ŽSR - elektrifikácia tratí

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 23. Apr 2021 11:54

Áno opätovne vyhodnotenie opäť ovládol pôvodný zhotoviteľ ale odvtedy (február 2021) sa očividne nič nedeje a čas beží keďže stavba je financovaná z eú fonfov
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 01. Júl 2021 05:42

Zmluva na eletrifikaciu úseku Košice -Moldava nad Bodvou podpísaná, cena cca 58 000 000. Eur
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod corrado » 06. Júl 2021 03:58

co ohladom trate Banovce-Humenne stale nic?
corrado
návštevník
 
Príspevky: 18
Založený: 06. Júl 2021 03:55

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod RudoLM » 14. Júl 2021 06:11

tu je zamknutý článok, môžete ho niekto dať celý do monitoringu tlače?

https://e.dennikn.sk/2466764/vyznamnu-t ... ent=101660
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 212
Obrázky: 70
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod mirecko255 » 14. Júl 2021 06:27

mirecko255
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 412
Založený: 02. Dec 2015 07:38

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod RudoLM » 14. Júl 2021 06:56

diky a

Analytický útvar zriadený pri ministerstve financií, ÚHP aj Jiří Kubáček ďalej hovoria, že vlaky by na trati mohli chodiť aj rýchlejšie ako navrhovaných 120 kilometrov za hodinu. Trať, na ktorej sa dnes jazdí maximálne stovkou, je dostatočne rovná, aby tam súpravy mohli jazdiť aj 140-kilometrovou rýchlosťou.

ŽSR podľa hovorkyne Rie Feik Achbergerovej zvyšovať rýchlosť na trati neplánujú a nemajú na také opatrenie ani potrebné povolenia hodnotiace vplyv zvýšenej rýchlosti na životné prostredie.
RudoLM
diskutujúci
 
Príspevky: 212
Obrázky: 70
Založený: 09. Máj 2016 07:35

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod crossroad » 14. Júl 2021 15:05

kludne by mohla byt aj 160ka na celej trase od Kosic po Humenne je to pomerne frekventovana trasa a skoro sama rovina ,takze maju pravdu na MF aj Kubacek.. skor problem je sibenicny termin 2026 pre fond obnovy, update na 160 by tak musel ist uz z pripadnych eurofondov alebo inych zdrojov ..a peronizaciu a podchody pre velke mesta Michalovce a Humenne plne schvalujem a som za.hoci by stacili aj dve nastupistia, v Kosiciach som aspon za 4
crossroad
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 10. Júl 2021 00:00

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod crossroad » 25. Aug 2021 18:46

crossroad
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 10. Júl 2021 00:00

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod EmBe » 13. Okt 2021 22:26

Zmena na 25 kV / 50 Hz na nových stavbách:

BA - Púchov - už je prevádzkovaný 25 kV
Púchov - Lúky pod Makytou, KR TV - rekonštruuje sa na 25 kV, súčasťou projektu je prepnutie na túto sústavu
Púchov - už je prevádzkovaný 25 kV
Púchov - PB - pripravené na 25 kV, prepnutie je súčasťou modernizácie uzla Žilina
PB - Žilina - pripravené na 25 kV, prepnutie je súčasťou modernizácie uzla Žilina
Modernizácia uzla Žilina - súčasťou projektu je prepnutie na 25 kV - styk sústav medzi Varínom a Strečnom
Žilina - Krásno - pripravené na 25 kV, prepnutie je súčasťou modernizácie uzla Žilina
Krásno - Čadca - ?
Modernizácia Čadca - hranica ČR - zmodernizuje sa na 25 kV, je prepnutie súčasťou projektu?
Čadca - hranica PL - ?

Modernizácia Lučivná - Poprad - modernizuje sa na 3 kV, bude nachystané na 25 kV

Modernizácia DNV – hranica ČR - je 25 kV aj sa na 25 kV modernizuje

Elektrifikácia trate Haniska - Moldava nad Bodvou mesto - elektrifikácia na 3 kV, bude pripravené na 25 kV?
Elektrifikácia Bánovce nad Ondavou - Humenné - elektrifikácia na 3 kV, bude pripravené na 25 kV?
Elektrifikácia a optimalizácia trate Leopoldov – Nitra – Šurany -

Optimalizácia trate Prievidza – Jelšovce – Štúdia uskutočniteľnosti neráta ani v jednom variante s elektrifikáciou



Toľko čo viem k aktuálnym stavbám, prípadne doplňte ďalšie stavby alebo doplňte červeno vyznačené informácie.
Staršia mapka:
Obrázok
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod aquila » 14. Okt 2021 08:28

Krásno - Čadca - ?

tu je obrovska skoda, ze tak nadstrelili tunelovy variant a Oscadnica trvala na tej starej trati. uz to mohlo byt davno vo vystavbe a tiez priprava na 25kV
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod EmBe » 14. Okt 2021 11:34

Zabudol som na:

Zvolen-Lučenec-Fiľakovo - vypracovaná štúdia, 25 kV ako logické pokračovanie južného ťahu
Fiľakovo -Moldava nad Bodvou - tu som nevidel ešte žiaden materiál
---

Aquila, kľudne tieto dve môžeš doplniť, prosím, do predchádzajúceho príspevku za Leopoldov-Šurany a tento príspevok vymazať. Dík. Potom tam už budú pokope asi všetky známe elektrifikačné projekty keď nerátam modernizáciu severného ťahu a s tým spojenú zmenu sústavy
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod EmBe » 30. Júl 2022 13:52

Budúci týždeň bude vyhlásená súťaž na elektrifikáciu Bánovce - Humenné.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod cepheus » 30. Júl 2022 16:27

hlavna vec ze tu lolo pisal 2 dni dozadu ze uz bola vyhlasena sutaz https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 25#p249943 a teraz embe napise ze bude vyyhlasena o tyzden.. lol tak kto ma pravdu a kto klame a zavadza? zistite si predtym realne info nez tu idete nieco dat.. myslim to v dobrom, peace.
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod EmBe » 31. Júl 2022 10:38

cepheus napísal:hlavna vec ze tu lolo pisal 2 dni dozadu ze uz bola vyhlasena sutaz https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 25#p249943 a teraz embe napise ze bude vyyhlasena o tyzden.. lol tak kto ma pravdu a kto klame a zavadza? zistite si predtym realne info nez tu idete nieco dat.. myslim to v dobrom, peace.


Zatiaľ je na ÚVO vytvorená len prázdna "stránka" pre zákazku. Ešte tam neboli vložené žiadne súťažné podklady. Je to tam napísané.

Dátum vytvorenia: 20.07.2022, 07:04
Čaká sa na zverejnenie oznámenia vo vestníku verejného obstarávania. Po zverejnení bude možné predkladať ponuky (alebo žiadosti o účasť) a klásť otázky na vysvetľovanie súťažných podkladov.
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod lolo » 31. Júl 2022 17:21

Ako píše EmBe, oficiálne ešte zákazka nebola vyhlásená nakoľko neboli zverejnené všetky súťažné podklady, neoficiálne bola založená karta zákazky a z toho som čerpal ja. Niekto znalý môže vysvetliť postup vyhlásenia súťaže.
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

ŽSR, Elektrifikácia na úseku trate Bánovce nad Ondavou - Hum

Odoslaťod jarino » 03. Aug 2022 11:51

Skladá sa z častí:
Stavba A „ŽST Bánovce nad Ondavou (mimo) – ŽST Strážske (vrátane), KRŽZ, koľ. č. 1“
Stavba B „ŽST Michalovce – staničné zabezpečovacie zariadenie“
Stavba C „ŽSR, Elektrifikácia trate Bánovce nad Ondavou – Humenné“

Časť A.
Cieľom stavby je rekonštrukcia železničného zvršku na rýchlosť 120 km/h, sanácia podvalového podložia so zriadením sanačných vrstiev, úprava nivelety koľaje a úprava banketu koľaje č.1 jednokoľajnej trate v úseku Bánovce nad Ondavou – Strážske.
Výber staveniska je daný aj požiadavkou čo najviac využiť územie pôvodného koľajiska a v maximálne možnej miere zotrvať na pozemku vo vlastníctve obstarávateľa.
ZDÔVODNENIE STAVBY
Železničný zvršok v úseku ŽST Bánovce nad Ondavou – ŽST Strážske je z rokov 1977-1984 po dobe životnosti. V súčasnosti je daný úsek v zhoršujúcom sa technickom stave, ktorý nie je možné dlhodobo udržiavať formou bežnej údržby.
Koľajnice sú opotrebované prevádzkou, podvaly sú poškodené, zhoršuje sa držebnosť upevňovadiel.
Rýchlosť v danom úseku je v súčasnosti 100km/h mimo oblúku pred ŽST Michalovce /od km 39,560-41,080/ v=70 km/h.

Účelom stavby je komplexná rekonštrukcia železničného zvršku a rekonštrukcia železničného spodku koľaje č.1 v úseku Bánovce nad Ondavou – Strážske. Jedná sa o trať s priaznivými smerovými pomermi, preto je vhodná na zvýšenie rýchlosti z 100km/h na 120km/h bez extrémne vysokých finančných nákladov. Stavba bude mať pozitívny prínos vo zvýšení traťovej rýchlosti, zlepšení parametrov dopravnej cesty, znížení nákladov na údržbu, zlepší sa plynulosť jazdy a zvýši sa bezpečnosť.

Časť B.

Realizácia stavby B sa požaduje podľa DSPRS stavby B a podľa projektovej dokumentácie pre realizáciu stavby zabezpečovacej a oznamovacej techniky a ostatných technologických zariadení spracovanej úspešným uchádzačom.
Ide o integráciu technológii a s tým súvisiacimi stavebnými prácami , ktoré vyplynuli z požiadaviek na ich implementáciu v rámci riadnej, bezpečnej a správnej funkcie staničného zabezpečovacieho zariadenia v ŽST Michalovce. Súčasťou rekonštrukcie SZZ je aj zrušenie stavadiel na obidvoch zhlaviach, elektrický ohrev výhybiek, demontáž izolovaných stykov a stavebné úpravy technologickej miestnosti vo výpravnej budove pre osadenie nového zariadenia SZZ.

Časť C.
Realizáciu stavby C podľa DRS stavby C a podľa projektovej dokumentácie pre realizáciu stavby zabezpečovacej a oznamovacej techniky a ostatných technologických zariadení spracovanej Zhotoviteľom.
Účelom stavby je elektrifikácia existujúcej jednokoľajnej železničnej trate v úseku Bánovce nad Ondavou – Humenné, vykonanie ďalších požadovaných predelektrifikačných prác a zrealizovanie súvisiacej rekonštrukcie na tomto úseku železničnej trate. V stavbe ide predovšetkým o vybudovanie trakčného systému jednosmernej trakčnej sústavy 3 kV na izolačnú hladinu 25kV AC.

Hlavným účelom zákazky je zvýšiť parametre trate na elektrifikovanom úseku trate a k splneniu tohto účelu obstarávateľ požaduje :
a) vyhotovenie a dodanie projektovej dokumentácie vrátane zabezpečenia súvisiacej inžinierskej činnosti a uskutočnenie stavebných prác podľa DSPRS stavby A dodanej úspešným uchádzačom,
b) uskutočnenie stavebných prác podľa DSPRS stavby B poskytnutej obstarávateľom,
c) uskutočnenie stavebných prác podľa DRS stavby C poskytnutej obstarávateľom.

Predkladanie ponúk: 7.10.2022
Kritériom na vyhodnotenie ponúk je najnižšia cena.

Lehota výstavby: 810 dní
Predpokladaná hodnota zákazky: 170,6 mil. eur bez DPH.
MF SR odporúčili znížiť hodnotu zákazky o 22 mil. eur, avšak na toto odporúčenie sa neprihliadlo (zákon o VO to umožňuje...)
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod EmBe » 06. Aug 2022 21:46

Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod EmBe » 08. Aug 2022 20:56

Elektrifikácia Moldava, stav k 24.07.2022:
https://www.youtube.com/watch?v=6XuBSub18ME
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod DrX » 09. Aug 2022 08:02

Pekne video. Najlepsie na nom vidiet tie niekolkokilometrove useky uplne rovne vertikalne aj horizontalne. To je ten narocny teren, v ktorom sa UHP nevyplati staviat dialnicu (a obchvaty sa nerobia, lebo sa pripravuje dialnica ;-) ).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Mark » 09. Aug 2022 09:10

Som zvedavý, či aspoň natiahnu tie osemdesiatkové oblúky ?
Mark
návštevník
 
Príspevky: 42
Založený: 08. Júl 2019 04:47

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod cepheus » 09. Aug 2022 14:45

pekne video , po zhliadnuti videa par stlpov novych pribudlo sice ale este stale ich chyba dost, no je smutny fakt ze sa nevyuzil potencial modernizacie, skoro cista rovina a na hanbu ani len druhu kolaj nepridaju (na useku od zaciatku po cca 10minutu a potom od cca 13tej minuty az po 16tu minutu teda po zastavku Moldava ) medzitym druha kolaj na kratsom useku uz je ,tato modernizacia sa dala spojit aj s dvojkolajnenim a takto by nabrala celkom iny rozmer a samozrejme vyrovnat pomerne ostry obluk v cca 8:10 minute a jeden mensi obluk v cca 13:00 minute a plus jeden dlhsi tiahlejsi obluk v cca 15:20 minute aby sa dalo pomerne lahko dvihnut rychlost na tomto rovinatom useku kludne aj na 200 km/h , teda stacili 3 kratsie prelozky trate na tomto useku ale muselo by sa uz robit aj mimourovnove krizvanie samozrejme ale to je malina proti tomu aky by to vsetko prinieslo velky uzitok do buducna na dlhe roky.. takto zial ostane nevyuzity obrovsky potencial a robia defacto mackopsa, uplne zbytocne vyhodene prachy mi to pridu
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod carpet » 11. Aug 2022 21:50

Mark napísal:Som zvedavý, či aspoň natiahnu tie osemdesiatkové oblúky ?

Sučaťou modernizáciem má byť aj
- zvýšenie rýchlosti v km 14,407 – 14,869; 22,150 – 22,416; 25,704 – 27,409 (smer
Plešivec)/27351 (smer Medzev) pre rýchlosť 100 km/h pre vlaky osobnej a nákladnej
dopravy
carpet
návštevník
 
Príspevky: 11
Založený: 10. Mar 2021 21:11

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod Mark » 12. Aug 2022 07:46

Vďaka za info. Aj keď treba povedať, že po rekonštrukcii v 80-tych rokoch tam žiadne osemdesiatky neboli. Je zvláštne, že pokiaľ to má slúžiť ako prímestská doprava, to nerekonštruujú na rýchlosť 120 kmh , ako je to bežné v EU, napr. ako S-Bahn v okolí Mníchova.
Mark
návštevník
 
Príspevky: 42
Založený: 08. Júl 2019 04:47

Re: ŽSR - elektrifikácia tratí

Odoslaťod apollo » 06. Sep 2022 11:09

elektrifikacia Moldava-Haniska, stav 1.9.2022 https://www.youtube.com/watch?v=mhNKyM0rmHI
apollo
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 21. Aug 2022 14:10

Elektrifikácia Bánovce nad Ondavou - Humenné

Odoslaťod jarino » 25. Okt 2022 09:38

Predkladanie ponúk sa posunulo o dva dni na nový termín: 27.10.2022
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 19 hostí.