ŽSR - elektrifikácia tratí

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lostrail » 17. Jún 2020 17:14

Chcu si pripisat politicke body za to, co stacilo uz len trochu postrcit, ale pripravili to ich predchodcovia. Toto nie je nic nove. Uvidime, ako im pojde priprava novych veci.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod rexino » 09. Okt 2020 10:42

Minister chce z plánu obnovy elektrifikovať Košice-Humenné. Je otázne, prečo sa to nerobí z klasických eurofondov, kde sa na regionálne železnice míňalo absolútne minimum, ale tak lepšie takto ako nijako.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod asdf » 09. Okt 2020 21:23

rexino: Ja mám taký dojem, že klasické dopravné eurofondy už v tomto rozpočtovom období nie sú "kohézne" ale už dosť viazané na sieť TEN-T.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 240
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod devil » 10. Okt 2020 09:26

no prave kohezne = viazane na TEN-T. a prave tie maju klesat
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod rexino » 10. Okt 2020 11:01

Prioritná OS 5 bola aj na regionálne trate nie? Práve teraz tam ŽSR konečne začala podávať projekty na obyčajnú rekonštrukciu rozbitých tratí so zhnitými drevenými podvalmi, čo hodnotím ako krok v pred, namiesto megalomanských projektov. Ale keďže vypadli investície ako napr. elektrifikácia do Humenného, z PO5 ide ZSSK kupovať vlaky, lebo čerpanie je tam mizerné.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod devil » 10. Okt 2020 16:24

OS 5 je na regionalne trate aj vozovy park. malo tam byt okolo 300 mil. co je velmi nizka suma.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod jarino » 11. Okt 2020 12:29

Však doteraz vyčerpali z tej prioritnej osi 1,5 milióna eur :lol:
Čerpanie je hrôzostrašné a už je len otázne, koľko peňazí prepadne.
Pôvodne ťažiskové projekty mali byť depá a elektrifikácie do Moldavy a Humenného. Potom sa tam doplnila optimalizácia trate do Prievidze a opravy zopár úsekov regionálok. Okrem toho sa uvažovalo to vyčerpať aj cez projekt Čadca - hranica. Keďže ten pôjde cez CEF, peniaze minie ZSSK.

Všetko je to zúfalé plátanie. Tak ako tie krízové opatrenia v rámci koronavírusu (nevesty dobre bude! :lol:)...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 04. Nov 2020 20:21

ŽSR zverejnili štúdiu realizovateľnosti stavby Zvolen - Fiľakovo, elektrifikácia a optimalizácia trati. Riešené boli dva varianty, oba pr maximálnu rýchlosť 120km/h, komplexná rekonštrukcia železničného zvršku a nástupíšť + variant č.2 riešil niektoré úseky zdvojkoľajniť. Odporúčaný variant č.1. V hodnotení ma zaujalo, že niektoré ekonomické ukazovateľe (finančná úspora) vychádzala lepšie pre variant číslo č.1, napríklad úspora času cestujúcich. Vie to niekto logicky vysvetliť, veď ak budú dve koľaje v čo nadjhšom možnom úseku, tak úspora času vzhľadom aj na meškanie by mala byť menšia.
https://www.zsr.sk/modernizacia-trati/s ... atelnosti/
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 05. Feb 2021 13:25

Elektrifikacia Moldava -Kosice, zrušenie výsledku vyhodnotenia ponúk na základe rozhodnutia UVO, ide sa znova vyhodnocovať súťaž
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod regiopanter » 06. Feb 2021 05:03

:lol: lol no tak toto uz ako fakt naozaj nepotrebuje ziaden komentar, totalne kocurkovo ,clovek uz nevie ci sa ma smiat alebo plakat.. lebo takto takymto sposobom ak to pojde dalej aj v inych oblastiach dopravy nikdy nic nedokoncime a nedotiahneme do konca a budu sa veci donekonecna len natahovat prebohaziveho ved to kolko rokov sa uz o tejto elektrifikacii hovori? ved to su nenormalne dlhe roky uz
regiopanter
diskutujúci
 
Príspevky: 73
Založený: 19. Jan 2021 01:24

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod pa3ck » 06. Feb 2021 10:22

Myslím, že mnohí by bolo radi, ak by sa o tejto elektrifikácii naďalej iba hovorilo a peniaze by sa presunuli na zmysluplnejšie projekty...
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 952
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod jarino » 06. Feb 2021 10:39

Spackané to je na strane ŽSR.
"Ďalej verejný obstarávateľ v zmysle nariadení uvedených v rozhodnutí Rady opätovne vyhodnotí ponuky, vyhodnotí splnenie podmienok účasti a bude sa zaoberať existenciou potenciálneho konfliktu záujmov."
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod devil » 06. Feb 2021 12:48

a z tych zmysluplnejsich by sa po prehodnoteni vybrali tie najzmysluplnejsie a z nich po dalsom kole tie naj-najzmysluplnejsie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 06. Feb 2021 13:40

Rada UVO bola tentokrát papezkejsia ako pápež a vytvorila nebezpečný precedens. Info bude čoskoro. Prosím ťa Patrik a ktoré sú to tie zmysluplnejšie projekty ktoré stihneme zrealizovať do 2023? Chceme elektrifikovat Zvolen-Kosice tak sa musí kdesi začať
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod pa3ck » 08. Feb 2021 13:28

Ak to berieme ako začiatok elektrifikácie južného ťahu, tak beriem (aj tak si ale myslím, že lepšie by bolo začať od západu kvôli napájaciemu systém, na ktorý má postupne prejsť celá sieť ŽSR).

Ak sa ale pozeráme na tento izolovaný úsek (po terminál Moldava mesto), tak v tom veľký prínos nevidím, keďže dnes sa tam točí Bageta, ktorá nemá ani poriadny dvojhodinový interval. A nemyslím si, že po elektrifikácii sa tam zrazu oplatí točiť trojvozňového Pantera každú hodinu. A taktiež Cargo asi nepresunie preprahy z Hanisky, kde má zázemie, do Moldavy.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 952
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 08. Feb 2021 13:43

Toto všetci vieme že to nebol najšťastnejší výber projektu, ale keď už sú nato peniaze z únie tak to využime. Elektrifikacia neznamená len natiahnuté troleje ale aj čiastočná rekonštrukcia infraštruktúry (zvršok, nástupištia, atď). Ak by tam bola spravená elektrifikacia pri ktorej sa vykoná základná údržba zvršku, tak je to ideálny adept na liberalizáciu a posunutie súkromníkovi. Myslím že najmä kvôli blízkosti Košíc by to mohlo byť zaujímavé pre súkromných prepravcov.
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod devil » 08. Feb 2021 14:35

jednoznacne ked je elektrifikacia sucast "green deal" tak to treba spravit spolu s opravou trate, takisto banovce-MI-HE, ZV-filakovo a mozno aj oprasit elektrifikaciu leopoldov-NR.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Lorenc » 08. Feb 2021 15:20

V svajcu je skoro vsetko elektrifikovane. Aj jednokolajky. U nas pretrvavaju socialisticke paradigmy. Tazke vlaky, zastavky daleko odseba, spina. Schatrane stanicky so zamurovanymi oknami atd. Rajecka anca, Oravka tiez mohla mat eletrifikaciu lahsie vlaky s lepsou akceleraciou s cyklohubmi a P+R.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod okorec » 09. Feb 2021 00:00

Nebolo by logické postupovať pri elektrifikácii podľa toho, kde v súčasnosti jazdí najviac motorových vlakov?
Ja som sa pozrel na zajtrajšok na 20 tratí, kde by som očakával najväčšiu premávku a spočítal som koľko vlakov po ktorej trati ide (v jednom smere) a vyšli nasledovné čísla:

1. Martin - Turč. Teplice ....... 24 (15 Os 9 R)
2. Strážske - Humenné ......... 21 (11 Os 8 Rex 1 R 1 EN)
3. Zvolen - Lučenec ............ 20 (15 Os 5 R)
4. B. Bystrica - Brezno ......... 16 (14 Os 2 Rex)
4. Prievidza - Topoľčany ....... 16 (12 Os 4 Rex)
6. Nitra - Nové Zámky ......... 15 (15 Os)
7. Humenné - Stakčín .......... 14 (14 Os)
8. Poprad - Kežmarok .......... 13 (13 Os)
9. Bánovce/O. - Strážske ...... 12 (2 Os 8 Rex 1 R 1 EN)
9. Košice - Moldava/B .......... 12 (7 Os 5 R)
9. Bratislava - Komárno ........ 12 (10 Os 2 Rex)
9. Humenné - Medzilaborce ... 12 (12 Os)
9. Prešov - Vranov/T ............ 12 (12 Os)
14. Nitra - Topoľčany ........... 11 (11 Os)
14. Žilina - Rajec ................ 11 (11 Os)
14. Čadca - Makov ............... 11 (11 Os)
14. Kraľovany - Trstená ......... 11 (11 Os)
14. Jesenské - Tisovec .......... 11 (11 Os)
19. Vranov/T - Strážske ........ 10 (10 Os)
20. Turč. Teplice - B. Bystrica .. 9 (9 R)

Mne z toho vychádza nasledovný plán elektrifikácie:
1) Martin - Turč. Teplice (- B. Bystrica výhľadovo)
2) Bánovce/O - Strážske - Humenné (- Stakčín výhľadovo)
3) Zvolen - Lučenec
4) N. Zámky - Nitra - Prievidza
5) B. Bystrica - Brezno
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod asdf » 09. Feb 2021 01:26

okorec:
Z 1) treba vyškrtnúť tých 9 R, čo pokračuje do Banskej Bystrice, tie v Diviakoch nikto prepriahať nebude, nikto nie je zvedavý na 10 minútové čumenie v stanici. Ledaže by elektrizačná akcia bola spojená s výrazným zvýšením rýchlosti, čo by to aspoň zčasti vykompenzovalo (a vytvorilo podmienky pre lepšiu prímestskú dopravu Martina). Ale to zas asi bude dosť drahé. A nabudúce trochu menej "zeleného stolu". Turčianske Teplice sú zastávka, takže to treba elektrizovať minimálne na Hornú Štubňu.

Na 4) Je treba hlavne vyriešiť rýchlosť vlakov a zabezpečovacie zariadenie. Tá trať má veľký nevyužitý potenciál.

Niekde sa nám stratila trať Nitra - Leopoldov.
Obrázok používateľa
asdf
diskutujúci
 
Príspevky: 240
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 09. Feb 2021 07:48

taktiež z 1) vyškrtnúť osobáky ktoré pokračujú do Zvolena a ponechať len vlaky ktoré jazdia iba po Hornú Štubňu a s týmito počtami vstupovať do výpočtu.
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod okorec » 09. Feb 2021 09:44

Aký je problém, keď sa teraz menia Peršingy za Okuliarniky vo Vrutkach, aby sa menili v Diviakoch?
Áno, elektrifikácia po H. Štubňu. Tých pár osobných vlakov, čo pokračuje na Zvolen a Prievidzu môže byť v kľude s prestupom na HŠ. Myslím, že za zbavenie sa 24x2 motorových vlakov (a to máme koronu) jazdia denne 40 km trasu to stojí.
Múdry to pochopí sám a hlúpemu to aj tak nevysvetlíš.
Obrázok používateľa
okorec
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 13. Jan 2011 19:45
Bydlisko: Martin

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod devil » 09. Feb 2021 10:35

gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=43698

tento obrazok nam ukazuje ze dopyt po cestovani vlakom je vyrazne deformovany tratovymi pomermi. a je vidiet ze vyrazne prevlada dochadzanie na kratke vzdialenosti. a snad nikto nebude pochybovat ze npr. NR-leopoldov ma daleko vacsi potencial ako to co tam vidime. lenze samotna elektrifikacia nepomoze pokial budu trate v mizernom stave, preto treba za elektrifikaciu "schovat" rekonstrukcie a niektorych pripadoch ciastocne zdvojkolajenie.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 09. Feb 2021 10:35

koľko vlakov sa prepriaha vo Vrútkach smerujúcich na Turčianske Teplice (Bystricu)? Pokiaľ viem z osobnej dopravy iba rýchlik, ktorí chodí z Ostravy (ten sa prepriaha v ZA). Tu by mala elektrifikácia zmysel keby sa robila až po BB. Ale pokiaľ viem cez tunely popod Fatru by bol asi problém s prechodovým prierezom po eletrifikácii (ak niekto vie nech ma opraví).
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod pa3ck » 09. Feb 2021 10:53

Vo Vrútkach sa prepriahajú akurát ostravské rýchliky, a aj to len kvôli modernizácii uzla Žilina. Inak sa jazdí na naftu aj cez strečnianske tunely.

Pre ilustráciu: Na linke Košice - Humenné sa v minulosti prepriahalo v Trebišove alebo v Bánovciach. Už pár rokov ale celú linku jazdia motorové rušne/jednotky vrátane horského úseku cez Slánske vrchy. Takže aj preto je projekt Bánovce - Humenné s vysokou prioritou.

Čo sa týka elektrifikácie na juh od Martina, tak osobne by som rovno spravil aj harmaneckú trať, jednak kvôli pokrytiu celej rýchlikovej linky, ale aj kvôli napojeniu na striedavú sústavu od juhu (perspektívne by sa mohol súčasne prepnúť aj úsek Varín - Vrútky). Samozrejme, aj s odbočkou na Hornú Štubňu - aj keď tu by som tiež pouvažoval, či nebude lepšie spraviť rovno aj kremnickú trať ako alternatívnu (treba zvážiť aj požiadavky nákladnej dopravy).

Hlavne si ale treba položiť otázku, či naše železnice nepotrebujú prioritne iné veci ako elektrifikáciu. Poriadne zabezpečovacie zariadenie, ktoré okrem minimalizovania vplyvu ľudského faktora zabezpečí, že rýchliky (nehovoriac o ťažkých nákladoch) nebudú musieť brzdiť na každej výhybke, si myslím, že bude mať na jazdu lepší vplyv.
pa3ck
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 952
Obrázky: 18
Založený: 30. Máj 2018 09:34
Bydlisko: VT/BA

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 41 hostí.