ŽSR - Nové trate

sekcia venovaná železniciam

Moderátor: Moderátori

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod Vlados » 16. Nov 2018 10:27

Takéto niečo na Slovensku nehrozí https://www.aktuality.sk/clanok/642102/ ... rancuzska/
neželám si devila ako moderátora tohto fóra, rovnako ako 74% hlasujúcich https://dialnice.info/viewtopic.php?f=6&t=23321
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 136
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod Lorenc » 31. Jan 2019 13:02

viewtopic.php?f=35&t=23966
Finančná návratnosť je pri železniciach utopia a nikdy sa nemoze brať na zreteľ ako jediný aspekt. Ekonomická návratnosť je smerodajná. Ak ste spominali intenzity aj 60 000 na R1 na nitru tak aky človek môže hovoriť o nepotrebnosti? Berme priklad investicia 100 milionov, rocne by prepravili 1,5 miliona ludi. kazdy by dal za listok v priemere 2 eura. to je 3 miliony rocne. A to len trzba. No jasne takto mi to vyjde blbost. Ale čo ak ušetrim tym 1,5 milionom ludom 1h cesty tam a spat? 1,5 mil x20eur(cena hodiny práce) = 30milionov Takže za 3-4 roky sa ekonomicky takato investicia moze vratit usporov casu a nepocitame ekologicky aspekt a podobne veci.(neriešim CBA analýzy :-) takze brat z nadsazkou) Keby nebola ekonomika Bratislavy Trnavy a Nitry v takomto superboost režime tak sa da pochopit, ze si par železničiarov nevie spočitat 2+2, ale dnes sa v týchto troch mestách kvoli automobilkam točia miliardy eur ročne z čoho štát inkasuje nemalé peniaze a živí aj uradnikov, ktorí by mali za oplátku toho, že ich nepriamo platíme z dani urobiť adekvatne rozhodnutia posuvajuce tuto krajinu dopredu !!!
Som aj za preskumanie vybudovania priamej rychlotrate NR-sereď-TT-BA co mal byt variant vedla Trnoveckého napojenia. A celkový impact pre uzemie. Ale to chce určité konceptualne myslenie a odvahu. Hlavne by to chcelo aj video skumanych variantov aby to chceli aj ludia. Lebo tieto technokraticke projekty vzdy koncia v suplikoch.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 30
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: ŽSR - Nové trate

Odoslaťod devil » 31. Jan 2019 15:39

ja toto povazujem za zvratenu logiku. dialnicou sa ma obsluhovat uzemie, MUK pri kazdej druhej dedine ale zeleznica priamo na NR by obchadzala TT.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 110
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Predchádzajúca

Naspäť na Železničná infraštruktúra

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.