Stránka 7 z 8

OdoslaťOdoslané: 21. Jan 2010 19:39
od magnus
No, od ukoncenia prieskumu je to 6 rokov, takze taka slovenska norma. Hlavne nech sa im tam nic nestane, lebo do toho svahu sa pustili dost odvazne.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2011 10:00
od Driver

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2016 14:25
od aquila
magnus napísal:A ja navrhujem úplne novú trať Varín - Terchová - Zázrivá - Istebné - Dolný Kubín. Je to možno sci-fi (sme na Slovensku), ale kto pozná aglomeráciu terchovskej doliny, vie, že je tam veľký potenciál na koľajovú dopravu. Je to podľa mňa len na osobnej statočnosti niektorého ministra alebo župana alebo niekoho s vplyvom, aby sa aspoň preverila možnosť trasovania železnice a odstránil sa neuralgický úsek Kraľovany - Párnica, ktorý je z hľadiska železničného napojenia Oravy najhorším. Je to vlastne hluchý úsek bez osídlenia ale v náročnom teréne, kde akákoľvek reko na vyššie rýchlosti je investične náročná ale bez nejakých extra benefitov. Novou traťou by sa podľa mňa jednak sprístupnila horná Orava železnicou a zároveň sa prepojili významné lyžiarske a turistické strediská a aj sa železnica zatraktívnila pre dennú dochádzku do práce či už z Oravy alebo terchovskej doliny do krajského mesta. Proste viac múch jednou ranou. Ale samozrejme, to by sa nejaké štúdie vôbec museli vypisovať a vypisovať zmysluplnejšie ako tá posledná, ktorá vlastne nepovedala nič svetoborné.

Aquila, cyklocesta by bola super :-P


uff, tak toto je podla mna riadne sci-fi a podla mna aj nerealizovatelnea, ani keby moc chceli.

sak si zoberme, ze nechcu ani prehodit koridor do presova, ktory ma viac obyvatelov potencialu ako orava, nehovoriac o relativne jednoduchej strati trnovec - nitra, ktora je podla mna ako jedina ako tak schopna byt postavenia do 2030 ..

nehovoriac o tom, ze ked si zoberieme, ze kvoli dementnej pripomienke oscadnici, ktora chcela aj staru trat, nebude rekonstruovana ani trat do cadce .. pricom ausgerechnet oscadnica by ozaj radovo viac profitovala, keby urobili na starom telese trate luxusnu cyklotrasu s papojenim na cadcu a krasno ..

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2016 15:47
od Andrej
Magnusov návrh má niečo do seba. Požiadavky na koridorovú trať sú podstatne vyššie, ako na regionálnu, takže náklady by nemuseli byť také extrémne. A vzhľadom na KIU a stále rastúci turizmus v tejto oblasti by určite bola vo veľkom využívaná.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2016 18:11
od aquila
no co ja viem ZSR nevedia poriadne napojit zavod KIA ani na vlecku. ani nevedia nejako rozumne urobit zastavku pre ludi aj ked je to pri trati...takze pochybujem. najma ZSR sa riadi horsimi zasadami ako za ferenc jozku.. takze smola..

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 11. Apr 2016 20:45
od dusans
Bolo to už niekde vo fóre spomenuté, že práve oblasť Terchovej by mala veľký potenciál práve pre koľajovú dopravu, resp. integrovanú dopravu. Spočiatku by stačilo aspoň vymedziť koridor zo Žiliny po Terchovú s výhľadom na napojenie na Oravu. Samozrejme ďaleká budúcnosť a skôr scifi. Ale s tým napojením Terchovskej oblasti na Žilinu by nebol až tak zlý nápad aspoň nad tým uvažovať.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 05:47
od Bager3
Ak dobre pozeram mapu tak vrcholovy tunel by mal mat nieco okolo 2 km (medzi Terchovou a Zazrivou) mozno aj viac

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 12. Apr 2016 18:40
od dusans
Práve preto je to nateraz scifi, v lepšom prípade hudba budúcnosti. Ešte nevedno, čo by na to povedali ochranári, aj keď tunel by im nemal až tak vadiť. Každopádne by bolo zaujímavé pokračovanie trate zo Zázrivej. Terén tam tiež nie je ktovieako ľahký a ťahať to úzkou dolinou do Párnice by nebola až taká výhra.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 05:39
od magnus
Do Párnice by som to rozhodne neťahal. Skor tunelom podo Kubínsku hoľu (aj so zastávkou :-P) smerom na Istebné. Aspoň mne to zatiaľ tak lepšie vychádzalo.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 07:41
od Bager3
Magnus mozes urobit aspon jednoduchu skicu na mape kadial presne by si viedol tu trat ? pozeram mapu a nieje mi to uplne jasne kde v Istebnom by trat ustila ? Dakujem

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 13. Apr 2016 07:42
od magnus
nakreslim ked pridem z porady

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2016 16:07
od johhan
magnus napísal:
johhan napísal:Takže už je to vonku ? ... dlho čakali :-) Samozrejme nič nie je 100% kým to nestojí a nejazdí ale údolný variant bol pre EU veľmi ťažko priechodný .. ale keď si niekto nechcel dať 15 rokov povedať :-)
.
Nejaké drobnosti k článku a tomu všetkému:
- variantov Korbeľky je niekoľko - asi 5 - pričom asi 3 využívajú už postavenú trasu dialnice aj s MUK Turany - teda nie je nutné stavať novú MUK
- cena je skutočne odhadovaná na 900 mil. € ale ... na DG bolo prezentované že za úsek Turany - Likavka :!:
- rok 2023 - preto tak neskoro že sa má posúdiť celý úsek Turany Likavka a zoptimalizovať ho.
- v "lufte" sa pohybuje požiadavka - návrh na financovanie z junckerovho fondu za 0% ako triangel Turany - Hubová - Likavka + Hubová - Komjatná - Dolný Kubín ( prieskumný balonik ) - prípadne PPP

magnus napísal:A ja navrhujem úplne novú trať Varín - Terchová - Zázrivá - Istebné - Dolný Kubín. Je to možno sci-fi (sme na Slovensku), ale kto pozná aglomeráciu terchovskej doliny, vie, že je tam veľký potenciál na koľajovú dopravu.

Toto tu už tiež existuje niekte v šuflíku ako Žilina Terchová Zázrivá Námestovo Rabka-PKP .. ale ani verzia DK-TS-Zakopane PKP nie je na zahodenie ... :-)


Jeeeej tak takú štúdiu by som chcel vidieť, kto to spracoval? To je podľa mňa budúcnosť.

K tým variantom Korbeľky - áno, bolo ich niekoľko, pričom niektoré sa zmietli hneď zo stola ako nepriechodné z rôznych hľadísk. Vzhľadom na okrajové podmienky a cieľ minimalizovať vplyvy na prostredie je aktuálny variant ktorý sa posudzuje asi ten najlepší. Optimalizovať by sa samozrejme ešte dal, aj s ohľadom na podzemné vody a železničný koridor. Ale myslím, že si treba počkať a neradovať sa predčasne. Aspoň ja som zatiaľ opatrný skeptik :-)


Skúšal som sa k tomu nejako dostať - podľa toho čo som zistil bol to projekt ČSD a PKP ten pán čo ho mal pôvodne už bohužiaľ nie je medzi nami a celý jeho archív bol darovaný - jedine že nejaké kópia by mohla byť v šuflíkoch PKP - otázna je kde je čiastka ČSD - inak trať bola projektovaná na 100 km/h a mala byť naprojektovaná veľmi kultúrne - mala byť vizuálne veľmi príjemná. Otázkou je či by v rámci šetrenia nebola umravnená. :-)

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 16. Aug 2018 12:10
od Lorenc
Tatranská železnica

http://hearth.sk/dokumenty/tatranska%20tepna%202020.pdf

Zaujímavý projekt len cesta takým vlakom by musela trvať hodiny. A chýbajú aj prepojenia s Orávkou.
Ale dobrá vízia. Takéto komplexné neštátne predstavy treba ukazovať...

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 24. Sep 2018 21:39
od Vlados
toto je čistá utópia. nedokáže primerane modernizovať ani hlavné trate, lokomotívy, vozne... a ideme akože stavať mega dlhú trať. žiaľ toto nemá šancu na úspech. (pred 100 rokmi by to bola zaujímá myšlienka a nemala by ďaleko k realizácii. vtedy sme dokázali stavať a dnes to nedokážeme ani udržiavať...)

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2018 04:56
od IceFox
Vlados napísal:nedokáže primerane modernizovať ani hlavné trate, lokomotívy, vozne... a

Aaa... Ďalší človek, ktorý nevie rozdiel medzi ŽSR a ŽSSK (však vlaky jako vlaky ,ne?)

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2018 06:27
od Vlados
detailista. ŽSR tú trať ani náhodou nepostaví, a ak by náhodou postavila tak by tam nemala aké vlaky vybraviť ŽSSK. jedna aj druhá spoločnosť by tento úsek pokryla na úkor iných...

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2018 08:43
od Lorenc
Je to utópia ak vidíme, čo robí ŽSR a ŽSSK. Štátne spoločnosti nato nemajú potenciál, vizionársky ani realizačný.
Súpravy síce nakúpia. V minulosti sa mieste železnice stavali na koncesiu. Cesta by bola keby vypíšu ŽSR súťaž formou PPP. Na výstavbu prevádzku napr. na 30 rokov a potom by museli trať odovzdať zrekonštruovanú. Za 5+5 mil. ročne by sa dal realizovať a prevádzkovať kus električky. I keď asi by to musel byť jeden balík aj so stávajúcou železnicou.

A k tej západnej časti okruhu sa mi to zdá zbytočné. Stačila by železnica LM-RK-DK-Trstená-Zakopane. Z východu spojiť Tatranskú Lomnicu so Zakopaným a bolo by.

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 25. Sep 2018 20:28
od cestarik
no zo zapadnej strany minimalne na Podbanske ,ponad Pribylinu az po stredisko Ziar by mohla popod rohace premavat kludne tatranska elektricka, ked to chcu tahat z Lomnice dalej na Javorinu tak preco potom nie aj na zapad aspon na Ziar,aby boli pokryte a lahsie dostupne aj Rohace/resp zapadne tatry.. pre turistov by to bola maximalna atrakcia a rozsirila by sa propagacia turizmu.. ved aj teraz su takmer nedostupne zapadne tatry-defacto rovnako ako za komnacov tam ide tusim raz za den bus a to sme uz v 21.storoci a v EU pomaly 15.ty rok! na stat eu je to megahanba a na zamyslenie.. cele zssk aj zsr treba dat do ruk schopnemu sukromnikovi ked ti somraci cele roky nie su schopni nic poriadne spravit.. len zeleznice zadlzovat a dostat namiesto progresu este viac do suterenu..

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 26. Sep 2018 05:43
od KN.SK
Aby to nedopadlo ako v UK po odštátnení za čias Thatcherovej, tí schopní, aspoň zo začiatku, len "optimalizovali".

Re: ŽSR - Nové trate Krajiny v4 spojí nadzemná rýchlodráha

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2018 07:35
od RudoLM
Plánovaná rýchloželeznica z Varšavy do Budapešti by mala viesť cez Slovensko. Podľa predbežného plánu by vlaky mali ísť po nej s rýchlosťou 250 km/h.
https://www.aktuality.sk/clanok/628712/ ... zeleznici/

a je to aj tu od 21:09 Krajiny v4 spojí nadzemná rýchlodráha
http://www.rtvs.sk/televizia/archiv/12957/168436#1405

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2018 09:05
od Yoggy52
„Možno, že je to drahšie riešenie, ale výhody má také, že nemusíme vykupovať pozemky. Vykúpime len tam, kde pilier bude stáť,“ tvrdí minister.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2018 09:58
od Maxx787
preco to chcu stavat ako nadzemnu? nemoze to ist normalne ako zeleznica po zemi??? alebo som to len zle pochopil...

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2018 10:58
od RudoLM
lebo 250km/h

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2018 11:05
od 1mmortal2
Tak to uz mozu rovno stavat Hyperloop :lol:

Re: ŽSR - Nové trate

OdoslaťOdoslané: 04. Okt 2018 11:09
od DrX
Tiez myslim, ze hyperloop a toto tu postavia presne naraz :-). Poliaci a madari robia svaly na Brusel, a my ako pajaci pritakame. Peniaze ale nemame ani my ani oni, takze sa bude dalej robit pekne krasne podla planov TEN-T.