Stránka 4 z 11

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 10:53
od Dialniciar
JoHnZ napísal:Podľa mňa podiel elektrifikácie vôbec nie je smerodatné číslo, sú trate ktoré nemá zmysel elektrifikovať či ich nemožno elektrifikovať (takých moc neni, ale napr. BB-VR) a vôbec, elektrifikácia nie je žiadnym smerodatným číslom (napr. USA majú pod prúdom myslím okolo 3% tratí, alebo tak nejak ...)


Zrovna s USA by som SR neporovnával, čo sa týka železníc. :idea:

OdoslaťOdoslané: 03. Jan 2007 15:26
od jano.z
Aha ... tak tu nejak moja pamat nesiaha, viem ze na Cremosnom boli vyluky ale nie som si isty, ci sa aj znizovalo lozko ... nie som si veru isty ci ma tunel dostatocny prierez ...ale ak to sa urobilo, ale muselo by sa urcite znova prerobit cele oblozenie a izolacia tunela. Nechutne tam totiz presakuje spodna voda, mal som moznost sa tade niekolkokrat previezt na stanovisti rusna a obcas akoby tam prsalo ... nehovoriac o tom, ze je to jeden tunel z 22 ... sice najdlhsi, ale aj tak ...

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2007 10:25
od Dialniciar
Elektrifikovať by sa mali trate za nejakú stabilnú sumu, napr. 1,5 mld. SKK ročne. (neviem koľko sa za to zelektrifikuje) a to z toho dôvodu, že až nebude dosť ropy alebo bude super drahá, tak stúpne tlak na prepravu vlakom. Preto by sa mali železničné trate rozšíriť, elektrifikovať a postupne modernizovať.

Železnice sú prioritou EÚ, sú prioritou aj v USA, Japonsku a mnohých ďalších krajinách. Prečo asi :?:

Elektrifikácia trate Bánovce Nad Ondavou-Humenné

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2009 20:33
od Ondrej
Na elektrifikáciu tejto trate sa čaká už niekoľko desaťročí.Sľubovanie predchádzajúcich vlád o priorite tejto elektrifikácie traťového úseku skončia vždy hned po voľbách.Tento úsek dlhý asi 32km,pozostáva z jednokoľajovej trate,s výhybňou Petrovce Nad Laborcom,stanice:Strážske,Michalovce.Cesta v smere z Humenného do Košíc alebo v opačnom smere sa stáva zaujímavou v stanici Bánovce Nad Ondavou.Vlak zastaví a stojí min.štvrť hodiny kvoli výmene hnacieho vozidla.Plánovaná elektrifikácia by nemala presiahnuť sumu 980 mil,sk údaj z roku 2008.Taktiež intenzita nákladbej dopravy v smere do Poľska a do Košíc narastie po spustení výroby oceliarne,ktorú buduje kanadský investor v Strážskom.V súčasnosti sa buduje na úseku trate 193 asi 3km dlhá vlečka pre požiadavku investora oceliarne. Prednosť,teda zmena,resp. zmena priority dostali napr. projekty elektrifikácie trate Zvolen-Banská Bystrica,Bratislava-Marchegg,At,aj zdvojkoľajenie traťového úseku.Náhla zmena priorít a elektrifikácie iných tratí vyvolávajú viac než oprávnené domienky o obyčajnom zavádzaní ľudí a vytlkavaní politického kapitálu v predvolebnom období v ťažko skúšanom a zaostalom regione.Po elektrifikácii by sa výrazne zvýšila rýchlosť,nakoľko trať je vedená priamo rovno s miernym bočením vľavo.Vlaky zo smeru Bratislava-Košice by vo väčšej miere končili v stanici Humenné,aj vlak IC Tatran.Zvýšil by sa tým komfort cestovania,skrátila by sa cesta v smere do Košíc minimálne o 20 minút.V súčasnosti Humenčania musia čakať opäť asi 3 roky,no obavy opätovného prehodnocovania priorít v kontexte svetovej hospodárskej krízy vyvolávajú oprávnenú dávku pesimizmu aj do budúcnosti...

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2009 21:04
od Dialniciar
Ondrej, nejde o zmenu priorít, ale o to, že prioritou je všetko a potom sa na to vyčlení veľmi málo peňazí.

Napríklad všetky vlády od r. 2002 sľubujú obchvaty na I/51 od Trnavy, cez Boleráz, Jablonicu, Senicu a Holíč. Dodnes je zrealizovaná iba príprava obchvatov Senica a Jablonica a rozostavaný severný obchvat Trnavy. V Holíči sa začiatkom výstavby obchvatu stala akože prestavba svetelnej križovatky na kruhovú ...

Aj tvoj príklad ... na modernizáciu ide ročne cca. 5-6 mld. SKK. A sotva to stačí na modernizáciu koridorov. Neviem si osobne predstaviť, že by napr. na túto elektrifikáciu malo ísť 25% ročne ... lebo je to 10% z modernizačného balíka peňazí. Ak by bolo nutnosťou elektrifkovať kvôli oceliarni, bolo by to vo vyvolanej investícií, rovnako ako napr. obchvat Galanty bola podmienka pre vstup Samsungu do Voderád. :-)

OdoslaťOdoslané: 03. Júl 2009 01:50
od jano.z
Ondrej: Nemusíš sa báť. V GVD 09/10 sa už zrejme prepriahať nebude ... diesle budú chodiť už z Košíc ... A takisto bude riešená obsluha oných oceliarní. Dieselom už z Košíc.

Takisto netreba dúfať, že by zmena priniesla nejaké veľké množstvo rýchlikov z Bratislavy. Zaprvé sa tam ich dlhé súpravy neuživia (a pobyt v Bánovciach tak bude nahradený dlhým pobytom v Košiciach) zadruhé nikto nebude chcieť riskovať vozenie posledného ako tak efektívneho ramena vlakov (BA-ZA-KE) hneď v úvode po jednokoľajnej trati, so všetkými následkami na spoľahlivosť jazdy vlakov. Lebo to je ostatne jeden z dôvodov, prečo rýchliky do Košíc na dolnom ramene okrem vyslovene špičkových časov takmer zívajú prázdnotou.

elektrifikácia ZV - BB

OdoslaťOdoslané: 11. Dec 2009 11:10
od Nick
Na elektrifikáciu trate Zvolen - Banská Bystrica môžete zaspomínať tu:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2009120006

Včera uplynuli tri roky od začatia elektrickej prevádzky :wink:

ŽSR - elektrifikácia trate Bánovce Nad Ondavou-Humenné

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2013 17:38
od Ondrej

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2013 15:52
od Kanky
ja to skor vidim na nekonecno :(

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 01. Aug 2013 14:02
od doktorandfei
železnice dnes uzatvorili zmluvu so spoločnosťou REMING na projekčné práce elektrifikácia a optimalizácia - trate - Šurany-Nitra-Leopoldov.
čím sa de fakto projekčne začína realizácia očakávanej modernizácie trate a staníc na uvedenom úseku
viac tu: http://crz.gov.sk/index.php?ID=1004370&l=sk

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2015 11:55
od Čavo
16.1. o 15.00 bude verejné prerokovanie elektrifikácie a optimalizácie trate Leopoldov-Nitra-Šurany. O čom som nevedel, že je v tom zahrnutá aj spojka Trnovec nad Váhom - Nitra, ale nepočíta sa na nej so žiadnou stanicou či zástavkou.
http://www.cabajcapor.sk/download_file_f.php?id=531793

Následne sa mi podarilo nájsť aj pozvánky pre iné obce a v iné dátumy. (určite ich bude viac, ale nehľadal som)
http://www.aleksince.sk/data/nastenka/pozvanka-verejne-prerokovanie-zsr-elektrifikacia-a-optimalizacia-trate-leopoldov--nitra-surany.pdf
http://data.surany.sk/msu/SR_str1.pdf

Starší článok o tom, či len elektrifikácia, vôbec niečo vyrieši http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/4829-Co-nevyriesi-elektrifikacia/

Nepodarilo sa mi už násť verejný odkaz na projekt, ale našiel som ho ešte u seba, (stiahol som ho začiatkom novembra minulého roku), tak som ho sprístupnil na tejto adrese: http://www.cavo.sk/ZSR-elektrifikacia_trate-Leopoldev-Nitra-Surany.zip

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2015 23:44
od Qwert
Možno by nebolo úplne na škodu realizovať zastávku Cabaj - Čápor, to je pomerne veľká dedina a predpokladám, že denne odtiaľ dochádza veľmi veľa ľudí do NR a SA, ale to by sa tá trať musela viac priblížiť k zastavenému územiu.

V každom prípade dúfam, že sa bude realizovať modrý variant, teda ten s oblúkom s polomerom 2000 m pri Trnovci nad Váhom, aby tadiaľ vlaky mohli výhľadovo jazdiť aj 200 km/h.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 08. Jan 2015 22:11
od Nick
Niečo z tej štúdie je tu:

http://www.zeleznicne.info/view.php?naz ... 2015010002

Chcel by som podotknúť, že je tak veľa variantov, že mi to pripadá tak, ako by sa ani nevedelo, čo sa vlastne chce. Zase to skončí vypracovaním nejakých projektov a nič sa nebude realizovať - viď filiálku. Novú trať nikto nebude stavať. Pochybujem, že EÚ dá na to peniaze.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2015 14:50
od EmBe
Výhľadové časové horizonty zmeny trakcie z jednosmernej na striedavú sú nasledovné:
2015: ŽST Púchov,
2017: Púchov – Lúky pod Makytou št. hr.,
2022: Púchov – Žilina /mimo/,
2025: Odbočka Potok – Varín/Žilina-Teplička – Žilina - Čadca št. hr./Skalité št. hr.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 03. Mar 2015 15:15
od Bager3
A Cesi budu tiez menit Trakciu ? Makyta alebo Jablunkov? alebo za Cadcou smer CZ uz bude jednosmer ?

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 18. Júl 2015 14:12
od eric987
Zaverecne stanovisko na elektrifikaciu trate Banovce - MI - HE: http://www.enviroportal.sk/sk/eia/detai ... ou-humenne

Odporucany je minimalisticky variant c. 3, ktory zahrna:
- najvyššia traťová rýchlosť v celom úseku Bánovce nad Ondavou - Humenné 120 km/hod. obmedzená v lokalitách : Michalovce žkm 39,5 – 40,0, rýchlosť 70 km/hod a na zhlaviach v ZST Strážske (stanica nemá priebežnú koľaj) prechod cez výhybky rýchlosťou V=50 km/hod,
- v koľajových rozvetveniach z hlavnej traťovej koľaje cez výhybky na koľaje s nástupištnou hranou rýchlosť 50 km/hod,
- priechodný prierez min. 1 - SM s nadstavcom pre elektrifikované trate, minimálna únosnosť pre nápravový tlak 22,51,
- elektrifikácia jednosmernou sústavou 3 kV s izolačnou hladinou pre striedavú trakciu ~25kV/50 Hz,
- nová trakčná napájacia stanica Nacina Ves,
- nová trakčná napájacia stanica Humenné,
- elektrifikácia staničných koľají bez elektrifikácie Špičiek koľají v staniciach,
- nevyhnutné koľajové úpravy vyplývajúce s realizácie TV. zabezpečenia izolačného stavu koľajiska, vybudovanie nástupíšť dĺžky 150m (v železničných zastávkach Laškovce, zastávka Michalovce, Petrovce nad Laborcom, Nacina Ves a Pusté Čememé), nástupišťa v zastávke Brekov dĺžky 240 m a nástupíšť v ZST Strážske s úrovňovým bezbariérovým prístupom cestujúcich a ostrovných nástupíšť v ZST Michalovce a ZST Humenné s mimoúrovňovým prístupom,
- v žel. stanici ZST Humenné a v ZST Michalovce vizuálny informačný systém aj rozhlas pre cestujúcich, v upravovaných priestoroch v železničných staniciach a nových KTM elektrická požiarna signalizácia, poplachový systém narušenia,
- v ZST Humenné a v ZST Strážske zabezpečovacie zariadenie 3. kategórie, elektronické stavadlo,
- v ZST Bánovce nad Ondavou a Michalovce riešenie úprav na existujúcom zabezpečovacom zariadení z dôvodu previazania s TZZ priľahlých traťových úsekov,
- v medzistaničných úsekoch traťové zabezpečovacie zariadenie 3.kategórie automatické hradlo, v medzistaničnom úseku Michalovce - Strážske. Strážske - Humenné s automatickým hradlom v Petrovciach nad Laborcom a Brekove,
- komplexná rekonštrukcia vonkajšieho osvetlenia žel. staníc (Michalovce, Strážske, Humenné) a zastávok (Laškovce, zastávka Michalovce, Petrovce nad Laborcom, Nacina Ves, Pusté Cemerné, Brekov) s miestnym ovládaním,
- elektrický ohrev výhybiek ZST Humenné,
- nevyhnutné úpravy a prestavby existujúcich mostných objektov a priepustov vyplývajúce z elektrifikácie trate a zo zabezpečenia vyhovujúceho stavu objektov,
- rekonštrukcia priecestných konštrukcií,
- vybudovanie nových a úpravy existujúcich prístupových komunikácií, spevnených plôch a komunikácií priecestí,
- stavebné úpravy existujúcich priestorov pre umiestnenie nových technológií,
- TIOP v Michalovciach – terminál integrovanej osobnej prepravy zabezpečuje prestup cestujúcich medzi rôznymi druhmi dopravy. Zriaďuje sa s cieľom priblíženia a prepojenia dopravných systémov a dôrazom na bezkolízny a bezpečný pohyb cestujúcich, prehľadnú orientáciu a informačný systém.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 19. Júl 2015 13:32
od Qwert
Čiže zdvojkoľajnenie úseku HE - Strážske sa nekoná.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 18:24
od EmBe
ŽSR, Elektrifikácia trate Haniska - Veľká Ida - Moldava nad Bodvou mesto
otváranie ponúk predĺžené do 20.2.2020

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2020 20:38
od frostbite
:mrgreen:

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2020 21:09
od lostrail
Mozno bude nakoniec aj dobre, ked sa cela sutaz zrusi.

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2020 21:31
od Yoggy52
Uplna zbytocnost, neriesi to absolutne nic...

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 25. Máj 2020 17:26
od lolo
naUVO bolo zverejnené vyhodnotenie sútaže na elektrifikáciu Haniska - Moldava. Víťaz ELTRA a TSS GRADE.
https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie-dok ... il/3093037

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2020 13:36
od Ister
fiha, tento tyzden je nejaky plodny pre ŽSR... najpr Žilina uzol a teraz Haniska

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2020 13:39
od masterplan
Veď nový minister a nový šéf ŽSR, potrebujú sa ukázať a pritlacili na meskajuce záležitosti, ja len verím že to aj takto ostane a pôjde v takomto nastolenom tempe aj ďalej.. Snáď to neboli len svetlé záblesky do tej dlhoročnej tmy v ŽSR

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2020 16:18
od IceFox
:lol: