a vyplodoch čo už vyšli z papule skorumpovanej večne slubujucej ŽSR im už neverim ani mäkké f , všetci vidíme ako klamu a zavádzajú verejnosť napr s úsekom PP-Lucivna už celé roky ktorý mal o tomto čase byť už hádam v polovici modernizácie keď nie na konci.. A kde sú v realite? V veľkej prdeli tak akurát.
Silne pochybujem že vôbec majú nejaké eurofondy či financie na nejakú modernizáciu podľa mňa všetky prachy čo aj boli súčasné či minulé vedenie ŽSR rozkradlo vytunelovalo a na opravy a modernizáciu neostalo reálne vôbec nič, taká je realita.. Nové prachy na železnice aj diaľnice dostane až nová garnitura a až vymenené očistené vedenie ŽSR

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2019 01:59
od asdf
Najprv si zistite si ako fungujú eurofondy. Vďaka.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2019 09:24
od jarino
EmBe napísal:Vyhlásenie tendra na modernizáciu uzla Žilina sa očakáva do konca marca 2019. Vyhodnotenie cca na začiatku roka 2020.

Som veľmi zvedavý, kedy podpíšu zhotoviteľa. Aktuálne všetky veľké tendre MDV SR okrem R4 SO PO sú zdržiavané námietkami.
Do 2023 času málo.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2019 17:06
od IceFox
frostbite:
Problém všetkých týchto štátnych spoločností je to, že nie sú apolitické.
Darmo vymeníš celú garniturú, keď to bude stále o politike.
Ja skôr schvaľujem model aby sa ŽSR (a potažmo ŽSSK) síce zodpovedalo štátu ale aby štát nemohol kybicovať do ich riadenia. A samozrejme treba dosadiť reálnych odborníkov. Nie ľudí, čo hrali Transport Tycoon Deluxe.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2019 21:13
od Outererror
frostbite napísal:Pri tých kecoch a vyplodoch čo už vyšli z papule skorumpovanej večne slubujucej ŽSR im už neverim ani mäkké f , všetci vidíme ako klamu a zavádzajú verejnosť napr s úsekom PP-Lucivna už celé roky ktorý mal o tomto čase byť už hádam v polovici modernizácie keď nie na konci.. A kde sú v realite? V veľkej prdeli tak akurát.
Silne pochybujem že vôbec majú nejaké eurofondy či financie na nejakú modernizáciu podľa mňa všetky prachy čo aj boli súčasné či minulé vedenie ŽSR rozkradlo vytunelovalo a na opravy a modernizáciu neostalo reálne vôbec nič, taká je realita.. Nové prachy na železnice aj diaľnice dostane až nová garnitura a až vymenené očistené vedenie ŽSR


Žijeme na Slovensku. Bohužiaľ, treba si zvyknúť, že u nás manažeri ŽSR, ZSSK, NDS, ale aj SSC niečo povedia (rozumej: majú megalomanské reči) a nakoniec sme radi ak sa to splní ba čo i len z desatiny!

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2019 16:41
od lostrail
Nie, netreba si zvyknut. Treba na nich tlacit a ked sa inak neda, aj ich vymienat. Ak si naozaj zvykneme, potom sa to nikdy nezlepsi.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 01. Apr 2019 01:17
od frostbite
Presne tak Lostrail to je ten správny prístup a pohľad na železnice a celkovo nielen dopravu ale všetko u nás a nie že si treba zvykat to je práve ten chorý dlhoročný prístup slovákov a dôvod že sme práve tam kde aj sme a samozrejme takýto prístup ovčanov práve vlády u nás nádherne využívajú a krásne a ukážkovo im to k ich zlodejine padne vhod.. Lebo každý na to s prepacenim je..e to je žiaľ typická dementalita slovákov že nikdy nikdo tu nebojoval za spravodlivosť a svoje práva a každý to má na haku.. Tak aj krajina potom celá tak vyzerá.. Zrkadlový obraz ľahostajných pritakávajucich vygumovanych všetko krásne papkajucich o(v)čanov
ak by mali napr takí japonci či cinania takýto prístup ku všetkému nikdy by nič nedokázali a nespravili a nikam by sa nikdy nepohli a zďaleka to nie je len o peniazoch..

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 07. Apr 2019 12:37
od jarino
Na mnoho objektov UČS 53 Traťový úsek Žilina, Strážov - Váh je vydané stavebné povolenie.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 18. Apr 2019 10:27
od lolo
Niekto nejake info o súťaži ?

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 19. Apr 2019 00:11
od frostbite
Samé ticho podobne podozrivé ticho aj pri úseku PP-Lucivna ktoré už o tomto čase malo byť už dávno aj vo výstavbe..ale realita je úplne inde.. Žiaľ ako všetko v tejto zapredanej korupcnej republike..

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2019 11:10
od jarino
3.6.2019 ŽSR požiadali ÚVO o vykonanie ex-ante kontroly -> ÚVO kontroluje súlad medzi dokumentmi a zákonom o VO.
ÚVO došiel k záveru, že zákazku je možné rozdeliť na menšie časti, nakoľko ŽSR nerozdelenie zákazky odôvodnili tak, aby nejaké odôvodnenie vôbec bolo.
Pôvodne už VO malo byť vypísané a v súčasnosti už mali byť vyhodnocované cenové ponuky.

Predpokladané náklady: 351,8 mil. eur, z toho sekcia 1: 68,4 mil. eur a sekcia 2: 283,4 mil. eur
Doba výstavby: pre sekciu financovanú z OPII - 48 mesiacov od odovzdania prvého staveniska danej sekcie
pre sekciu financovanú z CEF-u - 42 mesiacov od odovzdania prvého staveniska danej sekcie

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2019 12:34
od lolo
takže ÚVO to chce rozdeliť na 2 samostantné stavby ? Kvôli spôsobu financovaniu ?

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2019 14:01
od frostbite
dalsia "skvela" sprava zsr co moze to hnoji, uz nech sa prasia ti hajzlici odtial prec!!! nech uz su volby..treba odstavit ten mafiansky paskvil smer cim skor a vsetko v zsr od vrchu po spodok vymenit..

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2019 07:16
od random
To mam len ja pocit, ze ZSR su neskutocny babraci? Kludne v tom babractve moze byt hlbsi zmysel, ale aj tak co tender to nejaky problem, poslednych 25-30 rokov.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2019 08:26
od aquila
to nie je dojem, to je bohuzial realita ZSR a vlastne aj SSC a uz aj NDS. NDSka po transformacii bola ako tak akceptovatelna, ale aj tam to ide rapidne dole vodou. uprimne za tie platy tam uz nikto normalny nepracuje. predtym to tahalo zopar naivnych nadsencov.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2019 09:10
od IceFox
Zachvíľu Vám frostbite vysvetlí, že treba všetkých vyhodiť a magicky bude všetko fungovať :D

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2019 10:40
od random
toto su bolsevicke videnie sveta. Vratme sa do normalu. Nikto tu nehovori o vyhadzovani ale o zodpovednosti. Medzi vyplatou a schopnostami zamestnanca vo verejnej sprave vacsinou nie je ziadna funkcia.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2019 10:45
od jarino
Ja si práve myslím, že niekomu zaplo a dal skontrolovať súťažné podmienky, aby po vyhlásení VO do dvoch týždňov neriešilo ÚVO podmienky súťaže.
Z toho všetkého ma to rozdelenie zákazky zaujalo a som zvedavý, k čomu sa ŽSR nakoniec odhodlajú. No už teraz akosi rok 2023 nestíhajú...

lolo napísal:takže ÚVO to chce rozdeliť na 2 samostantné stavby ? Kvôli spôsobu financovaniu ?

ŽSR v návrhu zadania VO nedostatočne obhajovali dôvod, prečo to má byť tak veľká zákazka. Totiž projekt sa skladá z dvoch sekcií a okrem toho x UČS, y predmetov zákazky, vyvolané investície za 51 miliónov eur.
Proste podľa ÚVO dôvod, že lepšie sa bude dať riadiť a koordinovať stavba (z pohľadu prevádzky je to aj tak jedno, ja mám niekedy dojem že to riadia šimpanzy), keď to bude mať jeden zhotoviteľ je nedostatočná a bráni účasti stredných firiem na VO, hoci zákon o VO dáva za povinnosť obstarávateľovi rozdelenie zákazky náležite odôvodniť (zákon ale neprikazuje rozdeliť) a tým ŽSR skryto diskriminujú uchádzačov. Podľa ÚVO sa dá zákazka rozdeliť na časti, ale nemôže to ŽSR prikázať.

Samozrejme, tých nedostatkov tam bolo viac. Mne sa zdá, že podmienky sú podobne formulované vo všetkých VO organizácií pod MDV SR.

Podľa ÚVO typ zmluvných podmienok (FIDIC, EBRD, EIB atď.) neovplyvní, či uchádzač stavbu dokáže postaviť. "Nie je preto zrejmé prečo kontrolovaný požaduje, aby uchádzači preukazovali uskutočnenie stavebných prác práve v zmysle vyššie uvedených zmluvných podmienok, a táto podmienka účasti sa preto javí ako nedôvodná a neprimeraná."

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 17. Júl 2019 11:55
od lolo
Takže ŽSR uvažovalo tú stavbu rozdeliť na dve stavby a nokoniec to spojili do jednej väčšej? Nejsom nejaký odborník na VO ale toto ŽSR kvitujem. K čomu by bolo dobré mať zrealizovaný úsek Varín Strečno bez uzla Žiliny. + Spojením do vačšej stavby sa dokážu ušetriť financie za vedenie projektového týmu a ostatné logistické náklady,tým pádom by aj cena mohla ísť nižšie, aj keď sme na SVK a predpokladám že firmy sa už nejako dohodnú/ dohodli a cena bude taká aká má byť.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2019 13:26
od jarino
Veď to sa nepáči ÚVO. Je to veľmi veľký projekt, ktorý sa dá rozdeliť a potom tam nemusí byť podmienka mať 60 mil. eur na účte alebo potvrdenie od banky, že poskytne úver v takej hodnote na tento projekt, a tým sa môže zvýšiť počet uchádzačov vo VO.

Vraj objekty, ktoré do projektu pretlačila samospráva má problém Brusel preplatiť.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2019 18:51
od lolo
Mno ale sme na SVK aj tak budú súťažiť tie isté 3 firmy dookola. Tak napr. ten nadjazd vedľa buska nemá moc s modernizáciou nič spoločné, takže sa im ani nečudujem

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2019 10:06
od magnus
No a ako potom chces postavit podjazd Kysucká?

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2019 15:08
od lolo
Uzavres to počas výstavby, alebo pustia len jeden pruh a to len autobusy. Nech si ten nadjazd postaví mesto postaví samo.

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2019 07:34
od eric987
lolo napísal:Takže ŽSR uvažovalo tú stavbu rozdeliť na dve stavby a nokoniec to spojili do jednej väčšej? Nejsom nejaký odborník na VO ale toto ŽSR kvitujem. K čomu by bolo dobré mať zrealizovaný úsek Varín Strečno bez uzla Žiliny. + Spojením do vačšej stavby sa dokážu ušetriť financie za vedenie projektového týmu a ostatné logistické náklady,tým pádom by aj cena mohla ísť nižšie, aj keď sme na SVK a predpokladám že firmy sa už nejako dohodnú/ dohodli a cena bude taká aká má byť.

Prave naopak, cim vacsia zakazka, tym vacsie poziadavky na kapacity a referencie atd., tym mensi okruh potencialnych uchadzacov, tym vyssia cena. Logisticke naklady ti rastu exponencialne z rozsahom stavby, takze ani toto Ti cenu neznizi. Cenu Ti znizi poctiva sutaz, kde sa zucastni co najviac sutaziacich (vid sutaze v Polsku, kde je to rozkuskovane na dielcie useky a maju bezne 15-20 ucastnikov v sutazi, nie 3 rovnake konzorcia ako u nas a cena je oproti nam zlomkova).

Re: Modernizácia uzla Žilina

OdoslaťOdoslané: 25. Júl 2019 11:34
od Yoggy52
Ano, lenze kuskovanie usekov funguje len vtedy, pokial sa stavia vela kuskov naraz... Napr. S19 Lublin - Rzeszow. Kde sa zacalo staviat tusim ze 7 usekov naraz. Inak je to kontraproduktivne, pretoze my to nekuskujeme kvoli tomu, aby sme mali lepsiu cenu, ale kvoli tomu, ze nemame [eniaze alebo je tam nejaky iny dovod.