Stránka 8 z 8

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2018 09:27
od Vlados
Takéto niečo na Slovensku nehrozí https://www.aktuality.sk/clanok/642102/ ... rancuzska/

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2019 12:02
od Lorenc
viewtopic.php?f=35&t=23966
Finančná návratnosť je pri železniciach utopia a nikdy sa nemoze brať na zreteľ ako jediný aspekt. Ekonomická návratnosť je smerodajná. Ak ste spominali intenzity aj 60 000 na R1 na nitru tak aky človek môže hovoriť o nepotrebnosti? Berme priklad investicia 100 milionov, rocne by prepravili 1,5 miliona ludi. kazdy by dal za listok v priemere 2 eura. to je 3 miliony rocne. A to len trzba. No jasne takto mi to vyjde blbost. Ale čo ak ušetrim tym 1,5 milionom ludom 1h cesty tam a spat? 1,5 mil x20eur(cena hodiny práce) = 30milionov Takže za 3-4 roky sa ekonomicky takato investicia moze vratit usporov casu a nepocitame ekologicky aspekt a podobne veci.(neriešim CBA analýzy :-) takze brat z nadsazkou) Keby nebola ekonomika Bratislavy Trnavy a Nitry v takomto superboost režime tak sa da pochopit, ze si par železničiarov nevie spočitat 2+2, ale dnes sa v týchto troch mestách kvoli automobilkam točia miliardy eur ročne z čoho štát inkasuje nemalé peniaze a živí aj uradnikov, ktorí by mali za oplátku toho, že ich nepriamo platíme z dani urobiť adekvatne rozhodnutia posuvajuce tuto krajinu dopredu !!!
Som aj za preskumanie vybudovania priamej rychlotrate NR-sereď-TT-BA co mal byt variant vedla Trnoveckého napojenia. A celkový impact pre uzemie. Ale to chce určité konceptualne myslenie a odvahu. Hlavne by to chcelo aj video skumanych variantov aby to chceli aj ludia. Lebo tieto technokraticke projekty vzdy koncia v suplikoch.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 31. Jan 2019 14:39
od devil
ja toto povazujem za zvratenu logiku. dialnicou sa ma obsluhovat uzemie, MUK pri kazdej druhej dedine ale zeleznica priamo na NR by obchadzala TT.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2022 19:21
od Čavo
viewtopic.php?f=35&t=26139
No neviem, ale priame vlaky NR-Leopoldov-BA chodili, ale ak sa nemýlim, nikdy to nestíhali do jeden a pol hodiny. Preprah je riadny zdržovač. Tak neviem odkiaľ zobrali v ÚHP 62 až 73 minút. Možno si to zle pamätám.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 30. Apr 2022 16:51
od mrcheef
Podľa mňa vychádzali z plánu dopravnej obslužnosti.

Odchod BA párna hodina:33, príchod do NR nepárna:55 - 85 minút
Odchod NR párna hodina:05, príchod do BA nepárna:27 - 82 minút

Žiadnych 62-75 minút tu teda nevidím. Jedine, že by ten čas počítali po nejakej rekonštrukcíí trate 141 na 160 km/h.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 01. Máj 2022 14:37
od metelesku.blesku
Boja sa tých nových tratí na ÚHP ako čert kríža.
Takto tu ten kapitalizmus nikdy nevybudujeme, súdruhovia.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 02. Máj 2022 06:56
od Lorenc
Skôr nové trate postavia Čiernohronci cez neziskovku ako štátny aparát.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2022 19:29
od EmBe
Ako vyplýva z vyjadrenia Železníc Slovenskej republiky (ŽSR), štátny prevádzkovateľ železníc uvažuje nad rozvojom železničnej siete v Bratislave a jej blízkom okolí. Zverejnená totiž bola žiadosť o spracovanie cenovej ponuky pre účel stanovenia predpokladanej hodnoty zákazky. Tou má byť „Štúdia uskutočniteľnosti pre projekty: Výstavba novej trate Lamač - Záhorská Bystrica - Stupava - Lozorno a Výstavba novej trate Bratislava Vajnory – Pezinok“.

viewtopic.php?f=35&t=26293

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 09. Sep 2022 12:17
od Peterman
K tomu by som určite pridal predĺženie železnice z Pezinka na Modrú a ďalej popri Malých Karpatoch do Častej až po Smolenice a spojenie s traťou Trnava - Jablonica, Senice

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2022 11:04
od Lorenc
Pridávam projekt z roku 1946 na prepojenie Ružomberok-Dolný Kubín. Z knihy Sláva Kontúra z Ružomberka do Korytnice.

zaujímavé je komplikované prepojenie z Likavky pod Hrad Likava.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=48371

Prepojenie Likavka pod Hrad Likava by sa dalo riešiť aj obchádzkou cez Liskovú.
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=36241

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2023 10:58
od Lorenc
48699

Na FB združenia Korytnickej železnice zverejnili zámer postaviť trať z Ružomberka na Donovaly z roku 2013.
Zatiaľ premáva po meste 5 rokov vlak cez letné sezóny na 3km úseku, ktorý sa zachoval po zrušení trate v 1974.
https://www.facebook.com/korytnicka.zeleznica

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2023 13:38
od Pacho
Zaujímavý projekt. Mohli by si požičať aspoň jednú súpravu z ČHZ :-). Zrejme to spomínané "korýtko" čo premáva z RK do zapalkarne, nie je pôvodná trať , lebo tá bola uzkorozchodná, a t´to je štandard. Je to zrejme bývala vlečka do závodov. https://www.google.sk/maps/@49.0588526, ... authuser=0 . https://visit.ruzomberok.sk/co-robit/po ... m/korytko/

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 08. Mar 2023 18:09
od frontier
omg ved tym udolim chcu pchat asi vsetko, doteraz R1 teraz uz zeleznica.. ale ok som za radsej ekologicku zeleznicu na donovaly ako 4 prudovku R1 tadial tahat, co je nerealne.. ajtak pojde cez Martin ,urcite vyhra ten druhy variant.. navyse zeleznicu takuto jednokolajku si viem predstavit aj od L.Mikulasa na Jasnu, Demanovsku dolinu ,kde by premavala podobna "tatranska" elektricka pre turistov a nahradila by aspon z vacsej casti neekologicke autobusy,navyse casto aj kapacitne nepostacujuce najma pocas sezony..

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2023 11:42
od Lorenc
Pacho napísal:Zaujímavý projekt. Mohli by si požičať aspoň jednú súpravu z ČHZ :-). Zrejme to spomínané "korýtko" čo premáva z RK do zapalkarne, nie je pôvodná trať , lebo tá bola uzkorozchodná, a t´to je štandard. Je to zrejme bývala vlečka do závodov. https://www.google.sk/maps/@49.0588526, ... authuser=0 . https://visit.ruzomberok.sk/co-robit/po ... m/korytko/


Ide to v tej istej trase. Lenže tam bola koľajová splietka asi 3 km. Tuto vlečku používali do kameňolomu...

omg ved tym udolim chcu pchat asi vsetko, doteraz R1 teraz uz zeleznica.. ale ok som za radsej ekologicku zeleznicu na donovaly ako 4 prudovku R1 tadial tahat, co je nerealne..


Švajčiari majú takéto situácie v každom druhom údolí a vedia to tam naskladať. :-)

ajtak pojde cez Martin ,urcite vyhra ten druhy variant.. navyse zeleznicu takuto jednokolajku si viem predstavit aj od L.Mikulasa na Jasnu, Demanovsku dolinu ,kde by premavala podobna "tatranska" elektricka pre turistov a nahradila by aspon z vacsej casti neekologicke autobusy,navyse casto aj kapacitne nepostacujuce najma pocas sezony..


V Jasnej rieši zámer ČHZ z južnej strany. Z LM do Jasnej existuje návrh aj ho tu niekto dával už 15 rokov... Dávno to mali postaviť.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 09. Mar 2023 13:05
od frontier
V LM sa asi čaká aj na preložku novej trate LH-Paludza a z Novej stanice to už asi potom začnú budovať, snáď